סילביה עומדת על שפת הגג של מגדלי עזריאלי ומחשבת צעדים. תחתיה פרושה תל אביב; האורות, המגדלים, זיהום האוויר. בעוד דקה יבחינו בהעדרה - מספיק זמן כדי לנצל את ההזדמנות. רק תוצאותיו של פשע שנכפה על אמהּ עשרים שנה קודם לכן, אלפי קילומטרים משם, יצליחו אולי לשנות את דעתה. אבא של סילביה מטיח את המטבעות האחרונים שלו על הבר ברחוב 42. בעוד עשר דקות
"יום אחד כשהלכתי ברחובות דרום העיר מצאתי מיטה מתקפלת.
זה היה הסימן האחרון שחיפשתי. בחדר ההוא כבר לא יכולתי להישאר."
כך נפתח הסיפור הפותח קובץ זה: ברגע האקראי כביכול שבו חוצה גיבורו את הקו הדק מאוד שבין שייכות – רעועה ככל שתהיה – לסדר החברתי בישראל ובין השומקום הארעי שמחוץ לסדר הזה.
סיפורים אחרים מציגים בצלילות מצמררת מצבי
"המאהב" הוא הרומן הראשון שכתב אברהם ב.יהושע, ומיד עם פרסומו ב - 1977 הפך לאחד הרומנים האהובים והנקראים ביותר בספרות הישראליית. הוא תורגם ל - 23 שפות, עובד להצגה בתיאטרון חיפה, ופעמיים עובד לסרט באורך מלא בארץ ובאירופה. שש נפשות מצאו מחבר, ובמונולוגים שתי וערב הן מספרות על עצמן בישראל של תקופת מלחמת יום הכיפורים ואחריה. מן הביקורת: ``...מע
כדי להחליט אם זה "טוב" או "לא טוב" יש לנו כלל פשוט ביותר: החיבור צריך להיות אמיתי. עלינו לתאר מה שקיים, מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו עושים. למשל, אסור לכתוב: "סבתא דומה למכשפה", אבל מותר לכתוב: "אנשים קוראים לסבתא "המכשפה", אסור לכתוב: "העיר הקטנה יפה", כי העיר הקטנה יכולה להיות יפה בעינינו ומכוערת בעיני מישהו אחר.
מה"חיבור
אשה עומדת על רציף הרכבת ומחכה, כשלפתע לוכד את עיניה גבר מוכּר ולא מוכּר.
מישהו שנראה כמו אהוב נעוריה – זה שהפרידה ממנו שברה את חייה לשניים:
לפני ואחרי.
היא חוזרת הביתה, אל בעלה וילדיה, אבל כל מה שהתאמצה לשכוח חוזר אליה. היא נאלצת להתייצב מול הנערה שהייתה, בת קיבוץ שהתבגרה בסביבה לא מוגנת, ומול אירועים מטלטלים מעברה שעליהם היא משלמ
הספורט המסעיר ביותר בכל הזמנים!
לפי חוק ההתאבדות משנת 2102, מהווה הצייד דרך חוקית לגמרי להתאבדות - בתנאי שהניצוד רכש לעצמו קודם לכן ביטוח לעולם הבא. העשירים שמיצו את כל תענוגות החיים הפכו לניצודים. קבוצה של רוצחים מקצועיים היו הציידים. הניצוד בחר את הזמן, המקום וכלי הנשק - כל דבר מרשת וקלשון או שלשלת מתכת שכדור משונן בקציה, ועד לקולט
עכו. אביב 1799.
לאחר מסעו המוצלח למצרים ולאחר כיבוש אל־עריש, יפו וחיפה, הטיל הגנרל נפולאון בונפרטה מצור על העיר עכו. בראש מגיני העיר עמד המושל העות'מאני אחמד פאשה אל־ג'זאר, מנהיג חזק ורב־ניסיון, שנעזר בכוח ימי בריטי בפיקוד האדמירל סמית' ובעצותיו של קצין הנדסה צרפתי מלוכני בשם דה פֵליפּוֹ.
ברומן שרקח עלא חליחל סביב דרמה היסטורית זו
רומן אפל, מצחיק וטורד־מנוחה על עתיד קרוב שבו שומרי החוק נכלאים וחסרי החוק משוטטים חופשי.
סטן ושרמיין הם זוג צעיר שמנסה להשאיר את הראש מעל למים בלב קריסה כלכלית וחברתית. הם גרים במכונית שלהם תחת איום כנופיות משוטטות, שורדים על הטיפים ששרמיין מרוויחה בעבודתה בבר עלוב ומיואשים למדי מחייהם. כשהם נתקלים בפרסומת ל"פרויקט פוזיטרון"
מסוכן לעמוד בלב המעגל — כך מגלה גבע כץ, מעצב רגשי שחיי הרגש שלו רחוקים מלהיות מעוצבים, החולק דירה עם תמר, החברה הכי טובה שלו, ורק רוצה למצוא אהבה ולחיות חיים רגילים. אבל גבע, תמר וחבריהם אינם רגילים. הם שייכים למיעוט של בעלי כישורים מיוחדים, שונים, אחרים. כולם משתמשים בשירותים שרק הם יכולים לספק, אבל אף אחד לא באמת רוצה אותם בבית הקפה