פורומים » המלצות קריאה
קראת ספר טוב במיוחד? בוא וספר לנו עליו.
כתיבת הודעה חדשה בפורום המלצות קריאה
» נצפה 27538 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים ספרי קריאה שמתאימים לנוער דתי/חרדי נועה
מבקשת המלצה לספרי קריאה שיכולים להתאים לדתיים/חרדיים.
ספר מעולה שקראתי ואהבתי את הסגנון: "מקימי"
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-5 חודשים גם אני מחפשת!!!!!!!! תולעת בשביתה:)
בבקשה תוסיפו תקציר (אפילו 2 מילים) לכל ספר שאתם כותבים!!!!
ספרים שאני ממליצה:
שטח סגור- דבורה רוזן (בחור שבורח מהבית ומגיע למקום שם שוטפים לו את המח בשטויות ואומרים לו שאין לו דרך לחזור בתשובה על מה שעשה. מותח ומרגש!!!!!)
פנקס צהוב- דבורה רוזן (על פנימיה של ילדים ממשפחות הרוסות)
ספרים של יעל רועי. (קלילים ומצחיקים)
ספרים של אורית הראל. (כתיבה מדהימה ומאד מרגש)
שבולים שנותרו בשדה (נערה כבת 17 שמקנאת בילדות המצליחות שבכיתתה ובסוף מגיעה למסקנות)
למי שאוהב כתיבה יפה- הסיפורים לא ממש עלילתיים: ספרים של דוד זריצקי. למעלה מן השמש- מרגש!!!!!!!!!!!! (ספרים ישנים- הסיפורים על לפני השואה ובמהלכה.)
אורי- אסתר שטרייט וורצל (כמה שנים לפני קום המדינה- חילוני אבל נקי.)
האסופית- לוסי מוד מונטגומרי (מתורגם. על אסופית- מגיל 11 עד שיש לה ילדים. הרבה רגש, דמיון ורומנטיקה.)
הילד משמה- תמר ברגמן (ילד שהסתתר כל השואה ובא עם דודו לקיבוץ. הסתגלותו, חחיו והקמת המדינה.)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 13 שנים ו-9 חודשים מהללאל - ספר חדש מדהים לנוער ומבוגרים מיכל
מהללאל - זה השם של הרומן ההיסטורי השני בסדרת "ממלכה במבחן", הוא מתחרה בעוצמתו בספר הראשון שהיה רב מכר מקסים - "איסתרק"
זה ספר שמתאים לכולם - נוער ומבוגרים, דתיים וחילוניים.
הוא מספר על נער בתקופת ממלכת כוזר- בלשון ובמסרים שמשקפים מאוד את תקופתנו,
ספר בן 920 עמודים (!!!) מלא מתח, עוצמה, כוחות נסתרים ועל טבעיים והכל ברוח היהדות. מיוחד במינו, ומומלץ מאוד!!
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-2 חודשים לנועה - מספר המלצות אפרים
השחף ג'ונתן ליוינגסטון http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=50551
לחצוב בסלע http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=207396
לוחמי התמורות http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=216483
בין שני עולמות - זכרונותיו של רופא
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=492527
עת לקרוע ועת לתפור http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=278011
שבוע טוב
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-2 חודשים מקימי ספר גרוע שלא מתאים לאף אחד
לעומת זאת יש את הספרים שהומלצו כבר כאן.
ואני רק אוסיף את ספריו של מיכאל שיינפלד.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים "מקימי" שקדנית
קראתי את הספר בעקבות המלצות בעיקר מהסביבה הקרובה . קראתי ולא נהניתי למרות שהספר סחף אותי ואני מניחה שזה בגלל השפה הקולחת והעכשוית ,הישראלית , אבל משהו בתהליך שנועה עברה או בדרך שהיא תיארה את התהליך לא שכנע אותי. בספר יש מעבר מקצה לקצה בצורת החשיבה ובאורח החיים שנועה אימצה . צר לי , אך לא אהבתי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים וזאת בדיוק הבעיה
אנשים נורמלים שחוזרים בתשובה לא צריכים להיות קיצוניים.
נועה ירן חזרה בלי סיבה.
מסמים פיזיים לסמים רוחניים.
מעבדות אחת לעבדות אחרת.
זה ספר גרוע ביותר ורבנים מסויימים לא ממליצים לקרוא אותו מהסיבה הזאת.
חבל על הזמן ועל הכסף.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים אני קבלתי את הספר במתנה אפרים
חשבו שאני אוכל לקרוא את הספר, שאם נכתב בידי חוזרת בתשובה לא יהיו תכנים "בעיתיים"
לדעתי, כפי שציינה שקדנית, הבעיה העיקרית בספר היא שהאריכו מדי בסיפור ההכרות וקפצו מהר מדי לחזרה בתשובה, לאף אחד (לפחות לא לאנשים נורמליים) אין קפיצה מהירה כ"כ.
הספר נמרח ומשתפך על חיי הזוהר שלפני החזרה בתשובה ואז בדילוג הגיבורונת שלנו, בין סניפון להסנפה, מוצאת את עצמה, עטורה בשביס וחמושה בבעל ובתינוק.
אני מכירה הרבה חוזרים בתשובה, וכל מי שגם נשאר שם ולא "חזר בשאלה" עבר הרבה לבטים, השקיע הרבה מחשבה ולימוד.
ושיבלו, אני עדיין חושבת שיש הרבה ברסלברים, וגם מכירה, ברסלברים שהם מאד רציניים בעבודת ה' שלהם, ודע לך שזוהי דרך לא פשוטה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-2 חודשים אנשים נורמליים
אני רוצה להציע לך להחליף מילה אחת מהמשפט הראשון בדבריך - 'קיצוניים', במילה אחרת - 'יסודיים'. מה שנראה לעיניים מערביות כקיצוניות הוא בעיני התורה יסודיות. יש ספר שקוראים לו שולחן ערוך \ רבי יוסף קארו (אתה בוודאי מכיר וקראת בו). אדם שמקיים את הכתוב בספר עלול להיראות כקיצוני (גם לאדם ששומר חלק מהמצוות), אבל ייתכן שמה שמטעה אותך הוא נקודת המבט הנרגנת והעויינת שלך כלפי הקיצוניים \ יסודיים האלה. אדם שחי חיים חילוניים בתרבות המערבית ונחשף ברגע מסויים בחייו לעמקות התורה ולאמיתותה חייב לעשות מהפך באורח חייו ובאופן מחשבתו במידה והוא זיהה את התורה כאמת, והוא רוצה ללכת בדרך התורה והאמת. המהפך הזה הוא 'קיצוני' מתוך הגדרה ואינו נובע מאישיותו של החוזר בתשובה. כמובן שיש בין החוזרים בתשובה אנשים בדרגות שונות ובשלבים שונים בסולם התשובה, אבל אדם שהגיע בהכרתו ובמעשיו לכך שהוא החליט לקיים את התורה ולהתקדם בעבודה רוחנית חייב לעשות זאת בצורה יסודית, אחרת הוא לא עושה את זה באמת.
רשימת הקביעות שלך נראית כמבוססת על כלום, מלבד קריאת הספר (שאגב לא נכתב על ידה בלבד), ויותר משהיא ריקה מתוכן היא מעידה על הכעס והאנטיגוניזם שלך כלפי חסידי ברסלב. מאין לך שהיא חזרה בלי סיבה? מהם סמים רוחניים? ומיהם אותם רבנים מסויימים שלא ממליצים לקרוא אותו? אנשים נורמליים מכבדים את חייהם והחלטותיהם של הזולת. עם משפט אחד אני כן מוכן להסכים: היא אכן עברה מעבדות אחת לאחרת. מעבדות ועבודת אלילי הכסף והזוהר והאופנה לעבדות ועבודת ה'.
האם קביעותיך כי 'התבודדות וכאלה זה לא עבודת ה'' מבוססות על היהדות? התבודדות היא תפילה, ואם אתה רוצה מספר דוגמאות למתבודדים: אברהם (וישכם אברהם בבוקר אל המקום אשר עמד שם (בראשית יט, כז) - תפילת שחרית, יצחק (ויצא יצחק לשוח בשדה) (שם כד, סג) - תפילת מנחה, ויעקב (ויפגע במקום, שם כח, יא) - תפילת ערבית. אם תרצה אוכל לתת לך רשימה מלאה יותר, אבל בוודאי שהתבודדות \ תפילה זה הבסיס של עבודת ה', הוא הקשר הבסיסי בין האדם לבוראו.
