» יש כפילויות בתוצאות החיפוש? דווח לנו
1.
תנועה, התנסות ושיחה יוצרים למידה, ואף-על-פי-כן שכיח מאוד בבתי הספר הציווי: "נא לשבת בשקט!". על הפער הזה בין הרצוי למצוי מבקשת הפדגוגיה הטבעית לגשר, ולהתאים את ההוראה אל הדרך הטבעית שבה מתהווה למידה. בספר דרך הטבע סוקר המחבר את התפתחות הפדגוגיה הטבעית ואת עיקריה. בראשם – טיולי בתי הספר, בהם הטבע מחליף את הספרים כמקור הידע; המציאות שב...

2.
דמותו של משה רבינו, מנהיגותו וכל דברי ימיו כתובים בתורה. מתוכה עולה אישיותו המרשימה: מחוקק, נביא, מנהיג ואדם. וכבר ציין אחד העם כי דמותו של משה היא עניין למלומדים, אך לא רק להם, כי ``ניצוץ משה מאיר בכל דור``. אישיותו, נבואתו ותורתו עומדים במרכז ההוויה של הקיום היהודי בכל רבדיו. לא ייפלא אפוא שדמותו משכה הוגים, סופרים, משוררים, ציירים, פס...

3.
על מה חושבת ילדה שעברה עם משפחתה למקום חדש וצריכה ללמוד בבית ספר חדש? היא לא יודעת מה מצפה לה, וקצת חוששת. איך היא תתגבר על הפחד? מי יבוא לעזרתה? כל זאת ועוד - בסיפור שלפנינו....

4.
באמצעות אנלוגיה ללמידת משחק והוראת משחק (בייסבול, כדורגל וכו') חושף דייויד פרקינס את התנאים החיוניים ביותר ללמידה ואת העקרונות היעילים ביותר להוראה. התנאי הראשון ללמידה והעיקרון הראשון להוראה הוא מכלול. תלמידים לומדים היטב כאשר הם מבינים את המכלול שאליו שייך התוכן הנלמד; מורים מלמדים היטב כאשר הם מאפשרים לתלמידים להבין את המכלו...

5.
האם בית הספר הוא מערכת ייצור? האם בית הספר הוא מערכת לייצור המוני שהמדדים הכמותיים, הציונים בבחינות הם מדדי ההצלחה של בית-הספר ומערכת החינוך? פרופ' ענת זוהר מאתגרת את המערכת ומציבה את החזרת הערכים הפדגוגיים כיעד מחודש. להלן תקציר שהגיע למערכת ציונים זה לא הכל – לקראת שיקומו של השיח הפדגוגי, מאת ענת זוהר הטענה המרכזית שספר זה ...

6.
7.
החינוך שילדינו ראויים לו הוא התקפה בהירה, נוקבת ומנומקת על החינוך הנהוג בבתי הספר שלנו: על ההוראה המילולית, על למידת השינון, על הידע כמקבץ של עובדות, על דפוסי המשמעת ועוד. הקריאה ל"סטנדרטים נוקשים יותר" רק מחמירה את המצב. במקום מציאות חינוכית מייאשת זו מציע קון חזון חינוכי מלהיב ומעשי. הביקורת והחזון שלו מבוססים על שליטה מרשימה ...

8.
בספרו "חבלי מולדת - הישראליות בין חבלי לידה לחבלי משיח" עוקב פרופ' דוד אוחנה אחר סוד קסמה של המולדת ונפתוליה, אחר הסוגיות שהיא מעוררת ומשמעות קיומה. מחקרו מביא את פרשנותם של הוגים וחוקרים כגון מנחם ברינקר, בועז עברון, רוברט ויסטריך, ז'קלין כהנוב, מיכאל פייגה ואחרים. מן הספר עולה המסקנה כי מולדת היא יסוד פרימורדיאלי, ראשוני, שאנו משלי...

9.
למי נתונה הזכות לעצב את החינוך במדינה דמוקרטית? זוהי השאלה העיקרית שעמה מתמודדת איימי גוטמן בספרה חינוך דמוקרטי. הספר מפתח תיאוריה דמוקרטית של חינוך כדי לענות על שאלה זו ועל שאלות נוספות הנוגעות לקביעת מטרות החינוך וניהול מדיניות חינוכית במדינה דמוקרטית. מאז שראה אור - מהדורה ראשונה ב1987 - ומהדורה מעודכנת (ממנה נעשה התרגום) ב1999 ...

 


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