קטגוריות » עיון » חינוך והוראה ( עיון חינוך והוראה בחנות הספרים)


1.
קנה חדש: ₪108.00 ₪97.20
‫ מניעת אלימות : הצעות לתכנית בית ספרית / משרד החינוך והתרבות, השירות הפסיכולוגי-הייעוצי ; (החוברת נערכה על-ידי: מרגלית אלוני [ואחרים]) ‬ ‫ מו"ל: ‬ ‫ ירושלים : (מחלקת הפרסומים, משרד החינוך והתרבות), תשמ"ט...

2.
3.
קנה חדש: ₪78.00 ₪70.20
פסיכולוגיה של האדם בתמורות הזמן "זה הוא ספר על הילדות. יכול אדם לדפדף בספרים רבים לאין ספור על היסטוריה, חברה ומוסר, ולמצוא אך מעט מן המעט להזכרת העובדה, שכל בני האדם תחילתם כילדים, ושכל העמים תחילתם בחדר הילדים. ילדותו הארוכה עושה מן האדם וירטואוז טכני ורוחני, אך משאירה בו כל ימיו גם שריד של חוסר בגרות אמוציונאלית". "בשביל להבין...

4.
פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21 הוא ספר תיאורטי ויישומי פרי עטם של אב ובתו. זוהי המהדורה השלישית והמעודכנת של הספר המוערך "פסיכולוגיה בחינוך", שראה אור לפני כשלושים שנים. הספר מיועד למורים, לפסיכולוגים, ליועצים, להורים וגם ילדי תיכון הרוצים לדעת על למידה יעילה. הנושאים העיקריים שבהם דן הספר הם: הנעה ללימודים, תהליכי למידה וגורמים רג...

5.
הספר מציג מתכונת של כלי קיבול - דגם של שיחת משמעת, אשר המורה והתלמיד יוצקים לתוכה ביחד את התכנים ואת הפיתרונות. דגם זה מסייע להם להבין את התנהגותו של התלמיד, ולהתמודד עם הפרעות חמורות וחד פעמיות או עם בעיות שחוזרות על עצמן. הספר "שיחת משמעת" מסייע בפתרון כמה מן המכשלות הנפוצות, המתרחשות בעת הטיפול השוטף בתלמידים מפריעים, ומצמצם תק...

6.
7.
האם הארגון שלכם סובל מקשיי למידה? כולנו מכירים ילדים עם קשיי למידה. אבל רבים אינם יודעים כי ארגונים וחברות רבים סובלים אף הם מקשיי למידה, ואלה עלולים להמיט עליהם אסון. בספר פורץ דרך זה, שהיה לרב-מכר בארץ ובעולם, עוסק פיטר סנג'י, מרצה בכיר ורב מוניטין ב-MIT, בארגונים שהתגברו על קשיי הלמידה שלהם, למדו להבין מה האיומים המרחפים מעליהם ...

8.
ספר אסטרטגיות למידה תאוריה ומעשה מתבסס על ארבע הנחות יסוד. האחד הדרך היעילה לקידומם של קוראים צעירים וקוראים חלשים היא להקנות להם את אסטרטגיות הקריאה שקוראים מיומנים וקוראים מומחים נוקטים בהן.השניה, רוב התלמידים הצעירים והבוגרים הם בעלי יכולת למידה גבוהה יותר מזו המתבטאת בפועל בעת למידתם. השלישית, למידה טובה יותר תלויה בהתפ...

9.
אדוארד דה-בונו היה בעל תואר דוקטור לרפואה ולמדעי-הרוח. דה-בונו, שפעל באוניברסיטאות אוקספורד, לונדון, קמברידג' והארוורד, הוא ממציא החשיבה הלאטרלית (חשיבה רוחבית), ומחברם של עשרים ושישה ספרים בנושאי חשיבה פוליטית-חברתית שתורגמו לעשרים שפות. הוא ייסד את האגודה לחשיבה קוגניטיבית באוניברסיטת קמברידג', ואף עמד בראשה. דה-בונו פיתח תכנית...

10.
קנה חדש: ₪70.00 ₪63.00
ספר זה מציג לראשונה בפני הקורא הישראלי סקירה מקפת וביקורתית על דרכיו של החינוך ההומניסטי - מאתונה הקלאסית ועד למערב הפוסטמודרני. לצד חידוש זה ימצא הקורא בספר דרך כתיבה ואמירה בלתי שגרתית: גישה אינטגרטיבית הקושרת את היסוד ההיסטורי עם היסוד האקלטאלי, את התיאורטי עם המעשי, ואת התיאורי עם הביקורתי - בכוונה מוצהרת לחזק ולהנחות את החי...

11.
הספר מציג את הסוגיות והבעיות המרכזיות בדרך המורכבת לקראת פיתוח החשיבה. הספר נשען על מיטב הספרות העדכנית בנושא ומיועד לכל המעונינים להבין את המהפך המתרחש היום בתחום ההוראה והלמידה. חשיבה ביקורתית- בדיקת תקפותם של טיעונים. טיעון הוא מערכת של טענות, המורכבות מהקדמות וממסקנות הנובעות מהן. תקפותם של טיעונים נוגעת ליחסים הלוגיים ב...

12.
13.
14.
הספר כולל שני סוגי מאמרים: מאמרים מתורגמים ומאמרים מקוריים שנכתבו במיוחד לאסופה זו. המאמרים המתורגמים הם נקודות ציון בספרות על שינוי בית ספרי. הם פורשים לעיני הקורא שורה של תובנות רחבות ומבוססות. המאמרים שבמקורם נכתבו בעברית מתארים ומנתחים בקצרה נסיונות מגוונים לשינוי בית ספרי בישראל. מאמרים אלו מקיימים דיאלוג עם הנושאים המרכז...

15.
ספר זה פותח אשנב להבנת תהליכי חיברות בחרבות ישראל ובעיצוב ``הישראלי``. זהו אחד הניסיונות המעטים לחדור אל עולמם של ילדים בכלל וילדים ישראלים בפרט, באמצעות עבודת שדה אנתרופולוגית. המחקר בוחן את התהוות היחסים בין הילד לזולתו ובין הילד לקולקטיב. במסגרות שנחקרו מתהווים בו-זמנית שני מסרים תרבותיים מנוגדים: באירועים קולקטיביים מטופחי...

16.
ספר "הקוד" - מהדורה חדשה ומעודכנת בספר "הקוד" רונית גלפו חושפת לראשונה את קיומו של "קוד הערבות ההדדית", על המהפכה המקופלת בו. מהפכה הקוראת למרחב חדש, בו יהיה לנו הכוח להשפיע ולברוא מציאות אחרת בחיינו ובחיי היקרים לנו. כמו כן, הספר חושף שלושה חוקי תודעה חדשים, המנהלים היום את המרחב ומהווים מצע ובסיס לפעולת "הקוד". לצד חוקים אלו, הספר...

17.
18.
19.
ספרו של יונתן שתיל: "הפסיכוגרפיה של הילד" מתבסס על מחקר אורך שערך, במשך 10 שנים והתמקד בהתפתחות הציור והכתיבה של הילד הקטן. בניגוד לחקר ציורי ילדים השם דגש על המימד האישיותי התפתחותי, הרי שבמחקרו של שתיל אין התייחסות לתוכן ולמשמעות אלא למימד הגרפי בלבד. מטרתו היתה לזהות את תהליך הבשילה של הכושר הגראפי המתבטא בקווים ובצורות שנעשים ת...

20.
מילות מפתח: הערכה; הערכת תכניות; הגדרת מושגים; תפיסה; שיטות מחקר; מחקר הערכה; דו"ח מחקר; ...

21.
השינויים שחלו בשנים האחרונות בדפוסי ארגון הלמידה דורשים מן המורה לא רק שליטה במיומנויות חדשות של הנהגת כיתה וארגונה, אלא גם הבנה מעמיקה יותר בתהליכים האישיים והחברתיים המונחים ביסודה של מלאכת ההוראה. פרופ' אבנר זיו ושושנה שילה מבית-הספר לחינוך של אוניברסיטת תל-אביב מבררים בספרם את משמעותו של בית-הספר כמוסד חברתי ואת התייחסות...

22.
ממדי הלמידה - לקראת הוראה מושכלת הוא ספר יסוד של גישת ההבנייה מחדש בחינוך בהיבטיה הכיתתיים. על פי גישה זאת אנו מבססים את ההתרחשות הכיתתות על חמשת ממדי הלמידה וההבנה של התלמידים ולא רק על תכניות לימודים שעיקרן חומר לימודים מעובד להוראה כיתתית. הספר מפרט את חמשת ממדי הלמידה - טיפוח גישות ותחושות חיוביות ללמידה, רכישת ידע והטגועתו...

23.
24.
25.
הספר מציע שיטה להפיכת תרבות הכיתה לתרבות של חשיבה, ולהפיכת הכיתה לסביבת למידה התומכת בפיתוח ששת הממדים המרכזיים לתרבות חשיבה טובה: שפת חשיבה, נטיות חשיבה, ניהול מחשבות, רוח אסטרטגית, ידע מסדר גבוה והעברה. הספר מציע טכניקות להוראה המקנה את ששת ממדי החשיבה הללו ומביא דוגמאות ליישומן בכיתה. ...

26.
27.
הספר "הנחיית קבוצות מחנכים בנושא בריאות נפש" מסכם את הניסיון שהצטבר בעבודה קבוצתית עם מורים וגננות בשירות הפסיכולוגי-חינוכי של עיריית ירושלים. הספר מייצג גישה חדשה לנושא הקונסטלציה הקבוצתית בתחום בריאות הנפש, ומתבסס על ידע תיאורטי. הספר נכתב על-סמך ניסיון בעבודה עם מחנכים, אולם המודל יושם ונמצא יעיל גם בעבודה עם הורים, מטפלות ...

28.
29.
המחשב הראשון הופעל בשנות הארבעים, וכיום הוא כלי חיוני מאין כמוהו בכלכלה ובחברה המודרנית. קשה לדמיין תקשורת, ניהול עסקים וכספים, תכנון, בקרה, עיצוב, ייצור, עריכה ומחקר ללא המחשב. במערכת החינוך המחשב עדיין אינו גורם דומיננטי, ובכל זאת אין כמעט ילד שאינו חשוף למחשב בשלב זה או אחר של התהליך החינוכי. החשיפה מתחילה כבר בגן ונמשכת ומתרח...

30.
31.
32.
"מגמות" הוא כתב עת אקדמי שפיט. הגיליון הראשון של "מגמות" יצא לאור בשנת 1949 ומאז קנה לו שם ככתב העת המוביל בתחומו בישראל. לכל מאמר ב"מגמות" תקציר בעברית ובאנגלית, וכתב העת ממופתח במאגרי מידע בין-לאומיים במדעי החברה. בחודש אפריל 2014 נחתם הסכם בין מכון סאלד לאוניברסיטה הפתוחה להוצאה משותפת של "מגמות". שיתוף הפעולה בין שני המוסדות מהווה ...

33.
האם בית הספר הוא מערכת ייצור? האם בית הספר הוא מערכת לייצור המוני שהמדדים הכמותיים, הציונים בבחינות הם מדדי ההצלחה של בית-הספר ומערכת החינוך? פרופ' ענת זוהר מאתגרת את המערכת ומציבה את החזרת הערכים הפדגוגיים כיעד מחודש. להלן תקציר שהגיע למערכת ציונים זה לא הכל – לקראת שיקומו של השיח הפדגוגי, מאת ענת זוהר הטענה המרכזית שספר זה ...

34.
כדי להצליח בחינוך לדמוקרטיה, עלינו לדאוג לכך שהסביבה האמיתית שבה חיים הילדים שאותם אנו שואפים לנך תהיה דמוקרטית בכל מובן, לפני ולפנים, ועד לאחרון הפרטים. עולמם של הילדים שאליהם אנו רוצים להגיע חייב להיות עולם של מציאות דמוקרטית, כך שאותם ילדים, שירצו להיות בקיאים בחייים, במציאות הזאת לא יוכלו להצליח בכך אלא אם יצליחו לרכוש בקיאות...

35.
הספר מיועד למורים, מנהלים, הורים ואנשי חינוך, המעוניינים לבצע את המעבר מתיאוריה חינוכית חדשה, המבוססת על קונסטרוקטיביזם, אל עשייה חינוכית משופרת. המחברים מציגים חמישה עקרונות שעליהם מושתתת הפדגוגיה הקונסטרקטיביסטית, מציעים נורמות חדשות ומבנים חדשים לדפוסי פעולה בכיתה, ומביאים דוגמאות רבות לכיתות שבהן מורים מעודדים ומקבלים או...

