תורת סוד חדשה בא לבחון מה מוביל חבורה של צעירים יהודים מבתים מתבוללים בפראג, קבוצה שהטביעה לימים את חותמה בהגות וביצירה של התקופה, למרוד בתרבות הבורגנית של הוריהם ולעסוק במיסטיקה? איך מתקשר עיסוק זה לסכסוך הלאומי הגועש בפראג בין גרמנים לצ'כים ולהתעניינותם של בני החבורה בציונות? איך משפיע הדבר על יצירתם האמנותית, ההגותית והמדעית?
עם מותה של סימון וייל ב1943-, בגיל 34, מעטים מאוד הכירו את שמה. היום היא מוערכת מאוד במערב, בעיקר בזכות ספרה ``הכובד והחסד``, ונחשבת לאחד הפילוסופים המקוריים ביותר של המאה ה20-. אבל הקורא הישראלי כמעט שאינו מכיר פילוסופית צרפתיה זו, שיהדותה היתה עמוקה כעומק שנאתה את הדת היהודית, משום שאף אחד מספריה - שכולם ראו אור לאחר מותה - לא תורגם לעברי
ארבעה חברים ללימודים בקולג' קטן במסצ'וסטס עוברים לניו יורק כדי להתחיל את מסלול חייהם: וילֶם טוב הלב ויפה התואר, משתוקק להיות שחקן; גֵ'יי־בּי, שנון ולעתים אכזרי, מבקש למצוא את דרכו אל עולם האמנות; מלקולם, ארכיטקט מתוסכל במשרד יוקרתי; וג'וּד החידתי, המופנם, וגם, מתברר, מרכז הכובד של החבורה.
עם השנים היחסים בין הארבעה מעמיקים ומקדירים
לא במהרה ישכח הקורא את זיגמונד פרויד, כפי שפיטר גיי חושף כאן את דמותו: התלמיד, הרופא, הפסיכולוג, המאהב, הבעל, האב, המייסד, המהפכן, השנוי במחלוקת, היהודי, הקרבן -והמנצח.
כך מצטיירת דמותו רבת - הפנים והסבוכה של פרויד האדם: שאפתן, רודני, איש ריב ובאותה עת-חכם, מקורי, נדיב, חברי, מעודן, בעל הומור- ואיש אמיץ.
הביוגרפיה המצויינת הזו, שאינה מ