» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (15):
משפחולוגיה,
אנציקלופדיה ואטלס ואנתולוגיה ולקסיקון ומדריך ומילון וקונקורדנציה,
ספרים מפעילים ,
עם איורים ו/או תצלומים ו/או מפות ו/או תווים, תרשימים וטבלאות,
.,
פנאי ותחביבים,
הריון ולידה, משפחה וגידול ילדים,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
waiting,
חברה ומדינה, משפט, ותקשורת למכירה,
תומחר ,
הדרכה ועיון - נוער,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
מלאכת החיים המורכבת,
חינוך,
עוד ...
|
3.
|
|
כרך זה מוקדש לפעילות סביב נושא המשפחה, בכרך - הפעלות לקבוצות ולגילאים שונים, במסגרת המשפחתית והקהילית, מגוון סוגים: פעולה עיונית, ערבי תרבות ומסיבות, הפעלות במרחב, טקסים וארועים, הפעלות דרמטיות, חידונים ושעשועונים והפעלות יצירה.
לראשונה בארץ ניתנת האפשרות למחנכים ולמדריכים להכיר חומרי הדרכה במגוון רחב כל-כך של תחומים, ולישמם בשטח.
הנושאים הם:
יום המשפחה
ימי-הולדת ואירועים במשפחה
בני-מצווה
אבל וזיכרון...
|
4.
|
|
כולנו נוהגים לומר שהדבר החשוב לנו ביותר הוא חינוך הילדים שלנו. אנחנו משתדלים שיקבלו את החינוך הטוב ביותר הן בבית והן בבית הספר. אנחנו מתעניינים במה שעובר עליהם במערכת החינוך ומשתדלים להיות מעורבים במהלכי החינוך השונים. מעורבות הורים אמיתית דורשת ידע ומידע. מהן זכויותינו וחובותינו כהורים כלפי ילדינו במערכת החינוך? מה מותר לנו ומה אסור לנו ביחיסינו עם מערכת החינוך? האם יש גבולות למעורבות? מה מוקנה לנו באופן חוקי ופורמלי? מה חשוב לנו לדעת? התשובות לשאלות אלה נמצאות בחוקי חינוך שונים, באלפי חוזרי מנכ"ל למשרד החינוך, בהוראת שונות, ובמסורת שהתגבשה במשך עשרות שנים. להורים המתעניינים וגם למורים, אין אפשרות למצוא את התשובות בים האינפורמציה, המפוזרת במקורות רבים ושונים. בעיות רבות ומחלוקות מיוחדות היו מוצאים את פתרונם לו היה המידע זמין ונגיש לכל אחד. ספר זה בא לענות לראשונה על צורך חשוב של ההורים והמורים. תשובות רבות מובאות בספר בצורה מרוכזת ועל - פי סדר הא - ב', לנוחיות המחפש. מידע חשוב ביותר נמצא בספר ויסייע לכל המתעניינים בקשר שבין הבית ובית - הספר! זהו ספר חובה לכל הורה ולכל מורה! אתם הדואגים לחינוך ילדיכם, החזיקו ספר זה קרוב אליכם!...
|
5.
|
|
כרך זה מוקדש לפעילות בנושאים הקשורים בהקמת קבוצה, גיבושה, קיומה היום-יומי ופעילותה השוטפת.
תוך שימת לב למשימותיה השונות ותחושת חבריה. בכרך - הפעלות לקבוצות ולגילאים שונים, במסגרת המשפחתית והקהילתית, במגוון סוגים: פעולה עיונית, ערבי תרבות ומסיבות, הפעלות במרחב, טקסטים ואירועים, הפעלות דרמטיות, חידונים ושעשועונים והפעלות יצירה.
לראשונה בארץ ניתנת האפשרות למחנכים ולמדריכים להכיר חומרי הדרכה במגוון רחב כל-כך של תחומים, ולישמם בשטח.
הנושאים הם: בניית קבוצה ניהול חיי קבוצה השונה בקבוצה קבוצה בקהילה ובחברה...
|
6.
|
|
יושב לו האדם הראשון בפתח המערה ומתבונן בדאגה רבה בשינויים הרבים והמהירים העוברים על חייו. הוא חרד ודואג כיצד יתמודד עם שינויים אלה? כיצד ישפיעו על משפחתו? מה ישתנה באורח-חייו? השינויים הם רבים ומהירים והוא מתחיל להסתגל אליהם. הוא לומד להכיר בעובדה, שחלק מהשינויים הם בעצם מעגל, גלגל החוזר על עצמו. הוא מכין עצמו לשינויים המוכרים לו ואף מתרגל אל החדשים ולומד להתמודד איתם. לפני כ- 350 שנה טען איש המדע והוגה הדעות בלז פסקל כי כל צרותיו של האדם נובעות מעניין אחד - אי יכולתו להשאר במנוחה בחדרו. פסקל הקדים לטיעון זה את תאור המלחמות, המהומות והסכנות הצפויות לאדם היוצא מביתו. אם נקבל את דבריו, הרי שהאושר המושלם קרוב מאוד. רוב צרכיו של האדם מתמלאים מבלי שעליו לצאת מביתו. המהפכות הרבות שעברו על האנושות וההתקדמות הרבה שהשיגה, את האדם אל נקודת המוצא של - אל המערה הקדמונית ממנה יצא כדי לגלות תגליות ולהתקדם. אנשים, ילדים ומבוגרים, שוהים יותר בביתם. מכשירים דיגיטליים שונים מספקים את צורכיהם הפיזיים והתרבותיים. הקשר עם בני משפחה וחברים נעשה מתוך "המערה". באמצעות המכשירים הם מזמינים ל"מערתם" כל שיחפצו. הם עוברים לשיטת העבודה בבית ורואים חידוש גדול בלימודים מהבית. כמה מרגש, מפחיד, מרתק ומעניין לו לאדם היושב היום בפתחה של מאה חדשה - המאה ה- 21, ועל סופו של אלף חדש - האלף השלישי! החברה משתנה, המשפחה משתנה, העולם כולו שונה ומשתנה! כיצד נסתגל אנו לשינויים אלה? כיצד ישפיעו על חיינו? עוצמת השינוים ומגמותיהם הסותרות, לעתים, מחייבים הסתגלות אישית וארגונית, הכנה והכשרה. אין אדם או ארגון היכולים לראות עצמם פטורים מהתמודדות עם תמורות אלה. מי שיתרשל, ימצא עצמו הרחק מאחור. מי אשר ינסה להתמודד עם שינויים אלה רק באמצעים טכנולוגיים לא ימצא תשובה הולמת. ספר זה מתאר את השינויים ומציע דרכים להתמודד איתם. ...
