לאחר שנעדר מעיירת הולדתו שנים רבות, שב עגנון לבקרה בקיץ 1930. שבעת ימי שהותו בה הולידו את הרומן הגדול אורח נטה ללון. האורח, בן דמותו של הסופר, עושה בשבוש (היא בוצ'אץ') כמעט שנה, והוא עֵד להתפוררותה ולחורבנה של יהדות גליציה בעולם החדש שלאחר מלחמת העולם הראשונה. חלפו עברו הימים שבהם התנהלו החיים בהשקט ובביטחון בצל מלכות החסד של קיסר אוסט
הספר ג'וני פאניקה ותנ"ך החלומות (אשר מתורגם כאן לראשונה לעברית) הנו אוסף הפרוזה המקיף ורב הפנים שראה עד כה אור מאת סילביה פלאת'.
פרקיו יוצרים יהלום ובו פאות מגוונות המאירות פנים שונים ביצירתה ובחייה של פלאת', מחברת הרומן "פעמון הזכוכית" ואחת המשוררות הגדולות במאה ה-20.
סיפור חייה של פלאת' – אשפוזה בבית חולים לחולי נפש לאחר ניסיון
המסה םרוסט מאת סמואל בקט, אשר התפרסמה בשנת 1931 מייצרת צומת מודרניסטי רב עוצמה - בין מרחבי הזיכרון של פרוסט לבין מחדלי הזיכון של בקט, אשר עומד בשערו של עולם שהשכחה יפה לו. מסה מבריקה זו של בקט הצעיר - שעודו מתלבט האם ימצא את דרכו באקדמיה, בטרם היה לאחד מחשובי המחזאים והסופרים של המאה העשרים, דורשת מאתנו להיזכר ב"זמן האבוד", שהופך, בתוך
מאז שיצא לאור ב-1978 השפיע אוריינטליזם יותר מכל ספר אחר על עיצובו של מחקר המזרח התיכון. ביקורתו החריפה, לעתים ארסית, תמיד מבריקה ומנוסחת ביד אמן של אדוארד סעיד, סימנה כיוונים חדשים בחקר האסלאם והמזרח התיכון ושינתה אותו בלא היכר. אך השפעתו של הספר חרגה מתחומיה הצרים של ה"מזרחנות": סוציולוגים, גיאוגרפים ואנשי ביקורת הספרות הושפעו לא פ
היצירה המכוננת של ספרות המערב.
דנטה כתב את "הקומדיה" (את תואר השם "אלוהית" הוסיף ג'ובני בוקאצ'ו עשרות שנים לאחר מותו של דנטה) בשנים הארוכות בהן גלה מפירנצה.
המאבק האלים בין הכנסייה לבין הרשות החילונית, השחיתות ורדיפת הבצע של כלי קודש בכירים עם האפיפיור בראשם, וכן מלחמות האזרחים הבלתי פוסקות בערי איטליה בכלל ובפירנצה עירו בפרט, כל
יצחק קומר הוא צעיר בן גליציה החולם את חלום שיבת ציון, עולה לארץ, חי תחילה ביפו ובמושבות, ואחר כך בירושלים בקרב היהדות הדתית, וגורלו הוא כגורלם של מהגרים רבים שעזבו את ביתם שבגולה בניסיון לבנות לעצמם חיים חדשים בארץ המובטחת. יצחק קומר נתקל בכלב בלק, שעגנון הפכו ביד אמן לנפש פועלת לכל דבר. המפגש הגורלי בין יצחק קומר לבין הכלב הופך לפר
אחד מסיפוריו המעמיקים ביותר של עגנון, שעל אף רקעו היהודי הטיפוסי, בולט בו היסוד הכלל־אנושי. כן נכללו בקובץ הסיפורים: "אגדת הסופר", "ביער ובעיר" ו"האדונית והרוכל".
הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר, נפתלי גינתון.
סיפור מופלא על ירושלים שבין החומות, שגיבוריו הם בני היישוב הישן. הספר כולל גם את הסיפורים "עגונות", "השנים הטובות" ו"המלבוש".
הערות וביאורים: שולמית ומשה יקיר; שמואל גדון ונפתלי גינתון.
ש"י עגנון חתן פרס נובל לספרות לשנת 1966.
המסה הנאת הטקסט (1973) מציגה את רולאן בארת (חוקר התרבות הצרפתי הגדול, 1980 - 1915) במלוא הדרו, משוחרר מכבלי השיח הסטרוקטורליסטי, אשר הוא עצמו היה מבין מנסחיו בשנות ה - 60. בארת מעלה לדיון את התגובה הקונקרטית, האישית ואפילו הגופנית שמעוררים בו טקסטים. זו סוגיה שהתורות האסתטיות נטו לראותה כעניין פרטי וזניח, שאין טעם לעסוק בו אלא במידה שהוא נית
אלבר קאמי, מגדולי סופרי אירופה במאה עשרים. נולד ב1913-, במונדובי, אלג`יר. פילוסוף, שחקן, מחזאי, מסאי, מספר, לוחם המחתרת הצרפתית האנטינאצית. ב1957- זיכו אותו סיפורים אלה: ``גלות ומלכות`` ו``הנפילה`` בפרס נובל לספרות. תאונת דרכים שמה קץ לחייו והוא בן 46 שנה. העימות עם שאלות הקיום האנושי, החירות, הבדידות, הזרות, מצבו של האדם, משמעות החיים - אלה הם מ
באחת ההקדמות לספרו כתב קאמי: "המיתוס של סיזיפוס מנסה להשיב על בעיית האיבוד - לדעת כשם שהאדם המורד מחפש פתרונים לבעיית הרצח: וזה כן זה בלא להסתמך על ערכים נצחיים אשר נעלמו, אולי זמנית, או סולפו באירופה של ימינו - - - מותר ואף הכרח הוא לשאול: היש משמעות לחיים? לכן מותר להתיצב גלוי עיניים נוכח בעיית ההתאבדות. התשובה הבוקעת מבעד לפרדוכסי
ספרו המחדש של הד"ר סמי שלום שטרית מבוסס על מחקר אקדמי מעמיק ונרחב ומציע אופני התבוננות ביקורתיים בסיפורם של המזרחים בישראל. החיבור מתחקה אחר שלביו של המפגש התרבותי המתמשך בין הציונות ומדינת ישראל לבין המזרחים ועומד על השלכותיו החברתיות והפוליטיות המורכבות. ראשיתו של המפגש המתואר בימי הבאתם של יהודי ערב וארצות האסלאם לישראל, וס