בעוד שבעולם המערבי עברו סמי ההזיה תהליך אינטנסיבי של דימוניזציה, בתרבויות השבטיות בעולם כולו הם מרכבה של עולם הרוח. מצמח האיבוגה של שבט הבוויטי בגבון והאיאהואסקה של שבט הסקויה באקוודור ועד פטריות הפסילוסיבין של המאצאוקים במקסיקו, מוקירים בני השבטים את הצמתים האלה בשל כושרם לעורר את המודעות לרמות אחרות של תודעה ולשמש כשערים אחר
אנחנו מחכים לאיזה רגע.
כשהוא יגיע – ואין לנו ספק שהוא יגיע – נוכל להתחיל לחיות את חיינו באמת. רק אז נוכל לעבוד בתחום מעניין באמת. נוכל לבלות עם מי שאנחנו אוהבים. למצוא זמן גם לעצמנו. זה הרי יקרה. מתישהו. אבל לא היום, אלא בעתיד. אולי.
אבל מה יקרה אם נפסיק לחכות, ונתחיל לפעול?
מה יקרה אם ניקח את החיים בידיים ונעצב חיים שמתאימים לנו?
פגישה עם איש עסקים זועם, שהיה בטוח שכל העובדים שלו אידיוטים, הביאה את חוקר ההתנהגות תומס אריקסון להשקיע שנים במחקר מאומץ, שבמהלכו התברר לו שבני האדם נחלקים לארבעה טיפוסי התנהגות עיקריים:
⋅ דומיננטים ושאפתנים (אדומים)
⋅ חברותיים ואופטימים (צהובים)
⋅ יציבים ואדיבים (ירוקים)
⋅ ואנליטים וזהירים (כחולים)
לכל אחד מהטיפוסים האלה י
כיצד נוצר הקוסמוס? האם היקום בלתי מוגבל או שיש לו גבולות? האם היתה לזמן התחלה? האם יהיה לו סוף? האם ייתכן שיום אחד יתחיל הזמן לזרום לאחור ואז תקדם התוצאה לסיבה? מדוע אנו זוכרים את העבר ולא את העתיד? איך נראה חור שחור? כיצד בראשית היה תוהו ובוהו, ואילו כיום נראה שיש סדר ביקום? הפיסיקאי, פרופסור סטיבן הוקינג, מגדולי ההוגים של המאה העשרי
רוב הילדים חושבים שהם יצירתיים מאוד. רוב המבוגרים חושבים שהם אינם יצירתיים כלל. איך אפשר להסביר את הפרדוקס הזה?
לצאת מהקווים, ספרו של חוקר החינוך פורץ הדרך קן רובינסון, עוסק בשלוש שאלות מרכזיות:
• מדוע חיוני לעודד יצירתיות? יצירתיות וחדשניות נחשבות להכרחיות בעולם החינוך, העסקים והמדיניות. למה, בעצם?
• מה הבעיה? למה אנשים רבים כ