פורומים » אקטואליה
נושאים חמים המעניינים אותנו
כתיבת הודעה חדשה בפורום אקטואליה
» נצפה 3242 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים תומכי המדינה ואלו שעל הגדר לביא
במבט ראשון נראה שרבנים שסירבו להגיע לחקירה אודות דברי תורה שלהם פועלים כנגד מדינת ישראל ואינם מכירים בסמכותה,
בעוד שרבנים שמצדדים בציות מידי לכל חוק ואי הרגזת השלטון בכל מחיר הינם מתומכיה המובהקים של המדינה.
במבט שני התמונה קצת משתנה..
כשהיינו בגולה, תחת שלטון זר, היה כלל ברזל של דינא דמלכותא ואסור היה להרגיז את הגויים, כי קיומנו במשך אלפיים שנה היה תלוי ברצונך הטוב.
ומכך יוצא שרב הדבק בכך שבמדינת ישראל אינו צריך להגיע לחקירה על דברי תורה, הוא רב הרואה במדינת ישראל את המדינה היהודית המיוחלת כבר כעת ותומך בה במלואה
ואילו הרב המעדיף להצניע עדיין את התורה, מפחד מאימת השלטון, רואה ברשויות המדינה את המשך ידם הארוכה של הגויים ששלטו בנו במשך שנות הגלות, ובעצם אינו רואה במדינת ישראל שוני מהותי ממדינות העמים.
ויש גם את סוגיית הכבוד..
אחד אחד נופלים הפוליטיקאים מכסאם ומובלים לחדרי היחב"ל.
קשה לחשוב על אחד שלא דבק בו רבב.
ותלמידי החכמים שדואגים לנקיון כפיהם, פשוט כי זו דרכה של תורה, מעוררים עליהם קנאה.
ויש גם את סוגיית הישראליות..
הבחור החדש בשכונה תמיד מציית לחוקים, מקשיב למורה, עושה שיעורי בית.
מתי אפשר לומר שהוא באמת השתלב, וקיבל על עצמו את תווית ה"ישראלי"?
כשגם הוא מספר תרוצים למורה ומתעלם מדי פעם מחוק כזה או אחר.
שלא יגידו שהוא חנון מדי.
מדברים על חשש גדול מהסתה, שמא יקרא מאן דהוא שורה מתוך ספר, וירוץ ויפגע באדם הראשון שנראה לו שהוא ערבי..
ואז יתברר לו שהוא בכלל היה יהודי, שעלה מאחת מארצות ערב..
מישהו פה חי בסרט.
אם יש אדם כזה שיקרא שורה בספר וירוץ לפגוע באחר, הוא ודאי לא מקיים מצוות וודאי יש לו הפרעה חמורה, וודאי היה פוגע באדם כלשהוא בין אם קרא ובין אם לא קרא בספר.
ומנגד יש בעיה קיומית המוטלת לפתחה של מדינתנו, כיצד לחיות פה למרות האיומים שכנגדנו, וכל סתימת פיות של רעיונות להתמודדות עם המצב, איננה ראויה במדינה דמוקרטית, וכל שכן אינה ראויה כשהרעיונות הם דיונים של תורה במדינתו של עם ישראל.
צמרת המדינה שפועלת כפי שפועלת, בעניין זה ובעניינים רבים אחרים - אתם לא משהו. עדיף היה כבר שתשבו ולא תעשו דבר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים זה פחות לגבי הסיבה בגללה הוא נעצר, אלא הדרך בה נעצר והאופן בו הקהילה סביבו התנהגה דובה
אי אפשר לשלוט במחשבות של אדם, אבל אם הוא בעל השפעה ודבריו מסיתים לאלימות ברור שהדברים יכולים לצאת משליטה.
ראה את הרב אליאור חן ומעשיו המטורפים.
אם היו מוצאים את כתביו לפני כן והיתה לו יותר השפעה מי יודע מה היה הסוף.
שנית- גם אם הרב רואה את עצמו מעל החוק, כלומר מאמין שמדובר במדינה נוכרית ולדעתו איננו שונים מדינות עמים אחרים- זו בעיה שלו.
