הביקורת נכתבה ביום שלישי, 14 בספטמבר, 2010
ע"י אריה מכונף
ע"י אריה מכונף
אכן ספר מופלא, הזוכה בעיניי לתואר הספר המשמעותי ביותר שנכתב מזה 61 שנים לכל הפחות, אם לא יותר. הכותב הפנים, הטמיע, והפך לתורה משלו, את משנת הרב קוק זצ"ל, את המפרשים של הקבלה, ואת מיטב המדעים המסייעים להתגשמותה והתגלמותה של תורת דור הגאולה. ומה שמאוד מאוד נדיר, הכותב, שהינו למעשה מהפכן ובונה עולמות, עושה כן בעדינות והאהבה ורכות גדולה לעתיק ולחדש כאחד. הספר מרתק, תמציתי ומדוייק. ביקורת הדתות והתרבויות, ובפרט של המזרח, נעשית מתוך דייקנות מופתית, ואינה נופלת ברשת ההתאהבות וההליכה שולל אחר קסם המזרח וקסמה של הודו לתיירים ולמבקרים מזדמנים. טבעה האמיתי של הודו ידוע לכל, גם מתוך דוחות זכויות אדם המלמדות על ניסויים מזעזעים בבני אדם, ועל עוני מוכוון ומונחה על ידי מובלי הדעת ההודיים. הקסם המזרחי, ההודי, ודומיו, פועלים על בסיס ההתכחשות לזהות היהודית, עקב גורלה הטעון והכבד מנשוא לחלשים ולמוחלשים, ועקב היותם של אנשים מסויימים מנועי יכולת מימוש היהדות העמוקה שבהם. והרי על זה בדיוק בא ספר זה להגיש צדקה ומרפא בכנפיו, בהיותו כתובת ראשונית משמעותית ייחודית, למבקשי הנבואה שבינינו, ולכל מי שמנשבת בו רוח יהודית יתירה. בעיקר רוח תנ"כית וארץ ישראלית. כה לחי לכותב האמיץ והאוהב עמו ותורתו. כה לחי על התעוזה לצאת אל האור ולהרבות אור. זהו ספר הצלה לכל מי שחשב שרק הוא רואה שבגדי המלך כבר צריכים להתחדש ולהתרענן. אוהב אותך אודיה צוריאלי !!!!
ניחמתני !!!
קורא אחד אהב את הביקורת
טוקבקים
+ הוסף תגובה
אדבי
(לפני 14 שנים ו-11 חודשים)
אריה מכונף יקר,
"ביקורת הדתות והתרבויות, ובפרט של המזרח, נעשית מתוך דייקנות מופתית" - כיצד ניתן לומר זאת כאשר המחבר לוקח את ספילברג ומסתמך רק עליו, תוך שהוא מתעלם מד"ר יוחנן גרינשפון, עודד מבורך ודריה מעוז מהאונ' העברית וחוקרי תרבות הודו והודו-ישראל נוספים?
ואתה כותב: "ואינה נופלת ברשת ההתאהבות וההליכה שולל אחר קסם המזרח וקסמה של הודו לתיירים ולמבקרים מזדמנים" - זה רע? אני שואל אותך, נכבדי - זה רע לאהוב איזור גאוגרפי כזה או אחר, זה רע לאהוב את הודו? ובכלל אנחנו היהודים, 2000 שנה אהבנו את ציון, כעת שיש לנו אותה מה נעשה עם רגש האהבה הזה? אכן, נכבדי, 50,000 ישראלים בשנה אינם טועים כשהם נוסעים להודו, גם אם תכנה אותם בתואר רומנטיקנים - תואר כל כך נלעג בחברה הישראלית. חלקם עושים זאת בפעם המי יודע כמה. יש בה משהו בהודו שממשיך את השרשרת הרומנטית של הערגה לציון. רק שבציון לא התגשם לנו החלום, אדרבא - בציון הוא התנפץ לרסיסים! והמחבר הנכבד - אם ברצונו לחפש דרכים לחידוש הנבואה, שיחפש את האנרגיה ולא את התיאוריה כי נבואה זאת אנרגיה ולא מילים! ולאחר שימצא את האנרגיה כפי שחוצפנים שבישראל - אותם תרמילאים שהצביעו ברגליים - גילו אותה בהודו, שייאמץ אותה אליו ויקח את האנרגיה הזאת בשתי ידיו ועם האנרגיה הזאת יניח את אבן הפינה לבית הספר הראשון לנבואה בישראל. באשר לטבעה האמיתי של הודו הידוע לכל, דוחות וניסויים, עוני מוכוון ומונחה וכו' - כל אלה בכלל "לשון הרע" הם ותמיהני על כב' המאמין לכל מיני שמועות וסיפורי-סבתא אשר לא ראה בעיניו. כמי שכן שראה, הציץ ומאד נפגע - הרשני לומר לך יקירי כי הנסיון לתפוס את האנרגיה ההודית בעקב האכילס שלה הוא כשלעצמו חסם מס' אחד בדרך לחידוש אנרגיית הנבואה וכפי שאמרתי בבקורתי הקודמת - צוריאלי קורא לחידוש, אך בו זמנית עושה כמעשיה של האורטודוכסיה היהודית במשך מאות בשנים ואיננו מאפשר לחידוש באמת לזרום, באמת להגיע. אסתפק בזה מתוך תפילה שתגיע גם אליך השנה הטובה שכולנו מיחלים לה. |
1 הקוראים שאהבו את הביקורת