"בְּרֵישׁ יָרֵחַ חַי נוֹלַד"
בריש ירח, פירושו בראש חודש
חי נולד, חי נקרא משפיע
גם כאשר תוציא ר מ- ירח, יוותר, "חי"
מדוע משפיע נקרא חי? כי הוא אחד, "ראש חדש" גימטריה 813 + הכולל שהוא אחד הרי 814 שהוא אחד, א = 1, ח = 8, ד = 4
"עֶרֶב קַיִץ בָּךְ נוֹעַד"
הערוב בין הרשויות, רשות היחיד noumenon, ורשות הרבים phenomenon מתחיל בערב קיץ בו היום ארוך ואדם מועצם ע"י אור השמש הרב והוא
חושב:" כוחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה", הוא אינו יודע שהוא ככולם בסך הכל יצור נפעל.
"עֲרָפֶל בְּלֵב הַכֶּרֶם"
"כרם" י' הוויות, כעת בבוקר בסיור בכרם נמצא ערפל פיסי והיא מראה לעולם רוחני בו לא ניתן לדבר הוויות. ראה ענין לא לבטא שם הויה, לא בגלל שנקבל על כך עונש, אלא משום שלא ניתן לשכל נברא באשר הוא לדבר הויה, כי הויה הוא מהירות האור והדבור הוא מהירות הקול.
ע"ע שבירת לוחות ראשונים שהיה צריך לשבר אותם משה תחת ההר, כי לא יכלו עובדי עגל לתפוס אחדות אחת רק תופעות זמניות, רוחביות מוכפלות, ולא
ציר אנכי של רוח.
"הוּא וְחַיּוּתוֹ בְּגֶרֶם"
"איהו וחיוהי וגרמוהי חד" הינו מאמר הזוהר, שמשמעותו שעצמותו ומהותו של הקב"ה מיוחדת עם הספירות דאצילות ("איהו" פירושו 'הוא' , ו"חיוהי" פירושו 'חייו'). בתורת החסידות מוסבר מאמר זה בשני אופנים: א. איהו וחיוהי הם האורות והכלים דאצילות. ב. שהם המוחין והמידות דאצילות.
עד כאן חלקו הראשון של השיר, האם הוא מובן לך כעת?
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה