| 
    
 
            
    
    
 | 
    
    
            
                            
| 
1.
 | 
	 | 
	
	
		
						
		
											 
		
				
		
					
				במרוצת ההיסטוריה יוצגו נעליים ביצירות חזותיות, ספרותיות והגותיות רבות מספור, ייצוגים אשר הפכו אותן לאובייקט תשוקה אולטימטיבי המעורר ומפעיל אותנו רגשית.
בשונה מפרטי לבוש אחרים, דווקא הנעליים – אשר צורתן נשמרת ומשמרת את טביעת רגלו הייחודית של האדם שנעל אותן גם בשעה שהוא עצמו נעדר מהמקום – הפכו בתודעה האנושית לסמל ולסימן בעל כוח אשר מייצר ומפעיל תהליכים תרבותיים מורכבים הנוגעים בסוגיות של זהות, מגדר ומיניות.
על מנת לעורר מחשבות על נעליים כאובייקט אשר מתפקד כמתווך מרכזי במערכת החברתית, סורקת אסופת מאמרים זו את תפקידן ההיסטורי, הפוליטי, החברתי, התרבותי, האתנוגרפי, התקשורתי, הפסיכולוגי והכלכלי של הנעליים.
הספר מתמקד בריבוי המשמעויות שנלוו לנעליים בתרבות; הוא מנסה להאיר את מורכבותן כאובייקט רב-משמעי המעוצב בידי אדם, אך בה בעת מעצב, יוצר ומחולל אותו....
							 
			
		
		
		
	 
 | 
 
                             
| 
2.
 | 
	 | 
	
	
		
						
		
											 
		
				
		
					
				ההנקה נתפסה מאז ומעולם כפעולה טבעית ואינסטינקטיבית, שהבטיחה את הישרדותו של הגזע האנושי לאורך הדורות.
 ואולם דרך ההנקה, תדירותה והחשיבות שייחסו לה, קשורות למגמות תרבותיות משתנות, כעולה מייצוגים חזותיים של ההנקה המעידים על קשרי גומלין בינה לבין אידאולוגיות חברתיות, דתיות וכלכליות.
בעשורים האחרונים ניכרת בעולם המערבי מעין 'מַאניה' בנוגע להנקה ולחשיבותה. 
בספר השָׁד שיצא מן הבקבוק מתחקה המחברת אחר המקורות הרעיוניים של עידוד ההנקה האימהית בחברה המערבית המודרנית, זאת באמצעות סקירה של  ייצוגי ההנקה במאות יצירות שנוצרו בצרפת בתקופה שבין המהפכה הצרפתית למלחמת העולם הראשונה.
בעזרת מקורות חזותיים וטקסטואליים מגוונים, פורשת גל ונטורה את הגורמים ההיסטוריים, הפוליטיים, הדתיים והכלכליים שהשפיעו על ייצוגי ההנקה ותחליפיה באמנות הצרפתית. 
היא מאירה את הלכי הרוח המשתנים במאה התשע עשרה בצרפת בנוגע להנקה האימהית, שהשפעתם ניכרת גם בהאדרת ההנקה בעולם המערבי בימינו אנו....
							 
			
		
		
		
	 
 | 
 
                      
         
     
 |