1. |
הספר המוגש לקורא נועד להיות מקור מידע אובייקטיבי, ככל האפשר, בתחום הרחב והמסובך מאוד של החולי הנפשי על כל גווניו ודרגותיו. הספר נועד לציבור הרחב, הנתקל במושגים ובתופעות ומבקש לקבל הסבר ולכן הנסוח בלשון מובנת לכל. אין לראות בו ספר לימוד לבעלי מקצוע, כי אם נסיון של הסברת המקצוע (פסיכיאטריה) לאיש מן השורה למען יבין בצורה יותר מעמיקה א...
|
2. |
בספר הילד ההיפראקטיבי בוחן המחבר, בשפה בהירה ומובנת, את המושגים והתיאוריות שפותחו במהלך השנים בנושא, וכן את הדרכים המעשיות להתמודדות עם הבעיה. ד"ר עלי דרעין רופא - נוירולוג ופסיכיאטר בעל נסיון קליני רב. עסק בתחומו במרפאה לבריאות הנפש של קופת חולים הכללית, וכפסיכיאטר מחוזי במשרד הבריאות. לימד בפקולטה ללימוד המשך ברפואה באוניברסיט...
|
3. |
הספר לימוד הקריאה והכתיבה על פי השיטה הפסיכולינגוויסטית, נועד לציבור המחנכים, העוסקים בהקניית הקריאה והכתיבה במערכת החינוך – מורות בכיתה א', גננות ומורות להוראה מתקנת. לספר שני חלקים: בחלק הראשון, סקירה של המחקר המדעי, העוסק בנושאי הקריאה, הכתיבה ולוקות הקריאה (דיסלקסיה התפתחותית). בסקירה הדגשה מיוחדת, על חלקם של מדעי הלשון המודר...
|
4. |
כל ילד מסוגל ללמוד לקרוא ולכתוב בגבולות כושרו השכלי והלשוני. ישנן תיאוריות רבות המנסות להסביר את תופעת הנכשלות בקריאה וכתיבה ובמיוחד את הסוגיה המרתקת - הדיסלקסיה ההתפתחותית. עד כה המאמצים התיאורטיים לא ספקו את התשובות לחידת תורת הסיבות של הדיסלקסיה, וגם לא את הפתרון לבעיה המעשית לטיפול בה. הגישה הפרגמטית המובאת בספר זה, מספקת ד...
|
5. |
6. |
7. |
הספר המוגש לקורא נועד להיות מקור מידע אובייקטיבי, ככל האפשר, בתחום הרחב והמסובך מאוד של החולי הנפשי על כל גווניו ודרגותיו. הספר נועד לציבור הרחב, הנתקל במושגים ובתופעות ומבקש לקבל הסבר ולכן הנסוח בלשון מובנת לכל. אין לראות בו ספר לימוד לבעלי מקצוע, כי אם נסיון של הסברת המקצוע (פסיכיאטריה) לאיש מן השורה למען יבין בצורה יותר מעמיקה א...
|
8. |
כל ילד מסוגל ללמוד לקרוא ולכתוב בגבולות כושרו השכלי והלשוני. ישנן תיאוריות רבות המנסות להסביר את תופעת הנכשלות בקריאה וכתיבה ובמיוחד את הסוגיה המרתקת - הדיסלקסיה ההתפתחותית. עד כה המאמצים התיאורטיים לא ספקו את התשובות לחידת תורת הסיבות של הדיסלקסיה, וגם לא את הפתרון לבעיה המעשית לטיפול בה. הגישה הפרגמטית המובאות בספר זה, מספקת ד...
|
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
כל ילד מסוגל ללמוד לקרוא ולכתוב בגבולות כושרו השכלי והלשוני. ישנן תיאוריות רבות המנסות להסביר את תופעת הנכשלות בקריאה וכתיבה ובמיוחד את הסוגיה המרתקת - הדיסלקסיה ההתפתחותית. עד כה המאמצים התיאורטיים לא ספקו את התשובות לחידת תורת הסיבות של הדיסלקסיה, וגם לא את הפתרון לבעיה המעשית לטיפול בה. הגישה הפרגמטית המובאות בספר זה, מספקת ד...
|
14. |
15. |
16. |
17. |
18. |
המחקר הנוירופסיכולוגי המודרני מסוגל להסביר חלק נכבד מתפקודה של הנפש האנושית. אך אינו מתימר וגם אינו מתכוון להסביר את כל מעשה היצירה של המין האנושי. הנפש מהווה ישות בעלת חיים משלה, שונה מן המוח, למרות שהיא נשענת עליו, ואין לה קיום בלעדיו. התרבות האנושית הינה תוצר הנפש, היא ממשיכה להתקיים גם לאחר שיוצריה האנושיים חדלו להתקיים. בין ה...
|
19. |
20. |
|