מעבר לנהר - נתיב הכשרה רב-מסלולי: הכשרת מורים כרב שיח / [ע'] אילנה מרגולין

מעבר לנהר

נתיב הכשרה רב-מסלולי: הכשרת מורים כרב שיח

[ע'] אילנה מרגולין

יצא לאור ע"י הוצאת מכון מופ"ת, בשנת 2010, עיון »







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
386 התעניינו בספר

תקציר הספר
ספר זה מציג פסיפס של מחקרים עצמיים של מורי מורים ואנשי שדה, המתארים הן את דרך הבנייה והן את התוצרים של תכנית הכשרה חדשנית נה"ר (נתיב הכשרה רב-מסלולי), שנבנתה במהלך ארבע שנים במכללת לוינסקי לחינוך. הספר מאפשר לעקוב אחר דרך התנהלות פרואקטיבית ויצירתית של קבוצת מורי מורים, שתוך כדי שיח מתמשך, ליבון סוגיות הנוגעות לבעיות יסוד בתכנית ההכשרה ודיאלקטיקה בין הפרקטיקה לתאוריה עיצבו סביבות למידה חדשניות.
המחקרים מעידים על כך שלמרות ההשקעה האדירה במשאבים פיזיים ונפשיים, מורי המורים הללו לא חוו שחיקה אלא חשו צמיחה והתפתחות מקצועית ניכרת. המסר, העובר כחוט השני בפרקים השונים, הוא ש"אפשר גם אחרת". אפשר להכשיר מורים בשיתוף עם בתי ספר, תוך כדי הצבת דרישות אקדמיות גבוהות ובנייה של זהות מקצועית ושל יכולת מקצועית משמעותית של כל השותפים, החל בסטודנטים להוראה דרך מורים ועד למורי מורים. אפשר להפוך את הלמידה ואת ההוראה לתהליך רב-משמעות מתמשך ולחוויה אינטלקטואלית מרתקת מן המעלה הראשונה.

מדברי סטודנטיות וסטז´ריות:
תצפיות?! תיעודים?! מה זה בכלל? ואיך כל זה קשור להוראה? הרי לא באתי ללמוד בילוש!!!... כמובן שמפעם לפעם המטלות התחילו להיות הרבה יותר ברורות, והמטרה שלהן הפכה להיות חלק בלתי-נפרד ממני.
העובדה כי התבקשתי לחקור במהלך כל שנות ההתנסות של תפקודי כמורה וכאשת מקצוע ולשאול את עצמי את השאלה שלא אשכח: "למה?" למה דווקא כך ולא אחרת? למה דווקא עכשיו ולא בהזדמנות אחרת? למה את הילד הזה? למה זה חשוב לו? למה זה חשוב לי? למה, למה, למה... הרצון והיכולת לשאול את השאלות ובאמת לתת להן תשובות עוד בשלב התכנון, גם כאשר אין מרצה או מדריכה פדגוגית שתפקח, היא תוצאה של הבנה אמיתית שזו הדרך, תוצאה של עבודה קשה, של למידה בנה"ר.










©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