![]() |
|
|
תקציר הספר
הפסיכולוג ואיש החינוך פרופ' מרדכי ניסן (2017-1934 )
כיהן כראש החוג לחינוך וכדיקן בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא נמנה עם מייסדי מכון מנדל למנהיגות וקרן מנדל-ישראל, כיהן כמנהלם האקדמי ויזם רבות מהתוכניות להכשרת מנהיגות שמתקיימות במסגרתם. תחומי המחקר העיקריים שלו היו התפתחות, התנהגות מוסרית ומוטיבציה אנושית.
מהם הגורמים המעצבים את מוסריות האדם וערכיו ומהם התהליכים המאפשרים את התפתחותם? כיצד נוצרת תחושת החובה המוסרית? מה טיב הקונפליקטים המוסריים ומה קובע את ההכרעה בהם? כיצד יוסברו הסטיות המוסריות והפער בין השיפוט המוסרי לבין ההתנהגות בפועל? שאלות אלו ודומותיהן נידונות במחקר ובעיון הפסיכולוגי במוסריות. הספר פורס תמונה של עיקרי הידע הפסיכולוגי על המוסריות, מצביע על הבעיות בגישות השליטות בתחום ומציע דרך חדשה המתמקדת בתפקוד המוסרי היומיומי ובמגבלותיו.
כיהן כראש החוג לחינוך וכדיקן בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא נמנה עם מייסדי מכון מנדל למנהיגות וקרן מנדל-ישראל, כיהן כמנהלם האקדמי ויזם רבות מהתוכניות להכשרת מנהיגות שמתקיימות במסגרתם. תחומי המחקר העיקריים שלו היו התפתחות, התנהגות מוסרית ומוטיבציה אנושית.
מהם הגורמים המעצבים את מוסריות האדם וערכיו ומהם התהליכים המאפשרים את התפתחותם? כיצד נוצרת תחושת החובה המוסרית? מה טיב הקונפליקטים המוסריים ומה קובע את ההכרעה בהם? כיצד יוסברו הסטיות המוסריות והפער בין השיפוט המוסרי לבין ההתנהגות בפועל? שאלות אלו ודומותיהן נידונות במחקר ובעיון הפסיכולוגי במוסריות. הספר פורס תמונה של עיקרי הידע הפסיכולוגי על המוסריות, מצביע על הבעיות בגישות השליטות בתחום ומציע דרך חדשה המתמקדת בתפקוד המוסרי היומיומי ובמגבלותיו.
לקט ספרים מאת מרדכי ניסן
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של מרדכי ניסן
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים