אבנר זיו

אבנר זיו

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (25):
חינוך, פסיכולוגיה - העשרה, ספרים שרוצה לקרוא, רשימה, ספרים שכדאי לקרוא, פסיכולוגיה, רשימה, ספרי קריאה, להשיג ולקרוא, ספרים שאני רוצה לקרוא בעתיד (: , ספרי עיון, פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה, ספרים במדף, חינוך - מוסדי, חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה, ספרים שאפשר לקנות, מבצע 6 ספרים ב- 100 ש"ח, הדרכה ועיון - למבוגרים, האוניברסיטה הפתוחה, עוד ...
» ספרים של אבנר זיו שנקראים עכשיו:

מחוננות וכישרונות מיוחדים - מקראה
אבנר זיו
1.
ספר מבוא במדע הפסיכולוגיה. נכללים בו נושאים מעולם התוכן של כולנו: רגשות והנעה, למידה, זכירה ושכיחה, חשיבה ואינטליגנציה, שינה וחלומות, יחסים חברתיים, האישיות והתפתחותה, וכן פרקים הדנים ביסוד הביולוגי של הפסיכולוגיה ובפסיכופתולוגיה. חלק מנושאי הספר ידועים במידה זו או אחרת לכולנו, מתוך נסיוננו האישי. אולם מדע הפסיכולוגיה מביא אותם בפנינו מתוך ראייה רחבה, המבוססת על מחקר, ראייה העשויה להעשיר את הבנתנו בהתנהגותנו ובהתנהגותם של אחרים. הספר מציג את נושאי הפסיכולוגיה בשיטתיות בפני תלמידים שבחרו להתעניין במקצוע זה. הדוגמאות הרבות שבו, עושות את הספר מעניין ומשמעותי לקוראים וללומדים. פרופסור אבנר זיו הינו מרצה לפסיכולוגיה בבית הספר לחינוך ובמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. הוא קיבל את הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת סורבון שבפריס. נסיונו הרב בפסיכולוגיה קלינית, חינוכית וחברתית ומחקריו הרבים שפורסמו ב14 - ספרים שתורגמו לחצי תריסר שפות, מוצאים את ביטוים בספר זה....

2.
פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21 הוא ספר תיאורטי ויישומי פרי עטם של אב ובתו. זוהי המהדורה השלישית והמעודכנת של הספר המוערך "פסיכולוגיה בחינוך", שראה אור לפני כשלושים שנים. הספר מיועד למורים, לפסיכולוגים, ליועצים, להורים וגם ילדי תיכון הרוצים לדעת על למידה יעילה. הנושאים העיקריים שבהם דן הספר הם: הנעה ללימודים, תהליכי למידה וגורמים רגשיים, חברתיים וקוגנטיביים התורמים ללמידה מחד גיסא, והמעכבים למידה מאידך גיסא. בנוסף לכך בוחן הספר את תפקידי בית הספר , שיטות הוראה, היבטיו השונים של השימוש במחשב בחינוך וההשלכות של כל אלה על הלמידה.המהדורה הנוכחית היא מהדורה שלישית מעודכנת של הספר. נוספו בה הידע העדכני ביותר שהצטבר עד כה מהמחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך....

3.
עשר שנות מחקר ועבודה עם מתבגרים עומדים מאחורי הספר הזה, העוסק במכלול הבעיות האופייני לגיל התוסס שבין ילדות לבגרות. היחסים בין הורים למתבגרים, ההבשלה המינית והאינטלקטואלית, תופעות התנהגותיות המאפיינות את הגיל, יחסו של המתבגר לבית הספר, לסביבה ולעצמו, השפעות קבוצת הגיל והתגבשות ערכי החיים - נדונים כאן עולם על סמך מחקרים שנעשו בארץ ובחוץ לארץ, מקצתם בהשתתפות המתבגרים עצמם. פרופ` אבנר זיו, ראש החוג למדעי החינוך באוניברסיטת תל-אביב, פירסם שורה של ספרים בנושאי חינוך ופסיכולוגיה בעברית, באנגלית ובצרפתית. כמה מספריו תורגמו גם לאיטלקית, לספרדית ולפורטוגלית....