קבעת שיש דרכים יותר טובות ומועילות לעבודת ה', אנא פרט לטובת קוראיך ונשכיל. סיפוריו של רבי נחמן אינם סיפורי צדיקים כלל, ובכלל לא ניתן להשוות אותם לז'אנר של סיפורי צדיקים. מהותם של סיפורי המעשיות שונה בתכלית וחלק ממטרתם הוא לעורר את הלב להרהור תשובה על ידי מערכת מסועפת של משלים ודימויים, חלקם הגדול קבליים.
לסיכום, או שתשחרר אותנו מדבריך הרדודים וחסרי הבסיס, או שתספק בסיס לדבריך אבל מספיק לזרוק בוץ בצבור שכנראה שרמת ההיכרות שלך איתו לא מספיקה על מנת לחרוץ את דינך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים אני הולכת לעצבן עכשיו - נא להתכונן... ענת
מיכאל - שיבלו פה כדי לעורר גלים.
אם תעקוב אחרי הודעות שלו בפורומים אחרים (מומלץ), תראה שזה מה שהוא עושה, כותב בצורה "דווקאית" שכזו, תמיד "אנטי" ובהתנסחויות מתהלמות שכאלה...
ברגע שמבינים את זה, מפסיקים להתרגש ומבינים שזה פשוט שיבלו - מחפש ריגושים סדרתי... התרגלתי לזה והפסקתי להתייחס לפרובוקציות.
זה הסגנון שלו, או לפחות הסגנון שהוא בוחר להפגין פה.
ואני כותבת את זה בפורום פתוח, משום שאני לא מסתירה את דעתי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים גם אני כותב בפורום פתוח כי אני לא מסתיר את דעתי
לעורר גלים ? להגיד את האמת.
כולם חושבים שזה ספר גרוע.
מי עוד ? רבנים מהר המור והרב שלמה אבינר.
מי קבע שהם קיצוניים ולא יסודיים ?
לקחת סמים ואז לחזור בתשובה ?
יש דבר שנקרא עבודת המידות.
ראיתי הרבה "חוזרים" שלקחו סמים או עישנו סיגריות והם חזרו ועדיין מעשנים,זה חלק מעבודת ה' ?
התבודדות שלהם זה לא מה שאברהם אבינו עשה וזאת שטות להשוות בין שני המקרים.
אברהם התפלל לבד כי לא היו עוד יהודים.
הם מתפללים לבד בתור מטרה.
איפה זה רשום להתבודד בשולחן ערוך ?
להתבודד זה לא תפילה.תפילה זה במניין.
שמעת על איזה אחד שנקרא הרמב"ם ? הוא קבע שיש הדרגה בחזרה בתשובה.
אגב,זה לא רק הוא.
זה למה כתבתי שהיא עבד כרגע.
זה לא עבודת ה',אלא נסיון להתיימר לעבוד משהו שהוא לא עצמה.
בן אדם שלקח סמים ולמחרת פתאום נהיה חרדי זה משהו הגיוני לדעתך ?
כל פסיכולוג יגיד לך שצריך הדרגה.
כל קצפי יוצא על כך שאנשים קוראים את הספר שלה וחושבים שככה נראים כל החוזרים,וזה דבר רדוד.
אנשים שחוזרים צריכים ללמוד כמה שנים לפחות ואז להחליט.
עובדה שהרבה שקפצו מקיצוניות אחת לשניה חזרו לאותו מקום שבו הם היו קודם אחרי כמה זמן.
אז מה הטעם ?
ענת,אני פרובוקטור או מחפש ריגושים ?
כנראה שהבדת דעות בדמוקרטיה זה לא החלק שלך בהבנה שזה מה שזה.
ומה כתבתי בפורומים אחרים,מעניין ?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים על ההתבודדות
מאחר ואתה טוען שיש להתייחס לדבריך ברצינות, אעשה זאת מתוך תקווה שאתה לא מהתל בצבור קוראיך הנאמן.
אתה טוען שהתבודדות היא לא תפילה ושתפילה זה רק במניין. את הדברים האלה ניתן לבחון לאור הכתוב בתנ"ך וכן לבחון את דבריהם של כמה מגדולי ישראל בדורות השונים.
בתנ"ך מוזכרים לא מעט מתפללים ואני אמנה כמה מהם:
* שלושת האבות כפי שפירטתי,
* ארבעת האמהות: שרה כשנלקחה לבית אבימלך: "ויעתר יצחק לה' לנכח אשתו.." (בראשית כה, כא), רש"י מפרש לנכח אשתו: "זה עומד בזוית זו ומתפלל וזו עומדת בזוית זו ומתפללת".
*רחל שאמרה "דנני אלקים וגם שמע בקולי.." (שם, ל ו), "ותאמר רחל נפתולי אלקים נפתלתי.." (שם, ח), מפרש רש"י: "לשון עקש ופתלתול נתעקשתי והפצרתי פצירות ונפתולים הרבה למקום להיות שוה לאחותי". וכן כתוב ברחל: "וישמע אליה אלהים ויפתח את רחמה" (שם, כב).
* משה רבנו שאחרי חטא המרגלים: "ויחל משה את פני ה' אלהיו ויאמר למה ה'.." (שמות לב, יא), ובמרים כשנצתרעה: "ויצעק משה אל ה': אל נא רפא נא לה", וכשנגזר עליו שלא ייכנס לארץ: "ואתחנן אל ה'..".
* ואפשר למנות את אהרון הכהן, ואת פנחס, ואת יהושע,
* שמשון הגבור: "ויקרא שמשון אל ה', זכרני נא וחזקני אך הפעם", (שופטים טז, כח).
* חנה שה' סגר את רחמה: "ותתפלל אל ה' ובכה תבכה .. והיה כי הרבתה להתפלל" (ש"א, יב, י-יג), ועוד אצל חנה: "ואשפוך את נפשי לפני ה' .. אל הנער הזה התפללתי" (שם, פסוקים טו,כז),
*לאחר מכן שמואל, וכל הנביאים, וכמובן דוד המלך שעסק בתפילה ותחנונים כל ימיו (עיין בכל ספר תהלים), ושלמה המלך. אני מקווה שזה מספיק דוגמאות לתפילות בתנ"ך (יש עוד הרבה).
וראה זה פלא, רק בתקופת בית שני, תיקנו אנשי הכנסת הגדולה וסידרו את התפילות כשחרית, מוסף, מנחה וערבית. עד אז כולם התפללו תפילה אישית ובדרך כלל ביחידות.
וכעת אביא מעט מכתביהם של גדולי ישראל המאוחרים יותר:
רמח"ל (1707-1746) בספרו מסילת ישרים, פרק טו (בדרכי קניין הפרישות):
" ... ויקר מן הכל הוא ההתבודדות, כי כמו שמסיר מעיניו עניני העולם כן מעביר חמדתם מלבו, וכבר הזכיר דוד המלך עליו השלום בשבח ההתבודדות ואמר (תהלים נה): מי יתן לי אבר כיונה וגו' הנה ארחיק נדוד אלין במדבר סלה. והנביאים, אליהו ואלישע, מצאנו היותם מיחדים מקומם אל ההרים מפני התבודדותם. והחכמים החסידים הראשונים ז"ל הלכו בעקבותיהם, כי מצאו להם זה האמצעי היותר מוכן לקנות שלימות הפרישות, למען אשר לא יביאום הבלי חביריהם לההביל גם הם כמותם. וממה שצריך ליזהר בקניית הפרישות הוא, שלא ירצה האדם לדלג ולקפוץ אל הקצה האחרון שבו רגע אחד, כי זה ודאי לא יעלה בידו, אלא יהיה פורש והולך מעט מעט, היום יקנה קצת ממנו ומחר יוסיף עליו מעט יותר, עד שיתרגל בו לגמרי, כי ישוב לו כמו טבע ממש".
ופרק כ"ו(רמח"ל, בפרק ביאור מדת הקדושה):
" והנה מה שעוזר להשגת המדה הזאת הוא ההתבודדות והפרישה הרבה כדי שבהעדר המטרידים תוכל נפשו להתגבר יותר ולהדבק בבורא, מפסידי המדה הם חסרון הידיעות האמתיות ורוב החברה עם בני האדם כי החומריות מוצא את מינו וניעור ומתחזק, ונשארה הנפש לכודה בו ולא תצא ממאסרה, אך בהפרדו מהם והשארו לבד ויכין עצמו אל השראת קדושתו, הנה בדרך שרוצה לילך בה יוליכוהו, ובעזר האלהי אשר יותן לו תתגבר נפשו בו ותנצח את הגופניות, ותדבק בקדושתו יתברך ותשלם בו ומשם יעלה אל מעלה גבוהה יותר, והוא הרוח הקדש שכבר תגיע השכלתו להיות למעלה מחק האנושי, ויוכל להגיע דביקתו אל מעלה כל כך גדולה שכבר ימסר בידו מפתח של תחיית המתים כמו שנמסר לאליהו ולאלישע שהוא מה שמורה על עוצם ההתדבקות בו יתברך שבהיות הוא יתברך שמו מקור החיים, הנותן חיים לכל חי...".
