טוב... לאחר חודשים של התלבטות אני עדיין אובדת עצות. נפגשתי עם הוצאות ספרים קטנות שמבקשות סכומים גדולים כדי להגשים את החלום. שוחחתי עם אנשים שהוציאו ספר בהוצאה עצמית ונלחמים לקבל הכרה וגם הם הוציאו סכומים לא קטנים על החלום והתרוצצו הרבה יותר. עדיין לא הצלחתי להגיע להחלטה מה עדיף. הרי ספר שמגיע מהוצאה קטנה ישב על במת התוצגה לא יותר משבוע במקרה הטוב או ילך ישר למדף במקרה הרע. זה אומר שאם הוצאה גדולה לא נותנת לנו הסופרים החדשים צאנס הסיכוי שמישהו יקנה את ספרנו (שהוא לא בן משפחה או חבר קרוב) מתקרב לאפס. כל כך מתסכל... מצד שני בהוצאה עצמית כלל אין כניסה לחנויות אלא אם כן תשלם המון כסף למפיץ ושוב הגענו לסכומי עתק ומצב בו גם אם כל המהדורה הראשונה נמכרה אפילו לא מכסים את העלות הראשונית. כולם נוגסים מהעוגה. כל כך נפלאה היא הכתיבה וכל כך נוראית היא הדרך להוצאה לאור.
לפני 10 שנים ו-2 חודשים
יש לך המון מזל שלפחות הכתיבה באה לך בקלות :)
תמי רן
אני שוברת את הראש על כל פיסקה...
לגבי הכניסה לחנויות - אין ספק שמדובר באתגר, בעיקר כשמדובר בהוצאה עצמית.
מצד שני נראה לי שסטימצקי די פתרו את העניין. אם מוציאים איתם מקבלים התחייבות לשנה על המדפים.
מעבר לעובדה שהם שמים את הספרים שלהם על מדף ירוק ומכוער. הספרים עצמם ירוקים והמיקום בדרך כלל במקום מאוד צדדי ולא על הבמה המרכזית. הסיכוי שמישהו יכנס לחנות ויקנה משם ספר שואף ל 0 ולכן גם שנה שלמה שם לא תעזור.
בתור מישהי שעובדת שסטימצקי, כל הספרים החדשים מופיעים אצלנו על אותה במה או על המדפים (תלוי מה הסידור של החנות) וזה לא משנה אם זה סופר חדש או סופר ידוע. ואני חושבת שרק הלוגו של סטימצקי מופיע בירוק על הספר ? אתנה של אורלי קרואס-ויינר הוא של הוצאת סטימצקי והעטיפה שלו לא ירוקה.
ודווקא את הספרים של הוצאת סטימצקי יש לרשת יותר רצון למכור כי זאת ההוצאה שלהם, אז כן כדאי לשקול להוציא דרכם ספרים.
בהוצאה דיגיטלית, הם עשו הכל, עריכה, פרסום, יחצנות (כמובן שלא שילמתי דבר), ועדיין, מכיון שאני לא מפורסמת, המכירות קטנות.
בקרוב אוציא עוד ספר ואם כך המצב, איך מתפרסמים? (גם אם מנטרלים את עניין ההוצאות)