שלמה הרמתי

שלמה הרמתי

סופר


» ספרים של שלמה הרמתי שנקראים עכשיו:

עברית שפה מדוברת
שלמה הרמתי

הבעה בעל-פה בהנחלת הלשון : אורחות דפי הדרכה למורי
שלמה הרמתי
1.
2.
3.
ספר זה מתאר את תהליך הנחת היסודות לחינוך העברי - לאומי בארץ ישראל. בתקופה קצרה בת 26 שנים בלבד (1887 - 1913), הונחו היסודות לכל שלבי החינוך העברי - לאומי - מגן הילדים ועד בתי המדרש למורים ולמורות. מפעל חינוכי זה נעשה על - ידי קומץ של מורים חלוצים. מסגרת הספר חייבה לבחור רק שנים - עשר מחנכים בכירים, שאני מכנה אותם "מורים - מנהיגים", על שום תרומתם לא רק לחינוך העברי הפורמלי, אלא גם לפעולות חינוך ותרבות מחוץ לכותלי בית הספר, בהן: הנחלת העברית למבוגרים, ערבי קריאה, הצגות עבריות וכדומה. מורים אלה יצרו "אווירה עברית" בכל מושבה, שבה לימדו. מתיאור פועלם של מחנכים - חלוצים אלה, תובן התופעה המיוחדת במינה לגבי העברית: הצלחת ההשלטה של העברית כלשון החיים בארץ. היוזמים היו אליעזר בן - יהודה ועמיתיו בירושלים, אולם המבצעים היו המורים והגננות, בעיקר במושבות. על פועלם זה מסופר בספר הנוכחי, המיועד לא רק לפרחי הוראה ולמורים, אלא לכל משכיל, המעונין בתולדות עמנו בארץ בדורות האחרונים. אולם פרחי ההוראה וגם המורים יוכלו ללמוד מספר זה גם על פתרון בעיות דידקטיות ומתודיות, המעסיקות אותם כיום. המחבר, פרופ' שלמה הרמתי, מבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, מוכר כמומחה בין - לאומי בהוראת עברית כלשון נוספת ובהוראת קריאה בלשון אם ובלשון חדשה. הוא פיתח את שיטת "השכתוב הדידקטי" לשיפור הבנת הקריאה. על פיתוח תאוריות ושיטות להוראת עברית בארץ ובחו"ל, הוענק לו "פרס ירושלים לחינוך". הספר הנוכחי משלים את הקודם לו - עברית שפה מיוחדת, בסדרת "האוניברסיטה המשודרת"....

4.
5.
6.
גם כאשר חדל הדיבור העברי בא``י, לערך במאה השלישית לספירה, לא פסקה חיות הלשון העברית. היא המשיכה את חייה ? וגם את התפתחותה וגמישותה ? בכתיבה ספרותית ושימושית ובמידת מה גם בדיבור לסוגיו, כולל הרצאות ושיעורים. מפעם לפעם ? במקום מסוים ולתקופת זמן קצובה ? נתגלתה חיות הלשון בהתפתחויות מואצות בלשון הכתובה וגם בעיצוב דיבור עברי עממי. בא``י לא פסקה התפתחות הדיבור העברי, משום שהעליות הרצופות לארץ בכל הדורות חייבו לשון קשר בין עדות ישראל, שעלו לארץ מכל רחבי התפוצות היהודית. תופעות של חיות הלשון בכתב ובדיבור, המתוארות בפרקי ספר זה, משנות את המסקנה, המקובלת עדיין על רבים, בדבר מותה, כביכול, של העברית במאה השלישית והחייאתה בשלהי המאה הי``ט. בספר זה תוארו אחדים מחיי העברית (``יוצריה``) ומטפחיה (``שוחריה``) ? ביניהם גם לא יהודים ? במשך תקופה של אלף שנה לערך: מן המאה ה-ט עד ראשית המאה ה-כ. כל פרק מהווה יחידה בפני עצמה והקורא יוכל לבחור את סדר קריאת הפרקים לפי התעניינותו. הסגנון הקריא של פרקי ספר זה עושה אותו שווה לכל קורא משכיל ? ולא רק לאנשי מקצוע בתחום זה, למורים ולסטודנטים....