הוא נמצא בארץ הזו ופועל בה. אם הוא פגע בחוק הוא אחראי למעשיו.
וכדי לבדוק אם פגע בחוק הזמינו אותו לתישאול.
לא יודעת מה איתך, אם יש חשד מוטעה או מוצדק לכך שביצעתי פשע- כבר הייתי יושבת יומיים בתא עד שידונו בענייני וחובת ההוכחה היא עלי.
אני חושבת שהמדינה צריכה להפסיק להתצל והאזרחים החילוניים צריכים להפסיק להבין.
אלימות היא לא דבר שעלינו לסלוח עליו, כאזרחים או כיצורים אנושיים.
גבר הרג את אישתו עם פטיש, מסתבר שכילד הוא ספג השפלות רבות וחי בפחד מתמיד. האם זה עושה את מעשיו נכונים? האם תפקידנו כחברה לומר "אויש, מסכן, נקל לו בעונש" או שנאלץ להפעיל לחץ יותר גדול על אנשים אלימים ובעלי הפרעות לגשת לטיפול הולם או להרחיקם מהחברה לה הם מסוכנים?
אני רואה קקהילה מסוימת שעושה בחוק מה שהיא רוצה. פגיעה ברכוש ופגיעה בנפש.
למה אני צריכה "להבין"? נניח וקבוצה גדולה של תושבים אזרחי ישראל החליטו שאינם מעוניינים לחיות במדינה בה הממשלה פועלת באופן זה או אחר והם ישרפו את רכבו של ראש הממשלה?
ואם אזרוק ביצים ואבנים על בתי אנשים שבעיניי הם רעים ופוגעים בקהילתי, אעקוב אחריהם ואאיים על חיי ילדיהם, מישהו יבין אותי?
ראה את התפסן בשדה השיפון. 5 התנקשויות נעשו בגל ספר, בגלל מילים שלא קורא במפורש לרצוח, ו2 מההתנקשויות האלו בוצעו.
אז לרב שיש לו מאמינים רבים יש יכולת השפעה ויש צורך לשול מילים.
מה גם שאם הוא מרגיש שהוא צודק הוא יכול להתייצב עם עו"ד לחקירה ולא לשסות את מאמיניו למעשי ונדליזם ואלימות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים פגיעה ברכוש ופגיעה בנפש לביא
לצערנו זו חלק מהתרבות פה במדינה, לקום ולהפגין, לשרוף צמיגים, להשבית בתי חולים ובתי ספר ועוד.. בכדי להשיג שינוי במדיניות. אינני רואה שיוך של קהילה מסויימת למעשים אלו, הם חוצי גבולות בכור ההיתוך הישראלי.
כשאדם פרטי חשוד בביצוע עבירה:
- אם הוא מפשוטי העם, ילקח מייד למעצר.
- אם הוא מרמי המעלה, חבר כנסת או בעל תפקיד/ממון זה או אחר, יקבל יחס שונה.
כשאדם המייצג דבר מה חשוד שבעצם ייצוגו ישנה עבירה (לדוגמא דברי תורה של רב) המצב שונה.
האם מדינת ישראל יכולה וצריכה להשפיע על דברי תורה? האם רב צריך לשנות את התורה עקב גזירות מדינת ישראל?
במדינה אחרת המצב היה שונה, בגלל שאנו במדינת ישראל, ובגלל שאלו רבנים המכירים בסמכות המדינה ורואים בה את ראשית צמיחת גאולתנו, יש חיכוך בין המדינה הסטטית לבין אלו המבקשים לקדם אותה צעד נוסף.
בשונה מהנחתך, רבנים מזרמים שרואים במדינתנו מדינה ככל המדינות, לא דנים בהלכות מלחמה אלו כי אין להם רלוונטיות בשלב זה.
אגב, אלו הקוראים לגיוס חרדים, חדשות לבקרים, צריכים להבין שהבסיס הרבני אצלם חזק בהרבה, ולכשיתגייסו בני קהילתם, ידאגו רועי העדה לכך שהלחימה תתבצע בצורה מוסרים עפ"י התורה.
