|
|
|
תקציר הספר
איש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית, יוצא למסע אל מחוזות המוסיקה הערבית בישראל. הוא בוחן את המסורת ממנה היא שואבת ואת המסגרות בהן היא פועלת, את עולמם המוסיקלי של יוצריה ואת טעמם של מאזיניה, את נקודות המפגש עם המוסיקה העברית לסוגיה ואת הגורמים להעדר פתיחות מצד כלי התקשורת. ``יש לנו בארץ משוררים ערבים טובים מאוד, אבל אם מעבירים לוועדה (של קול ישראל בערבית) מילים שלהם, מילים שהן חזקות - לא מקבלים. הם אומרים: אנחנו רוצים משהו `קל`. חלק מהזמרים פה טובים. יש להם קול, יש להם משמעת עצמית. אפילו מדברים עליהם בארצות ערב, או ברדיו מונטה קרלו. חלק מהם שרים יותר טוב מהרבה זמרים בארצות ערב. אבל אין מי שיתן לנו את הדחיפה, את העידוד לשירים טובים. לפעמים אתה שולח שיר רציני לוועדה, אבל לא מקבלים. מי יושב בוועדה? יושבים אנשים יהודים. ועם כל הכבוד, הם לא מבינים בחוזק של מלה, בתרבות של המלה... הם מקבלים שירים רק עם מילים לא רציניות`` ד``ר מוטי רגב הוא מרצה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. מתמחה בתרבות בת זמננו, ובעיקר בתהליכים התרבותיים והחברתיים הקשורים במוסיקה הפופולרית.
| הקורא | עיר הקורא | מתי | |
|---|---|---|---|
| Edge40 | ראשון לציון | לפני 7 חודשים | מענה |
פרסומת
לקט ספרים מאת מוטי רגב
| שם הספר |
|---|
| רוק - מוסיקה ותרבות - מה? דע! # |
| סוציולוגיה של התרבות |
| כשהגיטרה מנסרת שיר געגועים - גיטרות חשמליות ומזרחיות בפופ-רוק הישראלי |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של מוטי רגב
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים