פורומים » אקטואליה
נושאים חמים המעניינים אותנו
כתיבת הודעה חדשה בפורום אקטואליה
» נצפה 5390 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים טוב ל*** בעד ארצנו לביא
רציתי לשתף אתכם בתהייה.
בעידן של טוב למות בעד ארצנו, כשהרגשנו זכות לשרת בצבא,
לבטח היינו עושים ועדות קבלה לפני שהיינו מצרפים מאן דהוא לשורותיו.
מנגד, בעידן הנוכחי בו יש דברים אחרים הקורצים לנו, ושירות בצבא נתפס כמכשול בדרך לחיים הטובים,
אנו מחפשים בנרות מי יחליף אותנו, מי יבוא לשרת במקומנו כי אנחנו כבר לא רוצים.
והנה נמצא הקבוצה שיכולה להחליף אותנו.
אמנם אינם מתבטלים, אך הם עסוקים במה שבעינינו נראה כלא תורם לנו כלום.
אז שיתפנו מכך ויבואו להחליף אותנו, כי לנו נמאס.
אנחנו רוצים לשנות פאזה, ובמקום צבא לעסוק ב... (כל אחד ורצונו האישי ושאיפותיו)
ואולי אנו מרגישים דפוקים כי אנחנו חייבים, אז מה פתאום שיהיו אנשים שלא נדפקו?
אם אני נשאר שבת - שגם הוא ישאר.
כי אנחנו לא פרייארים.
**
אולי מה שדרוש לנו זו תזכורת למה זו זכות לשרת בצבא שמגן על עמך ומשפחתך.
ואולי גם ניעור קל בצבא כך שמשימותיו יהיו כאלו שניתן להתגאות בכך שאנו עושים אותם, ללא ספק, ללא עננת "צבא כיבוש" או "צבא גירוש" אלא פשוט "צבא הגנה" ולא סתם אלא "צבא הגנה לעם ישראל".
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים מהכותרת של ההודעה חשבתי שהצעת משהו אחר. נו מיילא. ;) דובה
אני חושבת שהיה צורך בגבורה והכרה בחשיבות המדינה כשזו היתה בחיתוליה ובסכנת קיום. היום החיילים נולדו לארץ מוכנה, לא ידענו מלחמות.
כן, אמרתי את זה. טילים שנופלים כל כמה ימים וכניסה לחדרים אטומים לא באמת ממחיש מלחמה.
לא עברו מעל ישראל מטוסים והפילו כמה בניינים. לא נכנסו אלינו כוחות חמושים עם טנקים והבעירו את תל אביב.
יש פיגועים, זה לא מרגיש כמו סכנת קיום. זה לא שלטון זר.
מי שהולך לקרבי היום הולך בשביל הריגוש, פחות בגלל שהוא רוצה לתת למדינתו.
יש את הפראייריות. כשסיימתי את השירות הלכתי להשלים בגרות במתמטיקה, המקצוע היחיד שזנחתי כדי להשלים 12 בגרויות ולקבל תעודת מקצוע...
בוקר שישי, פעם אחת בשבוע. שנאתי כל רגע. רק המחשבה של ניצול היום חופש למקצוע שנוא... למה שמישהו ירצה להשלים בגרות אחרי תיכון ולשלם על זה כל כך הרבה?
איתי ישבו חבר'ה בני גילי, שהגיעו כמה ימים בשבוע כדי להשלים תעודת הגרות מלאה. בהתחלה הייתי בהלם מהמחשבה שמישהו ירצה פשוט לזרוק 12 שנות לימוד בלי לעבוד או לעשות משהו עם עצמו... אבל מסתבר שחלק גדול לא עשה צבא. אחד הצהיר על בעיות גב, אחת הגיעה עם בובות על הידיים והרוב אמרו שהם דתיים.
אז מה עשיתם בשנים האחרונות של תיכון? מה עשיתם בשנתיים שלוש וחצי של הצבא? מה עשיתם ב5 שנים האחרונות אם לא עשיתם את הכמה התחייבויות האלו?!
התשובה תמיד היתה תיאור של משהו כייפי. הלכו לים, טסו לתאילנד על חשבון ההורים, מסיבות עד הבוקר...
לא הרגשתי פראיירית. פשוט היה עצוב לי על המצב הזה בו אנשים צעירים בני גילי מגלים כזו אדישות כלפי כסף ועבודה, מדינה והשכלה.
(רובם השלימו בגרות כדי להתקבל לעבודה זו או אחרת)
יודע מה? עכשיו אני אדישה. אני זו ש10 שנים אחרי מביטה בתמהון על אנשים שיש להם זמן כוח ואמונה לטייל ברחבי הארץ ולהתנדב, לאסוף לנזקקים, לנסות לשנות.
עכשיו אני היא זו שלא תעשה מילואים ומודעת לחסרונות של צה"ל.
זה הצבא שעושה חיים קשים לספורטאים וחיילים מצטיינים ודורש מהם להמציא אישורים להופעות חזרות וכו'- ובשביל מה? שעה נוספת?
זה הצבא שמסרב לקחת אחריות על טעויות, זה הצבא שמעניש ושופט חיילים במקום לקחת אחריות על פקודות, זה צבא בו חיילים מופקרים מבחינה פסיכולוגית במצב של הלם קרב, שמפקדים צעירים נשפטים על חשבון הזוטרים וחייהם נהרסים כשחייליהם הם החיים שלהם במקום פיקוד עליון שיתייעל.
זה צבא שלא מעניש בסיס חיל אוויר שמנצל ילדה בת 14 אבל פוגע בחיילים שתופסים טרמפים או מדביק חיילים לבסיס כעונש שכביכול אמור לעשות אותם טובים יותר (?!) ומכניס לכלא את המסרבים לסחוב כבד בגלל בעיות גב.
הצבא חייב להתייעל, מכל הבחינות. בנתיים את ילדי לא אגייס לצבא שמצריך עו"ד שיעמוד מאחורי ילדי למקרי הצורך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים לדעתי את טועה ! נמרוד
נכון , יש הרבה מה לתקן .
אבל , מי יתקן?
התשובה היא אנחנו.
לדעתי , להתלונן זה הכי קל , אנשים טובים שרואים את החסרונות והבעיות צריכים להיכנס למערכת ולתקן אותה(כמה שהם יכולים ) נכון זו משימה סיזיפית וקשה אבל לברוח, להסתכל מהצד ולמצמץ בשפתיים , זו לא אופציה .
אחרת באמת לא תשאר לנו מדינה ,
לפניי שבועיים אחי (לוחם קרבי, עושה מילואים ) שאל אותי למה אתה עושה מילואים, כולם מסתכלים עליך כאל פראייר , במקומות עבודה זה חיסרון , בחישוב כספי המלואים עוד עולים לך כסף , המשפחה נפגעת , והמדינה גם לא יודעת להכיר טובה .
עניתי לו שדבר ראשון אני עושה את זה למעני אני חושב שזה חשוב ואני רוצה שילדיי יבינו כמה זה חשוב , אמרתי לו שברמה הערכית ומה שהשרות הצבאי המשמעותי ושרות המילואים נותנים לי בתור בן אדם זה לא ניתן למדידה ,דבר נוסף אמרתי לו תסתכל על אנשי המילואים שסביבך ,כולם אנשים מוצלחים ומצליחים ברמה זו או אחרת וכנראה שזה מעיד על איכותם ,
ברמה המעשית אמרתי לו שבמידה ואני הייתי מעביד , הייתי מתרשם מאוד מאדם שעושה מילואים , מפניי שאני יודע שהוא אחראי ,אמין , יודע להתמודד בסיטואציות מאתגרות וזו מאין עסקת חבילה הוא יעשה מילואים ("ויגזול" ימי עבודה ) והמעסיק יקבל אדם איכותי .
אישתו של חבר טוב שלי שעושה איתי מילואים התלוננה בפניי כמה קשה , והוא לא בבית ולא עוזר עם הילדים . גם לה עניתי שזו עסקת חבילה והאדם שהיא התחתנה איתו הוא אחראי , עוזר , תומך , מחוייב , נאמן וכו וכו .
נכון היה עדיף לחיות במדינה בלי צבא , נכון היה יותר קל בלי אויבים , אבל אין לנו את הפריבילגיה הזו ,
ומי שלא רוצה או לא יכול לתרום במסגרת צבאית שיתרום היכן שהוא יכול ,אבל מכול הלב .
אנחנו המדינה והמדינה היא אנחנו .
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים ואנחנו מתקנים! הורי החייל שמת מחיידק כי לא היה רופא בבסיס דורשים חקירה ובצדק. נראה אם משהו יתוקן... דובה
אלו לא אנשים שמתלוננים סתם, וזה לא חקירות עיתונאיות שאינן מבוססות כדי למלא חורים בעיתוני סופשבוע.
מדובר במקרים בהם הצבא שלא שם לב מה עושה יד אחת כשהוא משתמש בשניה.
לא הגיוני שלא יהיה רופא תורן, הרי מהי חובשת? חייל שעברה לפני צבא קורס חובשים?! טוראית בת 19 שקיבלה שני פסים ומעבירה לרופא חיילים עם חום?!
זו בחורה שקיבלה חייל עם חיידק טורף. איך לעזאזל הוא קיבל את זה בבסיס צבא, בחור בכושר מצויין?
אז כן, יהיו שאלות.
לא שאלות של איך קורה שפעם בשבועיים מערבבים את הסיר הענק של הסוכר עם המלח וצריך לזרוק אותו, לא מדוע המי ביוב המזהמים יוצאים לשטחי טבע במשך 7 שנים אחרונות אלא שאלות של חיי אדם.
נכון, צבא זה חשוב למשמעת עצמית ולמדינה ובטחונה. נכון שלפי המספרים היבשים בעוד 5 שנים פחות מ20% נוער יגוייסו והנטל יפול על קבוצה קטנה, וזו החובה שלנו ולא צריך להתייחס לזה כמובן מאליו ובטח שלא כפראייריות.
אבל את המצב כרגע צריך לתקן. חייבים לתקן!
כי יש צבא חזק ומוכן (למרות מלחמת לבנות השנייה שכל המחדלים בה שייכים באופן רשמי לחתיכת חרא שמסר את כל סודותינו לאויב והיינו צריכים להרוג אותו בשניה שהגיע- אלחנן הנרקומן)
לא הגיוני שבסיס שלם של חייל האוויר יתקע ילדה בת 14 ואף אחד לא יועמד לדין!
כל מערך הבטחון שדא אבסורדי קל לפריצה ופגום והעקיפה והעונשים הם אלו שגורמים לחייל לרצות לנקום במערכת. (אי אפשר לצפות מקצין שיספיק עבודה ואז לכעוס שלקח לפטופ הביתה, אי אפשר לשים מגרסה באמצע הבסיס ואז לכעוס שמידע מסווג יוצא מהקראוון שלו בדרך לגריסה- ולא לאפשר לחיילים שאמורים לדאוג גריסה לעזוב את המשרד שלהם!!!)
המחדלים של צה"ל ניתנים לתיקון ועל זה אני מדברת. על הפארנויה שכל חייל מעמיד פני חולה, ובכך הפיל חילים טובים עם בחינות יבשות וחוק בסיס. על התקיעות הזו בהעברת חייל שאינו מתאים לתפקיד או לקורס ויכול לתרום במקום אחר, על בעלי סמכות שפוגעים בחיילות ומשאירים אותם 24 שעות בלי שירותים ואוכל כדי שיתצפתו וכועסים על קבוצה שנוטשת ומבטיחים שיענשו בחומרה- כי אלו חטפו מכות והשפלות מהמפקד הישיר והמפקד בסיס לא עשה כלום. ולמה שיעשה? הוא יושב עם המפקד שלהם לארוחות צהרים, באמת צריך לטפל בו כחייל ולא כחבר טוב?
יעול מערכת נדרש יותר מתמיד.
והבנתי את זה כשנחטפו שלושה חיילים ודובר צה"ל טען שהם נסעו לרכוש ולמכור סמים (!!). רק אחרי שבוע נזכרו שאולי הם נשלחו לשם במסגרת התפקיד... קודם כל צריך להאשים את החייל, אחרי זה לברר מה קרה שם.
איך הם לא יודעים מה קרה ומי נתן איזו פקודה ולמה הם שם?!
צבא שטובע בפקודות סותרות ומפקיר כך את חייליו ועוד מכתים את שמם חייב בדיקה.
אני לא עושה מילואים-כי אין לי גב. לא של הצבא בכל אופן. טעות הכי קטנה ואני חשופה לתביעה ופגיעה בשמי הטוב.
לא עניין של פראייריות, עניין של ניסיון.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 13 שנים ו-8 חודשים נמרוד אני מסכימה עם כל מילה שלך, ולביא שיווה
ציטוט שלך "אולי מה שדרוש לנו זו תזכורת למה זו זכות לשרת בצבא שמגן על עמך ומשפחתך" מעניין שהתכוונת כאן רק לציבור שכבר משרת בצבא (גם אם לא ברצון) אבל לא לאלה היושבים ולומדים ולא משרתים כלל??
לנו דרושה "תזכורת" ז"א שאנו כבר יודעים את הערך רק קצת שכחנו. את החרדים לעומת זאת צריך ללמד מההתחלה למה זו זכות... אבל אתה לא רוצה ללמד אותם? למה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים למה אתה לא רוצה ללמד אותם? לביא
פשוט - כי "ללמד אותם" משמע להתלונן, לקטר.
ומתי - דווקא כשהבעיה היא איתי.
דרכנו לשרת את עמנו היא דרך הצבא. מהמון סיבות
דרכם לשרת את עמנו היא בלימוד תורה. מהמון סיבות
ובכלל - אנחנו מוכנים לשינוי שצה"ל יעבור ברגע שהאוכלוסיה החרדית תכנס לשורותיו?
את תקבלי בהבנה את המפקד שבמקום להסתובב עם עו"ד צמוד (כך נוהגים בכירי הצבא כיום) יסתובב עם ספר תורה צמוד?
את תדעי להגן על המפקד שינהג בקרב עפ"י המוסר היהודי בניגוד מוחלט לערכי ההומניות הנוצריים המערביים?
אז בואו נעצור רגע ונחשוב מה יהיה טוב עבורנו.
ונפסיק לקטר. כי באמת שזה לא מביא אותנו לשום מקום.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים שאלה ללביא?
כשיהודי מקיים מצווה האם עושה זאת למען הזולת או למען עצמו?
התרשמותי שהחברה שעומדים בעיר וקוראים להנחת תפילין רואים בכך מצווה שנזקפת לזכותם.
כך גם והגית בה יומם ולילה היא למען יאריכון ימיך... (ימיו של לומד התורה). לאלמען הארכת חיי מישהו אחר.
האם משרתים את עמם או את עצמם בדרך לימוד התורה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים רוצה או צריך לביא
לעניות דעתי, עושה כי צריך.
לא למען עצמך ולא למען הזולת.
תוצרי לוואי הם הטבה לעצמך / לזולת בעולם הזה / בעולם הבא (לאו דווקא בהתאמה).
ראה ערך לא לאכול חזיר.
והרי למדנו שבשרו ערב לחיך.
אז יש אמנם מי שגורס שהוא מטמטם, אך לא חסרים דברים מטמטמים.
למי אנחנו מועילים בכך שאיננו אוכלים אותו?
פשוט נעשה ונשמע.
כך גזר, ושיבושם לו :)
אך בנוסף, להבנתי הדלה יש מצוות שאינם אישיות, ואולי אף כל המצוות הן כך - קשורות לעם ישראל בכללותו לדורותיו.
ראה חשיבות אמירת קדיש במניין. לא לבד. דווקא ביחד עם שאר בני ישראל.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים הגישה שלך לנושא לדעתי דומה לגישתו של ליבוביץ .
"עשה כי כך ציווה והמנע מלשאול שאלות". זוהי המצווה - מלא אחריה.
לעניות דעתי יש בכך קבלת הדין -המצווה כפי שהיא וזה בסדר.
אבל אותו ליבוביץ שמשנתו סדורה-טען להפרדת דת ומדינה.