הרב קוק - (אורות התשובה, ח,ט):
"כשהחושב מתבודד, ומתגלה בנפשו אז הכח הרוחני הפנימי שלו, חש הוא את כל הפגמים שנפגמה נשמתו מכח מעשים ומדות שאינן הגונות, ומצטער הוא אז בצער פנימי ועמוק, וחותר ברוחו איך לתקן את המעוות".
הרב קוק, שמונה קבצים, קובץ ח', סעיף קמט:
"כל מה שהאדם הוא יותר גדול, צריך הוא יותר לחפש את עצמו, יותר מסתתרת היא מהכרתו נשמתו העמוקה, עד שהוא צריך להרבות בהתבודדות, בהתעלות הרעיון, בהתעמקות המחשבה, בהשתחררות הדעה, עד שסוף כל סוף תתגלה אליו נשמתו, על ידי הזרחת קצת מזיוי אוריה. ואז ימצא את אשרו, יתעלה מכל ההשפלות, ויתרומם על כל מעשים, בזה שישתוה ויתאחד עם כל המעשים, ובזה שישתפל עד לכדי הנמכת הרוח היותר קיצונה, עד לכדי ביטול הצורה הדמיונית הפרטית, ואנכי תולעת ולא איש, עד לכדי ביטול היש בעומק עצמו,ואנחנו מה. אז יכיר את כל זיק של אמת, את כל ברק של יושר, המשוטט בכל מקום שהוא. והכל יקבץ אליו, בלא שום שנאה קנאה ותחרות, ואור השלום ועז הגבורה עליו יופיע, הוד הרחמים, ופאר האהבה עליו יזרח, וחשק המפעל והעבודה, שקיקת היצירה וההתעודדות, תשוקת הדממה והרון הפנימי, יחדו יתאגדו ברוחו, והיה קודש".
משנה תורה לרמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז:
כל הנביאים אין מתנבאין בכל עת שירצו אלא מכוונים דעתם ויושבים שמחים וטובי לב ומתבודדים, שאין הנבואה שורה אלא מתוך שמחה".
רבי אברהם בן הרמב"ם ספר "המספיק לעובדי השם" פרק "ההתבודדות":
"ההתבודדות היא אחת הנכבדות שבין המידות התרומיות, והיא דרכם של גדולי הצדיקים, ובאמצעותה הגיעו הנביאים לידי התגלות"... "ולא עוד אלא שהיא היא ההתגלות עצמה"… "ומדרגה זו תושג על ידי ביטול פעולתו של החלק המרגיש מחלקי הנפש, כולו או רובו... ועל טיהור הלב והמחשבה מכל דבר זולתו יתעלה".
"טור" (אורח חיים סימן צ"ח):
"וכך היו עושין חסידים ואנשי מעשה, שהיו מתבודדים ומכוונים בתפילתן, עד שהיו מגיעים להתפשטות הגשמיות ולהתגברות רוח השכלית, עד שהיו מגיעים קרוב למעלת הנבואה".
רמב"ם, ספר אהבה, הלכות תפילה פרק א:
"... חיוב מצווה זו כך הוא - שיהא אדם מתחנן ... בכל יום ומגיד שבחו של הקדוש ברוך הוא, ואחר כך שואל צרכיו שהוא צריך להם בבקשה ובתחינה, ואחר כך נותן שבח והודיה לה' על הטובה שהשפיע לו, כל אחד כפי כוחו. אם היה רגיל, מרבה בתחינה ובקשה. ואם היה ערל שפתיים מדבר כפי יכולתו ובכל עת שירצה ...וכן היה הדבר תמיד ממשה רבינו ועד עזרא"
ה"חפץ חיים", "ליקוטי אמרים" פרק י' עמ' מ"ז:
"כל הצרות הבאות עלינו שאיננו ניצלים מהן המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהם, כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקדוש ברוך הוא, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם. ולא יסתפק האדם במה שמתפלל השמונה עשרה שלש פעמים בכל יום, אלא כמה פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב".
אם תרצה אתייחס גם לשאר העניינים שהעלית, פשוט נראה לי שיצא ארוך מידי ואין ברצוני להעמיס יתר על המידה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים תשוקת הדממה והרון הפנימי
"כל מה שהאדם הוא יותר גדול, צריך הוא יותר לחפש את עצמו, יותר מסתתרת היא מהכרתו נשמתו העמוקה, עד שהוא צריך להרבות בהתבודדות, בהתעלות הרעיון, בהתעמקות המחשבה, בהשתחררות הדעה, עד שסוף כל סוף תתגלה אליו נשמתו, על ידי הזרחת קצת מזיוי אוריה" - כדי להגיע ל"קצת" האמור כאן, צריך לעמול ה-מ-ו-ן, ואולי לכך התכוון שיבלו באומרו, "אנשים שחוזרים צריכים ללמוד כמה שנים לפחות ואז להחליט". - לא הייתי לוקחת אותו כפשוטו, לא בטוח שצריך "כמה שנים" אלא כמו שהבאת ואם הבנתי נכון, אז הכוונה ליגיעה, למאמץ ולנכונות להגיע לאמת - באמת.
ושיבלו, דע לך שאפשר להיות מסוממים רק מהתחושה של הקשר המדומה, חוויית המתח/מגע בין אלהים ואדם עד שמקבלים את האומץ להודות שזה זה.
לא כל חילוני חוזר, הוא מסומם במובן המקובל.
שׁוּבִי נַפְשִׁי לִתְכֶלְתֵּךְ
כּנרת~~
(אגב, זה שם ספר השירים של 'עין טור-מלכא')
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים מקימי באמת איום שירה
ובמיוחד הוא איום בשביל נוער דתי, כי הספר הזה מחזק את כל הסטיגמות השליליות שיש על העולם החילוני. בני נוער דתיים שיקראו אותו עלולים לחשוב שכל החילונים רק עושים סמים כל היום וכל מה שמעניין אותם זה להתפרסם. ממש לא מקרב לבבות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים שירה, נראלי ש'מקימי'
הוא יותר אִיּוּם , מאשר אָיום. זה באמת נשמע מפחיד שאפשר לעשות כזה צעד דרסטי בחיים , ואפילו דרמטי, ושהוא יהיה אמיתי. ולא אופנתי ובר חלוף.
את דעתי על הספר כתבתי ב"בקורת ספרים" כאן, ורק אוסיף שאפשר להסכים שדרושה (אולי) בשלות מסוימת לקריאת הספר, אבל זה נכון לגבי דברים נוספים.
וכמו שכתב 'דן1' - "הדרך למצוא את החיובי או להוציא את הטוב מהרע לא קלה" .
(כאן http://simania.co.il/forum.php?showNoteId=7719 )
אור ותכלת בשמיים
כּנרת~~
זה לזה רוצים לגשת
יחד מבקשים לחלום
איש לאיש רוקמים פה קשת
אלף צבעים לשלום
(זה שיר מתוק ששר יזהר כהן [חמוטל בן יוסף])
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-2 חודשים זה גם ספר גרוע שמראה איך הברסלברים נראים
מסוממים חסרי חיים שבסוף חוזרים בתשובה.
רק אדם ריקני יכול לכתוב ספר כזה ריקני.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים שיבלו אפרים
הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום...
למרות שאני לא ברסלברית, וקצת מתקשה להעריך את הרוקדים טרנסים בכל רמזור אדום, הם עדיין ישראל אז בא נאהב גם אותם
ובא לא נזלזל בבברסלברים הרציניים שעושיפ עבודה רצינית ומאד לא פשוטה
אשריך ישראל
שבוע טוב
רינה
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים שלום,שלום אך אין שלום...
זה לא רק הרוקדים טראנסים בצמתים,אלא גם אנשים מסוגה של נועלה שלנו.
מה זה עבודה רצינית ולא פשוטה ?
הם עובדים ?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים שיבלו אפרים
אני הכירה ברסלברים שאמצו את שיטת רבי נחמן כעבודת ה' שלהם, הם רציניים מאוד, וזו לא דרך פשוטה ללכת בה.