7.
8.
9.
10.
החינוך העברי - לאומי בארץ - ישראל נוסד במושבה ראשון - לציון, בשנת 1887. מטרה ראשית של החינוך החדש הזה הייתה הקניית העברית כלשון חיה על - פי גישת הוראה חדשה - "עברית בעברית". במקביל לפיתוח חינוך עברי - לאומי בארץ - ישראל, התעוררו מחנכים יהודים בתפוצות במגמה לשפר את החינוך היהודי המסורתי. כתוצאה מכך נוסד "החדר המתוקן", שגם בו הקנו דיבור עברי על - פי גישת "עברית בעברית". בספר זה מתוארות ההתפתחויות שחלו בחינוך היהודי בתפוצות. לאחר פרק מבוא, מוצגים י"א מחנכים ומחנכת אחת, שהטביעו חותם ניכר על החינוך היהודי והעברי בתפוצות - מסוף המאה ה19 - ועד לאחר מלחמת העולם הראשונה. ספר זה הינו מבוא להכרת הרעיונות החינוכיים של המחנכים היהודים בתפוצות, והוא עשוי לשמש גם את אלה שעיסוקם הוא הוראה בארץ ולתרום לשיפור המעשה החינוכי אצלנו. המחבר, פרופ' שלמה הרמתי, מבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית, מוכר כמומחה בין - לאומי בהוראת עברית כלשון נוספת ובהוראת קריאה בלשון אם ובלשון חדשה. הוא פיתח את שיטת "השיכתוב הדידקטי" לשיפור הבנת הנקרא. על פיתוח תיאוריות ושיטות להוראת עברית בארץ ובחו"ל, הוענק לו "פרס ירושלים לחינוך". הספר הנוכחי משלים את הקודמים לו - עברות שפה מדוברת, המורים החלוצים - שניהם בסדרת "אוניברסיטה משודרת"....

11.
12.
13.
14.
15.
16.
אבני בניין הוא ספר דידאקטי-מיתודי להוראת טקסטים עבריים לסוגיהם, תוך התבססות על גורמי מכנה שכטקסטים, דרך ההוראה, המוצעת בספר זה, נמצאה יעילה לא רק מבחינת הישגי הלימוד אלא גם מבחינת ההנעה ללימוד. בספר זה - ארבעה שערים: השער הראשון מוקדש ל``יחידות הוראה`` מהמקרא. השער השני - להוראת משנה וגמרא. השער השלישי - להוראת פרקי קריאה בסוגות אחדות מהעברית החדשה. בשער הרביעי - חמישה נספחים להדגמת ההוראה של פרקי מקרא וסידור לילדים ולמבוגרים, לדרך הוראת ה``הגדה של פסח`` ולשילוב סיפורי מקרא כהנחלת הלשון למבוגרים. כל פרקי הספר נוסו בארץ וגם בחו``ל - הן ע``י המחבר והן ע``י אחרים, שהודרכו ע``י המחבר. למרות התוצאות החיוביות, שנתקבלו בכל מתרה, הובאו כאן ההצעות המיתודיות בבחינת: ``כזה ראה - וחדש`` ולא בבחינת: ``כזה ראה - וקדש``. לכן ניתן את ההצעות המיתודיות לתנאי ההוראה הספציפיים. המחבר, פרופ` שלמה הרמתי, מהאוניברסיטה העברית, מוכר כמומחה בעל שם בין-לאומי בפיתוח שיטות להוראת עברית הן כלשון-אם והן כלשון נוספת - לילדים וגם למבוגרים. המחבר פיתח גם שיטה חדשה ויעילה להוראת קריאה לאנאלפביתים, שיושמה בארץ וגם בחו``ל, ברבות מהארצות המתפתחות. ידועה שיטת ``השיכתוב הדידאקטי`` של המחבר, שלפיה פורסמו ספרי לימוד ובעיקר ספרי קריאה מדורגים ללומדים-מתחילים - ילדים ומבוגרים. על תרומות המחבר להוראת עברית כלשון-אם וכלשון נוספת הוענק לו ``פרס ירושלים לחינוך``. המחבר ידוע גם כחלוץ בחקר הדיבור העברי במרוצת הדורות. ספרים אחדים בנושא זה הופיעו בהוצאת ירון גולן....

17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
69.
70.
71.

קראתי את הספר הנחמד הזה לבן שלי שהוא בן שנתיים וחצי והוא מאוד נהנה גם מהטקסט שמיועד להבנת הגיל הרך וגם מהאיורים הצבעוניים כששאלתי אותו אי... המשך לקרוא





©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