פורומים » יהדות
גמרא, שולחן ערוך, אגלי טל, ראשונים ואחרונים וכל מה שביניהם.
כתיבת הודעה חדשה בפורום יהדות
» נצפה 92 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
שלשום אח.דּ > הּ.רכּב.הּ. כּ.
הקשר בין יוסף, ציון ותיקון הרחמים:
156 = ציון = יוסף; 12×13: "הטבע" (12) מיושר על ידי הרחמים/אהבה (13).
בלי החזרת יוסף-יסוד (הזרימה מבפנים) אין גילוי ציון בפועל.
תיקון י"ג מידות: משפט וצדקה כמעשה:
"תיקון י"ג מידות":
משפט+צדקה, מעשה קטן עקבי.
דין > רחמים; "אנך המשפט" ומגן דוד/הקסגרם:
ה"אנך" נהיה עדות פנימית –
שני/שלושה עדים: יּ, אנך (יּשר–אלּ) והשתקפות ישר–הּ נּוֹ.סּפ.ת: הּ' > שמצמידים את האדם אל האמת, בכך המשפט "מתפשט" לרחמים בתוך-האדם.
"אנך המשפט" <> "אָנֹכִ.יּ" – האנך של עמוס הוא הקו הזקוף ש: יּיּ:
יּ לּ: יּ, נותן "בקרב עמי";
בעבודה הפנימית הוא נעשה עדות:
"על פי שני עדים… לא יומת על פי עד אחד"; "אנכ.יּ אנכ.יּ הוא מוחה פשעיך":
כך המשפט נעשה ישור פנימי ולא רק חיצוני.
שנה מעוברת והיפוך הדין לרחמים:
שנה מעוברת, אדּ.ר בּ', [אדּ > מילת לב העולה אל העליונים כאד.
אדּ.םּ, בּ > מּ.עשׂ.ה ב.*רא(ש)יּ*.ת]:
אפשרות לּ: "ונהפוך הוא".
666 לּ: 999:
תורה (611) > ו.רד.ו (216) > תבה (407).
6×6×6=216=ג.בּוֹר.הּ.
6×6×6=216=יּ.ראהּ.
נּתנּ.קּ.הּ *מּ.הּ.שׂ*.שׂ הּ.זהּ, ו.נּחבּר:
401 > 210 > 605
תא > ריּ > תר.הּ.
אתיר הּ:תר = 1,216.
שיר חדש.
10³ > יּ בּ.חזקּ.ת 3 > ג. ת.פּאר.ת בּ.ראש.יּ.ת.
1,216 > 3 (ג) מילים, 5 (הּ) הופעות, בכל התנ"ך.
אתיר התר (1,216):
וְתַרְשִׁישׁ (1,216) שִׂפְתוֹתַיִךְ (1,216):
קַשְּׁתֹתָיו (1,216).
[צירוף גימטריות, לא פסוק.]
גימטריות של הרס ותיקון; משחית לשלום:
*שָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו* (680)..?!?
קָצַפְתִּי (680);
טִירוֹתֵיהֶם (680) יִסַּרְתִּי (680).
רָעָתִי (680), שֶׁיְשַׁלֶּם (680).
[צירוף גימטריות, לא פסוק.]
וְהִשְׁחִית (729) בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ (729)..? (666)
יִשְׁתַּחֲוֶה (729); וְהִקְרַבְתִּיו (729).
[צירוף גימטריות, לא פסוק.]
השְׁחָתָה בָּאַרְמְנוֹת > הַכְנָעָה/הִשְׁתַּחֲוָיָה > קְרִבָה/וְהִקְרַבְתִּיו.
מ־ע"שׂ (370) ל־שלום (376):
מִן עָשׁ אֶל שָׁלוֹם,
זָחַל הַמַּעֲשֶׂה בַּחֲשַׁאי;
וְהַכְּסוּת נִקְרְמָה לְרִקְמַת־חֲרָכִים.
עַל שָׁחַל וָפֶתֶן א.דְרֹךְ,
כִּי בָחַרְ.תּ.יּ בַּ.חַיִּ.י.םּ. (יּ בְּ < נהפוכו: בּ.יּ)
וְנִגְלָה סוֹף־מַ.עֲשׂ.יּ בְּ.תִ.פְאֶרֶ.ת.
(ע״ש = 370 נהוֹרִין)
מִן חֹ.ר ב.בּגד אֶל רִקְמַ.ת הַשָּׁלֵ(וֹ)םּ.
{מנח רב (יּ, שבירכתי הּ.אנּיּ.הּ), מן חרב, בגד < בגידה, אל < מקדשי אל-אבינה לּ:אחר.יּ.תםּ, רקם < ר.קּמּ.הּ, מּ.קּרמּ.הּ, הּ.שלּ.וֹ.םּ הּ.שלּםּ}
התוספת ו' (=6) היא החיבור:
אותה "ו" שחוצה את ההקסגרמה לשישה קצוות ושנים-עשר אלכסונים; היא שמוסיפה שלום לעשייה—מעבירה את האור מן הסוד אל העיר.
זה "הּ ו'" שמוציא גבורות מריבוי לשלווה.
מגן דוד כסמל התיקון הפנימי:
מגן דוד, 12 אלכסונים – ההקסגרמה, 6 קצוות, 12 קווי אלכסון, והצמדה של 3×72=216 ("גבורה/דין"), חלוקת 666 > 111 ועוד..
שע.ר/שם הּ 73 בּ.יּ.א > חסד קודם לדין, מאזן את 216-גבורה ומוליך מ־דין לרחמים בתוך אותו סמל.
אדּמּ
נּ נֹ ב
יּ יּ הּ
שלושה טורים: אני, דני, מבה.
שלוש שורות: אדמ, ננב, ייה.
השורה העליונה מזכירה מי אני (א-ד-ם);
האמצעית מפיקה כוח-הזרוּע בפועל (נ-נ-ב);
התחתונה חותמת בעדות המשולשת (י-י-ה).
זוהי עדות אנכית שמחזירה את היוד אל הכלי ומצמיחה שלום.
יוסף ודוד – חיבור היסוד למלכות:
יוסף > דוד | יו"ד נודדת.
יוסף (יסוד) הוא הזרימה; דוד (מלכות) הוא הכלי.
כשהיוד חוזרת לדוד (דוד > דויד), המלכות מתמלאת—וזה ה"עוד יוסף חי".
ציון מתגלה כשמחברים יסוד לכלי לא רק בסמל—אלא בהחלטות קטנות של חסד.
שפת הברית בלב – תיקון פנימי:
שפת ה"ברית בלב": תיקון הדין אינו רק תיאוריה בזמן, אלא מעשה לּ:ב שמחזיר את הּ יּ' (השפע) לכלי (דוד/מלכות).
הברית—פנימה.
ירמיהו מדבר על ברית שנכתבת על הלב, לא על הבשר; "מילת הלב" (דב’ י:טז) היא הנקודה שבה יּ"הּ חותמים באדם עצמו.
מכאן "שובו אל:יּ"—לא כסיסמה, אלא שמירת אמת, ריכוך דין, וצדקה בפועל.
כאן ציון ויוסף נעשים שם אחד.
ה־יו"ד שבכל אָנֹכִ.יּ הוא ה"ניצוץ-מנהל" מבפנים.
יעד האיסוף: המרכז = 15 = י-ה > חזרה אל ציון/הלב.
צמח ומשיח – איסוף הניצוצות:
"צמח/מנחם" = 138 – זהו שם-משיח הפועל לאסוף.
"ציון" = 156 (כמו "יוסף" = 156), לכן האיסוף הוא החזרת ניצוצות-יוסף אל ציון.
"איסוף" = 157 מוסיף אל"ף (= "אלופו של עולם") > מעביר את הרעיון להגשמה.
מקורות: זכ׳ ח:ג; יב:ו ("איש צמח"), יר׳ ה:כג; טו:לג (:צמח צדקה/צדיק").
משׂיח = 358 בכל ניקוד.
פירוק: מ (חיים) + שׂ (תפארת) + י (ניצוץ) + ח (נצח).
זה מצב תודעה פעיל – לא רק דמות.
"וְיָשׁוּב לֶאֱסֹף צֹאן מַרְעִיתוֹ" = 1368 = 72×19 = 37²−1 > הכוח הכולל (72) נפתח דרך חכמה/חן (19).
סמלי שמירה ועדים – מגדל עוז ושלושה עדים:
"מִגְדַּל עֹז" = 77+77: עוז כפול = עמידה ושמירה. "הִנֵּה" = ה-נ-ה = 5-50-5 = 60 > דפוס שמירה משולשת; כאן סמ״ך מסמן אמון/סמיכה (אמונה שלמה).
77 קם כאשר כל אֲנִי (7) .. ז.. (7) קושר את יּ הפנימית אל השם..
א.ז.. מקבלים:
שְׁמִירָה = 555..
מבנה ה‑נ‑ה (5‑50‑5) רומז לשמירה משולשת:
"הִנֵּה” עצמּ.הּ = 60 (5‑50‑5) = סּ.
שלושה עדים: יּ–הּ–הּ (10+5+5=20); עם חיבור הו"ו מתקבל 26 (שם הוי"ה).
זה "השם ה-73" – כתר שמקיף את 72 הערוצים; הוא פועל כשהאור > ההבנה > המעשה מסתנכרנים.
צד הכוח (ע״ב = 72) פועל דרך חכמה/חן = 19.
תקשורת בתלת-ממדים – מחשבה, דיבור ומעשה:
תקשורת בתלת ("טרי-גרון"):
מחשבה–דיבור–מעשה.
הפעלה של שם מ"ב (42) בכלי ה'² (=25): יחד (1050) > יחד=22=דּ.דּעת, דּלת, סּףּ > ראיה רחבה, שתי הה"ים של הֲוַיָּה – ה"עילאה (בינה) וה"תתאה (מלכות), שפע יורד מן הבינה ונקלט במלכות.
אהיה × 50 שערי בינה = 21 × 50 = 1050.
1050 מקודד "אהיה של הבינה בפריסת 50 שעריה".
הבינה נפתחת (50), האור "אהיה" זורם (42), ונקלט בשלמות בכלי שתי הה"ים (25).
יה × 70 = 15 × 70 = 1050.
יה (15) מתפשט דרך שבעים פנים/שבעים אומות (70).
זה מקביל למהלך ה"איסוף": אור יה נמסר לכל השבעים ומתכנס חזרה אל ציון.
חי² + 2×המשׂיח = 324 + 726 = 1050 ("אָז נִדְבְּרוּ יִרְאֵי יְהוָה אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ.."): חיים מוכפלים + בן יוסף/בן דוד.
לּ:סּףּ סּ.יּוֹםּ – שוב ואסוף:
אם כן: "שׁוּב וְאֱסֹף." = החזרת ניצוצי-יוסף אל המרכז (יּ-הּ), כדי ש- "מִצִּיּוֹן מִכְלַל־יֹפִי; אֱלֹהִים הוֹפִיעַ" (תה' נ:ב).
------------------------------
https://youtu.be/CB-0jwTE5QE?si=wkuKPk_Z2O-GYLea
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה