חתכים - הספריה החדשה למנויים 1999 [12]

ענת קוריאל

חתכים

הספריה החדשה למנויים 1999 [12]

ענת קוריאל

יצא לאור ע"י הוצאת הספריה החדשה, מכיל 175 עמודים, ספרות »


הוסף לסל
קנה חדש: ₪67.00 ₪60.30





ספר בסדר דירוג של שלושה כוכבים
3
100% בנים
1 בנים   0 בנות
גיל ממוצע:37
611 התעניינו בספר

תקציר הספר
מיכל, גיבורת הספר, היא צעירה לאחר צבא, לכאורה חסרת - עכבות ונועזת, העובדת במשרד לשיחות אירוטיות, אך גם מפתחת יחסים מחוץ "לעבודה" עם לקוח, חברתו וחברו הטוב, מסגרת זו מביאה לספר גלריה משעשעת של דמויות, החל מטינה, המחפשת חתן אמיתי מבין הגברים המטלפנים וכושלת בכל פעם שאהובה הטלפוני פוגש אותה פנים - אל - פנים ; דרך חני, מורה בבי"ס ממלכתי - דתי, המשלימה הכנסה במשרד האירוטי ; וכלה ביפה, בעלת המשרד, ספק אם, ספק מאדאם. לכאורה, זהו רומאן המציית לדגם של רומאן - פורנו ומוליך אותו לכיוון הקומי, אבל בעצם, דווקא המסגרת הזאת היא רקע - בלתי שגרתי ככל שיהיה - לרומאן התבגרות שבמרכזו מיכל ואחיה יריב, שמציאות חייהם, הפרועה ובסוף גם מסוייטת, מעוצבת באורח מכמיר - לב, וסובבת סביב הכמיהה הבלומה לגעת ברגש, "לכתוב קירבה". זהו רומאן על אהבת - נפש מוסטת ומובלעת בין אחות לאח - אהבה שרובה שתיקה ועקיפין, מול המלל המדומה שבשיחות האירוטיות. פרקי הספר שוזרים אפיזודות מן ההווה של משרד השיחות ומעברה של מיכל כנערה מתבגרת שנים קודם. יש כאן מעקב אחר ההתבגרות האירוטית של מיכל הצעירה, ואחר התנודות בזהות המינית שלה. החלקים האחרונים ("חוב" ו"אחרים") - שירים על קיומו של האח לאחר מותו, ועל דמויות אחרות - שירים שהאני הלירי שלהם הוא ענת קוריאל עצמה, אך הם מזכירים אלמנטים מן החלק הראשון - בונים לאחור את מיכל כפרסונה מומצאת של ענת קוריאל. מה שמאפיין את המשרד האירוטי הוא דווקא הערבוב בין הפנטזיה וההתחזות לבין החיים הרגילים, היומיומיים ; הגלישה המתמדת מן ה"כאילו" אל הממשי, שגם בו יש לא מעט "כאילו". לכל הבנות במשרד יש זהות בדויה, אבל גם בחייהן מחוץ למשרד יש להן זהויות בדויות לא פחות, ולא רק שהמשרד מתנהל מתוך שיגרה של בית פרטי, שתינוק מסתובב בו, אלא שיש נזילות רבה בין חיי המשרד לחייהן האישיים של הנערות. כך, בנוסף לריאליה שלו, הופך המשרד למטאפורה גדולה למאפיינים מרכזיים בעולמה הפנימי של מיכל. כי גם בחייה האחרים הרגש והריגוש הם בעיקר דבר שקיים בינה - לבינה מראש, בפנטזיה, לפני מיפגש ממשי, וכשהם עומדים במבחן המציאות הם נשרפים בשניות והופכים לריחוק. מה שחשוב הוא החלום. הקירבה, המבקשת להיווצר מתוך מצבים של "כאילו", והקיימת בעיקר ב"היעדר", נכשלת שוב ושוב. העצמיות של מיכל היא בעיקר הזדהות מקנאת עם דמויות אחרות, והנסיון להרגיש כרוך בהתחזות למישהי אחרת או בהעברת עצמך לדמויות אחרות. הרצון לכבוש ולהדהים, לגרום הלם ותימהון, הגילוי שאת בעלת כוח להקסים אחרים אפילו בלי להתאמץ, מכסים אצל מיכל על האהבה האבודה האחת והיחידה, האילמת. הסיום פתוח. המפולת אולי תביא לדרך חיים אחרת, כי מה שנראה עד כה כסקס וריגוש הוא בעצם מוות. אלא שכאן מפנות את מקומן מיכל - הדמות המומצאת של ענת קוריאל - וחן - הפרסונה המומצאת של מיכל - וההמשך מתרחש בשירים של ענת קוריאל עצמה. 'חתכים' הוא הרומאן הראשון של ענת קוריאל, שפירסמה שירים ב'חדרים', 'עיתון ,77 'מאזניים' ו'עכשיו'.










©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