לפעמים אתה פותח קופסא.. ואינך יודע איזו פנדורה מסתתרת בתוכה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים אוקיי, בוא לכפר יונה והבט בפורעי חוק שמרססים כתובות נאצה ופוגעים בעוברים ושבים תושבי המקום בשפ התורה דובה
הרוב הוא חילוני, בממשלה חילונית כביכול שחתמה כמה בריתות מסריחות.
הרב, סלח לי, הוא לא נציג אלוהים ולא דוברו!!! הוא מפרש, כרצונו, ופועל כרצונו ולפי ראות עיניו את הספר הקדוש ומכיוון שכך- יש לעשות זאת בזהירות ולא בדריכה על המוסכמות.
אם אני אקרא להציל את כפר יונה מהכובשים החרדים- ואני אכן פועלת למטרה זו... אני "גזענית".
ישוב חילוני שבו פועלים פורעי חוק חרדים שגונבים חשמל ומים (ושטחי אדמה) ופוגעים ברכוש ובתושבי המקום פיזית.
משטרה באה, השקט לא נשמר ולא נעשתה הפרדה - אף אחד לא יעצר, או שירחיקו את החילוני מביתו.
למה? מי יעיז לגעת באדם דתי שלא ברור איפה הוא גר והביא איתו משאיות של נוער בסיכון להפגגנה לא להם?
סטטיסטית הקהילה הדתית עובדת מלוכלך בהפגנות. ובאופן לא חוקי.
אני לא קוראת לגיוס חרדים. שני חברים טובים שלי עוזבים את הארץ באמירה הזו- שישאל תהיה מדינת הלכה ושילחמו פה כל מי שנשאר על החים שלו.
אני חוששת שהחילונים יעזבו ותשאר פה מדינה חסרת אמצעים ולוחמים עם אנשים שאינם מוכנים להלחם ולא לעבוד, ללמוד תורה כל היום ושאלוהים יציל אותם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים לרוב גם יש שער שחור לביא
המהומה הנוכחית סביב מעצרי רבנים היא דווקא בזרם שכן לוקח חלק פעיל+ במדינה, בשרות בצבא ביחידות הקרביות וכן הלאה. הם אלו ששופכים את דמם בכדי שאת תוכלי לשבת בשקט בביתך.
הם לא חרדים, לא נוער בסיכון ולא לומדים תורה כל היום אלא משלבים תורה ועבודה.
הם גם לא גונבים חשמל ומים ושטחי אדמה ופוגעים ברכוש (האשמה שלא הייתי ממהר להטיל באף אחד)
תרבות ההפגנות הנלוזה הנהוגה בארץ איננה תוצר של תורתנו ואיננה מייחדת דווקא שומרי מסורת.
מבלעין דרך מאבק האחיות והמאבק לשחרור גלעד שליט, דרך מאבק הקוטג' ועד המאבק לשמירת השבת בירושלים.
כור היתוך נהדר דווקא בדברים הפחות יפים.
רב, תזכרי, מקבל הסמכה. הוא אינו ממציא הלכה אלא עומד על כתפיהם של חז"ל ומוסיף את הטיפת חידוש שלו.
זה משהו שקשה לאדם שאינו רגיל בכך להבין. תהליך שונה מהמחקר המדעי עליו מחונכים בבית הספר הממלכתי.
ודבר נוסף חשוב.
הרוב חילוני? לרוב גם יש שער שחור. מה זה משנה?
ולהבדיל - אם הרוב גונב, או מבזה את מוריו או עובד עבודה זרה - אז מה? זה לא חדש בעם ישראל. כבר חווינו תקופות גרועות מזו. כל דור והנסיונות שלו.
100% מעם ישראל הוא יהודי. על כולם תופסת ההלכה בין אם ירצו ובין אם יקפצו ויגידו הופ.
נראה לי שכדאי לך לעבוד עם נוער בסיכון (מה זה בכלל?). מכך שאת מביאה אותם כל פעם, נראה שהם מאוד נוגעים ללבך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים צודק. כל המחאות הפכו אלימות וקיצוניות, לא משנה באיזה נושא דובה
נוער בסיכון זה נוער שעסק בפלילים ובגלל שהם קטינים או צעירים ו"רכים בנפשם" (עו"ד טוב) מנסים לשקם אותם. להרחיק אותם משכונות מצוקה וההשפעה הסביבתית ולהקנות להם ערך לעבודה ולימודים.
הבעיה העיקרית היא אם תיקח חבורת נערים שיודעים לפרוץ, לדקור, לשרוד... הסיכוי הוא שהם יגשו אליך באיזה אירוע התרמה עבור וישאלו בעדינות אם אפשר לגנוב את רכב שלך.
אתה פשוט אדם נחמד, והם בדיוק עושים סיבוב על רכבים חניה, חשוב להם לא לקחת את הרכב שלך...
אני מניחה שאם אדם סמכותי כמו שר כנסת, קריין חדשות או אדם בעל השפעה וקהל יאמר משהו נזבה ויטיף להרג קהילה מסוימת תקום מהומה.
לעזאזל- אם אני אקח מגאפון ואזעק במקום ציבורי "די לכיבוש! הצילו את ישראל! ערבים החוצה!" סביר להניח שאמע את עצמי בתא מעצר.
רב שמוציא ספרים עם הטפה לרצח ולא מופיע לחקירה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים אנחנו מתחילים להסכים? לביא
טיפול בנוער בסיכון נשמע כמו משהו בעייתי אך חשוב.
לא מתחום הבנתי.
אם תוציאי ספר שמטיף לרצח - ודאי שתזומני לחקירה.
אך האם זה המקרה פה? ממש לא.
המציאות היא שחיילי צה"ל נאלצים להרוג כל כמה ימים אדם זה או אחר.
האם ספר הדן הקריטריונים מתי מותר להם לעשות זאת ומתי לא, עפ"י דין תורה, הוא ראוי? - זאת השאלה פה.
המאבק הוא יותר על מי יקבע את המדיניות.
קרוב מאוד למאבק שבגינו הסירו את ישיבת הר ברכה מישיבות ההסדר.
נציגי השלטון חוששים מצב בו יתנגשו ההוראות והפקודות שהם מחלקים עם הנחיות ההלכה.
המפקד מול הרב, חוקי המדינה מול חוקי התורה וכן הלאה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים הלכה כבודה במקומה מונח אך אינה צריכה להיות מעורבת בעניני צבא. panyola
כמו שלפחות בתיאוריה צבא ומדיניות הם שני קטגוריות נפרדות.
על החייל לציית למפקדו ואפילו הוא דתי ולא לרבו. אמביוולנטיות
של חייל תורמת להחלשת חוסנו של הצבא.
ילמד לו הרבי תורה, ויניח למצביא לעשות את מלאכת המלחמה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים אילו זה היה כה פשוט.. לביא
אך מה לעשות והתורה איננה רק "ללמוד תורה" אלא גם לעשות..
והיות והיא נוגעת בכל תחומי החיים, מהלידה עד המוות ואף במלאכת המלחמה היא נוגעת,
והיות ואנו מחויבים בה,
הכיצד תאמרי לחייל יהודי לציית לפקודה הסותרת את ההלכה, רק בגלל ש"המצביא" רוצה כך?
את הדיון הזה ערכו כבר לפני שנים רבות, כשחיינו בגולה ושירתנו כחיילים בצבאות האומות. ההדרכה היתה להמנע ככל שניתן משרות צבאי בכדי לא להגיע למחלוקות הבעייתיות הללו.
הזרם החרדי ממשיך בכך גם היום ברובו.
ומי נתקל בבעיה הזו.. דווקא אלו שמנסים להשתלב בחברה, אלו שמקדשים את מדינת ישראל כשונה משאר המדינות בהם חיינו.
והשאלה קשה עד מאוד שהרי גם המצביא מחוייב בחוקי התורה.
ואיך ישרת החייל תחת מצביא שפרק עול? ואם שירת, כיצד יציית לפקודה שלאחר בירור הוא יודע שהיא מנוגדת להלכה?
