פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 870 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 13 שנים טרקטטוס לוגיקו-אפוקליפטיקוס גשם גופריתני
1 - הוא לא ידע מהי האמת עד שלא חבטה היא בפרצופו ופירקה את פניו. דמו המותז התמוסס על הקרקע, פוער חורים בולעניים של שקרים מעורפלים ומרמה.
1.1 - האמת נמצאת בפרטים הקטנים.
1.1.2 - יש לפרוט את האמת לפרוטות: א. כל דבר שאינו שקר. ב. כל דבר שאינו לא אמת. ג. כנות אינה נאיביות מדומה.
1.2 - באם עסקיננו באמת באמת, יש לציין כי לבדיה החולה יש אמת משל עצמה.
[הערת שוליים (1.2): לאמיתותה של האמת החולה יש לאמת את הבדיה ככזו שאינה בודה עצמה מכורח מחלתה]
2 - לפי הדיאגנוזה של ה-DSM עבור הפרעת זהות דיסוציאטיבית (300.14), צריכה להיות נוכחות של שניים או יותר זהויות שונות או מצבי אישיות (לכל אחד מהם דפוס חשיבה אישי של תפיסה, חשיבה ושיוך כלפי הסביבה ועצמם).
2.1 - ג'סטין התפתחה מתוך ג'ולייט. גשם התפתח מתוכי. מאיפה התפתחה פריסטין?
2.1.1 - פריסטין עלולה להיות השילוב בין ג'ולייט לג'סטין, שהינן הנגזרות של גשם והזהות המוקדמת שלי.
2.1.2 (תיאוריה מס' I) - האם ייתכן והחיבור בין גשם וקודמי שהניבו את ריין - שווה ערך לחיבור בין ג'ולייט לג'סטין שהניבו את פריסטין?
2.1.2.1 - כיצד פריסטין שהינה ממשפחת פנדרצקי הפכה להיות כור היתוך של ג'ולייט וג'סטין?
2.2 - ג'ולייט וג'סטין הינן מטאפורה של החיבור בין גשם ושל קודמי. האם פריסטין היא מטאפורה לריין?
2.3 - ואם פריסטין היא נכדתם של הנס וגרטל (הנזל וגרטל בעולם מקביל אחר?), מטאפורה של מה הם? ולמה הם קיימים במאה -19 ומשפחת בלאק היא עכשווית?
2.3.1 - מה יקרה כשמלחמת החורמה בין ג'ולייט לג'סטין תסתיים? איפה זה יותיר את ריין?
2.4 - וקטרינה הקטנה, הולגרמת האין האדם שלעד תהיה לצד מיטת הנכאים שהייתה משכן חלומות ביעותיי?
[הערת שוליים (2.3): הנס וגרטל נשואים לאמת החולה המשתקפת ביניהם. כמו ראי לתופת הנפשית של גרטל, ולעמימות החולנית-גברית של הנס. היא חיית פרא שמתה בנעוריה, הוא זקן קשה יום ומחוספס.]
[הערת שוליים (2.4): הולוגרמת האין-אדם היא תבנית דפוס התנהגותית לפאם-פאטאל המתוסבכת שלא מסוגלת להכיל את עצמה עוד. וודאי שלא אחרים.}
3 - עיקרי תורתו של פרותגורס כוללים:
א. "האדם הוא מידת כל הדברים", כלומר - הכול נתון לפרשנות ואין "אמת" אחת.
ב. האמת היא סובייקטיבית, האמת היא יחסית – לכל אחד יש את האמת שלו.
ג. המחשבה משתנה מאדם לאדם ואין לה קנה מידה אחד.
3.1 - מציאות סובייקטיבית הינה נחלת חלקם של מועטים שאינם מבינים דבר וחצי דבר על כוחם התת-הכרתי.
3.1.1 - ואולי יש רק אדם אחד בלבד שכל העולם הזה הינו מציאותו הסובייקטיבית.
3.1.1.2 - ואולי האדם הזה הוא אני?
4. המציאות הינה שקר וכזב. בני האדם הם שקרנים פתולוגים משום שהינם מודעים למציאות השקרית שבה הם חיים, אך משקרים לאחרים ואף לעצמם כי אין מנוס מלהתפלש כך בזרות מוחצנת של תאוות בצע ואי-התקוממותו של האזרח הקטן משום שאין טעם לחיים הללו.
4.1 - אפשר להקיש מכך שכולנו אובדניים משום שאיננו מסוגלים להכיל את החיים כמקשה אחת של מציאות כוזבת ושקרית.
4.2 - המציאות הינה בדיה מוחלטת. ככל שנירתם למען הכחדת ההכחשה, כן ייטב.
5. האמת האקזיסטנציאליסטית הינה המזור לאובדנות הנפשעת של הנפש.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים מאיפה שיווה
להתחיל?
1 ו-2 הם סעיפי הערות לסיפור שלך (חלק מהדמויות נדמה לי שאני זוכרת)
3 פרוטגורס (ב ט' לא?) סעיפים 3.1 והלאה הם שלך לצורך סדר במחשבה?
4. המציאות הינה שקר? איך היא יכולה להיות מעצם הגדרתה היא האמת ואינה שקר. היא מה שקיים וישנו.
רק בראייה סובייקטיבית של כל אחד מאיתנו משתנה המציאות ויכולה להתגלות כשקר. אך המציאות שאינה תלויה בראייתנו אינה האמת? אולי מכיוון שאף אחד מאיתנו אינו יכול לראותה, את המציאות האובייקטיבית, אז היא אינה קיימת? אם זה מה שאתה טוען אני צריכה לחשוב על זה.
כולנו אובדניים? כולנו בטוח הולכים לקראת סופנו, לא כל כך הבנתי את הסעיף הזה.
5. כל האמת שלנו והמציאות שלנו הם אקזיסטנציאליסטים, כדי שלא נהיה אובדניים, כדי שנוכל להמשיך.
שלום גשם, מה שלומך?
:))
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים אין התחלה וסוף, רק מרחב א-לינארי של זרימה אינסופית. גשם גופריתני
1-2 לא סעיפי הערות לסיפור אלא לאוטוביוגרפיה של חיי.
3א. וויקיפדיה טוענת אחרת (ביררתי עכשיו - אבל אני לא0 בטוח שהם מקור מהימן)
3ב. האם הסדר המחשבתי שלי הוא לא קונבנציונאלי או קונבנציונאלי בהקשר לארכיטיפים היונגיים האוניברסאלים?
4. המציאות היא בעיניי המתבונן, הרי וודאי שסובייקטיביות של אדם אחד אינה זהה לסובייקטיביות של אדם אחר,
האם זה אומר שכל אחד רואה מציאות אחרת? כמו שכל אחד רואה את הצבע אדום בדרך אחרת, בגוונים אחרים,
אם כך, כיצד אפשר לתאם בין כולם? האם אפשר בכלל? הרי זה שקר לטעון שכולנו מבחינים באותה סובייקטיביות,
והרי אם כך, אין אובייקטיביות, והרי המציאות היא שקר כי המציאות היא פרטית, אישית, והמציאות שלך היא שקרית לי כמו ששלי היא שקרית לך. האם אפשר לבחור בין מספר מציאויות? אולי בחשיבה קוונטית, אך מוחנו צופה ובוחר אמת אחת, שהיא אישית לנו, ואולי כל אחד מאיתנו חי במציאות סובייקטיבית משלו. כמו סימולציית מחשב, כמו מוחנו מקיים סימולציות אישיות שכל אחד מן "הברואים" במציאותינו היא דמות הולוגרפית שקיימת כדי להביע מסר או עניין, אך היא רק השתקפות ריקה של דבר מה שראינו פעם באמת, וכעת אין יותר מן האמת הזו בינינו.
כולנו אובדניים? חלילה, אך מולכים להרסנות היאה לגזע אנושי? ייתכן.
ומה שלומך את, שיווה? :)
צר לי על העיתוי המרוחק בתגובה חזרה,
ימים קשים עברו ותמיד עוברים על כוחותינו הפנימיים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 12 שנים ו-11 חודשים ראשית שיווה
אוטיוביוגרפיה בתהליך היווצרות וכתיבה... מעניין, ייתכן שיש השפעה הדדית?
ויקיפדיה טוענת אחרת מה?
ברור שלא קונבנציונאלי, לא מכירה את יונג או אותך, לצורך העניין, מספיק כדי לקבוע.
4 אני טוענת שמכיוון שהאמת היא אכן סובייקטיבית היא אינה שקרית לנו. שלי אמת לי כמו ששלך אמת לך, אולי זה נכון ששלך שקרית לי ולהיפך. איך אפשר לבחור בין כמה מציאויות? בשביל זה צריך לזהות אותן תחילה.
שלא כמו סימולצייה, אין בכוחנו לדמות מציאות בפועל עבור מישהו אחר אבל מוחנו אכן בוחר מציאות אחת אישית לנו ומקיים ממשקים רבים בו זמנית המאפשרים לנו לעבוד עם או במקביל למציאות של אחרים. ככל שהממשק מפותח יותר ומקיים מערכת סימביוטית משומנת ומתואמת כך מתמזגות להן יותר מציאויות אישיות יחדיו. אולי:)
כגזע אנחנו אכן מולכים או מוליכים להרסנות.
שלומי טוב מאד, תודה
אין צורך להתנצל כלל.
צר לי לשמוע שכך, כולי תקווה שהזמנים ישתפרו.
בכל מקרה טוב לשמוע ממך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-