» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (10):
שירה, מחזות, כתיבה, ביקורת ספרות, מוסיקה ומוסיקאים למכירה,
ספרים שאני רוצה בעתיד,
כחדש,
מוסיקה שלי,
לקריאה עתידית,
מוסיקה , אמנויות הבמה, קולנוע למכירה,
זמר עברי / אקורדים,
חדש לגמרי,
זמר עברי תווים שלי,
ישראל- ציונות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה, מלחמות וצבא למכירה,
עוד ...
|
1.
|
|
כמה גירסאות עברה "התקווה" עד שהגיעה לנוסח שאנו מכירים? ו"יש לנו תיש"? מאיזה מציאות נולד שיר כזה? ולמה היו כל כך הרבה שירי גמלים, שירי רועים ושירי חלילים בזמר העברי? ומה עם שירי ערש ושירי ילדים? ושירי אהבה – מהיכן באו המילים ולחנים שלהם? שיר שיר עלה-נא מספר בלשון קולחת ופשוטה את סיפורו של הזמר העברי, מראשית התהוותו ועד ימינו אלה. ייחודו של הזמר העברי נובע מכך שהיווצרותו ושלבי התפתחותו העיקריים התרחשו במהלך תקופה קצרה יחסית, וזאת בחברה שהיא עצמה היתה בתהליך של התהוות. החברה העברית, שבניה ובוניה באו מכל קצווי תבל, שאפה להומוגניות תוך היענות גלויה לאידאולוגיה מפורשת של יצרת תרבות חדשה, הנבנית (כאילו) על יסודות עתיקים. שיר שיר עלה-נא מתאר את השלבים השונים בהתהוות "הזמר העברי", את דרכי צמיחתו, את תכניו העיקריים, את יוצריו החשובים, ואת קהליו המגוונים אשר חלקם אף רואים בו חלק מהווייתם ומאורח חייהם. זהו הספר הראשון מסוגו היוצא לאור בישראל בעברית....
|
3.
|
|
מאז ראשית ההתיישבות החלוצית בעמק יזרעאל, בשנת 1921, נתפש העמק כחוד החנית של העשייה ההתיישבותית-ציונית בארץ, ונוצרה סביבו תרבות שלמה: בצד הבנייה והעמל צמחו גם שירים ופזמונים לרוב, שנפוצו בכל רחבי הארץ. היצירות הללו שיקפו את ההווי הייחודי לעמק, ובו בזמן גם עיצבו את הדימוי הרווח של העמק בתרבות המתחדשת של ארץ ישראל ולימים מדינת ישראל....
|
6.
|
|
מרבית האוכלוסיה בחברה המערבית המודרנית שומעת מוסיקה באופן פסיבי כרקע, אך לא באמת מאזינה לה. דלתות מוסיקליות היא יחידת הוראה מודולרית המציעה להעביר את היצירה המוסיקלית מהרקע אל המרכז באמצעות נקודות מפגש מגוונות המתאימות לסוגים שונים של מאזינים. יחידת ההוראה מפגישה בין תאוריית ריבוי האינטיליגנציות של הווארד גרדנר לבין עקרונות הניתוח המוסיקליים כפי שנוסחו על ידי ז'אן לה רו. בבסיסה עומדות שתי הנחות יסוד:א. כל יצירה מוסיקלית ניתנת להבנה על ידי קהל המאזינים;ב. אין מאזין אחד דומה למאזין אחר, ואין קהל מאזינים אחד הדומה למשנהו.יחידת ההוראה נבנתה על העיקרון האומר שהמאזין עצמו או המורה למוסיקה בוחר את "דלת הכניסה" ליצירה המוסיקלית. כל דלת מקבילה לאינטיליגנציה אחרת, ולכן ניתן לבחור את "הדלת המוסיקלית" המתאימה ביותר עבור המאזינים.הספר מגיש רפורטואר של 24 יצירות המופיעות גם בתקליטור המצורף לו. ייחודו של הרפורטואר המוסיקלי המוצע הוא בשני היבטים עיקריים: (1) בגיוון הרב בסגנונות ובתקופות; (2) יצירות אלו מעולם לא הופיעו במדריכי האזנה בשפה העברית. הספר מציע דברי רקע על כל יצירה, על מחבריה ועל מבצעיה, ניתוח מוסיקלי קצר על פי לה רו ומבחר של פעילויות על פי "דלתות כניסה" מוסיקליות שונות.בספר גם שלושה מאמרים. המאמר הראשון עוסק בחשיבותה של עבודת הגננת במפגש שבין הילד לבין המוסיקה והאמנות; המאמר השני מתאר את ה"דלתות" של גארדנר; והמאמר השלישי מדבר על חשיבותה של ההאזנה למוסיקה.הספר דלתות מוזיסיקליות נועד לכל אדם המעוניין להעשיר את עולמו התרבותי והמוסיקלי. הפעילויות המוצעות מיועדות לא רק עבור שיעורי המוסיקה במסלולים השונים במכללות לחינוך, אלא גם להעשרת מקצועות אחרים הנלמדים במכללות ובמוסדות חינוך נוספים...
|
|