זאב בן אריה

זאב בן אריה

סופר


1.
בספר "אור על גבי אור" לוקחים זאב בן אריה, מדריך טיולים ותיק, וע'סאן מנאסרה את הקוראים למסע בעקבות הסופים. בדרך כתיבה חווייתית מתוארת התורה סופית, שהיא הפן המיסטי של האיסלאם, על סודותיה והתפתחותה. מתוארים המסדרים השונים והתרגולים הרוחניים הייחודיים, אך מעל הכל, מתוארת הדרך הסופית כדרך של אהבה וגעגועים של הרוח אל האלוהי. בספר מתוארים מסעות בארץ ובעולם בעקבות הסופים, מפגשים עם אנשים מיוחדים, מקומות מקודשים וטקסים מיסטיים שכמעט ולא תוארו בספרות. פרק גדול מהספר מוקדש לסופים בישראל. "מתחת ידינו ורגלינו, נמצאת ארץ קדושה, מבורכת ובעלת היסטוריה עשירה, שאין כמוה בעולם כולו, של חיפוש רוחני. יש לנו את המסורות הרוחנית של הדתות הגדולות, המלומדים, המיסטיקנים, אך יותר מכל יש לנו את עצמנו, ובתוכנו יש אוצר חבוי שרוצה להיוודע." בספר נחשפים אוצרות הארץ, מקומות מקודשים לסופים, היסטוריה שכמעט ונשכחה, אנשים ואמונותיהם החיים בינינו וכמעט שאינם ידועים לנו.המסע בעקבות העולם הסופי, הוא מסע בעקבות אוצרות חיצוניים, שיכולים להוביל לאוצרות פנימיים. המפגש עם הדרכים הסופיות השונות בארץ ובעולם מציע ומאפשר אפשרויות לימוד והעשרה רבים. הספר "אור על גבי אור" מזמין את הקורא לצאת למסע שכזה....

2.
הסופים הם הענף המיסטי של האסלאם, המטיף לאיחוד בלתי אמצעי עם האל. הסופים מאוגדים במסדרים שונים, הנקראים בדרך כלל על שם המייסד. אחד המעניינים שבהם נוסד בישראל באמצע המאה ה-19 על ידי עלי נור א-דין יאשרוטי, שהגיע לעכו מתוניס. המסדר מונה ארבעה מיליון מאמינים בעולם. מרכזו נמצא בעמאן שבירדן, אך מרכזו ההיסטורי, הדתי והרוחני נמצא בעכו. הספר סוקר את תולדות היווצרותו של המסדר השאזלי יאשרוטי בעכו, את סיפורה של המיסטיקה הסופית שקדמה לו ואת קורות המסדר. בספר תיאור מפורט של המרכז החדש והמפואר במרכז עכו. זהו ספר ראשון בעברית, הדן בתולדות העדה ומהותה. סיפורו של המסדר משולב בסיפורו האישי של המחבר והיכרותו עם השאזליה והדרך הסופית. החלק הראשון מביא באופן כללי את קורות המיסטיקה הסופית. החלק השני כולל מדריך למבקר ב"זאוויה" המפוארת בעכו. החלק האחרון מספר על הקשרים הנסתרים של עכו עם דרכים רוחנית אחרות. לפנינו ספר המיועד לקורא ולמעיין ומדריך שיטתי למבקר במקום. זאב בן אריה הוא מורה דרך ומחברם של ספרים ומאמרים, החוקר את דתות העולם ותרבויותיו בדרך ייחודית, המתחקה אחר משמעותן המיסטית. ...

3.
הספר "מקדש אדם" מספר על מקדש מופלא הקיים מתחת להרי האלפים שבאיטליה, פלא של תקופתנו, שנבנה על ידי קהילה רוחנית בשם "דמנהור". מקדש זה מחדש ומחייה את מסורת המקדשים של העולם העתיק, ובראשם בית המקדש בירושלים....

4.
הספר "לאהוב יותר" מביא את סיפורו של רומי, אך גם את סיפורו של גבר ישראלי שנפגש עם הדרך הזו במסעותיו בתורכיה, מתאהב בה ומחליט להיות דרוויש מחולל בעצמו. הספר מרחיב על משמעות הריקוד, הסמליות שבו, תורתו של רומי ומאורעות חייו, הרקע ההיסטורי לפעולתו, וההקשר לתנועה הסופית בכללותה....

5.
מה מביא קצין גולני צעיר, בן למשפחה ירושלמית מפוארת, לנטוש את המסלול הברור וללכת לחפש אחר משהו אחר. משהו שהוא מעבר לקרירה כסף רכוש, רוחניות, אולי אמת, מפגש עם דרך האימן מסיט אותו מהמסלול של בני גילו וחבריו, ומביא אותו להקדיש את חייו ללימוד תורות ודרכים רוחניות: דרך ארוכה ופתלתלה שראשיתה התלהבות, לימוד התנסות, התפכחות, ואף מעורבות בהקמת ישוב חדש למחפשי דרך כמוהו. אכזבה, נישואין, ילדים, פרידה ובתוך כל זה חתירה ללא לאות למקום שבו הרוח חופשיה והנפש ... האם הוא לבד? או שיש מטרה משותפת לכל המין האנושי? בספר זה מסופר על מסע של איש צעיר בדרך הרוחנית במסגרת קבוצה שנחשבה (שלא בצדק) לכת המסוכנת בישראל שנות ה80. מעבר לעניין האישי נחשף כאן בפעם הראשונה מערך שיעורים מסודר של הידע האזוטרי, החוקיות של העולמות הלא נראים, מבנה החלקים האנרגטיים של האדם, ועוד. ששיאו באפשרות דת אישית לאדם, המתאימה לזמן הזה, מבוססת על התפתחות, ומאפשרת קשר ישיר עם האלוהים. חלקו האחרון של הספר מספר על הניסוי שנעשה במעלה צביה שבגליל להקים ישוב רוחני מסוג חדש. המבוסס על יישום הידע הרוחני (אזוטרי) בתחומים כגון גינון, חינוך, ניהול, בנייה, קהילה ויחסי אנוש, האיזון בין היחיד והכלל, זימון אנרגיות ועוד. תקוות, משברים, חידושים, אכזבות ומבט אל העתיד. זאב בן אריה – יליד 1961, בעל חברת "תרבויות עולמי" המוציאה טיולים בעקבות מסורות רוחניות בארץ ובעולם, מרצה וסופר. דוקטורנט למדע הדתות ...

6.
7.
8.
9.
הספר "אמנות ורוחניות באלפים" מספר על שני יישובים רוחניים הנמצאים משני צדי האלפים, האחד הוא דמנהור (Damanhur) בדרום, ליד טורינו, והשני הוא הגיתאנום (Goetheanum) בצפון ליד בזל. שני היישובים מנסים ליישם הלכה למעשה שתי דרכים רוחניות. האחת - של דמנהור - ממשיכה במסורת של המאגיה, של האלכימיה ושל האזוטריקה המערבית; והשנייה - שמרכזה בגיתאנום - ממשיכה במסורת של האזוטריקה הנוצרית (וגם המערבית), של התיאוסופית ושל המיסטריות בימי קדם. החשיבות של שני המקומות הללו מבחינת ביקור וטיול בהם היא זו: בשניהם הוקמו מבנים נפלאים, מעין מקדשים, ויש בהם הופעה של אדריכלות ושל אמנות מקודשת, שימוש מושכל בצבעים, בחלל, בסמלים, בחומרים, במיקום, וזאת בהבנה של העולמות הלא נראים וכיצד הם מופיעים בחומר.דמנהור והגיתאנום אינם שווים או דומים. כל אחד מן המקומות הללו הוא סיפור נפרד וצריך להתייחס אליו בפני עצמו. מה שגם שיותר מ-60 שנה מפרידות בין זמני ייסודם. עם זאת, שניהם נוגעים בנושאים רוחניים דומים, חלק ממסורת עתיקה, בפתח הספר סקירה של התפתחות תורת הסוד - האזוטריקה - במערב, מהרנסנס ועד סוף המאה החשובים ובתנועות העיקריות בתקופה ארוכה זו....

10.
הסיפור של עומר רייס והזאויה בעכו, שאותו משרטט זאב בן אריה ביד אמן, קושר יחדיו את דרכו הרוחנית של אדם צעיר חילוני ומשכיל, שחייו "התהפכו" עליו עת פגש את הדרך הסופית, עם שיקומה האדריכלי של הזאויה השאדלית ישרטית (מרכז רוחני של מסדר סופי) הנדירה ביופיה בעכו העתיקה שעליה היה ממונה. הזאויה היא הלב הפועם של האחווה, בית אלוהים ושער השמיים. הביוגרפיה הרוחנית של עומר רייס אחוזה ודבוקה בקשר מהותי, עמוק ומסתורי בזאויה, עד כי מן הנמנע להבחין ביניהם. עומר הוא הזאויה והזאויה היא עומר. עומר נהג לומר שהמסדר שהוא חלק ממנו מבוסם על שלושה עקרונות: מחשבה חופשית, אהבה ומדיטציה, ושהוא לא סופי אלא "משתדל להיות סופי". סיפור התפנית של עומר בעקבות המפגש שלו עם השייח' מהדהד את הדרך הרוחנית הסופית כפי שהתפתחה באסלאם החל מימי הביניים, משולבת עם החידושים שהופיעו כאן בארץ החל מהמאה ה-19 במסגרת המסדר החדש שהוקם בעכו. זהו פרק עלום ונפלא במורשת ההיסטורית, תרבותית, דתית ורוחנית של ישראל שמובא כאן לפני הקוראים בפעם הראשונה. סיפורו של עומר רייס הוא סיפור של תפנית, הסיפור שלנו, או מה שאנחנו יכולים להיות. סיפורה של הזאויה בעכו הוא סיפורה של הארץ, ארץ הקודש, או מה שהיא יכולה להיות. עומר חלם להקים בעכו גן עדן עלי אדמות, מרכז רוחני שיפיץ את אורו לכל העולם, אלא שהוא נפטר בדמי ימיו, וכעת המימוש של חלום וחזון זה תלוי באנשים אחרים, שהיו שותפים לדרכו ולאחריות על המקום. ובעצם זה תלוי בנו, זה תמיד היה תלוי בנו....

11.
הספר בעיני המתבונן - מחוללי קדושה במקומות קדושים כריזמטיים בישראל מבוסס על עבודת הדוקטורט של ד"ר זאב בן אריה. הספר החדשני חוקר את הקשר שבין אדם למקום קדוש, ובוחן את האפשרות של מקום להשפיע על אדם בכיוון של התעוררות חוויית הקדושה. הספר מנתח באופן יסודי כמה מהמקומות הקדושים המפורסמים בישראל ומציע רפרטואר של מאפיינים שבעזרתו ניתן להבין את הכריזמה והקסם שלהם. המחקר פורץ הדרך זכה לשבחים רבים: "ניתן לומר כי לפנינו מלאכת מחשבת בחקר חווית הקדוּשה המתחוללת בתודעה האנושית במפגש עם מקומות קדושים כריזמטיים בכלל ובארץ ישראל בפרט. בן אריה יצר מודל תיאורטי חדשני ופורץ דרך על ארבעת מחוללי הקדוּשה בתודעה האנושית ואלו הם: הדואליות המאחדת; יוצא הדופן הנשגב; המורכבות הפרקטלית; המרכז המחבר. ארבעת מחוללי קדוּשה יסודיים אלו מופעלים באדם ברגע המפגש שלו עם מקום קדוש כריזמטי."-פרופסור אבי אלקיים "בן אריה מצליח לחשוף ולמפות קונסטלציות שונות של תבניות מייצגות של מחוללי הקדושה, הנוכחות במבנה ובסביבה של אתרים אלה. החיבור אף חושף את האינטראקציה המאלפת בין דפוסי תגובה תלויי תרבות לדפוסים הארכיטיפיים. כל זה מהווה תרומה משמעותית לתחום."-פרופסור סרז' רוג'ר "החידוש הרב כאן הוא בתפיסתו ההוליסטית של בן אריה שמתייחסת לתופעה בפרספקטיבה המאחדת תחומי מחקר שונים ומאפשרת בכך להאיר היבטים חדשים לכלל תמונה מקורית ומאתגרת של הנושא. בן אריה אינו חושש להביע דעות מקוריות ומסקנות חדשות ומאתגרות שאותן גיבש במחקרו. אין לי ספק שמחקרו יעורר עניין רב."-פרופסור אריה קופסקי...

12.
הבלקן הוא חבל ארץ גדול, מגוון, בעל מורשת תרבותית והיסטורית עשירה, טבע נפלא, והכי חשוב אנשים שמחים ומקבלי אורחים שאוהבים את ישראל. אלא שהבלקן לא מגלה את צפונותיו לכל תייר וצריך יד מכוונת, וזאת מטרתו של ספר זה. לדוגמא, בלקן בלי פולקלור יוצא חסר, אלא שצריך לדעת לאן ללכת ומתי. בלקן בלי כנסיות יוצא חסר, מכיוון ששם נמצאים אוצרות האמנות, האדריכלות והתרבות, בלקן ללא התעמקות בתרבות הפרהיסטורית הקדומה של האלה הוא פספוס, מכיוון שהממצאים המרגשים מספרים לנו מי אנחנו ולאן נוכל להתקדם....

13.
בגיל 60 החלטתי שאני יוצא במסע עלייה לרגל לירושלים בכדי למצוא מה טומן בחובו העתיד. לפי תפישתי לאדם יש שלושה פרקי חיים: הפרק הראשון, לפחות בישראל, הוא עד גיל 21 , שבו החיים של האדם נקבעים על ידי הסביבה. הפרק השני הוא זה שבו אדם יוצר את חייו בעצמו, בין גיל 21 ל 50-60- , שזהו הזמן שבו הוא בונה משפחה וקריירה ומגדל ילדים. והפרק השלישי הוא מגיל 60 והלאה, שאז האדם הוא שוב ברשות עצמו, לאחר שעבר את השיא מבחינה פיזית ולרוב גם מבחינת קריירה, הילדים עזבו את הבית והוא ניצב בפני הזקנה.כולנו עוברים את השלבים הללו, אבל בשניים מתוך שלושת הפרקים של חיינו יש לנו אפשרות לעצב אותם בעצמנו. הפעם הראשונה היא בפרק השני, ובמיוחד בתחילתו בין הגילאים 21 ל 30- , שאז האדם הוא בשיא כוחו ויכול לבנות את עצמו מחדש לקראת השנים שלאחר מכן, בניית קריירה ומשפחה, ללא קשר לאירועים בילדותו או למקום שממנו הוא בא. אדם מפתח תקוות וציפיות, כישורים וקשרים ויוצא לכבוש את העולם. לאחר מכן מגיעות שנים רבות של עבודה ומשפחה, ואז מגיע השינוי: הילדים עוזבים את הבית, הגוף מתבגר, ולפתע אתה מוצא עצמך בן 60 כשהקריירה כבר מאחוריך, כשפחות או יותר נדמה לאנשים שהם מכירים אותך ולא מצפים ממך להפתעות, וגם אתה בעצמך לא נלהב לשבור את הכללים, ודווקא אז זה הזמן לצאת מסע. מכיוון שבגיל הזה הכוח עדיין במותננו ואפשר ליצור בפעם השנייה חיים חדשים לקראת הפרק השלישי, חיים שניתן לקרוא להם "חיי הזקן", ובהם יש מימד נוסף והוא ההתייחסות אל המוות הממשמש ובא. שנות ה 50- וה 60- שלנו הן הזמן שבו אפשר לבנות את חיינו כך שהגוף הרוחני שלנו ישרוד גם לאחר המוות.בזמן בניית הפרק השלישי בחיים אנחנו מגלים את ייעודנו. אנשים רבים טועים לחשוב שהייעוד הזה מתגלה בגיל צעיר יותר, בפרק השני של החיים, אבל זה כך לעיתים נדירות בלבד. רוב האנשים נסחפים בזרם החיים, ורק לאחר שהם "כובשים" את העולם הם מתפנים לחשוב על עצמם וייעודם, אם נשאר להם כוח לזה. אלא שמה שקורה ברוב המקרים הוא שאנחנו ממשיכים להיסחף עם הזרם ונצמדים למה שמוכר ו"בטוח", כלומר הקריירה והמעמד, חיפוש הריגושים וההנאות, האדרת האגו ובניית הטריטוריה )שכבר בנויה(, במקום לעצור רגע, להתנתק מהזרם הרחב והסוחף ולצאת למסע של חיפוש עצמי מסוג חדש.כשהייתי בן 56 נחתה עלי ההכרה הזו, ולכן בגיל 57 התחלתי בעבודה של כמה שנים שקראתי לה "תכנית חומש". מטרתה של תכנית החומש הייתה לאסוף את כל הפירות שהבשילו ונאספו במהלך החיים השניים, ולגבש אותם לסדרה של ספרים שאוכל לפתח אותם ולהשתמש בהם ב 30- השנים הבאות של הפרק השלישי בחיי. 1 כשהייתי בן 60 כבר סיימתי את עיקר העבודה: כתבתי 17 ספרים על מסורות רוחניות בארץ ובחו"ל שמסכמים את המחקרים והתופעות שנחשפתי אליהם במשך 40 שנה, אישרתי את הצעת המחקר לדוקטורט, 2 וגם התעסקתי מעט בהבטחת עתידי הכלכלי, עשיתי את מה שצריך ולא יותר מזה. יחד עם זאת, עם המעבר לעשור השביעי הרגשתי שמשהו חסר, ולכן החלטתי לצאת למסע עלייה לרגל מהגליל )שבו אני גר( לירושלים בכדי לברר דרך המסע והתהליך הנלווה אליו מה אני רוצה מעצמי בגיל המבוגר, ולברר זאת באופן מהותי ועמוק, מעבר לחישובים השכלתניים והתובנות הרוחניות ואולי גם הרגשיות, הספר שלפניכם מספר על המסע הזה. לתכנית החומש המקורית שלי היו שלושה שלבים: שלב ראשון, שאותו כבר סיימתי, היה לכתוב במשך שנתיים את סדרת הספרים על מסורות רוחניות בעולם; שלב שני, שעתה אני בסיום שלו, הוא לכתוב את סדרת הספרים של מסורות רוחניות ומקומות קדושים בישראל )וספר זה הוא האחרון(; ושלב שלישי, שאותו אעשה בשנה הקרובה, הוא להשלים את עבודת הדוקטורט על מאפיינים של קדושה במקומות קדושים כריזמטיים בישראל. אלא שמדי פעם, מבין המטלות של הרקולס, בצבצה לה קרן אור של משמעות ורוחניות שהגיעה אלי מבלי שהתכוונתי....

