» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (85):
פסיכולוגיה,
פסיכולוגיה, פסיכותרפיה, טיפול באמנות - ספרות מקצועית למכירה (5 עמודים בתמונות) ,
יונג ובהשראתו,
לקנות בהזדמנות,
ספרים שצריך לקרוא,
להשיג ולקרוא,
לקריאה בזמן הקרוב,
לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
על הנפש והמוח,
ספרי קריאה,
כללי,
פסיכולוגיה,
לקרוא,
פסיכולוגיה,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
ספרים מעניינים,
ספרות מתורגמת ,
One Eye Symbolism ,
נדירים,
פסיכולוגיה ושיטות טיפול למכירה,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
ספרים שקוראים,
line 1,
רוצה לקרוא,
מדף חדש,
רשימת קריאה,
ארכיטיפ,
ספרים שעדיין לא קראתי,
מתכנן לקנות,
פסיכולוגיה,
ספרים שאני מעוניין בהם,
פסיכולוגיה ועיון,
להשיג דחוף,
Books,
פסיכולוגיה,
קריטי לעולם,
תומחר ,
פסיכולוגיה,
רוצה לקרוא,
ספרי חול,
רוצה לקרוא ,
לקרוא,
דעת,
יונג,
פסיכולוגיה,
רשימת קריאה,
פיתוח אישי פסיכולוגיה וכלכלה,
פסיכולוגיה,
ארכוש בעתיד,
רשימת קריאה - לקט,
פסיכולוגיה וחלומות,
לא לשכוח,
פסיכולוגיה,
פסיכולוגיה לקרוא,
פסיכולוגיה,
מתכנן לקרוא ב5 שנים הקרובות,
למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה,
חינוך, הורות, הריון ולידה - ספרים למכירה,
ספרים לקרוא,
פסיכולוגיה,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
RTBCPT3,
פסיכולוגיה,
ספרי טיפול שקראתי,
ספרים ,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
ספרים שזוכרים,
ספרי טיפול כללים,
לקרוא,
עיון,
לקריאה,
ספרי פסיכולוגיה לקריאה,
לקריאה,
ספרים שאני רוצה ,
יונג,
רשימת קריאה,
רשימת הקנייה שלי,
טיפול,
מעניין אותי,
הספרייה העברית בברלין,
רשימת קניה,
השילוש הקדוש,
מַנְדָּלָה - מעגל החיים,
נרת2,
עוד ...
|
1.
|
|
זהו ספרו המהפכני של קרל גוסטב יונג (1961-1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע. יונג עבד בשיתוף פעולה עם זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, והיה תלמידו, עד לפרסום ספר זה. מאז נפרדו דרכיהם. יונג פיתח גם את תורת ``הארכיטיפוסים``, הגדיר את הגישה ``המוחצנת`` (אכסטרורסיה) ו``המופנמת`` (אינטרורסיה) והיה בעל אסכולה פסיכולוגית רבת השפעה. ספר זה פיתח יונג את עיקרי שיטתו ובעיקר את התורה המפורסמת בדבר הלא מודע האישי והעל אישי (הקולקטיבי), שהיתה אבן פינה במשנתו. הלא מודע הקולקטיבי מייצג את הנפשי-האובייקטיבי ואילו הלא מודע האישי, מייצג את הנפשי-הסובייקטיבי ומכיל זכרונות שאבדו, מוצגים מודחקים ותפיסות חושים שלא היו חזקות כל צרכן כדי להגיע אל התודעה. ספר זה הוא אחד מארבעת ספריו של יונג שראו אור בתרגום עברי בהוצאת דביר. האחרים: פסיכולוגיה אנליטית וחינוך, האני והלא מודע, ועל החלומות....
|
3.
|
|
קרל גוסטב יונג (1961 - 1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע, היה תלמידו של זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה ועבד עמו בשיתוף פעולה. פרויד נפרד ממנו כשיונג פירסם לראשונה את "הפסיכולוגיה של הלא - מודע" (1912). יונג פיתח גם את תורת הארכיטיפוסים" ו"הלא - מודע העל - אישי" (הקולקטיבי), והיה בעל אסכולה רבת השפעה בפסיכולוגיה. מאז ומתמיד עוררו החלומות עניין רב בלב כל אחד ואחד. עניין זה אף גבר משהחלו החוקרים לחשוף את הלא - מודע שהחלומות הם אחד מביטוייו המובהקים. נתברר שכדי לספק את כל צרכי הנפש אין די בגישות רציונליות והאדם נזקק יותר ויותר לחוויות המתרחשות בעולמו הפנימי, האי - רציונלי, אותו מאירים החלומות. תרומתו החשובה של ק"ג יונג לחקר משמעות החלומות ולהבנתם הוא הגילוי שמלבד תכנים לא - מודעים אישיים, הם מכילים גם תכנים לא - מודעים ארכיטיפיים, קיבוציים, שהעלאתם וכילולם עשויים לסייע בעזרה ובהכוונה. בספר איורים רבים המדגימים את מערכת הסמלים של החלום והאלכימיה שלו. ספר זה הוא הרביעי מכתבי ק"ג יונג הרואה - אור בתרגום עברי בהוצאת דביר, והמשכם הטבעי של שלושת הראשונים - פסיכולוגיה אנליטית וחינוך, האני והלא - מודע, והפסיכולוגיה של הלא - מודע....