36.
37.
38.
39.
מוח, חשיבה ויצירתיות הוא מבחר פרקים מתוך שני ספרים שפרסם המחבר: 1. Art, Mind, And Brain: A Cognitive Approach To Creativity 2. frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences הספר הראשון - עוסק בהתפתחות היכולת היצירתית של האדם, החל מניתוח ביצועיו של הילד הלומד שיר חדש וכלה בגאוניותו של מוצרט המחבר סמפוניה שלמה; מתיאור הולדת הדמיון הספרותי עד להשפעת הטלוויזיה על הילדים ב...

40.
ספר זה מציג גישה מקצועית מקיפה, המשלבת את ההיבטים המנהליים והפדגוגיים של בית־הספר. מטרתו להיות לעזר להנהלה ולצוות המורים לשם שיפור תפקודם בתחומי הארגון, הפדגוגיה ויחסי האנוש. הספר מציע מגוון של הליכים וכלים מעשיים להיערכות ארגונית של הנהלה וצוות מורים. היערכות כזו תקדם את יכולת ההתמודדות של כל צוות עם האתגרים העומדים בפניו, ת...

41.
שש שיטות להוראה בכיתה ההטרוגנית מתוארות על-ידי אנשי חינוך בכירים, שעסקו בפיתוחן וביישומן בישראל. תיאור השיטות מלווה בדיוק מעמיק, המסייע לקוראים לערוך ניתוח השוואתי ביניהן ולבחור במתאימה. בנוסף, שני חוקרים מבארים את הקשר בין מבנה בית הספר כארגון ומדיניות החינוך במישור הלאומי, לבין השימוש בשיטות הוראה חלופיוןת בכיתה ההטרוגנית. ...

42.
43.
44.
45.
46.
העשרה אינסטרומנטלית, היא שיטה לקידום כושר הלמידה, שפיתח פרופ' ראובן פוירשטיין, חתן פרס ישראל לחינוך. הקורא יכיר את העקרונות של העשרה אינסטרומנטלית וכיצד באמצעותם ניתן לפתח חשיבה מתימטית. כל מי שיש לו נגיעה למתימטיקה או להעשרה אינסטרומנטלית יפיק תועלת מהקישורים שעושה הספר בין התהליכים הפסיכולוגיים של הלמידה, הלוגיקה והמתימטיקה....

47.
קנה חדש: ₪98.00 ₪88.20
מערכת החינוך מוטלת מדממת על הרצפה ועליה להגיע בדחיפות לחדר מיון. המערכת נמצאת על סף קריסה - אין לימודים, יש הפקרות והאלימות נמצאת בכל מקום. מצבם של הילדים בבתי הספר רע אף יותר ממה שההורים מעזים להאמין.  ניסיונות לרפורמה נכשלו בזה אחר זה, ודינם להיכשל גם בעתיד, אם לא יינתן למורים לעשות את עבודתם. מורים רבים מוכיחים יום יום שאפשר גם א...

48.
יצא בשתוף עם: בית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, ומכון הנרייטה סאלד...

49.
``אמת וחופש`` עוסק בכמה סוגיות יסוד של החינוך בישראל של ימינו. נידונות כאן ההשלכות האידיאולוגיה החינוכית על ההוראה, הפער החברתי, האוטונומיה של החינוך כמטרת החינוך וכן הבעיות המוסריות המתעוררות בתהליך הטיפול הנפשי. נושאים אלה מוצגים מנקודות ראות רב-צדדיות - החינוכית, הפסיכולוגית, החברתית והפילוסופית, ומתוך זיקה עמוקה למשימות העומ...

50.
ספר מוצגת גישה המצדדת בהנהגת תהליכים דמוקרטיים בבית הספר, בשלושה מוקדים עיקריים: דיון על מקומו של החינוך לדמוקרטיה בחברה דמוקרטית, מחקר מקיף הבוחן את ההשפעות שיש להנהגת תהליכים דמוקרטיים בבית הספר על התלמידים והיבטים מעשיים של הנהגת תהליכים דמוקרטיים בבית הספר. ...

51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
חינוך לשלום שאינו פציפיזם אף שאינו דוחה את ענין השלום לאחרית הימים השפעתה של המלחמה על צמיחתם של הצעירים לקראת בגרותם האינטלקטואלית, המוסרית והחברתית, אלה צירי הדיון שבחיבור זה....

58.
59.
בין הבקיאים בקורות חייו של יאנוש קורצ'אק, בכתביו ובפועלו החינוכי, שוררת הסכמה רחבה שהוא היה פדגוג מחונן, מקורי וייחודי, אחד המחנכים ההומניסטים הדגולים של המאה ה-20, ועם זאת אין מתייחסים אליו כאל תאורטיקן חינוכי בעל שיעור קומה. בספרות העברית ובמחקר על הגותו החינוכית ועל מורשתו ההומניסטית לא נעשה עד כה ניסיון עקיב לארגן את שיטותיו...

60.
61.
62.
הקובץ הזה הוא מבחר פרסומים שמחבריהם הם הוגים וחוקרים שיש להם חלק בעיצוב דרכי הפעולה החינוכית. עורך הקובץ ביקש אותם להעלות איש איש בתחומו, את מה שנחשב בעיניהם כבעיה פתוחה בחינוך, בין אם היתה זו בעיה פתוחה מאז ומתמיד ובין אם הופיעה או זוהתה תוך כדי ביצועה של אחת הרפורמות במערכות החינוך ביינ. רוב המחברים העדיפו להציג במאמריהם את סוג ...

63.
64.
"הדרך למצוינות: סיפורי הצלחה של בתי ספר" מתעד סיפורי הצלחה של בתי ספר שנחשבו לטובים והצליחו להפוך להיות בתי ספר מצוינים. תיעוד שכזה אינו מהווה פיתוח תיאוריה ניהולית חדשה, אלא "מציף" את המרכיבים הייחודיים שהובילו את בתי הספר המתועדים לעבור את השינוי מ"טוב" ל"מצוין". לספר זה מטרה כפולה: הראשונה, לנסות להמשיג את משמעות המושג "בית ספר מצ...

65.
הספר שלפנינו עוסק בהסברת מושגי-יסוד בפסיכולוגיה חינוכית ובהכוונה לעבודה בהדרכת נוער. לאה ברינבאום הינה מרצה במכון לחינוך באוניברסיטת חיפה....

66.
בשנים האחרונות מרבים לדון בישראל בשאלות החינוך לערכים. הדיונים מתמקדים בדרך-כלל בשאלה: האם מותר ומוצדק לחנך לערכים ולאילו ערכים? ספר זה מעמיד שאלה אחרת: תוך הנחה שיש ערכים ועמדות שבית-הספר חייב לחנך לקראתם - כיצד ניתן לייעל את עבודתו בתחום זה? כדי לענות לכך נבדקות בספר תיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך ניתוח תרומתן באפשרית לקידום...

67.
"חינוך הוא המפעל האנושי האינטימי ביותר והמרחיק לכת ביותר גם יחד[...]" "מה שאנו יודעים הוא רופף, מלא פערים, מוגבל מאוד ובעייתי, ועל ההוראה לפרש ולהבליט היבטים אלה של הידע שלנו [...]" "ההכרה בתפקידה החינוכי של מה שאני מכנה ´בטלה´ משמעה לחתור לא רק לפנייה למחשבתו של התלמיד ולרצונו, אלא גם ללכוד את חלומותיו[...]" "האידיאל הדמוקר...

68.
תוכן עניינים: מבוכת התקופה מישנת החינוך של דיואי בשורת מונטסורי מחקרי פיאז'ה סיכום...

69.
•מדוע קורה לעיתים קרובות שאדם יכול לצטט מילה במילה מה שנאמר, בלי להבין את משמעותו של הנאמר? •כיצד קורה שאדם "מסכם עניין" בצורה שאינה מכילה את הרעיון המרכזי שבו דיבר? •איך קורה שאדם "לומד" חמישה פירושים שונים לפסוק אחד, בלי להבין מה הבעיה בפסוק שהפירושים האלה פותרים? •איך יתכן, שאדם פותר עשרות תרגילים באחוזים, ובכל זאת הוא מש...

70.
קנה חדש: ₪88.00 ₪79.20
באמצעות אנלוגיה ללמידת משחק והוראת משחק (בייסבול, כדורגל וכו') חושף דייויד פרקינס את התנאים החיוניים ביותר ללמידה ואת העקרונות היעילים ביותר להוראה. התנאי הראשון ללמידה והעיקרון הראשון להוראה הוא מכלול. תלמידים לומדים היטב כאשר הם מבינים את המכלול שאליו שייך התוכן הנלמד; מורים מלמדים היטב כאשר הם מאפשרים לתלמידים להבין את המכלו...

71.
האינטגרציה במערכת החינוך נבחנת בספר זה על היבטיה ותחומיה המגוונים. הורים, מורים, תלמידים וקובעי המדיניות במערכת החינוך חלוקים בדבר תכליתה של האינטגרציה, דרכי הוצאתה לפועל ותוצאותיה השונות: הפסיכולוגית, הסוציולוגית, האנתרופולוגית ואף עומדים על משמעות תפקודה בעיצוב אופיה של החברה בישראל. פרקי הספר מתארים את היסודות התיאורטיי...

72.
73.
תינוקות יכולים ללמוד לקרוא. תינוקות רוצים ללמוד לקרוא. תינוקות צריכים ללמוד לקרוא. למדי את תינוקך לקרוא (המהפכה העדינה)...

74.
75.
זכרונות ושיטות לימוד של מורה בתקופת עבודתה בקרב ילדי המאורי. ...

76.
חינוך לשלום בעתות מלחמה, משמעותו הכפולה של המושג "פרימיטיוויות" על בעית העילית אידיאלים ומטרות בחינוך על השפעה חינוכית חינוך בעולם של תמורות טוטאליות ואנטי-טוטאליטאריזם כקווי-יסוד במסורת היהודית על החופש האקדמי פילוסופיית ההיסטוריה ופילוסופיית התרבות כמדעי-יסוד לפדגוגיה...

77.
הפולמוס על החינוך לערכים כן או לא וכיצד - ניטש לאחרונה בציבור. דעת-יחיד בסוגיה רגישה זו נפרשת כאן בחוברת זו, בנסיון לבדוק מה כאן ממש, מה מיתוס, ומה אשליה? ומכאן, מה מותר לצפות מן החינוך - גם כשיקשה להיעקר ממושגם מקודשים....

78.
79.
ליקויי למידה נחשבו, עד לאחרונה, למגבלה שמתבטאת בשנות הלימודים הפורמליים בלבד. והנה מתברר שרבים מהבוגרים הלוקים בסינדרום והמסיימים בהצלחה את הכשרתם האקדמית, נתקלים בקשיים חמורים בתהליך השתלבותם בעבודה. שם צפות מגבלותיהם והם מופלים לרעה על אף יכולותיהם, השכלתם והמוטיבציה הגבוהה המאפיינת אותם....

80.
על אף שרבים מכירים בהכרח לבחון את הלשון הטבעית ואת שימושיה במסגרת השיח (הטקסט הדבור והכתוב) ובמסגרת הנסיבה (הקונטקסט), עדיין אין חקר השיח, הבוחן תופעות לשון בהקשרן, בגדר מקצוע חובה במערך ההכשרה הפורמלית של הוראת הלשון. חוברת זו מיועדת לאנשי הלשון ולמופקדים על הוראתה. מטרתה למסד את ההכרה בחשיבותו הרבה של חקר השיח בהוראת הלשון ולתרג...

81.
82.
זהו סיפורו של בית הספר התיכון "המֵט" ברוד-איילנד, ארה"ב. הוא מלמד כי אפשר לחנך אחרת, וכי ילדים יכולים להגיע להישגים לימודיים גבוהים גם אם נסיבות חייהם האישיות, המשפחתיות או הכלכליות עומדות בדרכם להצלחה זו. בית הספר המֵט הוא הראשון ברשת בתי הספר של חברת התמונה הגדולה, הפועלים כיום בכל רחבי ארצות הברית. כל תלמידי המֵט לומדים על פי ת...

83.
84.
85.
86.
האמנם המורה הוא ההורה השלישי של הילד? מהו מקומו של המורה בעולמו של התלמיד? מה קורה כשדרך חינוכית אחת מתנגשת באחרת? גדעון הוא מורה צעיר המחפש אחר דרכו בעולם החינוך וההוראה, הוא מקבל תחת אחריותו את חינוכה של כיתת מענית בקיבוצו. במהלך השנה יצטרך להתמודד עם הורים, תלמידים ומורים נוספים, ולבחור את דרכו החינוכית. בחירות אלה יעצבו ...

87.
[עריכה לשונית - בת-שבע ארגוב] מדיה: ספרים סוג: יעץ בסט 6 חוברות אותם כתבה ברוריה ברק-מרצה במכללת אחווה שתיעדה במשך שנים את עבודתה עם גננות ועם ילדים. בסט התייחסות לכל תקופת שנת הלימודים.לכל חודשיים חוברת אחת. בחוברות חומר עיוני, מערכי שיעור, הפעלות באומנות, עיצוב הסביבה החינוכית, המחשות, אוריינות ועוד....

88.
הקובץ חינוך ודת: סמכות ואוטונומיה מוקדש למתחים מוכרים בקשרים שבין חינוך ודת, אלה הנטווים בין מסורת לשינוי ובין סמכות לאוטונומיה. המחקרים המובאים בקובץ, והמבנה הדיאלוגי שבו הם ערוכים, מאירים את הסוגיות הנידונות בו מכיוונים חדשים. כך, לדוגמה, נבדקים הקשרים שבין מסורת לשינוי בחברה היהודית ובחברות אחרות, נבחנת הסתירה, לכאורה, בין חי...

89.
בסט 6 חוברות אותם כתבה ברוריה ברק-מרצה במכללת אחווה שתיעדה במשך שנים את עבודתה עם גננות ועם ילדים. בסט התייחסות לכל תקופת שנת הלימודים.לכל חודשיים חוברת אחת. בחוברות חומר עיוני, מערכי שיעור, הפעלות באומנות, עיצוב הסביבה החינוכית, המחשות, אוריינות ועוד....

90.
91.
פרקי הספר מבקשים להתמודד עם הפנים השונות של בעיית האדם על גילוייה האפניסטנציאליסטיים ויסודותיה ההומאניסטיים, על השתמעויותיה החברתיות ועל הבטיה הרליגיוזיים. כל פרק מעלה פן מהותי בחינוך ההומאניסטי החל בשיח האנושי המבוסס על פילוסופיית ה"אנייאת'ה" של מרטין בובר, דרך חיפוש המשמעות לחיים לפי הגותו של ויקטור פרנקל, המשך בתפישת החי...

92.
93.
94.
הספר מיועד למורים, למדריכים ולסטודנטים ומטרתו לסייע להם להגביר את המודעות לערכים ולהתגבר במידת-מה על המבוכה השוררת כעת בחינוך. מפרקי הספר: של שאלות מין ואהבה על מארקסיזם על מדיטציה ויוגה על הסכנות של חברת הצריכה על ייחוד של תורת משה על ערכם החינוכי של כתבי הקודש...

95.
96.
97.
98.
99.
תכניות הלימודים והנגישות אליהן הן שעומדות בלב יישום השילוב והן שמבחינות בין יישומו כסדרה של כוונות טובות ותו לא לבין יישומו כמציאות בית ספרית. בספר זה מציעה המחברת להתבונן בנושא לאורן של השאלות המעסיקות את אלה העוסקים בתחום של תכנון לימודים: מה, מדוע, איך, מי, איפה ומתי. דיון זה עשוי לתרום לחשיבה ולעשייה בכיוון של תכנון תכניות לימ...

100.
מדריך מעולה ליישום התיאוריות של פיאז'ה בכיתה ולשימוש ישיר ומעשי - הן למורים והן למורי המורים. מכיל פרקים משל טובי התלמידים והמפרשים של פיאז'ה. "במקום להצטמצם בהצגת מושגים כלליים מספקים הפרקים השונים פרטים על מצבים עובדתיים ונסיונות הוראה מעשיים בסביבת בית-הספר...המחברים מגלים הבנה עמוקה של התפקיד אותו ממלאות פעולות בהתפתחות האי...



©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