14.
הספר "מסתרי עֵבר הקווקז" עוסק בשתי ארצות שהן מהתרבויות הקדומות והמסקרנות בעולם, בעלות רצף היסטורי של לפחות שלושת אלפים שנה, וכנראה שגם הרבה מעבר לכך. העמים של גאורגיה וארמניה (שלכל אחד מהם יש כנסייה ודת לאומית משלו, כמו ליהודים) "נולדו" פחות או יותר בזמן יציאת מצרים, והם מתגאים ברצף תרבותי ולשוני שאין כמותו בעולם כולו. נדמה כאילו מאחורי שלשלות ההרים הגבוהים המפרידים בין אסיה לאירופה, הצליח להתקיים עולם אחר שיש לו קיום בפני עצמו....

15.
אנגליה היא ארץ של מסתורין, טירות מכושפות, יערות עבותים, אגמים מכוסי ערפילים ושטחי בר בהרים, ישנם כמה מקומות שבהם הרעלה בין העולמות הנראים והלא נראים דקה במיוחד. אנגליה היא ארץ של אבירים, נסיכות, טירות, אחוות השולחן העגול והמלך ארתור. ובנוסף על כך בריטניה כולה היא מקום של תרבות מגליתית קדומה ומסתורית שהשאירה אחריה מעגלי אבנים ומתחמים מקודשים אדירים כגון סטונהנג' ואווברי. רגעים מיוחדים נקשרים למקומות מיוחדים, ומכאן חשיבות הטיולים וההגעה לארצות רחוקות ומקומות כאלה, הידע והרקע המתאימים עוזרים להעצים את תחושת הרגע, ולכך נועד הספר שלפניכם.   החלק הראשון של הספר "אנגליה בעקבות הגביע הקדוש" מביא בפעם הראשונה בעברית, מידע מקיף על מערך האתרים המקודשים העתיקים של בריטניה, מביא תיאוריות אלטרנטיביות מנומקות להקמת מעגלי האבנים והמתחמים האדירים, ופותח נושאים כגון אנרגיית אדמה, ליי ליינס, אטלנטיס, תרבות האלה הקדומה, ארכאו־אקוסטיקה ועוד.   החלק השני של הספר מספר על המסורת והרוחניות של הקלטים הקדומים, הדרואידים והחורשה הקדושה, האלות והקדרה. הוא מגלה על קיום נצרות קלטית מיוחדת באנגליה, ויילס ואירלנד, שממנה צמחו לימים אגדות הגביע הקדוש, את המסתורין החבוי בסיפורי המלך ארתור ואבירי השולחן העגול, ואת המקומות המיוחדים שנקשרים אליהם. חלק זה מרחיב בנושאי האבירות כדרך מוסרית ורוחנית, ההיסטוריה הסודית של אנגליה, התפתחות מסדרים כגון הבונים החופשיים או הבירית, והפיכתה של אנגליה למעצמה עולמית המבוססת על מוסד הג'נטלמן. ועוד נושאים ומקומות שמופיעים בחלק זה, היכולים לסייע למטייל הרוחני שבעקבות הגביע הקדוש, עד לקשרים נסתרים ומיסטיים עם ארץ ישראל....

16.
אומרים שהעולם הוא שיקוף של מציאות פנימית הקיימת בתוכנו, ואם כך, אז אתיופיה היא ראי מלוטש במיוחד. רוב תושביה חיים דומים לאלו שהיו נהוגים בתקופת התנ”ך, וזה משקף את התרבות המערבית שאנחנו חלק ממנה, על חולשותיה ויתרונותיה. המפגש עם יהודים פלאשים המתפללים בעברית אך נראים ומתנהגים כמו האתיופים האחרים, מוציא את המבקר המתבונן מהפרובינציאליות הישראלית והופך את היהדות לדת אוניברסלית. המפגש עם נצרות ואסלאם אתיופיים משקף את חשיבות הדת לאדם, ומאיר את האמונות הללו מבחינת משמעותן ומהותן. אתיופיה היא עולם בפני עצמו, עולם שונה משלנו. המבקר בה נמצא בטווח תרבותי אחר, וגם המיסוך של המלונות הטובים ומדריכי התיירים שמשתדלים למצוא חן לא יכול להסתיר זאת....

17.
הספר מבוסס על מחקר של יותר מ-30 שנה בתיאוריות האלטרנטיביות וגם באקדמיה, ומכאן ייחודו. יש בו הקדמות נרחבות ומעמיקות על נושאים כגון מיתוס הבריאה המצרי, חוקי המוסר, המסתורין של הפירמידות, משמעות מבנה המקדשים, ועוד…...

18.
הספר "לגעת בקדושה" מתבונן על אחד מהנושאים החשובים ביותר במורשת היהודית מנקודת מבט אוניברסלית כללית, ומנסה להבין את תופעת בית המקדש בירושלים על רקע רצון האדם באשר הוא לגעת בקדושה, והקשר שבין אדם למקום. לצורך כך הוא מתייחס תחילה למסורת של מקומות קדושים המתחילה כבר בפרהיסטוריה, ממשיכה דרך המקדשים הגדולים במצרים וכנען, ומגיעה לשיאה בתפישת האדריכלות המקודשת של התקופה הקלאסית. מנקודת מבט זו יש ערך בהכרה ובהבנה של מבנה בית המקדש ותפקודו גם עבור האדם החילוני וכל אדם באשר הוא אדם, וזה מעבר לחשיבות הלאומית והדתית שלו. בסופו של דבר כולנו מחפשים לאורך חיינו את המקום הקדוש והרגע הקדוש שבו נהיה מחוברים. כולנו רוצים לחזור הביתה, להתעלות מעל המישור היומיומי והסתמי אל המישור האחר והנצחי, או ליתר דיוק - הנפש שלנו היא שרוצה לחזור הביתה. ואת הבית הזה סיפקו במשך אלפי שנים, באופן רגשי ורוחני ולזמנים גם פיזי, המשכן ובית המקדש.  זאב בן אריה – דוקטורנט למדעי הדתות באוניברסיטת חיפה, מורה דרך ומרצה. זהו ספרו ה-21 בנושאי מסורות דתיות ורוחניות בארץ ובעולם....