|
4.
|
|
``האני והלא מודע`` יכול לשמש כבסיס כללי מצויין לתורתו של קארל גוסטב יונג ולכמה ממרכיביה וממושגיה העיקריים: הארכיטיפוסים, הטיפול בנברוזות, ``אני``, ``צל``, ``אנימוס ואנימה``. כל אלה מוסברים בספר גם על ידי דוגמאות רבות ומפורטות להמחשת התיאוריות. הספר שימש - מאז ראתה מהדורתו זו אור (בגרמנית) ב1934- - הן את מי שהתעניין בפסיכולוגיית המעמקים והן את הפסיכיאטר המטפל....
|
5.
|
|
קרל גוסטב יונג, מגדולי הפסיכולוגים במאה ה - 20, ידוע בין השאר בזכות ההבחנה שערך בין הלא - מודע האישי (במובן הפרוידיאני) לבין הלא - מודע הקולקטיבי. מקור מצוין להכרה מעמיקה של רעיונות אלה ניתן למצוא בספר פסיכולוגיה ודת - המובא כאן לראשונה בפני הקורא העברי. זהו עיבוד של סדרת הרצאות אשר העביר יונג באוניברסיטת ייל בארצות הברית בשנת 1937. במסגרת זו פורש יונג את עיקרי משנתו על אודות הלא - מודע הקולקטיבי, הארכיטיפ, אנימוס ואנימה, הסמל הדתי, פרשנות החלום וכו', לצד דיון בד?גמה הכנסייתית, בחקר המאגיה, הגנוזיס, האלכימיה ודתות שונות. פסיכולוגיה ודת מביא את תמצית הגותו, מכיוון שיונג ראה בהבנת הדת עיקרון מפתח בפסיכולוגיה שלו, כל זאת בעקבות טענתו שהדתות השונות מבטאות אמת פסיכולוגית אוניברסלית מעצם העובדה שהן עיבוד של תכנים לא - מודעים קולקטיבים. ללמידה של החוויה הדתית ושל הדת אין מבחינה זו ערך טיפולי ברמה האישית בלבד אלא גם ברמה האנושית הרחבה, מכיוון שהתפוגגות החוויה הדתית עשויה לפתוח צוהר לחומרים לא - מודעים שליליים אשר הנפש אינה יכולה להם. אמת זו מתגלית לדעת יונג בתקופה שבה הוא מעביר את הרצאותיו - ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה - בהיסחפות של גרמניה ואירופה בפסיכוזה ההמונית של הנאציזם, אשר הגיחה בפלצ?ת נוראה לאחר מות האלוהים של ניטשה. לספר מצורף מבוא מאת ד"ר יוסף שורץ, מהמכון להיסטוריה ולפילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב, ומאת נעה פוירשטין - שוורץ, פסיכולוגית קלינית....
|
6.
|
|
``האני והלא מודע`` יכול לשמש כבסיס כללי מצויין לתורתו של קארל גוסטב יונג ולכמה ממרכיביה וממושגיה העיקריים: הארכיטיפוסים, הטיפול בנברוזות, ``אני``, ``צל``, ``אנימוס ואנימה``. כל אלה מוסברים בספר גם על ידי דוגמאות רבות ומפורטות להמחשת התיאוריות. הספר שימש - מאז ראתה מהדורתו זו אור (בגרמנית) ב1934- - הן את מי שהתעניין בפסיכולוגיית המעמקים והן את הפסיכיאטר המטפל. בספר שני חלקים - האחד עוסק ב``השפעותיו של הלא-מודע על התודעה`` ואילו חלקו המפרה השני עוסק ב``אינדיוויאוציה``, כפי שיונג עצמו הגדיר את הנושא: ``האינדיוויאוציה פירושה - להיפך לפרט, אנו נעשים אנו-עצמנו ככל שהאינדיווידואליות היא לדידנו ייחודנו הפנים-פנימי, האחרון עד תכלית, שאינו ניתן להתשייב עם זולתו. אפשר לתרגם זאת גם ל``התעצמות`` או ל``הגשמה עצמית``. ספר זה, יחד עם קבוצת ספרים נוספת (אשר ראתה אור ב``דביר`` - פסיכולוגיה אנליטית וחינוך, הפסיכולוגיה של הלא מודע ועל החלומות) מצטרף כנדבך חשוב בתורתו של אחד מגדולי ההוגים של המאה והוא מהווה פרוזדור חשוב להבנתה. ק.ג יונג (1961-1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע, היה תלמידו של זיגמונד פרויד ועבד עמו בשיתוף פעולה. ב1912- נעשו חילוקי הדעות שביניהם חריפים ביותר, דרכיהם נפרדו והם נעשו יריבים קשים זה לזה. יונג פיתח את הפילוסופיה שלו, שאותה כינה ``פסיכולוגיה אנאליטית``. במותו הותיר אחריו יצירה ענפה ותרומה קמרוית לפסיכולוגיה. הדגש שהניח יונג בהיבטים הרוחניים של הטבע האנושי סיפקו ניגוד רב חשיבות לעמדתו של פרויד....
|
7.
|
|
הספר "תשובה לאיוב" מציע לקורא טקסט מורכב שמאפשר להתוודע לעור הרוחני והדתי של המחבר. "תשובה לאיוב" פורסם שנים אחדות לאחר מלחמת העולם השנייה על זוועותיה ומוראותיה. זמן קצר לאחר השואה ולאחר הפצצת הירושימה יונג פנה להתמודד במרחב תיאולוגי עם בעיות קיום ומוסר שמעסיקות ויוסיפו להעסיק שורה שלמה של הוגים, יהודים ונוצרים כאחד. מתוך גישה פסיכולוגית עקיבה הוא מציב בסימן שאלה את חירותו של האל, שהרי הידיעה היא בבחינת תנאי הכרחי של החירות. ניתוח פסיכולוגי זה של הביוגרפיה האלוהית מתמקד בשני היבטים, ואלה מרכיבים את רוב החיבור: חשיפתו של יסוד הרוע בתוך האלוהות וחשיפת היסוד הנשי. פולחן האל המושלם והכל יכול נעשה בתוך כך למייצגה של גבריות עיוורת ואטומה, שאין בידה להכיל את היסודות הללו. מלבד הבעיה של ראיית האל ככול יכול, יונג מערער גם על התפיסה בדבר טובו המוחלט של האל ? הוא מציב מולה תפיסה של כוליות ושלמות שמחייבת את הכללתו של הרוע כחלק מהאלוהות....
|
8.
|
|
"מונח לפני תרגומו העברי של חיבורי, שעניינו היחסים שבין הפסיכולוגיה האנאליטית ובין הפדגוגיה. הואיל ובדין אין חולקים עוד בימינו על מתן העדיפות לחקר הפסיכה של הילדים ועמו גם לשאלות החינוך, הרי יש כנראה ליתן את הדעת גס על תרומותיה של הפסיכולוגיה האנליטית או הפסיכולוגיה הקומפלכסית. הפסיכולוגיה הקומפלכסית של הילד והפרעותיה של זו בפרט קשורים בעליל קשר של סיבה בפסיכולוגיה של ההורים ; וברוב הפגעים מן הראוי להרבות ולעסוק בעמדתם הלקויה של ההורים והמחנכים, מאשר לעסוק בפסיכה של הילדים, שהיתה ממלאה תפקידה אל נכונה, אילמלא נפגעה בהשפעותיהם הרעות של ההורים. עם חינוך הילד הרי חינוכו של המחנך - השאלה השנייה במעלה, ועצתי שביחוד יתנו את הדעת עליה. מקווה אני, שגם מבחינה זו עשוי חיבורי לעורר את הדעת." (מתוך המבוא של המחבר למהדורה העברית) ק.ג. יונג (1961 - 1875), הפסיכיאטר השוויצרי הנודע, היה תלמידו של זיגמונד פרויד ועבד עמו בשיתוף פעולה. במותו הותיר אחריו יצירה ענפה ותרומה מקורית לפסיכולוגיה. הדגש שהניח יונג בהיבטים הרוחניים של הטבע האנושי סיפקו ניגוד רב - חשיבות לעמדתו של פרויד....
|
11.
|
|
'הפסיכולוגיה של הלא-מודע' מאת ק.ג.יונג
בא להשלים את 'האני והלא מודע' שכבר יצא-לאור בסדרה זו.
ספר זה עוסק בעיקר בצד התיאורטי של תורת יונג, המוסברת כאן בהקבלה לתורותיהם של פרויד ואדלר....
|
|