|
2.
|
|
ברומן 'אשמת זכאי' מקופל סיפורו של רודף נשים כפייתי, נשוי, הנושא משרה בכירה ביותר בשירות הציבורי. מר זכאי נהג במשך שנות נהונתו להטריד עובדות בלשכתו ונשים אחרות, הנתונות למרותו. הוא בחר בהן בקפידה וניצל אותן מינית להנאתו. גיבור הסיפור הסתבך במספר פרשיות, אשר במהלכן נפגעה קשות משפחתו, ונהרסה גם משפחתה של אחת מפילגשיו אשר נפלה ברשתו והלכה שבי אחריו. על רקע מעלליו של הבוס הנואף והמטריד מתוארים בפרוטרוט הסבל והלבטים של הנפשות הפועלות וטיב הקשרים ביניהן כתוצאה מהתנהגותו השפלה. מקור העובדות המובאות ברומן, נמו גם המחדלים והמעשים של הדמויות, הוא בנסיבות האישיות של כל אחת מהן, ונעוץ בעברן הקרוב והרחוק. האם בא המטריד על עונשו? אריה אביגור, מחבר הספר, עלה ממצרים, ובמשך חמישים שנותיו בארץ עסק נעובד בניר במערכת החינוך הממלכתית. זהו ספרו השלישי. ספרו הראשון 'בין השמשות' הוא רומן תיעודי. 'לבדד 'שכון', הספר השני הוא רומן שתוכנו - פרשת נישואים שקרסו על רקע העיר באר - שבע ותיאור חייו של גבר החי בגפו שנים רבות....
|
3.
|
|
`לבדך ישכון` הוא רומן על נישואים שקרסו תחת נטל החיים, על אהבת נעורים של צביקה, יליד עירק, ושל לאה, שעלתה מרומניה, ולא עמדה במשא החלומות והמאוויים בבאר שבע של שנות החמישים והשמונים. זהו גם רומן על בודדים ובודדות באמצע החיים, על מאבק במחיצות ובמחסומים חברתיים ועל ניסיון להקים מסגרת משפחתית חליפית. הרומן מספר אגב כך על רקעה של העיר הדרומית תוך תיאור מקצת משכונותיה ואנשיה וכורך גם ביקורת גלויה על תדמיתה בעיני עצמה ובעיני זרים. `לבדך ישכון` הוא ספרו השני של המחבר. ספרו הראשון `בין השמשות` הוא רומן תיעודי העוסק בעלייתם ובבעיות קליטתם של צעירים יוצאי מצרים בראשית שנות החמישים. הספר יצא לאור ב1998- וזכה להכרה על ידי משרד החינוך והתרבות והופץ במוסדות חינוך ובמכוני מחקר. אריה אביגדור מחבר הספר עלה ממצרים ובמשך חמישים שנותיו בארץ עסק כעובד בכיר במערכת החינוך הממלכתית. לאחר שיצא לגמלאות החל לעסוק בכתיבה....
|
4.
|
|
העלילה ברומן, המבוססת על אירועים אמיתיים, מתרחשת ברובה באלכסנדריה והמשכה בישראל. הסיפור נרקם סביב הולדתה בחטא של ילדה, רשל, מן המעמד הבינוני- נמוך. ברומן מוצגת סאגה משפחתית המשתרעת על פני שלושה דורות. התרחשויות והשתלשלותן, אשר במרכזן עומדות דמויותיהן של סבא, גבריאל, ושל רשל, בתו החורגת, ראשיתן בסוף המאה התשע עשרה. אז, החלו להגר למצרים יהודים רבים ממזרח וממערב, כאשר חלקם נקלטים יפה בעיר ועושים חיל בעסקיהם. סופן של ההתרחשויות- אחרי קום המדינה ועם עלייתן ארצה של רבות מן הדמויות. המתח בין הנפשות הפועלות והבעיות האישיות הסבוכות שלהן גוברים בארץ החדשה ותובעים את פתרונם. סיפור עלילה מוגש בצמידות לתמורות המדיניות במצרים ולהתפתחותו של רעיון הציוני באלכסנדריה.באחדים מן הפרקים מובלט הקשר האמיץ של היהודים בארץ הנילוס לתנועה הציונית. מן רקע הדמוגראפי עולים קווים אחדים של מאפייני הקהילה ושל טיב החיים כמיעוט בקרבה של אוכלוסייה עוינת לתקומה היהודית בארץ ישראל....
|
|