בסוף כל יום חוקי התורה נשארים בעינם ואילו חוקי הצבא והמדינה מתנדנדים ומתעדכנים.
אל תמהרי לנפנף בקדושת הצבא בו כל רובוט עושה בדיוק מה שאומרים לו.
עם ישראל שמר בעבר והוא ישמור גם בעתיד, ואם ישנה התגמשות לשם שלום, זו התגמשות בהמתנה לשינוי שמתרחש.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 14 שנים ו-3 חודשים .....הרבנית פניולה.....הפוסקת ממודיעין.....ברוך שובך ממסעות הציד בקריבים..... Disraeli (ל"ת)
-
-
-
-
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים ואולי אפשר להסתכל על זה אחרת... קורנליוס
שלטון :
אדם שלא מכבד את השלטון שבו הוא חי, שהוא שלטון של העם שלו - זאת הדרך שלו להגיד "איזה כיף שאני חי במדינה שלי ?" אם אעלים מיסים, האם זו תהיה התנהגות פטריוטית ?
כבוד :
אולי, ורק אולי, תלמידי החכמים אינם כה נקיי כפיים, ומפחדים בעצמם ליפול כמו הפוליטיקאים ?
(שנינו לא יכולים להוכיח חד-משמעית לכאן או לכאן)
ישראליות :
אני מכיר ביטוי בשם "הישראלי המכוער", שהוא בדיוק זה שמפחד להיות חנון, ומעדיף להתעלם פה ושם מחוק.
הסתה :
התיאור הציורי הזה של אדם שקורא בספר והולך לרצוח ערבי הוא אכן תיאור של אדם בעל הפרעה נפשית (בדומה לאנשים שקוראים בזוהר ומחליטים שהם המשיח).
לא, הכוונה היא לא לאנשים כאלה כשמדברים על הסתה - הכוונה היא לאנשים שבעתות קצת פחות נוחות, הן ימצאו בספר "הדרכה רוחנית" לביצוע מעשי טרור כנגד הערבים, ושחיילים בקרב ירגישו קצת יותר בנוח "לכופף" הנחיות פתיחה באש, כי הנה בספר הזה כתוב משהו ***שסותר את הנחיות הצבא !!!*** (חבל שאי אפשר להגדיל פונטים).
דרך ההיתממות לא תמיד פועלת. בעיניי, הספר הזה הוא הסתה לשמה.
בוא גם לא נשכח, הצבא בנוי על שרשרת פיקוד. גם הרבנים בימים עברו היטיבו להבין את זה. ה"השראה האלוהית" הייתה קיימת מעצם תפקודם של הדתיים כחיילי הסדר, או חיילים רגילים - הם היו מבצעים את הטוב בעיני אלוהים מתוקף כך שהיו חיילים טובים, צייתנים - נשמעים להוראות מפקדיהם.
עצם כך שהיום רבנים טוענים שמילת המפקדים פחותה מן המילה של הרבנים יוצרת בעיה.
אבל רגע !
האם יתכן שאמרתי לפתע שאין מקום לטעות ? האם יתכן שרמזתי שהמפקד אינו טועה ?
חלילה. בטירונות מלמדים אותך מה ההבדל בין פקודה חוקית, לפקודה לא-חוקית, לפקודה לא-חוקית בעליל. על החייל ניתנת הזכות, והחובה (!) להבחין בין הפקודות השונות.
הקווים המנחים של אותן הוראות מעולם לא ניתנו משמיים, כי אם מן ההיגיון הבריא ומן המוסר המערבי (שאותו מדינת ישראל קיבלה על עצמה).
