|
1.
|
|
"אהבה בשחור לבן" הוא רומן ללא פשרות, החושף ומערטל את דמות המאצ'ו הישראלי. רן הוא גבר מהפנט הנאחז בסתיו נעוריו, ונוהר באובססיביות אחר מנעמי החיים. במירוץ זה הוא מסבך את חייהן של נשים המקיימות איתו קשרים לא שיגרתיים, ונקלע לקונפליקט בין מחויבותו למשפחתו לבין סיפוק צרכיו העצמיים. הוא מגלה, באיחור, שחמקו ממנו הדברים החשובים באמת, והוא - מכור לאלכוהול. על רקע מציאות ישראלית עכשווית, מתרחשת עלילה רבת תהפוכות ועניין. אט נחשפים סודות של המתעקשים להיאחז בחיים ושל הנלאים מהם, עד לסיום - מפתיע. לשון הספר קולחת, והתיאורים שונים ונועזים. הומור סלחני - מוהל עגום במגוחך, מבקר חברה נהנתנית, חומל על בני - אנוש, הנאחזים נואשות ביקום מנוכר שמתנער תדיר מאחיזתם. ספר נוגע ומהנה חנה טרומר, עוסקת במיסטיקה ובכתיבה. על שולחנה ראשיתו של רומן נוסף שגיבורתו תהיה התשובה הנשית למאצ'ו הישראלי - מגיבורי "אהבה בשחור לבן"....
|
5.
|
|
"האם לא נתנה לו את החשוב מכל, האם לא אהבה אותו הכי בעולם?" ... "היש בכוחן של מילים לבתר בבשר החי? לעוות נשמות? להטריף את הדעת? באותו היום מאיה מכריזה על מותו של יוגב." ... "תגידי בעצמך... היא מוסיפה להציק לעצמה. אם הוא יבקש ממך עכשיו שתניחי לו לנפשו. כי רק זה הוא רוצה וצריך, את הרי לא תעשי את זה, נכון? את תמשיכי ותחפשי דרכים משלך, דרכים שיעזרו לו לרצות את מה שאת רוצה עבורו". .... מתוך אהבה וכוונות טובות, תמר ומאיה מנתבות את בניהן למסלול הנוגד את אופיים ואת רצונם, והוא מוביל לאסון. עמדותיהן המנוגדות- חובת הגיוס מול השתמטות- משקפות את המתחולל בלב אם חייל ישראלי, על התלבטותה ומאבקיה הפנימיים. בכתיבה סוחפת מצליחה חנה טרומר ליצור עלילה מרתקת וגם לעסוק בערכים. ברגישות ובהומור היא מציגה "תמונות" מחיי המשפחות מתפוררות, אהבה אדירה ודורסנית, אימפריית יופי על זיופה, טנגו בין ייאוש לתקווה. טריקת דלת הוא ספרה השלישי של חנה טרומר. ספריה הקודמים: "מי מצלצל בדלת?" ו"אהבה בשחור לבן"....
|
|