|
1.
|
|
התפרצותה הדרמטית של טכנולוגיית המחשוב לעולמנו שינתה באופן מהותי תחומים רבים בחיינו. הרפואה, עולם העסקים, התקשורת, המחקר, הפרסום והצרכנות השתנו לבלי הכר. והחינוך, אף כי כל העוסקים בחינוך - החל בקברניטי החינוך וכלה בתלמידים - ערים לפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה, בכל זאת אין מערכת החינוך מצליחה להיענות לאתגר זה ולנצלו ביעילות. לעיתים נדמה שזנב הטכנולוגיה מתחיל לכשכש בגוף החינוך, ולעיתים נדמה שהחינוך מגשש במבוכי הטכנולוגיה. ספרו של סלומון, פרי הגות ומחקר של שנים אחדות, מתמודד עם האפשרויות שהטכנולוגיה מציעה לחינוך. נקודת המוצא של סלומון אינה הטכנולוגיה ואף לא האפשרויות שהיא מציעה לחינוך, אלא דמותו המיוחלת של בוגר מערכת החינוך על רקע אפיוניה המיוחדים של החברה שבה יצטרך לתפקד. סלומון מתאר סביבות לימוד חדשניות, שבמסגרתן ניתן לטפח את הבוגר המיוחל ושמימושן תלוי במידה רבה בשימושים חכמים של הטכנולוגיה. ספר זה עוסק בשאלות תיאורטיות ומעשיות כאחד ומשלב על ידי כך את המופשט עם הקונקרטי, את הפילוסופי והפסיכולוגי עם הפדגוגי - המעשי. זהו ספר חובה לכל מי שפיתוח החינוך בעידן זה קרוב לליבו....
|
2.
|
|
סדרת פרסומים להבהרת משמעויותיהם של מושגים המשמשים את הדיון בבעיות החינוך, בהם מושגי יסוד האקטואליים תמיד ומושגים שהצורך בהם מתעורר בשעת ליבונן של בעיות חינוך שוטפות. מטבעו של החינוך כי המושגים המשמשים את דיוניו מקורותיהם רבים; מהם פילוסופיים פסיכולוגיים, סוציולוגיים וכיו``ב מלבד המושגים שגובשו בתחומו של החינוך עצמו. תכליתה של הסדרה הזאת היא להזין את הדיון בחינוך במידע מקיף ומוסמך הדרוש להכרעות בין הפתרונות המוצעים לבעיותיו. הסדרה מכוונת למי שמבקש להבין את מורכבותו של התהליך החינוכי; למחנכים, לסטודנטים ולכל המעוניינים בבעיות החברה והאדם....
|
|