את לא יכולה לומר מה שאת רוצה ולצפות שיאמינו לך, מפני שבמקרה של משפט זה לא משנה אם את צודקת ויש לך הוכחות- אם הכפשת את שם אותו אדם זכותו לדרוש ממך להסיר את הדברים שפוגעים בו.
אנשים שמכפישים אותם נוטים לחשוב שאין דבר שיוכלו באמת לעשות ולוותר, או לפנות למנהלי אתר זה או אחר בלי להפעיל עורכי דין, אבל יש כמה שמוכנים להלחם על משהו מהסוג וזה כולל גופים עסקיים.
לא תסכימי איתי שעסק לא ירצה לתבוע על הוצאת שם רע ובעל החנות לא יטען לאאוטינג אם יש הוכחות מוצגות? הרי זה כבר סיפור אחר לגמרי.
בשבוע שעבר כבר היו כמה מצבים כאלו: בחור שגילה ג'וק בפיצה שלו, התקשר לרשת וכשלא קיבל את היחס הנכון לדבריו פרסם ביוטיוב ובפייסבוק. זה כבר שינה את הגישה.
הבן ששיקרו לאימו וחיברו אותה ל012 אינטרנט (כמובן חיוב שהופיע משום מקום) הקליט את השיחה שלטענתם לא קיימת והשפיל אותם באופן שגורם לך לחשוב שכל חברה גדולה מהסוג מסוכנת ולא לסמוך על "השיחה מוקלטת לצורך בקרת איכות" שלהם, וישנו הדיבור האחרון על המילואימניקים שהוציאו את משטרת התנועה באפסותה וכך בוטלו להם הדוחות ונעשה צדק.
נכון- לפעמים אנחנו חושבים שמה הבעיה לכתוב משהו רע על חנות זו או אחרת או עסק נוראי- תאמיני לי שאני מכירה כמה חלאות אדם, ואנחנו רואים הרבה הכפשות בעמודי פייסבוק למניהם ואומרים לעצמנו זה בסדר אם יש לנו בלוג לפרסם בו כמה אנחנו כועסים על פאשלה שנעשתה- אבל יש מקום לדברים האלו.
יש מענה לצרכנים בפייסבוק ויש מענה באתרי מכירות מסוג זאפ למשל בו את יכולה לתת חוות דעת על המקום ממנו הזמנת מוצר (אם תוכיחי שאכן הזמנת משם)
אבל- קיקה הסירה את עמוד הפייסבוק שלה מחשש שהצרכנים יתאגדו בתביעה משותפת. אחרים מסירים ומוחקים הודעות.
יש כאלו שפועלים באופן נפלא ותקין מול תלונת גולשים (מקס ברנר, משטרת ישראל)
וללא הוכחות הצורך להשפיע על כמה שיותר אנשים הוא הסיכוי שתצאי בלי משכורת חודשית אחת, לא כולל הוצאות משפט.
לרוב עסק שרואה שיש נגדו הוכחות שוקל תביעה, ומעדיף לפצות בתמורה להסרת הדברים מהאינטרנט.
אותי פיצו בהנחה של 70% למוצר חשמל ממגוון בחנות מסוימת ברמת גן מפני שהתלוננתי על מקרר שלא הגיע בזמן שהובטח לי- כדי שאסיר את התלונה בזאפ.
לעומת זאת אחת ממעצבות שמלות הכלה המפורסמות בארץ תבעה איזו בלוגרית על שפרסמה מכתב שמכפיש את העסק שלה ואותה באופן אישי. כמי שערכה לא מעט חתונות אני צוחקת שכששמלה מתחילה להתפרק זו כמובן שמלה של המעצבת ההיא- ומן הסתם האמנתי לדברים. בכל זאת הדברים הוסרו במהרה מפני שאותה מעצבת הוכיחה ששמה הטוב נפגע. היא קיבלה כסף ושמה הטוב הוחזר- למרות שהיא פשוט נוראית.
לכןו אני חוזרת ואומרת שלא מודבר בצדק כמו בהצדת הצדק. זה יזכה לשיפור תנאים וזיכוי או פיצוי ולא בסיכון לתביעה על אמירת האמת שלך. הרי זה מה שהמתלוננת רוצה, לא? אם רק היתה מצלמת את דפי הספר ומקליטה את המוכר ההזוי= ומוסיפה מלל ביוטיוב זה היה מגיע לכל העניים הנכונות והיא היתה זוכה בפיצוי והתנצלות. לא כזה קשה לעשות את הדברים, היום כל טלפון כבר יכול להקליט בלחיצת כפתור וגם לצלם, וליוטיוב יש עורך סרטים ולעסקים יש פייסבוק.
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה