המשורר קא, מפעילי תנועת הסטודנטים המיליטנטית של שנות השבעים הסוערות, חוזר לאיסטנבול אחרי שתים־עשרה שנות גלות פוליטית בגרמניה.
כעבור כמה ימים הוא נוסע לעיר קארס הרחוקה שבמזרח טורקיה לשם הכנת כתבה על גל התאבדויות בקרב נערות דתיות ובתקווה למצוא אהבה - ואולי גם את השירה שאבדה לו בגלות.
קארס כורעת תחת עוני כבד, שלג בלתי פוסק ואסלאם ח
סופר מתח נשכר למשימה מסתורית. מבקר ספרות מוצא עצמו מעורב בפרשת העלמו של חבר ילדות. בלש פרטי מוצב למעקב מוזר. מה המשותף ביניהם? בשלושה סיפורי חידה, שתחילתם פשוטה ופתרונם מפתיע, מגולל פול אוסטר הרבה יותר מסיפור בלשי. הוא אורב לחיים בצומת שבו נפגשים המסתורין והפיוט ומחפש שם תשובות לבעיות קיומיות כגון חרדה, ניכור ובדידות. פול אוסטר נו
עמוס קינן: לוחם חירות, עוזי ושות', עיתונאי, סופר, מחזאי, פסל, צייר, פעיל שלום, שתיין. אחד הישראלים הכי מוכשרים, הכי מלאי סתירות, הכי חיים שהיו מעולם. האישה שאתו זה 45 שנים, חוקרת הספרות והתרבות נורית גרץ, נטלה על עצמה את המשימה העדינה והמורכבת של כתיבת פרקים מחייו.
הספר פותח במסע פיוטי האורג את ילדותו של קינן עם מהלך הידרדרותו הנפשית של
פול אוסטר הוא אחד מהכשרונות הבולטים בספרות האמריקנית של השנים האחרונות. "המצאת הבדידות" (1982) הוא ספר הסיפורת הראשון שלו, שנכתב לפני שהחל לפרסם רומאנים - ובעיני רבים זה גם ספרו הטוב ביותר. הספר מורכב משני "טקסטים" אישיים. האחד, שכותרתו "דיוקנו של אדם בלתי נראה", עוסק באביו של אוסטר, סמוך לפטירתו; הכתיבה היפה והמאופקת כוללת, עם זאת, חומ