|
1.
|
|
זהו ספר מבוא לתורת ההכרה מנקודת הראות של החינוך. הוא מציג אחדות מהבעיות המרכזיות של תורת ההכרה, בייחוד אותן בעיות שפותחו בפילוסופיה החדישה, ומטפל בהן בדרך אנליטית שלאור החינוך. הספר מערב את הקורא בתהליך ההתבוננות הפילוסופית בטבעה של הידיעה ובתנאיה וממריצו להעלות פתרונות והערכות משלו לבעיות המוצגות ולהשפעותיהן על החינוך....
|
2.
|
|
"חינוך הוא המפעל האנושי האינטימי ביותר והמרחיק לכת ביותר גם יחד[...]"
"מה שאנו יודעים הוא רופף, מלא פערים, מוגבל מאוד ובעייתי, ועל ההוראה לפרש ולהבליט היבטים אלה של הידע שלנו [...]"
"ההכרה בתפקידה החינוכי של מה שאני מכנה ´בטלה´ משמעה לחתור לא רק לפנייה למחשבתו של התלמיד ולרצונו, אלא גם ללכוד את חלומותיו[...]"
"האידיאל הדמוקרטי מוציא מכלל אפשרות את מושג החינוך כמכשיר שלטוני. הוא נוגד את הרעיון של שליטים המעצבים או צרים את מחשבת התלמיד [...]"
"יש סיכון שנתייחס אל התלמיד או אל מוחו כאל סוג של מחשב שקולט מידע, שולף נתונים, מעבד אותם ומאבחן בעיות [...]"
הבחנותיו של פרופ´ ישראל שפלר, מגדולי הפילוסופים של החינוך בזמננו, מתנוצצות מתוך מאמריו ופרקי זכרונותיו, המובאים כאן לראשונה בעברית. המפגש עם כתביו מעורר את הקוראים לשנות את אופן התבוננותם ומאלץ אותם לבחון מחדש סוגיות יסוד. זהו מפגש מאתגר ופורה, המזמן חוויה עמוקה לכל מי שהחינוך חשוב לו.
הספר ראה אור בשיתוף קרן מנדל...
|
3.
|
|
זהו ספר מבוא לתורת ההכרה מנקודת הראות של החינוך. הוא מציג אחדות מהבעיות המרכזיות של תורת ההכרה, בייחוד אותן בעיות שפותחו בפילוסופיה החדישה, ומטפל בהן בדרך אנליטית שלאור החינוך. הספר מערב את הקורא בתהליך ההתבוננות הפילוסופית בטבעה של הידיעה ובתנאיה וממריצו להעלות פתרונות והערכות משלו לבעיות המוצגות ולהשפעותיהן על החינוך....
|
|