בעיני ההגיון הוא אותו הגיון.
אין קשר בין מדינה שהיא מדינת לאום. לבין יהדות שהיא דת ומחייבת בקיום מצוות.
האם מקובלת עליך גישתו זו?
אם גישה זו מקובלת עליך הרי ששרות צבאי לצורך הדוגמא עיניינו במדינת הלאום.
אין לערב בינו לבין מצוות הדת.
במילים אחרות תן למדינה את אשר המדינה דורשת. כל עוד אין הדבר סותר את ההלכה.
אם הצבא סותר את ההלכה-המדינה טמאה (אכילת חזיר - על פי הדוגמה שלך.)
היהודי החרדי ינהג בהתאם - מחויייב לעזוב.
על פי הגיון "נעשה ונשמע"
משום מה בנושא זה ההיבט שונה-כאן ישנה ההתחמקות ממה שלא נוח לעצמך.
באשר לזולתך התשובה ברורה.
מישהו צריך לעשות זאת לא כן...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים לאו דווקא התחמקות לביא
אינני בקיא מספיק בדרכו של ליבוביץ - נתחיל בזה.
איך אני רואה את היחס בין רוצה לצריך:
שאל אותי פעם ראש ישיבה למה אני בא ללמוד.
אז אמרתי לו - כי אני מרגיש שאני צריך.
"צריך"?? הוא שאל, לא לא לא, התכוונת "רוצה".
לא לא לא, אמרתי לו. התכוונתי צריך.
וההסבר שלי הוא שיש הרבה דברים אחרים מושכים בחיים שקורצים לעשות אותם - ואותם אני "רוצה" לעשות.
אך את הלימוד הזה, אני מרגיש שאני "צריך", ולכן אני כופה את עצמי לוותר על א' וב' בשביל לעשות ג'.
**
לגבי "המנע מלשאול שאלות", אינני יודע מאין הבאת. להפך.
זו המצווה, נסה לעשות אותה ולמד ולמד את בניך אודותיה, לא רק את מי ששואל אלא אף את זה שאינו יודע לשאול.
מה לעשות שמשנתי אינה סדורה...
להבנתי יש קשר מהותי בין כל פרט בעם ישראל לדורותיו לבין ארץ ישראל.
האם יש קשר לצורת שלטון מסויימת, קרי מלוכה, דמוקרטיה, שופטים או אנרכיה.. נראה לי שאין קשר.
כל תקופה בהסטוריה הביאה את צורת השלטון שלה, ומרובם יצא לנו לטעום ולהתנסות כהוגן.
התנסות גם כקהילה תחת שלטון זר, וגם כעם תחת שלטון עצמי.
האם יש חשיבות כשהיינו בחול שנחייה תחת שלטון עצמי? להבנתי יש חשיבות הפוכה. שלא יהיה שלטון עצמי שלנו מחוץ לארץ ישראל.
האם יש חשיבות שכשאר אנו בארץ נחייה תחת שלטון עצמי? נראה לי שכן.
ואם השלטון העצמי בארצנו ינהג בדרכי הגויים, האם יש בעיה בכך? נראה לי שכן.
ממה לומדים זאת? מתקופת המלכים, אלו שהתנהגו כמו שצריך ואלו שלא.
אשר ל"יהודי החרדי", הרשה לי להמיר אותו במשפטך פשוט ל"יהודי".
האם יהודי מחוייב לעזוב את ארצו בגלל שהשלטון בה איננו נוהג כיאות? נראה לי שהתשובה לכך ברורה.
האם עדיין אתה רואה התחמקות כלשהיא בדברי?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים שאל שאלה ותקבל תשובה על פי ההלכה.
באשר לשאלה מדוע אין לאכול חזיר התשובה היא כי כך צווינו .
זוהי השאלה ונראה לי שזו התשובה.
התשובות הדתיות הן תשובות שמונחות על פי הלכה.
כך בדיני כשרות.
כך בדינים הקשורים לשבת ומועד.
השאלה הנשאלת על ידי האדם החופשי חופשית מעין בוחנת דתית.
לכן שוב הצורך בהפרדה.
אין לעאב מצוות דת וחיים על פי ההלכה בחיים במדינת לאום הפועלת על פי עקרונות לדוגמה סוציאל דמוקרטיים.
ההלכה אינה מתיישבת עם התפיסה הדמו' .
לכן הניסוי לערב דת ומדינה הוא ערוב של מין שאינו במינו.
כעת ברצינות רבה. היהדות אינה דת שערוכה לתת תשובות בנושאים לאומיים.
היהדות עוסקת במיגוון נושאים אך לא בנושא זה.
באים בני אדם ובונים מבנים דימיוניים שאינם על פי ההלכה כדי שיניחו להם.
זוהי בדיוק ההתחמקות משרות צבאי).
(חוק טל אינו חוק הנובע מההלכה . הוא נובע ממבנה קואליציוני דמוקרטי שאפשר להעבירו.
לכן החוק מעוות גם הילכתית וגם דמוקרטית.
לכן הזעם המוצדק לדעתי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים היהדות אינה דת שערוכה לתת תשובות בנושאים לאומיים לביא
חולק עליך.
נושאים לאומיים קשורים לארץ ישראל? ודאי וודאי שיש לתורה מה לומר בנושא.
קשורים לחינוך?
קשורים לביטחון?
קשורים לעזרה לזולת / נזקקים וכד'?
קשורים למוסר?
קשורים ליחסים עם עמים אחרים?
ודאי וודאי שיש לתורה מה לומר בנושא.
ולא רק זאת, אלא שעיקרה של התורה איננה הטיפול בפרט אלא בעם ישראל ככלל.
"נושאים לאומיים" זה בדיוק לב ליבה.
* מדוע חשבת שאין לתורה מה לומר (או שהיא אינה ערוכה לתת תשובות) בנושאים לאומיים?
"התחמקות משרות צבאי" זו הכפשה שלא במקומה כשהיא נאמרת על מי שהחוק פוטר אותו משירות.
אל תלין על כך שהחוקים במע' הדמוקרטית מעוותים. זה חלק מהשיטה.
"הזעם" תמיד, אבל תמיד, אינו מוצדק.
כדברי הרמב"ם: "וכן הכעס מדה רעה היא עד למאד וראוי לאדם שיתרחק ממנה עד הקצה האחר וילמד עצמו שלא יכעוס ואפילו על דבר שראוי לכעוס עליו"
אם יש בנו רצון "בוער" לשנות, בואו נשנה לטובה במקום להרוס גם אצל החבר. איך נשמע לך?
בבית אני מוריד את הפח, ואינני רוטן על כך שיתר בני הבית אינם עושים זאת "גם". שמח בחלקי שבאפשרותי לעשות משהו למען אלו שאני אוהב.
ואולי זה מה שחסר לנו - קצת אהבת חינם, שתרכך את הקצוות החדים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים מיכאל (ל"ת)
-
-
-
-
-
-
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים לא ראיתי כי בחוק 'שרות בטחון' שכתוב שכל אחד ישרת לפי דרכו. שיווה
ואני אהיה מוכנה לקבל בהבנה הרבה מכל אחד שמגן על חיי, ילדיי וביתי.
מה במוסר היהודי מנוגד לערכי ההומניות הנוצריים? הם הרי לא המציאו כלום זה הכל בא מאתנו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים בחוק כתוב מה שבא לנו לביא
אם תרצי, מחר יכתבו שם "חוק השרות של שיוה מחדרה".
לא צריך להתייחס אליו ברצינות תהומית שכזו.
בוא לא נתיימר להיות הכל בעולם.
הנוצרים הוסיפו כיד הדמיון הטובה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים "לא צריך להתייחס לחוק ברצינות תהומית"?? אז מה חוקי מדינת ישראל הם המלצה? עצה? טיפ? סליחה, טעות שלי, לתומי חשבתי שהחוק במדינה מחייב. באמת רעיון מוזר. שיווה (ל"ת)
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים רעיון סבבה לביא
מהם החוקים במדינה דמוקרטית? שאלה טובה.
אוסף של הגדרות, שיכולות להשתנות בכל עת, ושתוך התייחסות (מסויימת) להם יפסוק לך השופט את גזר הדין.
אם לא ראית שכתוב משהו בחוק, אז מה? ואם כן כתוב, אז מה?
יתכן פשוט שהחוק שגוי וצריך לתקן אותו.
כך עושים בכנסת כל הזמן.
איש תקשורת שרמנטי רוצה לנגוס במנדטים? חכה חכה, נחוקק לך "חוק לפיד" שיפיל אותך מהקרשים.
סתם ככה, כי בא לי - וכי אני יכול! (אמר חבר הכנסת לעצמו)
ואם יחליטו בממשלה ש"כל הבן הילוד היאורה נשליכהו", אז גם נרים את החוק על נס?
על כן - אין מה להתייחס לכתוב בו ברצינות תהומית.
פשוט תתנהגי כפי שנכון, כפי שלימדו אותך אבותינו. (שם בין השאר מצויין שלא להכעיס את השליט במיוחד כשהוא נוהג עפ"י חוקי הגויים)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים האמת? קשה לי לעקוב אחריך. אתה לא כל כך קוהרנטי ולגבי אחד שמבקש שנפסיק להתבכיין ולקטר אתה לא מפסיק להתלונן! שיווה
החוק, הממשלה, התקשורת, הצבא, הכנסת, החילוניים, דמוקרטיה כל אלה כולם רעים?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים מי אמר רעים? לביא
פשוט אין סיבה לייחס להם מה שאינם.
ובלי קשר.. בד"כ כל אחד מאיתנו מדבר מהרהורי ליבו,
ולכן לעיתים קרובות הבעיות שאתה מזהה אצל אחרים או אצל הכלל הם הבעיות שאתה מכיר מהבית - משמע הבעיות שלך.
אז הגיוני למדי שאם זו הבעיה שזיהיתי, אז אני קוטר
:)
סבבה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים הוא שאמרתי לכל יהודי מותר קצת קרעכצן לפעמים סבבה:) שיווה (ל"ת)
-
-
-
-
-
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים וחוץ מזה הקרעכצניות זו תכונה יהודית לגמרי אתה רוצה שנתכחש לטבענו?:) שיווה (ל"ת)
-
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים למה אלה אנחנו שתמיד צריכים לעשות שינוי בשבילם? אירמה
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים ציטוט של טומי? לביא
[שהקים את שינוי]
אדם צריך לעשות שינוי לא בשביל א' ולא בשביל ב' - בעיקר בשביל עצמו. להשתפר לטובה.
כל אדם.
אם אנחנו מרגישים שיש לנו מה לשפר (ושואלים למה לעשות זאת בשבילם) אז ראוי שנשפר זאת בהקדם בלי קשר אליהם.
מנגד - אם לא מדובר בשיפור אלא בשינוי (או פרווה או לרעה) אז ודאי שלא צריך לעשות זאת.
לדוגמא:
בפסח נוהג כל אחד לפי הגדרות הכשרות שמסרו לו אבותיו.
אחד אוכל קטניות ואחר לא
ואף אחד לא מתקטנן עם השני על קטניותיו.
כי אין בכך "נכון או לא נכון" שאנו מסוגלים להסיק.
מנגד,
אחד מכבד את הוריו מאוד והאחר בז להם
ודאי שיש מה להעיר לשני עד כמה שניתן כשהוא מקשיב.
ואין מה לתהות על כך שא' יעיר לב' וב' לא יעיר לא'.
אין לנו במה להתבייש או להתגונן.
יש לנו מגרעות הדורשות טיפול כמו לכל אחד.
גם בציבור החרדי יש לכל אחד מגרעות. שונות משלנו לעיתים, אבל קיימות.
המלצה - להקשיב לשני ולנסות לטפל במה שדורש טיפול, אצלנו.
ואם השתפרנו - הרווח כולו שלנו.
ולרדת מהאחר ומהקטנוניות והקטניות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים בהחלט מסכימה איתך, עצוב, עצוב, עצוב.... שושי (ל"ת)
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים תשובה לעניין לביא
-
לפני 13 שנים ו-8 חודשים אוי מה יש לנו... דובה (ל"ת)
-
-
-