מחקר, מדיניות ופוליטיקה בחינוך - מגמות : כתב עת למדעי ההתנהגות - מגמות כרך מג, #1 / אברהם יוגב

מחקר, מדיניות ופוליטיקה בחינוך

מגמות : כתב עת למדעי ההתנהגות

אברהם יוגב

מגמות כרך מג, 1







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
1145 התעניינו בספר


תקציר הספר
"מגמות" הוא כתב עת אקדמי שפיט. הגיליון הראשון של "מגמות" יצא לאור בשנת 1949 ומאז קנה לו שם ככתב העת המוביל בתחומו בישראל. לכל מאמר ב"מגמות" תקציר בעברית ובאנגלית, וכתב העת ממופתח במאגרי מידע בין-לאומיים במדעי החברה.

בחודש אפריל 2014 נחתם הסכם בין מכון סאלד לאוניברסיטה הפתוחה להוצאה משותפת של "מגמות". שיתוף הפעולה בין שני המוסדות מהווה הזדמנות פז לגוון את תחומי העניין המחקריים של כתב העת בסוציולוגיה, חינוך, פסיכולוגיה, מדע המדינה ובתחומים קרובים כעבודה סוציאלית, קרימינולוגיה, תקשורת, גאוגרפיה חברתית, משפט וחברה, התנהגות ארגונית וניהול, ולהרחיב את מעגלי הכותבים והקוראים. ההסכם יאפשר להצעיד את "מגמות" לכיוונים חדשים ולשלבו בשיח המחקרי העולמי.

נחום בלס וחיים אדלר

המאמר עוסק בתהליך חקיקתם ויישומם של שלושה חוקים הנוגעים לחינוך שהתקבלו בכנסת בעשורים האחרונים: חוק חינוך חובה לגילאי 3-4, חוק החינוך המיוחד וחוק יום חינוך ארוך. המחברים סוקרים את תהליך החקיקה, בוחנים באיזו מידה מיושמים החוקים, ולאור הממצאים שואלים כמה שאלות, הן בנוגע לדרך שבה עולות לדיון ציבורי שאלות חינוכיות-חברתיות והן לגבי סיכוייהן לזכות בפתרונות מלאים או חלקיים. השאלות הן: האם התבססו המחוקקים על ידע מדעי או על תוצאות מחקר בתחומים שבהם נגעה החקיקה? האם ניצבו המחוקקים בפני לחץ ציבורי נרחב או לחץ של מגזרי ציבור הנוגעים בדבר? האם המחוקקים שקידמו חוקים אלה היו בעלי נטיות "פופוליסטיות" וציפו לרווח פוליטי כתוצאה מן החקיקה הזאת? האם כללי העבודה של בית המחוקקים בישראל מאפשרים לחברי הכנסת שלא לשאת באחריות לתוצאות הכלכליות של החוקים שהם מביאים לפני הבית או מצליחים להעביר? מה הייתה עמדת משרד החינוך כלפי חוקים אלה? שאלות אלו נענות בדברי הסיכום.








©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