|
7.
|
|
בכרך - הפעלות לקבוצות ולגילאים שונים, במסגרת המשפחתית והקהילתית, במגוון סוגים:
פעולה עיונית, ערבי תרבות ומסיבות, הפעלות במרחב, טקסטים ואירועים, הפעלות דרמטיות, חידונים ושעשועונים והפעלות יצירה.
לראשונה בארץ ניתנת האפשרות למחנכים ולמדריכים להכיר חומרי הדרכה במגוון רחב כל-כך של תחומים, ולישמם בשטח.
הנושאים הם: מנהיג וחברה מנהיג וקבוצה מיומנויות המנהיג...
|
9.
|
|
כרך זה מוקדש לפעילות סביב חגים ואירועים בתקופת הסתיו ובשבת.
בכרך - הפעלות לקבוצות ולגילאים שונים, במסגרת המשפחתית והקהילתית,
במגוון סוגים: פעולה עיונית, ערבי תרבות ומסיבות, הפעלות במרחב, טקסטים
ואירועים, הפעלות דרמטיות, חידונים ושעשועונים והפעלות יצירה.
לראשונה בארץ ניתנת האפשרות למחנכים ולמדריכים להכיר חומרי הדרכה
במגוון רחב כל-כך של תחומים, ולישמם בשטח.
הנושאים הם: חגים ואירועים ראש השנה יום הכיפורים סוכות שבת....
|
19.
|
|
אנו זוכים בעזרת ה' לחיות במדינה יהודית, עצמאית, חזקה, מצליחה ומתפתחת כפי שלא הייתה מעולם בהיסטוריה היהודית. מיליוני יהודים שבו לארצם; בנינו מדינת ישראל לתפארת, עם הישגים עצומים במדע, בחקלאות, בטכנולוגיה, ברפואה ואף במספר לומדי התורה; ועברית שבה להיות השפה המדוברת. זו התקופה המפוארת ביותר של העם היהודי.
האם השתנה דבר בתפילתנו המשקף את הנס הזה? לא! אנו ממשיכים לומר דברים שהיו נכונים בתקופת החורבן והגלות - "ואל תעשה כלה עימנו בגלותנו", "ושבור עולנו מעל צווארנו", "שתעלנו בשמחה לארצנו" ועוד רבים כאלה. אנו ממשיכים לדחות את בקשת הגשמים בשבועיים, עד שאחרון העולים מבבל ישוב לנהר פרת. אנו חוגגים יומיים ראש השנה ללא הצדקה, חוזרים על תפילת שמונה-עשרה ללא צורך ומתפללים קטעים בארמית. אנו אבלים למעלה מ-70 ימים וחוזרים על אמירות כגון "העיר האבלה והחרבה והבזויה והשוממה מאין יושב". אנו אומרים פיוטים, סליחות וקינות שאיננו מבינים. מי שנקראת "תפילת יום העצמאות" אינה כזאת, כיוון שאף משפט, מילה או אות בה לא נתחברו לצורך יום העצמאות. המילים "עצמאות" ו"מדינת ישראל" אינן מופיעות בה, וכן אין "על הניסים" ואין קידוש.
שלוש תקלות יש בדבר: אנו אומרים דברי שקר לפני הקב"ה; אנחנו כפויי טובה כלפי הקב"ה על כל אשר גמלנו; ואנו מקשים על המתפללים להזדהות עם מה שהם אומרים מדי יום, שבת וחג.
אפשר לתקן! תיקונים ושינויים רבים מאוד נעשו ועודם נעשים בתחומים שונים בחיים היהודיים. התיקונים המוצעים בספר זה הם הקלים שבהם. על כך ועוד הרבה יותר מזה תמצאו בספר זה.
פרופ' דב גולדברגר הינו פרופסור לחינוך, בעבר משנה למנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל החברה למתנ"סים, מנכ"ל משרד הרווחה, נשיא מכללה אקדמית ויועץ לפרסי ישראל. פרופ' גולדברגר פרסם 26 ספרים, בהם "הפעלופדיה", "הפעלוטף", "בית הספר הקהילתי", "המערה המודרנית", הגדה של פסח מוערת, ספר הומור תורני לפורים ועוד....
|
|