פורומים » א כללי
האזור הכללי. פה אפשר לדבר על כל מה שלא נכנס למקומות האחרים.
כתיבת הודעה חדשה בפורום א כללי
» נצפה 5218 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים היי ענת -על המילים... מיה אליה
למי שרק נכנס לפורום ורואה כותרת מרהיבה"שזיונים זה לא הכל" מקבל בחילה -אפילו אם הכל היה נכון והיה פה דיון וטו לו...כן היתי משנה את הכותרת.אפילו מצנזרת.
אני באופן אישי נדהמתי...וקראתי הכל רק כדי להבין -איך ולמה הופיעה כותרת זו באותיות של קידוש לבנה באמצע האתר....
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים מיה'לה - היתה לזה מטרה ענת
וקורנליוס הסביר זאת בתוך ההודעה שלו.
וכן - "זיונים זה לא הכל" זה באמת שם של ספר בלבד. והכל נעשה כדי להראות, שזה מה שקורה כאשר מוציאים דברים מהקשרם.
עבור חלקנו, עצם הרעיון של לצנזר כריכות של ספרים מזעזע בעצם מהותו הרבה יותר ממשפט כמו הנ"ל...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים המטרה אינה מקדשת את האמצעים הדוד
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אופי האתר? ענת
-
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים "לא כל מה שצודק הוא נכון"ולהפך... מיה אליה
הכותרת צעקה...ואלו שלא היו בדיון הרימו גבה.
כן,עד כמה שצדק או לא אין ויכוח .על אופי הכותרת,כן.
אגב אם היתי נכנסת לתוך הלילה היתי מוציאה משפטים אחרים לדיון על צינזורם...אבל סיכמנו שיש בננו הבנה על אלו.
ועוד ואחרון-אם היתי מפנימה את המשפט שבראש ההודעה.לפני ...
חיי היו אחרים..וטובים יותר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים קצת דומה ל... ענת
"בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם", לא?
משמע, לא תמיד מה שחשוב בחיים זה להיות צודק.
אבל איכשהו, תמיד כולנו צריכים להיות צודקים. ולפעמים אנחנו באמת צודקים ולפעמים לא.
אבל זה לא תמיד משנה.
כי לפעמים באמת כולם צודקים. ולפעמים גם כולם טועים.
הכותרת צעקה, זה נכון.
ומי שהרים גבה וזה הטריד אותו, יכול היה לבדוק לאן לוקחת אותו הכותרת, ולגלות מה מסתתר מאחוריה - שם של ספר.
אבל מי שרוצה להרים גבה ולהיות צדקן ומיתמם, יכול לצעוק "גוועלד! כותבים פה גסויות", בלי לבדוק מה מסתתר מאחורי הכותרת.
בחירה. זה הכל. רק בחירה. והנה - בחרת לבדוק לאן מובילה הכותרת וגילית, שקורנליוס לא כתב משהו, שלא נכתב קודם לכן ע"י דן בן-אמוץ.
אולי זה הזמן, בהתחשב במה שכתבת בסוף, לקרוא את הספר של בן-אמוץ? עדיף מאוחר מאשר לעולם לא :).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים קראתי-שנאתי... מיה אליה
ללא קשר.הוא צדק-לא הוא המצונזר הראשי שלי...
ולא חושבת שהבנת את המשפט -אולי כי הוא מתאים לי ובא מתוך חוויה אישית שלי....(הוא ראוי להפנמה לא במקומות שהבחירה האבסולוטית בידינו.הוא ראוי להפנמה בחוץ-בעולם האמיתי ,בעולם שלפעמים לאחרים כה מוכר ולך הוא חדש ואינך מבינה אותו,כי לא באת ממקום כזה....רוב הזמן הסתירו אותך הספרים-התמימות...ולא אנשים)
בכל זאת -היה משהו לא נכון בכותרת...וכן בדקתי את דבריו וכן הם היו נכונים ואפילו מאוד... וחשבתי וניסיתי ...וזה עדיין לא שינה את דעתי...
המשפט הראשון -הכותרת ,לא פחות חשובה ממה שמסתתר אחרי.היא המכריעה כמיצגת את שבה אחריו...ליצוגיות יש משקל רב.
הפתיחה...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים כותרת פרובוקטיבית ? קורנליוס
בהחלט.
הכותרת פרובוקטיבית ונועדה למשוך תשומת לב. היא צעקה.
ולהסתכל על ילדה ערומה עם אברי מין "מנופחים" זה לא צועק ? צועק גם צועק.
את צריכה להבין שהיא צועקת כי מדובר במחאה. דבריה של מחאה הם לרוב חריפים יותר ושובים את תשומת הלב מהר יותר. וכך הם צריכים להיות - להביע דעת נגד בצורה ברורה וחד-משמעית. אפילו עשיתי שיבוש קל והוספתי סימן קריאה. הרי ברור שהייתי יכול לרשום בכותרת :
ואני רק רוצה להגיד ש"זיונים זה לא הכל" הוא ספר של דן בן-אמוץ
ברור לי שזה היה פחות פרובוקטיבי - אבל כמובן שלא את זה ניסיתי להשיג. רציתי לשבות את תשומת לבם של באי האתר, כדי שיכנסו ויראו שאכן מדובר בספר של דן בן אמוץ (לא יודע כמה תמים הוא, אגב). היה לי חשוב להעביר את המסר - שלדעתי (ולדעת רבים פה) אי אפשר להתחיל לצנזר כל מה שנראה "לא הולם". לא כך אנו רואים את את האתר הזה. ואם צונזר הכריכה מ"סיפורה של O", מה מונע מאיתנו לצנזר גם את הכריכה של הספר הזה, "זיונים זה לא הכל", ולעוות את שמו בכדי שחס וחלילה לא ניתקל במשהו פוגעני ?
אני אסיים במשפט נפלא שאמרה ענת :
"עבור חלקנו, עצם הרעיון של לצנזר כריכות של ספרים מזעזע בעצם מהותו הרבה יותר ממשפט כמו הנ"ל..."
המון פעמים אנשים נוטים לנכס לעצמם ערכים, ולחשוב שבגלל שהם מאמינים במשהו מסויים - אומר שאנשים לא מאמינים בכלום. במקרה שלנו - מי שחושב שדבר גס הוא לא ערכי - עשוי לחשוב שלאנשים שתומכים בדבר הגס הזה אין ערכים. והנה ענת בצורה מבריקה אומרת בפירוש : כן, יש לנו ערכים. הם קצת שונים משלכם אולי (אני מניח שגם לה יש גבול טעם טוב בנושא גסויות אבל היא לא תשפוט אף אחד שמבחינתו זה סביר) - אבל הם מקודשים לנו לא פחות משערכיכם מקודשים לכם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים פריצת גבולות לא אנושית- מיה אליה
ליבי איתך ועם ענת.
נכון-התמונה מעוררת זעקה
חשוב על נפגעות מינית שרואות תמונה זו....
ובכלל על הקלות הבילתי נסבלת של החברה והאנשים לעשות כרצונם
אבל בכל זאת-בכותרת היתה מן ירידה לאותה רמה של אלו שכל כך רצית לפסול....
באותה השנייה וגם אם בכוונה -היית שם.
וכן הצלחת לעורר צעקה.אני נדהמתי מהתעוזה.ולכן הגבתי-אם זאת הדרך-
קטונתי.
לרקוע ברגליים-אני הראשונה ובכלל יש המון מקומות בחיי שאני עומדת תמהה ולא מבינה איך ולמה,מה שהבנתי שאת חוסר הצדק והכאב אפילו בתמונה-אין אני המחליטה,ויש צורך לעקוף אותם אחרת נשתגע.לצעוק...הכי בריא שיש.
קול ענות-אין.!!!!
ושאין כל ענות זה הכי כואב שיש....
אל תשפוט אותי-מהמקום שלי היתי מבקשת לעדן את הכותרת ולא רק לשם הכבוד.
אם לא של שאר חברי האתר-אז את כבודי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אנחנו חיים בחברה רבגונית ענת
ולעולם לא אזלזל או אפחית מהחוויה הקשה שעברו נפגעי ונפגעות תקיפה מינית.
אבל אותם נפגעים נחשפים לטראומה שוב ושוב בחדשות ובעיתונות, כאשר מקרים כאלה חוזרים על עצמם, לצערנו ודאבוננו, מדי יום ביומו.
חסרות יצירות אומנות בוטות וקשות מזו שעל הכריכה של הספר המדובר?
מי שרוצה להימנע בכל מחיר ממה שמכאיב לו, מטריד אותו או "סתם" לא נעים, צריך לחיות בסוג של ואקום מציאותי.
האתר הזה - "סימניה" - אין מתפקידו למיין, לצנזר ולסנן את המציאות הספרותית בארץ.
זה הכל.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים לא מצליחה להביו באיזה צד את מצדדת?אבל.. מיה אליה
מה שנכון נכון.
אני רואה בזה פריצת גבולות....
אפשר לסנן.
אפשר לעקוף.
אבל זה קיים.חבל,חבל שאיו לפעמים כבוד מינימלי.
ואם אין לאתר את התםפקיד לצנזר...אז לפחות אנחנונשתדל לכבד אחד את השני.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים בצד שמתנגד להסרת כריכות של ספרים מהאתר ענת
תראי, מיה, אני חושבת שיש פה מקום להבעת דעות של בעד-נגד כל דבר.
יש פה מקום לטעון, שתמונות מסוימות הן בוטות או אפילו מעליבות ומשפילות... זו טבעה של אומנות ככלל - לעורר תגובות בקרב הצופים.
אני מכבדת את הדעות של כולם פה, ומקבלת את זה, שיש אנשים שעצם קיומן של יצירות כאלה בעולם פוגע בהם.
אני לא מקבלת את זה, שהכריכה צריכה "לעוף" מהאתר.
זו הכריכה שנבחרה עבור הספר ע"י ההוצאה, נכון?
אפשר לטעון - ואולי בצדק עבור חלק מהאנשים - שההוצאה עשתה שגיאה, גם זה בסדר.
אבל זה מה יש.
"סימניה", כאתר, לא מעצב בעצמו את הכריכות של הספרים שרואים אור בארץ, אלא משקף נאמנה (או אמור לעשות זאת) את הספרות בארץ.
האתר אמור להיות אובייקטיבי בכל מה שקשור לספרים שרואים אור.
לא לצנזר בגלל שם של ספר, סופר או כריכה.
ברגע מתחילים לצנזר פה כאלה דברים בסיסיים, אין פה כבוד הדדי. אז שלא יבקשו ממני לכבד אחרים, למרות שאני כן.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים הבהרה שקדנית
אני מבקשת להבהיר לגבי הכריכה של הספר "סיפורה של o" , שאם מישהו הסיק מדבריי שיש לי טענה כלשהי כלפי אתר סימנייה בקשר לכריכה או שהשתמע מדבריי שאני מבקשת להסיר את הצגת הכריכה מהאתר הרי טעה ובגדול . כל אשר רציתי הוא להביע את דעתי האישית על מי שעיצב את הכריכה ובטח שאין לאתר סימניה שום חלק בכך זה ברור. אני סבורה שהכריכה דוחה (בלשון המעטה!) ובקורתי מכוונת כלפי מי שעיצב ובחר בכריכה זו , שלפחות מבחינתי ,עברה את גבול הטעם הטוב ומוטב היה אילו ההוצאה הייתה בוחרת בכריכה אחרת. אתר סימנייה כפי שאני רואה אותו אינו אמור לתפקד כצנזור ואף הבעתי את דעתי הברורה בעניין בהקשר אותה ביקורת שנויה במחלוקת ,של אחת מחברות סימנייה ,על יומנה של אנה פראנק.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אשה חכמה שיבולת בשדה
דברייך הנאמרים בנחת - גם נשמעים.
וכמו שאמר המנהל, "כבאורח פלא" , חזרה הכריכה המקורית להתנוסס בפעירותה,
< ל ת פ א ר ת - ה מ י ן - ה נ ש י >

הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 16 שנים ו-1 חודשים גם אני לא הבנתי ענת
איך השתמע שביקשת להסיר את הכריכה של הספר מהאתר...
ולכן - למה היא בכלל הוסרה. לא קראתי בשום מקום, שדווקא את ביקשת להסיר את כריכת הספר מ"סימניה".
למעשה, כפי שטענתי, אני יכולה להבין את ההתנגדות לשיקול הדעת של הוצאת הספרים, שאותה הבעת בביקורת המקורית שלך, וכן בזו שהוספת מאוחר יותר.
ומשום מה הכריכה "התפוגגה"...
וכן נוספו קולות (לפחות אחד, ולא צריך לציין שם/שמות), שגם:
א. מצדדים בסילוק הכריכה מהאתר.
ב. מטילים את האחריות לקיומן של כריכות כאלה ביקום בכלל על "סימניה"...
וכפי שאת יודעת ומכירה כבר, הרבה פעמים גפרור קטן מצית שריפה גדולה. וכך - כמו בדיון על הביקורות כלפי יומנה של אנה פרנק, או סביב שאלתה של סוהא בנושא בריאת העולם ב-6 ימים - נכנסות עוד דעות, ונוספים קולות נוספים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים שוטי שוטי ספינתי שיבולת בשדה
הים כל כך רחב
כל כך רחב ענת, עד שהפלללגת . . . "מטילים את האחריות לקיומן של כריכות כאלה < ביקום בכלל > על "סימניה"...
ואני שאינני חסודה כ"כ, אסכים איתך ולא אציין "שמות" רק שם אחד, ואף זאת בהסתייגות, שמא לא לזאת נתכוונת.
http://simania.co.il/forum.php?forumId=19 (בכותרת 'שאלת השאלות...')
איך משתמע משם "ביקום בכלל"?
את מאשימה ב"הטלת אחריות" , ומאידך מרגשת הפטריוטיות לאתר, עד שאף אחד לא אחראי לשינוי/החלפת הכריכה, אלא היא פשוט "התפוגגה" כדברייך, בתגובתך לשקדנית.
זהו שנאמר 'יקוב הדין את ההר' , וסוף האמת להתברר,
על כן חזרה הכריכה כלאחר כבוד להתנוסס בפעירותה
לתפארת המין הנשי,
כאות וסימן ל"סימניה" על אשר 'צדק צדק תרדוף'.

והאמת והשלום אהבו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אני נוטה לסבול ממחלת ים ענת
ומצאתי את ההודעה שאליה הפנית אותי, אני חושבת (זו?):
http://simania.co.il/forum.php?showNoteId=13386
ולא ממש הבנתי, אני מודה, מה רצית שאקרא שם...
ודאי שאני יודעת מי הסיר את הכריכה, ואני מתארת לעצמי שהוא אף החזיר אותה. בשני המקרים, לא אני אחראית לטיול הזה של הכריכה.
ואגב, השימוש במילה "התפוגגה" היה ציני... במדיה הוירטואלית לא תמיד הניואנסים עוברים את מחסום המקלדת והשפה.
אז כן, אפשר גם לברר למה התכוון המשורר לפני שמראים לו את עמוד התליה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים ענתי-זהו ,סיכמת הכל והכי טוב שאפשר... מיה אליה (ל"ת)
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אני חושב שמיה התכוונה למה שרשמתי לגבי הספר של דן בן-אמוץ קורנליוס
(לא שאני חושב שאני מרכז העולם, פשוט ההתייחסות שלה בהודעה האחרונה, למיטב הבנתי, הייתה לזו...).
ושוב - מיה, אני מצטער אם את מייחסת את זה לחוסר כבוד - אני מבין שהכותרת של מה שרשמתי צורמת (יותר או פחות - כל אחד לפי ערכיו) אבל בסופו של דבר - אני רק רשמתי שם של ספר ! וזה בדיוק העניין. נכון, בחרתי שם בעייתי - אבל לא אני בחרתי את שם הספר - דן בן אמוץ בחר. ונכון, צעקתי אותו, אבל כל זה כחלק מן המחאה. גס ? כן. בוטה ? כן. עדיין - חלק מעולם הספרות העברי. לצנזר את זה כי שמו גס ? חלילה וחס.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים אני לא מצליח לרדת לסוף דעתך... קורנליוס
בתור התחלה - למה "לא אנושית" ? מה לא אנושי באדם הרוצה להביע את מחאתו ?
דבר שני - אני לא מבין למה ירדתי לרמה "שלהם". כמה וכמה הודעות ריכזו כריכות "בעייתיות"... ההבדל הוא שאני ציינתי גם שם "בעייתי" וגס של ספר. אז מסכים, ההבדל הוא שאני אולי לקחתי את זה צעד אחד קדימה - אבל אני לא מוצא בזה פסול.
אני מצטער אם את מוצאת בזה משהו פוגעני - אבל אני לא חושב שזה פוגעני יותר משירים של יונה וולך או מהכריכות שהוזכרו פה. ואת האמת הזאת צריך לזעוק לדעתי.
אני חלילה לא שופט אותך - כמו שאמרתי - כל אחד וערכיו. אני מקווה שתביני למה ברמה הערכית הנושא הזה כן חשוב לי מספיק בכדי שאבטא אותו בצורה כזו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 16 שנים ו-1 חודשים קשה...אבל- מיה אליה
לא אנושי-היה התמונה ופריצת הגבולות באופן כללי בחברה.
הירידה לרמה שלהם היתה הדגש ששמת בכותרת ההודעה שלך-כי מי שנכנס באמצע לא הבין על מה מדובר ועד שבדק-הרגיש את אותה ההרגשה שנתנה התמונה-בחילה...
את יונה וולך לעולם לא אכניס לביתי ולעולמי -פה יש בחירה ממש כמו לתעב את ספריו של דן בן אמוץ ולבחור לא לקרוא אותם .
אני עדיין מצדיקה אותך ואף הקצנתי והסברתי על האנשים שיכולים להפגע הרבה יותר מהתמונה ולהרגיש איך פרצו את הגבולות שלהן-הקצנתי עד שנתתי לדוגמא את נפגעות תקיפה מינית,שבטח הרוחות והשדים היו מתפרצים ביחד עם התבוננות בתמונה. ומה שהתמונה מראה ....
אני איתך ....
אבל העולם מלא בחוסר צדק.
בפריצת גבולות.
האמן לי-אני יודעת.
מדינה נאורה-לא אנחנו.לא הינו ולא נהיה.
יצחק שליו בזמנו כבר הבהיר היטב בשיריו שאיננו נאורים-
אלא שבזמנו הכל טוטא מאחורי השטיח....כולי איתו.כל יום אני נתקלת באחד מהם-בתחום עיסוקי ואף ברמה האישית.
ולפני שניכנס לויכוח אחר....(ולמדתי שאו שלא מגיבים לדבריך או שאתה בשנייה בכותרת.)
הבנתי אותך
צעקה לי הכותרת.
עיניין של ערכים.???!!!
גם אם היה לזה הצידוק -זה לא היה נכון.לפחות לא לי.
בסיכומו של דבר-לא כעסתי ,לא נפגעתי ,לא שפטתי ...הסברת את עצמך כה יפה שהיה מקום לכבד את המקום ולעדן את הכותרת....
רק רציתי שתבין .
מקווה שהצלחתי.
מקווה שאפשר להמשיך הלאה...
שלך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
-