גם לי קשה עם הטרנסים, לדעתי מדובר בילדים די אבודים ומסכנים. אבודים מפני שהם כנראה לא מבינים מהי באמת היהדות ולאן שואף (או לפחות אמור לשאוף( כל יהודי.
ומה לעשות? הם גם מסכנים, למרות שאני לא ברסלברית, כמו רבים אחרים אני כן מעיינת גם בספרות היפה שלהם.
כרגע אני קוראת את "מעשה מאבידת בת מלך" עם םירוש ישמח לב מבקשי ה' של עמיר כ"ץ (הסםר כמו ספרי יהדות רבים, לא מופיע בקטלוג סימניה, וחבל שכך). בדיוק היום קראתי קצת
המלך אומר לבתו "שהלא טוב יקח אותך" ואח"כ אנחנו רואים שהוא דוקא מוצא אותה במקום שדוקא נשמע לגמרי לא רע, כולם נהנים עם המלך, יש מסיבה, מעריצים את המלכה, יש גישה חופשית לכל מקום, כיבוד חופשי כיד המלך, מוזיקה וכו', בקיצור מה רע?
רגע, אז מה בת המלך עושה שם?
בת המלך מסבירה למשנה למלך שסופסוף מצא אותה שזהו בעצם מקום ה"לא טוב", הלואי והיא היתה במקום רע.
וכאן הוא נותן את ההבחנה בין "רע" ל"לא טוב"
הלא טוב הוא אשליה שהכל "סבבה" הכל נהדר, אבל אם נשים לב נראה שאף אחד לא מתייחס אל המשנה למלך, השומרים לא עוצרים אותו בכניסה אל הארמון, אל המקום בו נמצא המלך. המלך ואנשיו רואים שבא משהו, הוא צופה בהם, אוכל מהשולחן שלהם, ודממה, אין שום תגובה, לאט לאט האדם מתחיל להרגיש שהוא לא קיים, מה שנראה כחופש, הופך להתעלמות, לאט לאט הוא מאבד את תחושת הערך שלו, את עצמיותו, מרגיש שהוא כלום, אפס, אין לו קיום או זכות קיום משל עצמו - אני כבר לא עצמי. זה הלא טוב וכך הוא לוכד אנשים ברשתו
הרע, לעומת זאת, כשאדם פוקח את עיניו ומזהה שהןא במקום רע, זה כבר בפני עצמו ניצוץ הטוב שברע, לאדם יש תקומה.
כל אחד מאתנו יכול ליפול לרע או חלילה ללא טוב. והלא טוב יכול להיות גם עם שביס או פיאות עד לברכיים, זה לא המדד
דרך אגב, גם אני ציפיתי שיהיו םחות השתפכויות על העבר ה"זוהר", דוקא היו כמה נקודות מוצלחות לגבי שלבי החזרה בתשובה.
שנזכה תמיד למקום טוב (ואחרי 120 לעולם שכולו טוב)
ובנימה אופטימית זאת
שבוע טוב
ועוד מעט חודש טוב
רינה
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים לגבי ספרים שלא מופיעים בקטלוג שירה
-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים בשמחה. תודה לך וחודש טוב :) אפרים (ל"ת)
-
-
לפני 16 שנים ו-2 חודשים זאת עבודה פרטית וחלקית מאוד
התבודדות וכאלה זה לא עבודת ה'.
יש דרכים יותר טובות ומועילות.
סיפורים נחמדים יש לרבי נחמן,אבל המציאות זה לא סיפורים.
יש הרבה סיפורי צדיקים עם מוסר השכל יותר טוב.
סיפורים כמו למשל החיים של הרב אריה לוין זצ"ל או ספרים על החיים של הראי"ה והרצי"ה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
לפני 16 שנים ו-3 חודשים תקראי את ה"צוואה" בלה am
תקראי את ה"צוואה" אני לא זוכרת מי כתב את זה אבל
נראה לי שאין עוד ספרים דתיים/חרדים שנקראים ככה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-4 חודשים חכמה בגויים? זרש קרש
איני יודעת עד כמה המתורגמים "כשרים", אבל "ג'יין אייר" מדהים תמיד, ולא נראה לי בעייתי תיאולוגית או צניעותית, הג'יין אוסטינים, ואנה פרנק כמובן ;-)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-3 חודשים דווקא אנה פרנק, לדעתי, לא נחשב"נקי" דוריאן גריי
כי אנה היא הרבה יותר אישה מילדה בת 12, דבר שבולט במיוחד ביחסה אל הילד שבו היא מאוהבת, וחולקת איתו חלל קטן במקום המחבוא שלהם.
ספר שאולי כן יכול להתאים יצא רק לפני שבועיים, כתבה אותו אמילי עמרוסי, שמלבד היותה מתנחלת היא גם סופרת מאוד מוכשרת. לספר קוראים "תריס" . הוא מתרחש אמנם בישוב (דמיוני?)מחוץ לקו הירוק, אך הוא לא כבד או מטיפני,ובעיקר מרתק.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים ספרים כשרים עו
תראי, הנושא של איזה סוג ספרים מתאים לאדם שומ"צ
אינו חד משמעי, אני מניח שזה יותר תלוי בהשקפת עולמו של כל אחד או
אם הוא הולך לפי קו מסוים ביהדות, כלומר יכול להיות אנשים שיעדיפו לקרוא
דווקא ספרים שסביב היהדות, ויש אחרים שיבדלו מספרים שמעורבים
בתיאורים אינטימיים וכדומה או נושאים שקשורים לדוגמה בנצרות.
בקיצור הנושא לא פשוט.
אבל בכל זאת אני ממליץ בחום רב על הספרים של חיים סבתו –תיאום כוונות,
אמת מארץ תצמח, כעפעפי שחר, בואי הרוח,
ספרים מדהימים מבחינה ספרותית שיונקת מהספרות של התלמוד והמדרש.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים סגנון כתיבה נועה
ראשית תודה על התגובה המפורטת.
ניסיתי לקרוא בעבר כמה מהספרים של חיים סבתו אבל סגנון הכתיבה שלו קצת כבד.הנושאים אמנם מעניינים אבל הכתיבה קצת מקראית/ארכאית...
אני לא מחפשת ספר שידבר דוקא על נושאי יהדות, דת וכו' אלא על ספר שאני יודעת שגם אח/אחות צעירים ממני במשפחה יכולים לקרוא ללא חשש.
ספר שמאד נהניתי ממנו (במיוחד מהכתיבה):כצל ציפור של יאיר אנסבכר.
יש עוד ספרים בסגנון?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים אולי תנסי את אלו יוֹסֵף
אם קראת את 'כצל ציפור' ואהבת, אז תנסי את 'מן המדבר והלבנון' של עשהאל לובוצקי, את יכולה לראות אותו כאן http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=591240
ואפשר גם את הספרים של זאב שרון: בניחוח חדש http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=14738
וגם 'שניים אחרי המלחמה'.
אפשר גם 'פריחת ההרדופים' של ישי קרמר, אלא שהספר הזה אינני בטוח שמתאים לילדים צעירים. http://simania.co.il/bookdetails.php?itemId=218450
מה עם 'יש ילדים זיג זג' ו'מישהו לרוץ איתו' של גרוסמן?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים תודה רבה! נועה
אני אתחיל לקרוא לפי הרשימה שנתת.בטוחה שאהנה!!
יש עוד המלצות לספרים טובים לא מלחמתיים?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 16 שנים ו-4 חודשים גם ספריו של ג'ון גרישם מתאימים לנוער דתי. שקדנית
(פרט לספר " בית צבוע" )כל ספריו "נקיים" מעניינים שבינו לבינה. כמו כן ספרים שעוסקים ברשמי מסע והרפתקאות כמו: "בחזרה מטואיצי " או " הבריחה מהודו" וכן: " אחרון הג'נטלמנים ההרפתקנים " המתאר את חיי האסקימוסים בקוטב הצפוני( ספר מרתק) .
הספר "חיי פיי" וכן " הסיפור שאינו נגמר" גם הם נכללים בקטגורייה של ספרים כשרים. ספרים העוסקים בנושא השואה של אהרון אפלפלד כמו: " חיים שלמים" , "והזעם עוד לא נדם" ועוד. הספר: " ללא גורל" , הספר של רם אורן-
" השבועה" מומלץ מאוד ( קשור בנושא השואה) . הספר: "דיואי" קליל ונחמד,הספר: " כל החיים לפניו" - נוגע ללב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-