הספרים של הוצאת מכון מופ'ת
1.
|
|
חוברת זו פורסת בפני המורים גישות שונות בפסיכולוגיה, המאירות את נושא המשמעת בבית הספר ומציעות מגוון רחב של של דרכי טיפול בבעיות משמעת בכיתה. הגישות מלוות במבחר תרגילים המסייעים למורה בעיבוד התיאוריות לצורך יישום עקרונותיהן בעבודתו. דגש מיוחד מושם על ניתוח אירועים העוסקים בבעיות משמעת בכיתה. התכנית נכתבה ברוח פלורליסטית, שלפיה, ...
|
2.
|
|
גרעינו של הספר הוא עיון בטיבה של האידיליה תוך התמקדות בשלוש אידיליות שטרם נדונו במחקר: "בעותי לילה" מאת שאול טשרניחובסקי, "מכתב לאי שם" מאת דוד שמעוני ו"תה מתחת לעצים" מאת נתן זך. יצירות אלה משמשות לכותבת נקודת מוצא חמסע אינטלקטואלי מרתק בסוגות (ז'נרים) אחרות של ספרות,אמנות ומדעי הרוח: שירה, סיפורת, תולדות הספרות ותורת הספרות, ציור, פ...
|
3.
|
|
מרבית האוכלוסיה בחברה המערבית המודרנית שומעת מוסיקה באופן פסיבי כרקע, אך לא באמת מאזינה לה. דלתות מוסיקליות היא יחידת הוראה מודולרית המציעה להעביר את היצירה המוסיקלית מהרקע אל המרכז באמצעות נקודות מפגש מגוונות המתאימות לסוגים שונים של מאזינים. יחידת ההוראה מפגישה בין תאוריית ריבוי האינטיליגנציות של הווארד גרדנר לבין עקרונות ...
|
4.
|
|
ארבעת הכותבים שחברו יחד בספר זה מתארים ארבע דרכים שונות לעבודה מקצועית באמצעות מטפורות. דרכים אלו מתאפיינות בהדגשים שונים של נקודות מוצא ושל דרכי עבודה.ספר זה הוא הזמנה למחול מטפורי. האם כל אחד יכול לרקוד את כל ה"מחולות"? נראה שלא. כל אחד יש "מחולות" מסוכנים, שהרוקד אותם עלול לשבור את רגליו אם לא ייזהר. לא נעשה את הבחירה עבורכם. נשאי...
|
5.
|
|
מי מקוראי המיתולוגיה לא ראה בעיני רוחו את נפילתו משמים של איקרוס או את מבטה המקפיא של הגורגונה ?סיפורי המיתולוגיה הם מאבני התשתית של התרבות המערבית והם היוו לאורך השנים השראה ליצירות רבות בכל תחומי האמנות. סיפורים אלה גם מצליחים להמשיך ולהיות חלק מחיינו המודרניים בזכות המרכיבים הסמליים והפסיכולוגיים שבהם, המשקפים תופעות ומצבי...
|
6.
|
|
מדוע כל תלמיד לומד אחרת ?במה שונים תהליכי הלמידה של כל תלמיד מאלו של חברו לכיתה ? ובמה שונים התוצרים של הלמידה ? כיצד ניתן לזהות את מרב ממדי השונות בלמידה באמצעות התבוננות בתלמידים שונים במהלך פעולתם בכיתה ? כיצד ניתן להשתמש בידע על השונות בלמידה כבמנוף לתכנון ולביצוע תהליכי הוראה-למידה טובים יותר ? כיצד ניתן להיענות למגוון הרב של ...
|