![]() |
מרטין היידגרמרטין היידגר (גרמנית: Martin Heidegger; 26 בספטמבר 1889 - 26 במאי 1976), פילוסוף גרמני, מאבות האקזיסטנציאליזם המודרני. יצירתו העיקרית הנה החיבור הוויה וזמן (1927), אותה הקדיש לאדמונד הוסרל שהיה מורו לפילוסופיה. ... המשך לקרוא |
1. |
2. |
מרטין היידגר הוא אחד ההוגים החשובים של המאה העשרים. השפעתו ניכרת בתחומים רבים של תרבות המערב, בפילוסופיה המודרנית, אקזיסטנציאליזם, פוסטמודרניזם, ביקורת התרבות, תורת הספרות, אסתטיקה, תאולוגיה ופסיכותרפיה.הספר מביא את עיקרי הגותו של היידגר. יש בו דיון בנושאים המרכזיים שהעסיקו אותו בכתביו הרבים, כגון אדם, לשון, אמנות, ישות, היסטוריה...
|
3. |
4. |
ג'ורג' שטיינר מציג בספר זה דיוקן תמציתי של הפילוסוף הגרמני מרטין היידגר (1976-1886) ושל יצירתו.
דמותו של היידגר שנויה במחלוקת: יש הרואים בו מיסטיקן לשון, מרעילו של השכל הישר, שכתביו הם סבך מילים בלתי חדיר. מנגד עומדים מצדדיו, הרואים בו מורה־פילוסוף הנמנה עם הקבוצה המצומצמת של הוגי דעות מערביים שחשיבותם מכרעת, כאפלטון, אריסטו, דקארט, ליי...
|
5. |
6. |
מרטין היידגר (1889-1976) היה ועודנו אחת הדמויות המשפיעות ביותר בהגות בת-זמננו – השפעתו על סרטר, בלנשו ודרידה הנה מכרעת – מאז פרסום ספרו "היות וזמן" בשנת 1927. בספר זה קרא היידגר תיגר על הפילוסופיה המערבית כולה, בתובעו להציב מחדש את השאלה היוונית העתיקה בדבר ההיות (השאלה האונטולוגית). לכל אורך דרכו הפילוסופית, שאלה זו היוותה עבורו מקום לה...
|
7. |
מקורו של מעשה האמנות מאת מרטין היידגר (גרמניה, 1935 ) הוא חיבור מכונן במחשבה המערבית על האמנות שאחרי המודרניזם ומהווה כשלעצמו עדות לקרעים ולקווי התפר במחשבה זו.
מצד אחד מדובר בחיבור שאליו מתנקזת ההיסטוריה של האסתטיקה מימי יוון דרך קאנט והגל ועד ניטשה, אך מצד אחר החיבור של היידגר הוא גם קו פרשת מים בין ההיסטוריה הזו לבין המחשבה ע...
|
8. |
9. |
10. |
11. |
מהי מהות החשיבה? מהו זה ש"קורא" לנו לחשוב? כיצד אפשר ללמוד "לחשוב את…" ולא רק "לחשוב על"? ומי ראוי בכלל ללמד את החשיבה? באותה מידה שהרצאתו של מרטין היידגר "מה נקרא לחשוב?" (1951/52) מעוררת שאלות מהותיות, כך היא רוויה במשמעות היסטורית טעונה. כשם שהיא, כחשיבה של חשיבה, מהווה אקט פילוסופי טהור ממדרגה ראשונה, כך היא גם משמשת בבואה למציאות אנושי...
|
12. |