4.
5.
השינויים שחלו בשנים האחרונות בדפוסי ארגון הלמידה דורשים מן המורה לא רק שליטה במיומנויות חדשות של הנהגת כיתה וארגונה, אלא גם הבנה מעמיקה יותר בתהליכים האישיים והחברתיים המונחים ביסודה של מלאכת ההוראה. פרופ' אבנר זיו ושושנה שילה מבית-הספר לחינוך של אוניברסיטת תל-אביב מבררים בספרם את משמעותו של בית-הספר כמוסד חברתי ואת התייחסותו למערכת התרבותית והערכית של הסביבה. הספר, המבוסס על ידע מחקרי רב מתחום הפסיכולוגיה החברתית, עוסק ביחסים הבין-אישיים בתוך הכיתה, בהתהוות קבוצות, בעמדות ובקונפליקטים ודן בתפקידיו של המורה מתוך זווית ראיה חדשה. אין ספק שאנשי חינוך וסטודנטים המועידים עצמם לתפקידי חינוך והוראה יפיקו מן הספר תוכלת רבה....

6.
חוש הומור מהו? מה מאפיין את אישיותם של אלו המחוננים בחוש זה? מהן השפעותיו של ההומוריסט בקבוצה? האם הומור עוזר לשפר אווירה, להוריד רמת תוקפנות ולתרום ליצירתיות? לשאלות אלה ואחרות מנסה המחבר להשיב בדרך של מחקר מדעי. התוצאות מוצגות בשפה ברורה לכול (ולעיתים בהומור). הספר מיועד לכל אלה שעיסוקם כרוך במגע עם קבוצות אנשים ובמסגרת תפקידם עליהם להפעיל או לפעול עם אחרים. הנהנים מהומור והיודעים לפעמים גם להשתמש בו, ימצאו בספר עניין רב....

7.
מדוע סוג של הומור מהנה אחדים ומשאיר אחרים אדישים? מיהם אותם האנשים המחוננים בחוש הומור? מדוע משתמשים אנשים בהומור ומה גורם לכך שרובנו אוהבים לצחוק? אלו הן כמה מן השאלות המרכזיות בספר. מוסבר הקשר בין העדפות סוגי הומור ובין אישיותו של כל אחד. דע/י על עצמך על ידי תשומת לב להומור ממנו את/ה נהנ/ת...

8.
מיהו ילד מחונן וכיצד יממש את מחוננותו ויגיע לכלל מצוינות? מהו הרקע המשפחתי והתרבותי המעודד מחוננות? מדוע ילדים בעלי פוטנציאל גבוה אינם משיגים הישגים המותאמים ליכולתם? במה תורמות האישיות, ההתמדה והיצירתיות להישגיו של המחונן? אלה כמה מן השאלות שבהן עוסק הספר מחוננים, שעניינו המרכזי הוא המחוננות והמצוינות האינטלקטואלית. הספר מתאר את תופעת המחוננות ומנתח אותה, ומציג את היתרונות והחסרונות של המסגרות למיניהן המיועדות לילדים מחוננים הן מצד המחקר, הן מנקודת מבטם של הילדים עצמם. הספר מיועד להוריהם של ילדים מחוננים ולמוריהם, ליועצים ולפסיכולוגים, וכמובן - למחוננים עצמם. פרופ` אבנר זיו, מחבר הספר, מלמד בבית הספר לחינוך ובחוג לפסיכולוגיה של אוניברסיטת תל אביב. הוא עוסק בפסיכולוגיה ובחינוך של ילדים ובני נוער מחוננים מאז שנות השבעים, ובין השאר פרסם בארצות הברית ספר שעניינו ייעוץ למחוננים. עם ספריו ומאמריו הרבים, שחלקם תורגמו לכמה שפות, נמנים ``פסיכולוגיה בחינוך`` ``התבגרות``, ``הכיתה כקבוצה חברתית`` ו``פסיכולוגיה של ההומור``....

9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
ספר זה נועד להקנות ידע בסיסי על מחוננות אינטלקטואלית וכישרונות מיוחדים אצל ילדים, ומוצגים בו התיאוריות והמחקרים האמפיריים המרכזיים בנושא זה. במהלך הקריאה יתוודעו הקוראים לצרכים המיוחדים של ילדים מחוננים, ולבעיות הייחודיות המאפיינות אותם במישור הקוגניטיבי, החברתי והרגשי. כן מוצגת בו, בקצרה, תת-קבוצה של מחוננים - מחוננים לקויי למידה. בספר נבחנים גורמים פנימיים וחיצוניים מסוגים שונים, המשפיעים על מימוש הפוטנציאל של הילדים. מוצגות בו תוכניות שונות לטיפוח מחוננים, על יתרונותיהן וחסרונותיהן, וכן נקודת חשיבה עבור הורים לילדים מחוננים....






©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