19.
איטליה היא ארץ מיוחדת במינה. נכון שכל ארץ היא מיוחדת, אבל מבחינת ההיסטוריה האנושית, התפתחות התרבות והאמנות, הדתות והאמונות והמורשת האנושית - יש לאיטליה מקום של כבוד. הספר "איטליה המקודשת" מתמקד בשני נושאים "כבדים" בכל הקשור למורשת האנושית. האחד - האימפריה הרומאית, והשני - הנצרות הקתולית. נושאים אלה קשים פעמיים: קודם כול בפני עצמם, ושנית לנו, כיהודים שסבלו מנחת זרועם - הן של הרומאים והן של הכנסייה הקתולית. יחד עם זאת, הם חיוניים להבנה של ההיסטוריה האנושית, התפתחות המסורות הרוחניות, הדתות והאסונות, ובמיוחד למי שמתעניין בנושאים אלה או רוצה לטייל באיטליה ולהפיק ערך מוסף (רוחני) מהטיול שלו. מעבר לכך, העיסוק בנושאים אלה יש בו ערך מרפא ומחבר, וניתן ללמוד ולקבל מהם רבות.   הדבר העיקרי הוא שיש באדם חוש של קדושה, המתעורר במקומות מיוחדים. אמנות עוזרת בכך. כל הרעיון של מקדשים בימי קדם, קתדרלות וכנסיות בימי הביניים, הוא לעורר את החוש הזה. הספר ייקח אתכם למקומות מיוחדים, מקדשים פגאניים עתיקים, מערות של הנביאה, אתרים קדושים בהרים ומקומות עלייה לרגל, ויספר לכם על המסורות הרוחניות הקשורות אליהם, על אנשים גדולים ואנקדוטות היסטוריות.   זאב בן אריה הוא דוקטורנט לדתות שהדריך עשרות טיולים לאיטליה ולרחבי הים התיכון, מומחה לתרבויות עתיקות ומיסטיקה נוצרית. אם אתם מעוניינים לגלות את איטליה באופן אחר, פנו אלינו.   זאב בן אריה, יליד 1961, סופר ומרצה, בעל חברת "תרבויות עולמי". דוקטורנט למדעי הדתות שהתמחה בנושאי דתות ותרבויות, רוחניות והחיפוש האנושי אחר משמעות במהלך הדורות. זאב התמחה בהופעת המיסטיקה הנוצרית ברחבי העולם, כמו גם בתרבויות ודתות עתיקות ותורות רוחניות אלטרנטיביות, והוא משלב את הידע הרחב שלו בספריו.   הספר הוא חלק מסדרת "טיולי תרבות ורוח" של הוצאת פראג, במסגרתה יצאו 11 ספרים המספרים על מסורות רוחניות, תרבויות ודתות במקומות בעולם הכוללים את ארצות הבלקן, קווקז ומרכז אסיה, אתיופיה, מצרים, יוון, אנגליה ושוויץ. במסגרת הסדרה יצא גם הספר "אמנות ורוחניות באלפים", שחלק ניכר ממנו עוסק באיטליה ומשלים ספר זה.   תרבויות עולמי היא חברת בוטיק המארגנת טיולים לאיטליה, אירופה, ויעדים אחרים בעולם, בדגש על תרבויות ואמונות, פולקלור, היסטוריה, טבע ורוחניות. טיולים התפורים באופן אישי לחברות, ארגונים, משפחות, חברים, קבוצות סגורות ובודדים המחפשים ערך נוסף בטיול שלהם....


בחודשים האחרונים ואף בשנים האחרונות, האסלאם נמצא תמיד בכותרות ולאו דווקא בהקשרים חיוביים. המטורפים מדעאש, אותו ארגון טרור אסלאמי סוני קי... המשך לקרוא
15 אהבו · אהבתי · הגב
הספר "זאוויה" עוסק בנושא חשוב ואינו מדובר: הדרך הסופית באסלאם ומתיימר להציג את הדברים מבעד לפרספקטיבה של המסדר השאזלי יאשרוטי, שנוסד בארץ ... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