» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (29):
פילוסופיה,
יהדות, הגות והיסטוריה יהודית, עדות ישראל למכירה,
הגות, פילוסופיה,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
יהדות,
ספרים שמכרתי,
יהדות,
הסכסוך הישראלי-ערבי והדו-קיום,
חברה ומדינה, משפט, ותקשורת למכירה,
רוצה לקרוא,
צבא ובטחון, ציונות, ישראל והסכסוך, המזרח התיכון למכירה,
על המדף בבית ,
הסכסוך הישראלי - ערבי,
למכירה - רשימה כוללת של כל הספרים,
ספרי עיון במגוון נושאים למכירה,
ספרי צבא וביטחון למכירה,
ישראליאנה,
ספריעד- מדע המדינה, יחב"ל, מזרחנות ,
מדף ההיסטוריה שלי,
ישראל- ציונות, חברה, היסטוריה, פוליטיקה, מלחמות וצבא למכירה,
One Eye Symbolism ,
היסטוריה של עם ישראל,
מדינת ישראל,
העפלה, חלוציות, עלייה, ציונות,
עם הקדשה ו/או אקס ליבריס ו/או אוטוגרף,
נטע,
ספריעד- צבא ואסטרטגיה,
ראשונה,
Wish List,
עוד ...
|
1.
|
|
אם אדם יודע להיות אדם? אלהים ברא את האדם בצלמו וכדמותו. כל אדם. אך אלהים נשגב מכל צלם שהאדם יוצר ויודע בעולמו. כיצד אם כן ילמד האדם להיות בצלם האל הנשגב מכל צלם? משה שואל את אלהים לשמו, ואלהים משיב: ``אהיה אשר אהיה``, אם כן, לדעת להיות בצלם אלהים משמעו לדעת להיות בצלם `אהיה אשר אהיה`. מה חוסם את דרכו של האדם להיות `אהיה אשר אהיה`, שאין לעשות לו צלם? וכיצד ילמד האדם בכל זאת להיות `אהיה אשר אהיה`? בשאלות אלה דן הספר. הסופר אלי עמיר: ``קראתי בשקיקה את ``אהיה אשר אהיה``. הסוגיות מוגשת בצורה מבריקה, מחכימה, והשאלות חכמות ומפתיעות``. הסופר אהרון אפלפלד: ``את משנתך-מדרשך הייתי מכנה הומניסטי-רלגיוזי ואני חותם עליה בשתי ידי``. הרב יהודה עמיטל: ``התפעלתי מן העושר הרב שגילית בהוויית `להיות```. השופט העליון (בדימוס) חיים כהן: ``אני מלא התפעלות מהעושר הרב של רעיונות בשאלות גדולות המשיבות על עצמן``. אלוף הראבן, היה עמית בכיר במכון ון ליר בירושלים, כיום ראש תכנית כבוד האדם בעמותת סיכוי. בין הספרים שפרסם: ``פנים אל פנים, שיחות חילוניות בין משה ואלהים`` (1991)....
|
3.
|
|
אלוף הראבן בסדרת דיונים על הסכסוך הערבי-ישראלי. מחברי הקובץ כולם ישראלים ומשתתפים בו אישים פוליטיים ואקדמאיים מתחומי המחקר האסטרטגי, מדעי המדינה ולימודי המזרח התיכון....
|
4.
|
|
מתח עמוק צפון ביהדות מראשיתה - מתח של דעת: כיצד יתמודד אדם עם מה שאינו יודע - הנעלם ממנו, הצפון ממנו - מבלי שישעבד עצמו לאלילים שעשה בפנימיותו ממה שהוא יודע - על עצמו, על זולתו, על אמונתו, עמו, מנהיגו, מפלגתו וכל דבר אחר בעולם? כיצד ישתחרר מאותו שיעבוד לאלילים, שלמען הוכחת עליונותם העלו להם בני-אדם לצלמים של אשר הוא יודע, לבין אפשרות תיקון הדעת. על-פי ספר בראשית, ברא האל את האדם להיות בצלמו כדמותו. כל אדם. אך האומנם יש לאל צלם, או שמא מי שמציב לו צלם, שאותו הוא יודע, בעצם מסתיר את אשר אינו יודע? ומהי משמעות היות אדם בצלם האל שאותו אין לדעת? ספר זה בוחן את המתח הטמון בסיפורי ראשית ובעשרת הדיברות, ומגיע עד להייררכיות אשר עמדו בראש המדינה ואשר קיבלו החלטות שמחירן חיי אדם תוך שעבודן לאשר ידעו, מבלי לנסות ולהתמודד אם אשר לא ידעו. ...
|
5.
|
|
בהר סיני, פנים אל פנים,משוחחים משה ואלוהים. משה מבקש דת ואילו אלוהים מבקש דעת. משה מבקש לו אל מצווה, דמוי אב, דמוי מלך, ואילו אלוהים מבקש לו אדם שהיה בצלמו וכדמותו. משוחח עמו פנים אל פנים. מה שמך" שאול משה. ואלוהים משיב: אהיה אשר אהיה. כלומר? פני אשר אהיה, ולא אהיה רתוק לצלם של מה שהייתי ומה שידעתי. ומכאן התעלומה המתמדת: כיצד יהיה אדם בצלם אהיה אשר אהיה, צלם שאין לו צלם, ושפניו לעולם להיות שר לא היה?
בעוד משה מבקש לעשות לו אל הייררכי, ששליחיו כהנים ועיקר דתם פולחן וקורבנות, אלוהים מבקש לו אדםשיהיה ריבונו של אדם, ברשות עצמו, משוחח בשפות הבריאה, מתקן את עולמו ובוראו מחדש. פנים אל פנים הם מאה עשרים ושלוש שיחות קצרות, וכולן יחד נרקמות למסכת אחת, המבקשת לשחרר את שיח שבין אדם ואל מהאלילות שבדת. השיח החילוני, אך יסודותיו העמוקים במקרא, במשנה, בתלמוד, הרמב"ם ובשפה העברית. מבחינה זו אינו אלא מדרש חילוני על זהותם והתנהגותם של בני עם ששם אךיהם שזור בשמם: יהו- דה וישר- אל....
|
10.
|
|
לכל אדם, בכל חברה, יש צורך עמוק שיכבדו אותו ושלא ישפילו אותו; שיכירו בערך קיומו, ולא ימעיטו; שיאמרו לו דבר חיובי על אודותיו, ולא יפחיתו מערכו. בישראל קיימת הסכמה, לכאורה, שכבוד האדם הוא ערך משותף לכולם; כבוד האדם, מפני שכל אדם נברא בצלם האל; וכבוד האדם באשר הוא אדם, מתוקף חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. אך במציאות העגומה של ימינו, במקום שכבוד האדם יהיה ערך משותף, הוא למעשה הערך הנפגע, כמעט בכל מערכות היחסים בישראל: בין גברים לבין נשים, בין מבוגרים לבין ילדים, בין בני נוער לבין עצמם, בין ילידי הארץ לבין עולים, בין מפקדים לבין חיילים, בין יהודים לבין ערבים, בין עובדי ציבור לבין אזרחים, ובין ישראלים לבין עובדים זרים. כך מתהווה מתח כבוד האדם: בין הצורך הדחוף של כל אדם שיכבדו אותו כאדם לבין המציאות, שבה רבים מתעלמים מצורך זה ואף משפילים את זולתם.בספר זה נעשה ניסיון להתמודד עם מצב כבוד האדם בחברה הישראלית - כערך יסוד מחייב לכל הישראלים, שעדיין איננו מחייב; ובמבחנו בהתנהגות יומיומית, במערכות יחסים שונות בחברה הישראלית.השאלה הקשה שמעלה הספר היא: האם ניתן לחולל תמורה במצב כבוד האדם בישראל והאם ניתן לקדמו הלכה למעשה, כערך משותף לכל הישראלים וכהתנהגות יומיומית?התשובה היא, שאכן ניתן לחולל שינוי; אך לא באמצעות הטפה, אלא באמצעות תהליך מתמשך של בירור משותף של התנסותנו האישית במצב כבוד האדם, בסביבה שבה אנו חיים.את הכנת הקובץ יזמה עמותת סיכוי, בשיתוף עם מכון ון ליר בירושלים. עמותת כיסוי מובילה, זה ארבע שנים, תוכנית מקפת לקידום כבוד האדם כתהליך מתמשך, ובימים אלה אף יוזמת את הקמת רשת כבוד האדם - רשת של ארגונים ומוסדות המחויבים לחולל תמורה בתחום זה.במכון ליר בירושלים פועל המרכז לקידום ולהעמקה של סובלנות וערכי דמוקרטיה. פעילות המרכז מתמקדת במערכת החינוך ומקיפה את מאות בתי ספר, ממלכתיים יהודיים וערביים וממלכתיים דתיים, במרכז ובפריפריה כאחד....
|
11.
|
|
האם אדם יודע להיות אדם? אלהים ברא את האדם בצלמו וכדמותו. כל אדם. אך אלהים נשגב מכל צלם שהאדם יוצר ויודע בעולמו. כיצד אם כן ילמד האדם להיות בצלם האל הנשגב מכל צלם? משה שואל את אלהים לשמו, ואלהים משיב: “אהיה אשר אהיה”. אם כן, לדעת להיות בצלם אלהים משמעו לדעת להיות בצלם ‘אהיה אשר אהיה’. מה חוסם את דרכו של האדם להיות ‘אהיה אשר אהיה’, שאין לעשות לו צלם? וכיצד ילמד האדם בכל זאת להיות ‘אהיה אשר אהיה’? בשאלות אלה דן הספר. הסופר אלי עמיר: “קראתי בשקיקה את “אהיה אשר אהיה”. הסוגיות מוגשות בצורה מבריקה, מחכימה, והשאלות חכמות ומפתיעות”. הסופר אהרון אפלפלד: “את משנתך – מדרשך הייתי מכנה הומניסטי – רלגיוזי ואני חותם עליה בשתי ידי”. הרב יהודה עמיטל: “התפעלתי מן העושר הרב שגילית בהוויית ‘להיות'”. השופט העליון (בדימוס) חיים כהן: “אני מלא התפעלות מהעושר הרב של רעיונות בשאלות גדולות המשיבות על עצמן”. אלוף הראבן, היה עמית בכיר במכון ון ליר בירושלים, כיום ראש תכנית כבוד האדם בעמותת סיכוי. בין הספרים שפרסם: “פנים אל פנים, שיחות חילוניות בין משה ואלהים” (1991)...
|
|