![]() |
|
|
תקציר הספר
מה הופך יצירת אמנות לדבר החורג מהפסיכולוגיה של האמן? מה מושך אותנו ביצירת האמנות? מהו שדה ההתרחשות של יצירת האמנות? כיצד נתאר את יצירותיו של הגאון? האם היופי מסתיר או חושף? האם האמנות מעוררת בנו הנאה ועונג בלבד, או גם אי-נחת ומועקה?
בשאלות מרתקות אלה ובאחרות עוסק הספר אמנות ללא נחת, הפורש עקרונות-יסוד בקריאה פסיכואנליטית של האמנות.
כבר זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, נדרש לאמנות לא כדי להעמיד לה פירוש בעזרתם של מושגים פסיכואנליטיים אלא כדי להיעזר בה בניסיונו ללמוד על "הנפש". האמנות, במסגרת זו, נתפסת כסוג של פתרון, של המצאה אשר אינה כפופה בהכרח לרמת המשמעויות והסמלים. כשמתבוננים ביצירה כבסימפטום, וכשבוחנים את היחס בין יצירת האמנות לדחף וללא-מודע, מתבררים יסודות כוח המשיכה של האמנות.
רות רונן היא פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב, ועיקר עיסוקה בפילוסופיה של האמנות ובפסיכואנליזה.
מספריה הקודמים: Possible Worlds in Literary Theory (1994);
Representing the Real (2002); Aesthetics of Anxiety (2009).
ציור העטיפה: ליאונרדו, הבתולה והילד עם אנה הקדושה
עיצוב העטיפה: דורית שרפשטיין
בשאלות מרתקות אלה ובאחרות עוסק הספר אמנות ללא נחת, הפורש עקרונות-יסוד בקריאה פסיכואנליטית של האמנות.
כבר זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, נדרש לאמנות לא כדי להעמיד לה פירוש בעזרתם של מושגים פסיכואנליטיים אלא כדי להיעזר בה בניסיונו ללמוד על "הנפש". האמנות, במסגרת זו, נתפסת כסוג של פתרון, של המצאה אשר אינה כפופה בהכרח לרמת המשמעויות והסמלים. כשמתבוננים ביצירה כבסימפטום, וכשבוחנים את היחס בין יצירת האמנות לדחף וללא-מודע, מתבררים יסודות כוח המשיכה של האמנות.
רות רונן היא פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת תל-אביב, ועיקר עיסוקה בפילוסופיה של האמנות ובפסיכואנליזה.
מספריה הקודמים: Possible Worlds in Literary Theory (1994);
Representing the Real (2002); Aesthetics of Anxiety (2009).
ציור העטיפה: ליאונרדו, הבתולה והילד עם אנה הקדושה
עיצוב העטיפה: דורית שרפשטיין
פרסומת
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים