![]() |
|
|
תקציר הספר
מה הם ההיבטים החשובים בחייהן של בנות ונשים כפרטים וכחלק מהחברה בעידן המודרני?
באיזו מידה מגלה החברה מוכנות וכשירות להכיר בהן כבעלות פוטנציאל גבוהה בכל שטחי החיים, והאם עדיין קיימים - ובאיזו עוצמה - מכשולים, המונעים מהן להגשים את הפוטנציאל הטמון בהן?
ספר זה מנסה לענות על שאלות אלה תוך בחינת ההיבטים האישיים, החברתיים והמקצועים המיוחדים לבנות ולנשים לפתחו של האלף השלישי.
הספר פורש לפני הקורא את הספרות התיאורטית העוסקת בבנות מוכשרות בתחומים אינטלקטואליים ויצירתיים.
הוא מתמקד בקשיים שהבת המוכשרת נחשפת להם כבר בבית הספר היסודי בשל היותה שייכת לקבוצת מיעוט, בשל רמת ציפיות לא גבוהה לגביה, בשל בעיית המסר הכפול, הדעות הקדומות של החברה, של המשפחה ואף של אנשי החינוך האמורים לתמוך בה.
בד בבד מביאות המחברות סיפורי חיים של נשים שבלטו בכישרונותיהן כבר בילדותן, והגיעו להישגים יוצאי דופן בשטחים רבים ומגוונים: אמנות חזותית, מוזיקה, ספרות, מדעים ומתמטיקה.
כמו כן הן דנות במאפיינים המיוחדים של נשים ש"עשו את זה" - הטביעו את חותמן בתחום התוכן שבו עסקו, כשהדגש הוא על עיסוק במדעים ובמתמטיקה.
בחלקו האחרון של הספר נסקרות תכניות התערבות רבות מהארץ ומהעולם שנועדו להביא לצמצום פערים בין המינים, בעיקר בתחומי המדעים והמתמטיקה, ולשינוי הגישה והיחס ללימוד מקצועות אלה בקרב בנות, בנים, מורים והורים.
המחברות חותמות את הספר בפרק המלצות, בתקווה שיהיה בהן כדי לסייע במימוש היכולות ובטיפוח הפוטנציאל האישי והחברתי הטמונים בבנות, בנערות ובנשים. --
באיזו מידה מגלה החברה מוכנות וכשירות להכיר בהן כבעלות פוטנציאל גבוהה בכל שטחי החיים, והאם עדיין קיימים - ובאיזו עוצמה - מכשולים, המונעים מהן להגשים את הפוטנציאל הטמון בהן?
ספר זה מנסה לענות על שאלות אלה תוך בחינת ההיבטים האישיים, החברתיים והמקצועים המיוחדים לבנות ולנשים לפתחו של האלף השלישי.
הספר פורש לפני הקורא את הספרות התיאורטית העוסקת בבנות מוכשרות בתחומים אינטלקטואליים ויצירתיים.
הוא מתמקד בקשיים שהבת המוכשרת נחשפת להם כבר בבית הספר היסודי בשל היותה שייכת לקבוצת מיעוט, בשל רמת ציפיות לא גבוהה לגביה, בשל בעיית המסר הכפול, הדעות הקדומות של החברה, של המשפחה ואף של אנשי החינוך האמורים לתמוך בה.
בד בבד מביאות המחברות סיפורי חיים של נשים שבלטו בכישרונותיהן כבר בילדותן, והגיעו להישגים יוצאי דופן בשטחים רבים ומגוונים: אמנות חזותית, מוזיקה, ספרות, מדעים ומתמטיקה.
כמו כן הן דנות במאפיינים המיוחדים של נשים ש"עשו את זה" - הטביעו את חותמן בתחום התוכן שבו עסקו, כשהדגש הוא על עיסוק במדעים ובמתמטיקה.
בחלקו האחרון של הספר נסקרות תכניות התערבות רבות מהארץ ומהעולם שנועדו להביא לצמצום פערים בין המינים, בעיקר בתחומי המדעים והמתמטיקה, ולשינוי הגישה והיחס ללימוד מקצועות אלה בקרב בנות, בנים, מורים והורים.
המחברות חותמות את הספר בפרק המלצות, בתקווה שיהיה בהן כדי לסייע במימוש היכולות ובטיפוח הפוטנציאל האישי והחברתי הטמונים בבנות, בנערות ובנשים. --
הקורא | עיר הקורא | מתי | |
---|---|---|---|
hadarby | בת-ים | לפני 14 שנים ו-7 חודשים | מענה |
רשימות קריאה בהן מופיע אפשר גם אחרת - בנות ונשים - הישגים ואתגרים
חינוך ואוריינות
|
נינה
בת מתל-אביב,ר'ג,גבעתיים,מכבים רעות,משלוחים עד הבית באיזור גוש דן
רשימת הקריאה עודכנה לפני 12 שעות
פסיכולוגיה | סוציולוגיה | פסיכואנאליזה | תרפיה ושיטות טיפול אלטרנטיביות
|
נינה
בת מתל-אביב,ר'ג,גבעתיים,מכבים רעות,משלוחים עד הבית באיזור גוש דן
רשימת הקריאה עודכנה אתמול
פרסומת
לקט ספרים מאת רחל זורמן
שם הספר |
---|
בוגרי פנימיות האגודה לקידום החינוך : מחקר מעקב |
חשיפה: הדגם הבין תרבותי לאיתור כישרון חבוי במדעים ובאמנות חזותית |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של רחל זורמן
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים