פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 365 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 4 שנים ו-8 חודשים רִינִי- ספר ילדים חדש על המדף dorit laor
ריני -
סיפור ילדים ביבליותרפי לעוסקים/ות בחינוך, למטפלות/ים רגשיים ולהורים.
"וּפִתְאוֹם, גֶּרֶב כָּחֹל מֵצִיץ,
וְאַחֲרָיו עֲרֵמָה שֶׁל תַּלְתַּלִּים שְׁחוֹרִים.
יָד אַחַת אוֹחֶזֶת בַּמַּשְׁקוֹף,
וּבַיָּד הָאַחֶרֶת אַרְנָבוֹן כָּחֹל."
סיפור אופטימי מנקודת מבטו של ילד בעל קושי בוויסות חושי שמצליח לפרוץ את גבולות הפחד. הסיפור עוסק בהתנגשות בין בחירות והעדפות של שני ילדים צעירים. הם מצליחים ליצר קשר חברי ולרוב גם הדדי, יש ביניהם כבוד והם מאפשרים מרחב בחירה זה לזה. אולם, בנקודת משבר אחת הקשר מתרסק כיוון שהחברות ביניהם לא מצליחה להתרומם כאשר רִינִי לא מצליח לפרוץ את אזור הנוחות שלו וחושש ממפגש עם המולת הגירויים שמחוץ לבית, המקום הבטוח שלו. טעם החברות והקשר המיטיב והבונה שריני חווה מסביבתו הקרובה, נוטע בו את המוטיבציה והאמון במסוגלות של עצמו שיוכל להתגבר על הפחד והוא מצליח לחדש את הקשר עם יפתח החבר הטוב. ברובד נוסף של הסיפור הוא עוסק בהתמודדות עם קשיים חברתיים ורגשיים של ילדים כמו קושי להצטרף לקבוצה, הוא מציע כר עבור מחנכים/ות לעסוק בסוגיה נפוצה של דילמה בין בחירות שונות של ילדים. הייחודיות של הסיפור היא שהפתרון והשינוי מגיעים מהצד שבמובנים מסוימים הוא הצד המאותגר יותר שלרוב החברה מתייחסת אליו בחמלה שיש בה ויתור על כוחו.
"סיפור הצלחה אמיתי על רגעים קטנים של כמיהה לקשר שמתממש, ועל פחדים שמתפוגגים עם הרצון לחיבור וקשר משמעותי."
הסופרת מירי רוזובסקי כלת פרס ירושלים לספרות: "הסיפור הזה נהדר, מרגש, מדויק. עובד גם במישור העלילה וגם במישור העומק שלה."
ספר כתוב ברוח שתי גישת המשלימות זו את זו:
גישת "אייכָּה"- "השפה מגדלת" תקשורת ייחודית מצמיחה בין הורה לילדו. שפה הכוללת תשומת לב לצורות תקשורת והתנהגויות לא מועילות, אותן ההורה לומד להפחית כדי לסלק מכשולים בדרכו של הילד להתפתחות ולגדילה. גישת המיינדפולנס – בתרגום לעברית: "קשיבות". מקורה בפילוסופית המזרח הקדום. גישה המאמצת כלים אשר יש בהם כדי לסייע להורים ומטפלים לעצור תגובות אוטומטיות להתנהגויות מאתגרות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 4 שנים ו-8 חודשים ריני- איורים עוזי בנימין dorit laor
משתפת כאן בחוויה שלי מספר ילדים חדש בשם "רִיני". כתבה: דורית לאור ואייר עוזי בנימין.
קשה להתאפק מלפתוח את הספר כשרואים את האיור המתוק והמסקרן שעל הכריכה והשם הכל כך קצר ולא מוכר שלו. בספר הזה, מעבר למסר הייחודי שבו, שאתייחס אליו בהמשך. אני דווקא רוצה לדבר על הריקוד הכול כך עדין ויפה בין הטקסט הכתוב לזה המאויר. התבוננות באיורים מראה איך הם "מדברים" במקומות שהטקסט מותיר להם פתח להשתלב, בעדינות מבלי להשתלט. השיחה בין הטקסט הכתוב לאיור מתחילה כבר בעמוד הראשון של הסיפור, ציפור קטנה שלא קיבלה ביטוי כתוב, ישובה על ענף וכאילו מקשיבה לריני ומרגישה בדיוק כמוהו. המאייר עוזי בנימין מצליח להעביר מסר של אמפטיה ואפילו סימביוזה רגשית בין ארנבון כחול לבין ריני, הוא מעצים את התחושות של ריני וממחיש מהי אמפטיה עבור הילדים הצעירים שפוגשים את הסיפור. גם הצבעוניות משתנה ומותאמת לתחושות העולות מן הכתוב ומומחשת עי עוצמות שונות של צבע.
והטקסט- מביא משהו אחר, שפחות עולה בספרים מז'אנר דומה. סיפור אופטימי מנקודת מבטו של ילד בעל קושי בוויסות חושי שמצליח לפרוץ את גבולות הפחד. נקודת המוצא היא מתן לגיטימציה לבחירות שונות של אנשים שונים מתוך שיקולים אובייקטיביים. מבלי לציין ולו ברמז מה נכון או מה מצופה. הייחודיות של הסיפור היא שהפתרון והשינוי מגיעים מהצד שבמובנים מסוימים הוא הצד המאותגר יותר. ריני לומד מהו קשר, מבין שקשר מצריך מאמץ והדדיות, הוא לומד מהניסיון החיובי עם יפתח שהעוגיות הן גם טעימות אבל גם אמצעי לקשר והן מתקשרות לחוויה משותפת שחוו יחד. הוא משתמש בכלי מתוך חוויה פנימית. ההתייחסות השוויונית מגדילה ומפתחת. מחזקת ומצמיחה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-