השתדלתי להיות תמציתי בכל הקשור לשלטון, אך אני רוצה להעתיק דבר אשר כתבתי :
עבורי כל ההשוואה בין השלטונות הישראלים לבין הרומאים (כאילו המעצר בוצע על ידי גויים ולא על ידי יהודים "אמיתיים") בדיוק מתעלם מן העניין הזה בדיוק – שהיום אנחנו כן אדונים לגורלנו. אנחנו, כעם, בוחרים את הדרך בה אנו הולכים – ואנחנו אלה שבוחרים להגיד "לא" רועם להסתה דתית פנאטית. אין פה גורם חיצוני שכופה את זה עלינו – זוהי בחירה שלנו, של העם. דווקא בהקשר הזה, הדת היהודית, שמנסה לנצח לקשור בין הדת לבין העם, אינה יכולה "להחצין" את המעצר של הרב דב ליאור החוצה, משל נעשה בידי גורמים לא-יהודים. לכאורה, אם היהדות היא דת העם, הרי שהעם אמר את דברו והיהדות צריכה לקבלו.
אך ברור כי לא כך הדבר. בפועל, היהדות היא דתו של הרב המוחץ של העם, אך הוא אינו מוכן לקבל חלקים גדולים מאוד מן ההלכה – ולראיה לכך, 42% מן הציבור בארץ הוא חילוני, נכון למאי 2010 (הקבוצה הגדולה ביותר מבין הקבוצות היהודיות השונות בארץ). הנתונים הסטטיסטים מצביעים על כך שרובו הגדול של העם כן מאמין באלוהי ישראל (קרי – אינו בעל תפיסה אתאיסטית, או אלילית-כנענית) – אך אינו מיישם את כל חוקי ההלכה כלשונה (שכן, בנוסף ל-42% החילונים יש להוסיף את 25% היהודים שהגדירו עצמם כמסורתיים לא כל כך דתיים. והרי הגדרה זו היא חמקמקה מטבעה). אנחנו, כעם, בחרנו להוקיע את הספר ה"הלכתי" הזה. אנחנו, ולא עם אחר. העובדה שמועלית טענה כמו אילו היה זה מעשה של עם אחר מוכיחה את המסוכנוּת שבהגדרת הלאום שלנו על פי אמות מידה דתיות (קרי – יהודי) – שהרי בשעות של חילוקי-דעות, בהתבוננות דרך עינים דתיות (שעל-פיהן מוגדר מי יהודי ומי לא) , שייכותו אל העם של היהודי החילוני נחות מזה של הדתי. דומה הדבר להלכות שונות בהם גם יהודים חילונים אינם מספיק "יהודים" בכדי לקיים מצוות מסויימות – כדוגמת ההלכה האוסרת על מזיגת יין לדתי בידי מחלל שבת. ברי כי מדובר במקרה הנ"ל בעניין לכאורה שולי, אך בכל זאת יש מכאן כדי להבין כי ההלכה מבדילה בין יהודי אחד למשנהו. ישנם "יהודים טובים יותר". כל עוד מדובר בראייה דתית בלבד, לא אמורה להיות בעיה בכך – הגיוני בעיניי כי יש אנשים דתיים יותר ודתיים פחות. אך כשהשייכות הלאומית שלנו תחוּמה על פי הגדרות דתיות – אנו נמצאים בבעיה. בעיניים חילוניות (או דתיות מתונות), לא הזיקה הדתית היא שמגדירה אותנו אלא הזיקה התרבותית, המוצא המושתף וכדומה. זיקה זו אינה ניתנת לערעור על פי גחמותיהם של רבנים, לפי צורכי-השעה, והיא, כפי שכבר טענתי בפסקה הקודמת, מלכתחילה מה שמגדירה אותנו כעם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים פנית הצידה לביא
פנית הצידה לנושא צדדי..
תזכורת עבורך מדברי הרב קוק מתורגמים ללשוני: ההפרדה דתי-חילוני היא פארסה.
יש יהודי ששומר יותר ויש יהודי שמזלזל יותר. אחד רשע אחד צדיק ואחד בינוני.
וכל אחד מודד את עצמו ומנסה לשפר את עצמו.
היהדות היא לא דתו של הרוב המוחץ של העם, אלא היא הגדרתו של העם.
גם כשרוב העם חוטא ומחטיא, הוא עדיין נשאר עם ישראל.
תמיד היה הבדל בין מי ששומר ובין מי שמחלל ואף עושה זאת בפרהסיה או בהתרסה.
המקום להקל בא בד"כ מדין תינוק שנשבה.
מהכרותך עם ההלכה, נניח שרוב העם יחליט לבטל אותה לאלתר בכדי ליוכל לסוע לים ולקניון. אז לפתע פתאום ישתנו סדרי בראשית והשבת תתבטל?
מינה צמח, כבודה במקומו מונח, אך גם לה יש הגבלות.
תקשיב היטב לחכמי עמך. הבעיה אינה בדיון ההלכתי אלא בכך שחושפים את הגויים לדיונים רגישים אלו.
אנו עם למוד צנזורה. חלקים בגמרא ובתפילה תצונזרו ע"י שלטונות הגויים לאורך הדורות.
דוגמא קטנה, בסיום כל תפילה אומרים "עלינו לשבח". חלק מהברכה היא השוואה בין הגויים לישראל: "שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לְהֶבֶל וָרִיק, וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ". חלק זה הושמט מסידורים רבים מתוקף הצנזורה. בימנו הוחזר חלק זה.
לא חסרים חלקים בתורה, בהלכה ובתפילה שלא מתישבות עם המוסר המערבי.
ובכל מקרה כזה, על פי מה הלכנו עד היום? על פי מה נלך היום וגם מחר?
התשובה של יהודי שומר מסורת לכך היא פשוטה וברורה.
מה היא התשובה שלך?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים לביא היקר תהילה
קראתי את כל מה שכתבת והוא באמת עניין אותי.אם תשים לב לגילי תראה שאני כבר שייכת לדור הסמסים שקשה לו לקרוא קטעים ארוכים:P
מצד שני,גם כבר קצת מאוחר ואין לי כוח לקרוא יותר מדי בכלל...
ככה שאם נורא בא לך להיות OVER מתחשב ונחמד,אני אשמח אם תתמצת לי את הפואנטה של ההודעה הזאת...
אבל אתה לא חייב:P...כמו שאמרתי,השעה...
לילה טוב!:)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים ממתי שורבבה האות P או XD לשפה העברית. panyola
גם גרוע מאד שאין לך כח לקרוא טקסט ומצפה שאחרים ילעסו אותו בשבילך
ויגישו לך לפה. אם איזה נושא מעניין אותך מן הראוי שתטרחי לקרוא ולהבין
במקום לסמס כל היום XD ו P למיניהם. בכתיבת כמה שורות חשפת פן מאד
חמור של רבים מהדור הצעיר, הכל מהר רדוד שטחי והלאה לדבר הבא.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים את פשוט כל כך צודקת תהילה
חבל שבני הדור הישן חושבים שהטפת מוסר מתנשאת מצידם תגרום לצעירים לשנות את דרכיהם הרעות(שיכול להיות שהן באמת כאלה...)-כי זה לא.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים אין כאן ענין של הטפת מוסר רק רצון עז שהצעירים ירחיבו אופקיהם panyola
ויראו מעבר לקצה האף, שלא יחשבו רק על איך לעשות כיף, שיכבדו את השפה העברית לא הרבה
אבל ברמת הסבירות ולא יגידו חמש פעמים כאילו במשפט אחד,מילה פלאית אם שימושים רב גוניים
לכל ענין ודבר. רצון ללמד מישהו אינו בא מהתנשאות אלא מתוך הנסיון. והדרכים של רבים
מהצעירים רעות מאד למרות שאת לא חושבת כך. מדברים בחוצפה, לא קמישום למבוגרים, שותים
ובשכרותם הורסים את הרכוש הציבורי ועוד ועוד.... תאמיני לי זה רע רע מאד.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 14 שנים ו-3 חודשים תהילה יקרה לביא
גם בדור הסמסים קוראים ספרים
ובמקרה זה סתם כתבתי מתוך הגיגי מחשבתי
את מוזמנת לקרוא את הכותרת בלבד, או משפט שניים מתוך המלל או אם ממש יש לך כוח, את כל כולו, ולהגיב.
בבית הספר ובהכנה לפסיכומטרי מלמדים לקרוא כמה מילים מלמעלה, כמה מילים מלמטה ולדמיין את השאר..
אני לא בעד, אבל אולי זה יהיה טוב עבורך.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-