"...לכאורה, הכל מצולם, מתוקשר ומדווח, הכל פתוח ושקוף. ובכל זאת ? הכל סתום ועמוס. יותר מדי קורה מהר מדי, יותר מדי מידע בלתי מקושר ובלתי משמעותי, יותר מדי ערבוב של זוועה בקלילות, של ספק-אמת בספק-שקר. ספר זה בא לנסות לצלם ולתעד את התוהו, את המתערבל והמתערבב, את הרץ והמרצד, אולי גם להציע סדר, נקודת-מבט ? ואולי גם להציע דרכים להערכה ולשיקום." (מת
הספר מעמיד כמה מחלוקות יסודיות בעולמנו על פלטפורמה פילוסופית אחת: העימות האנליטי-סינתטי. אנליטיות היא עמדה שרואה רק דברים מוכחים כקבילים, בעוד שדברים שאין לנו עבורם הוכחה נתפסים על ידה כשרירותיים וסובייקטיביים לגמרי. הסינתטיות, לעומתה, רואה גם במתודות לא דדוקטיביות-אנליטיות, דרכים להגיע לאמיתות על העולם.
הספר מעמיד את המחלוקת
כיצד מתקשרים המדעים- פיסיקה, כימיה, ביולוגיה -זה לזה, ואיך מתקשרים כולם יחד אל דמות האדם?
האם יש ליהדות משהו ייחודי לומר בעניין זה?
הפיסיקה, הכימיה והביולוגיה מנסות, ולכאורה מצליחות, ליצור רצף, קו אבולוציוני ישר, המוביל מן הדומם אל האדם.
הספר מצביע על כמה אי רציפויות, קפיצות, בין הדומם לצומח, לחי ולאדם: ממכניזם פיסי-כימי אל האורג
השם מעורר אצל רבים אסוציאציה של ברברי קשוח וצמא דם הרוכב בראש כנופיה אכזרית של לוחמים נוודים למסע ביזה של עולם התרבות.
אך האמת המפתיעה היא שג'ינגיס ח'אן היה מנהיג בעל חזון, שכיבושיו קישרו את אירופה הנחשלת בימיו עם התרבויות המשגשגות של אסיה והובילו לפריחה חסרת תקדים של טכנולוגיות, סחר ורעיונות.
ג'ק ותרפורד הוא החוקר המערבי היחי
זהו ספרו המהפכני של קרל גוסטב יונג (1961-1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע. יונג עבד בשיתוף פעולה עם זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, והיה תלמידו, עד לפרסום ספר זה. מאז נפרדו דרכיהם. יונג פיתח גם את תורת ``הארכיטיפוסים``, הגדיר את הגישה ``המוחצנת`` (אכסטרורסיה) ו``המופנמת`` (אינטרורסיה) והיה בעל אסכולה פסיכולוגית רבת השפעה. ספר זה פיתח יונג את
``האני והלא מודע`` יכול לשמש כבסיס כללי מצויין לתורתו של קארל גוסטב יונג ולכמה ממרכיביה וממושגיה העיקריים: הארכיטיפוסים, הטיפול בנברוזות, ``אני``, ``צל``, ``אנימוס ואנימה``. כל אלה מוסברים בספר גם על ידי דוגמאות רבות ומפורטות להמחשת התיאוריות. הספר שימש - מאז ראתה מהדורתו זו אור (בגרמנית) ב1934- - הן את מי שהתעניין בפסיכולוגיית המעמקים והן א