פורומים » אקטואליה
נושאים חמים המעניינים אותנו
כתיבת הודעה חדשה בפורום אקטואליה
» נצפה 5709 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים וויליאם הכובש לביא
וויליאם הכובש מאנגליה
גיימס הראשון הכובש מאראגון
מוחמד הכובש, סולטן האמפריה האותומנית
יש משחקי מחשב בשם זה, יש אפילו דפדפן הכובש Konqueror.
קיימת בעסקים: לכבוש את השוק.
קיימת ביחסים לבינו לבינה: כובש הלבבות.
בכולם המשמעות הינה חיובית, גברית, ומעוררת הערכה.
מתי הפכה המילה "כיבוש" למילת גנאי?
האם השינוי חל רק בשפה העברית, או רק לגבי עם ישראל?
נקודה למחשבה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים רגע רגע.... dindin
תיקון קל ברשותך לביא, גונב לבבות ולא כובש לבבות,
יש משפט מליצי אחר, דברי כיבושים.
כיבוש = לכידה בכוח הזרוע.
כיבוש הוא ריסון, השתלטות הבלגה וכיוצא בזה.
לפעמים, כוח, זה מה שצריך כדי להגיע למטרה מסויימת, בייחוד כשהמטרה היא
להשתלט על שטח מסויים, לצורך העניין מדינה.
וממתי לברים יש זכות על מילים???? זה שכיבוש הוא שם עצם זכר, לא אומר בהכרח שהמילה "גברית".....
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 14 שנים ו-9 חודשים לדעתי המילה כיבוש כמילת גנאי נהיתה לגבי עם ישראל panyola
כי כפי הנראה אנוסמ העם היחידי בעולם שנאסר עליו לכבוש שטח, היחידי שנאסר עליו
להגן על עצמו בשפני שטף אויביו מבפנים ומבחוץ. וכל פעולה כזו שעושה הצבא שלנו
בשם העם. ניתקלת בקיטנות של ביקורת על הרולוונטיות על רמת היריה שהוציא החייל
מקנה רובהו כדי להגן על חייו. ותופעה זו צריכה לפסק הן במישור הלאומי והן במישור
הבינלאומי. במישור הבינלאומי להגיב ככל האומות בתקיפות שלא יתערבו בעניניה הפנימיים
של ישראל ולא להרשות לכל מיני ועדות חקירה שונות ומשונות איומי בית הדין של האג.
מספיק שנצטט להם דוגמאות למכביר מההתנהגות שהם עצמן נוקטות ונפסיק להרכין ראשנו.
כל שקר שמעלילים עלינו הפלשתינאים אנו קופצים על חיילינו ראשונים ואחר כך מתברר
שדובר בשקר עוד אחד משקריהם המרובים. פשוט לא לבקר את חיילנו, ואם יש ביקורת, שתהיה
ביקורת פנים צבאית בשקט ללא תרועות החצוצרות של כלי התקשורת שמחפשים עוד משהו
צהוב לכתוב עליו. או קי אנחנו כובשים. עוד מימי יציאת מצרים אלוהים יעד את עמו לכיבוש.
כך היה וכך עדיין קורה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 14 שנים ו-9 חודשים איך השתלטות על משהו שלא שלך בעזרת כח היא משהו חיובי? גלית
הפירוש המילוני של המילה לא השתנה .מאז ומעולם היו כובשים ונכבשים וגורלם של הנכבשים מעולם לא שפר עליהם. לכיבוש יש הקשר מלחמתי כבש את יצרו משמעו נלחם עם עצמו .ממתי מלחמה זה משהו טוב?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים כך דבר מה נהיה שלך לביא
את רוצה שתהיה לך מידה מסויימת? כבשי את היצר, ואז תהיה ברשותך המידה הנ"ל.
את מנהלת חברה ורוצה שאחוז מסויים מלקוחות השוק יקנו ממך? כבשי את פלח השוק הזה, והלקוחות יהיו שלך.
ראית בחור והחלטת שאיתו את רוצה להתחתן? כבשי את ליבו והוא יהיה שלך.
זו פעולה יומיומית דרושה ונחוצה. מי שלא מצליח בה, או סולד ממנה מסיבה כלשהיא, צפוי לבעיות הסתגלות קשות.
כיבוש מדבר על כך שיש דבר מה שברצונך שיהיה ברשותך, ויש התנגדות חיצונית למאמצים שלך.
מלחמה / רכישה / השקעת מאמץ - הם רק הכלים להתגברות על ההתנגדות החיצונית.
יש מקרים בהם מלחמה היא הדבר הנכון.
הדוגמא שהבאת על היצר היא דוגמא מובהקת לכך.
כשרוצים לקחת ממך דבר מה שחשוב לך, אתה מראה את חשיבותו בעיניך ע"י המלחמה שאתה משיב, גם אם אתה בעמדת נחיתות.
שימי לב שהנכבש לא סובל בכלל.
סובל רק הכובש הקודם שכעת איבד את חלקו.
הבחור שכבשת את ליבו סובל? (טוב אולי :)
ארץ ישראל סובלת מכך שכבשנו אותה מחדש? נראה שהיא דווקא פורחת ומקבלת אותנו בברכה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים יש מלחמות הכרח זה נכון אבל ממתי למלחמה (וכפועל יוצא למילה כיבוש) יש קונוטציה חיובית? גלית
אני מבינה שהעלת את העניין בגלל נושאים אקטואליים אבל זה שאנשים שדעותיהם הפוליטיות שונות משלך רואים בכיבוש רע. לא ייצר את המשמעות של המילה.
ארץ ישראל לא סובלת? יכול להיות (בוא נחשוב רגע הממ.. בולענים בים המלח? אין מיים באקויפר החוף? אין כמעט נשרים?נמרים? ) אבל מה בדבר הנכבשים? אתה יכול להתעלם ולהכחיש ולהדחיק אבל לא תשכנע אותי שהפלסטינאים מאושרים לחיות תחת הכיבוש שלנו.בדיוק כמו שאנחנו לא אהבנו את המנדט הבריטי למרות שהיה טוב אלף מונים מהכיבוש העותומני
ע"פ המילון ההגדרה הראשונה של כיבוש היא:. השתלטות על שטח זר בכֹח, שלטון או אחיזה באדמה זרה, לכידה.
אח"כ בא עניין כיבוש היצר וכבישת מלפפונים
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים הנכבשים לביא
יש כאן בלבול מכוון.
שימי לב להגדרה, מי שנכבש היא הארץ. שטח האדמה.
יש כובש קודם ויש כובש נוכחי.
את טוענת שהכובש הקודם לא מאושר?
הגיוני מאד.
מי שמח כשלוקחים ממנו דבר מה?
אנחנו שמחנו כשכבשו את ארצנו והגלו אותנו למשך שנים ארוכות עד מאוד?
הם לא סובלים בגלל שהם "חיים תחת כיבוש". זו פארסה.
אולי הם סובלים בגלל שהם חיים במקום שאינו שלהם.
הם סבלו מכך קודם כשהיו תחת הבריטים, ועוד קודם כשהיו תחת העותמנים.
סובלים מכך היום כשהם תחת שלטון ישראלי.
אחיהם בירדן סובלים במחנות הפליטים ושלטון ידידותי שמאמלל אותם בכוונה.
אז מה?
אנחנו בטרנד של מתן מה ששלנו לאחרים כצדקה? זה בכלל יגרום להקטנת אומללותם?
צריך לעשות קצת סדר במילה "כיבוש".
שבנו לאחוז בארצנו. כמעט ואין מי שחולק על כך (למעט קורנליוס שקרא משהו בעלילות גילגמש).
חובתנו להתייחס בצורה טובה לזרים שהיו בה לפני שחזרנו כמו גם לזרים שבאים אליה כפליטים או כשחקני כדורסל.
אבל - אין לנו שום חובה להפריש ממנה חלקים עבורם, להפך.
[אין קשר לדעה פוליטית. זה דיון על מהות הכיבוש ועל דעות קדומות שנוצרו שאולי הגיע הזמן להשיל מאיתנו]
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים לא רק אדמה נכבשת גם בני אדם. גלית
לא טענתי שהכובש הקודם לא מאושר (מה אכפת לי מאושרו?) אמרתי שגם אם כיבוש הוא לטובת הנכבש -דוגמת הצלת א"י על ידי בריטניה מהכיבוש העותומאני-ואפילו מתבקש על ידו (חבורת ניל"י בהגדרתה בקשה להביא שלטון בריטי)כעבור זמן קצר הוא הופך למטרד ,לשנוא והמשחרר הופך למשעבד.
לא חייתי כאן תחת השלטון העותומני ולא תחת המנדט הבריטי ואין לי אלא להאמין לסיפורים ששמעתי .
לא חוויתי חיים תחת שלטון זר אני יכולה רק לדמיין .ולשמוע מה שאומרים לי אנשים שחווים זאת ברגע זה.
אם לחזור לפלסטינאים שמן הסתם להם רמזת בתחילת השרשור ברור שיש מי שחולק.על כל הצהרה שתזרוק לחלל האוויר יקפצו לפחות שלושה יהודים עם דעה קצת שונה...(ובית כנסת משלהם)
יש מי שיגיד שגזלנו את הארץ שלא הייתה שלנו יש מי שיגיד שחזרנו למכורתנו .יש מי שיתלה בזכות אלוהית ויש מי שיתלה בזכות החוק הבינלאומי.מה זה משנה ? אנחנו פה.ולפני 40 שנה קמנו וכבשנו לנו במלחמה חלקת אדמה ועם נוספים.אם היינו מכילים את החוק הישראלי על השטחים מספחים אותם ומשווים את מעמד היושבים שם לשאר אזרחי המדינה -ניחא.
אבל אנחנו מחזיקים בשטחים הללו בלי הכרה רשמית אפילו שלנו של מוסדותנו. למה? אוליי אנחנו לא כל כך בטוחים בזכותנו עליהם?
אנחנו לא מספקים תשתיות לא מספקים תנאים מינימלים ובכל זאת טוענים שזה שלנו.
אתה לא יכול לטעון שזה לא דיון פוליטי. אין שום דרך להתעלם מהפוליטיקה שכל כך שזורה במקרקם חיינו עצם השימוש במילה שטחים כבושים/משוחררים/מוחזקים מהווה הצהרה פוליטית .
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים בני אדם כבושים? לביא
ציינת דוגמא ל"כיבוש שהוא לטובת הנכבש" -> הצלת א"י על ידי בריטניה מהכיבוש העותמאני.
ממש לא הבנתי את הדוגמא הזו.
כיצד אפשר "להציל" אדמה?
מה אכפת לנו אם לכובש הנוכחי של אדמות ארץ ישראל קוראים אחמד או וויליאם?
ארץ ישראל היא המקום היחיד למיטב ידיעתי שיש לגביו נקודת ייחוס לפיה את יכולה לדעת אם כובש א' עדיף מכובש ב'.
אם תקחי את שטחה של האי קפריסין לדוגמא, אין הבדל כלשהוא אם הטורקים שולטים בו או היוונים - פשוט בגלל שאין לך נקודת ייחוס.
במקרה של ארץ ישראל יש לך הגדרה מפורשת של השייכות של ארץ ישראל לעם ישראל.
ההגדרה הועתקה ולכן ידועה היטב גם אצל הנוצרים וגם אצל המוסלמים.
בין אם הם יודו בכך בפניך ובין אם לא, טבוע עמוק באמונתם למי שייכת הארץ הזו.
מה שציינת לגבי מי שיגיד כך ומי שיגיד אחרת - אלו דעות וכיווני הסתכלות פרקטיים. אני מדבר על לפני הפרקטיקה, על המהות של חבל הארץ המסויים הזה, ומהותה של המילה כיבוש.
ציינת בכותרת שגם בני אדם נכבשים. אולי בתקופת העבדות היתה לכך משמעות מסויימת. בימנו ובאזורנו אין בני אדם "כבושים", רק מלפפונים כאלו.
יש אנשים שחיו בחבל ארץ שהיה תחת כובש א', ועבר לכובש ב'. הם לא "כבושים".
מה עושים איתם, כיצד מתייחסים אליהם? זו שאלה טובה והתשובה הטובה אליה נמצאת לאו דווקא באמנות הבינ-לאומיות.
המצב הקיים היום בארץ הוא פארסה מוחלטת.
קוראים לחלקי ארץ ישראל "שטחים כבושים" ורוצים להעבירם לידי אוכלוסיה מאוד מסויימת שאינה הכובש הקודם או זה שלפניו אלא הגדרתה בכך שהיא איננה משתייכת לעם של הכובש הנוכחי מצד אחד, ומצד שני איננה רצוייה במדינות השכנות.
כמה בעיות עם הסיפור הזה:
1. כל שטח בעולם, שמישהו טוען לבעלות עליו, הוא שטח כבוש. ככה מקבלים בעלות על שטח - בפעולה של כיבוש
2. לא מדובר בכובש הקודם או בזה שלפניו
3. זו פעולה תקדימית בעולם, שאינה נדרשת במקומות אחרים בהם חיים מיעוטים שאינם רצויים
4. לגבי שטחי ארץ ישראל, בשונה משאר העולם, יש עדיפות לכובש אחד על שאר הכובשים
5. התושבים הלא רצויים מצהירים על איבתם ועל תוכניותיהם העתידיות כלפינו
6. למרות שיש רוב של אותם תושבים בירדן למשל, הדרישה היחידה שהעולם מפנה היא כלפינו, שאנחנו נפנה שטחים מארצנו עבורם
נראה לי די ברור שהעניין איננו כלל דאגה לצרכיהם של אותם אנשים. אומללותם ארוכת השנים במחנות הפליטים במדינות ערב מתקבלת בהבנה ובששון אצל אומות העולם.
הם פשוט אחד האמצעים שיש בידם של האומות להתנגח בנו בדור הזה. ולצורך כך הם מוכנים להמשיך ולאמלל מליוני אנשים נוספים - כמו אחד ממנהיגי מצריים שאמר ששווה להקריב מאות אלפי מצרים בשביל להלחם בנו.
זהירות מהרחמנות שלנו על אומות העולם, הם מנצלים אותה כנגדנו - ובכך אנו גורמים בעקיפין לאומללות של הפלסטינים בארץ ישראל ובארצות ערב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים ההבדל ביננו שאתה מדבר על האדמה ואני על האנשים גלית
האם לאדמה אכפת מי שולט בה?
למיטב הבנתי מצבם של תושבי הארץ היהודים והערבים שופר לאין ערוך בין הכיבוש העותמני לכיבוש הבריטי (תשתיות,איכות חיים,בטחון אישי)
כמובן שלנו ליהודים מאד משנה מי מחזיק את אדמות ישראל,שלטון על האדמה אומר כמובן עצמאות שלטונית,
אני מניחה שאם תשאל את הכורדים בעיראק תהיה להם דעה די מגובשת אם החיים תחת השלטון העיראקי עדיפים על החיים תחת השלטון האמריקאי.
אם תשאל את מי שחי בצרפת בשנות ה40 של המאה הקודמת תהיה לו דעה די ברורה אם הכיבוש הנאצי או כיבוש בנות הברית עדיף וכולם כאחד גם יגידו שעצמאות ושלטון ריבוני עדיף על כולם.
הקפריסאים? כמובן שיש להם עדיפויות ,אם זה לא היה מעניין אותם מי שולט שם אז לא הייה שום ויכוח לאכך?
אין שום משמעות להיות בן אדם תחת שלטון זר?
באמת? לכן יש כל כך הרבה מלחמות שחרור בהיסטוריה העולמית אני מתארת לי.
לכן כמעט לכל אומה יש גיבור לאומי במיתולוגיה שלה ,גיבור שקם נגד הכובש ,מרד בו החזיר את הכבוד הלאומי(בר כוכבא,וילהלם טל,גריבלדי,סימון בוליבר,ג'ורג' ושינגטון וחבר מרעיו)
ואם ניזקק לדוגמא קיצונית-הכיבוש הגרמני של פולין, לא הפריע לפולנים?אני לא מדברת על היהודים הפולנים דווקא.הכיבוש הרוסי לא הפריע להונגרים?לצ'כים?
הטיבטים אוהבים לחיות תחת השלטון הסיני? אתה יכול לומר שטיבט והטיבטים הם לא כבושים?
ואם נחזור אלינו ולשטחים הכבושים שלנו:
אם הבנתי נכון את טיעונך אתה אומר שהגדה המערבית היא לא שטח כבוש כי מי שגר שם לפני 67 הוא לא הבעלים המקורי של המקום?
לא המצאנו כאן את הגלגל:
1.נכון.אז למה אתה טוען שהגדה המערבית זה לא שטח כבוש?
2.מה אכפת לי רשימת הכובשים כרונולוגית או לא? נכון לעכשיו אנחנו הכובש שם.
3.גם לא מדוייק,חסרים אזורי עימות בעולם? קח את השטח שפעם נקרא יגוסלביה לדוגמא.קח את אירלנד.קח את צ'צניה
לא הבנתי (סעיף 4 ) למה אתה חושב שבא"י יש עדיפות לכובש אחד(היהודים אני מניחה) על פני אחר
5.בכל שטח עימות יש שני צדדים ששונאים אחד את השני ונלחמים אחד בשני(אירלנד?צ'צניה? )גם בטרור.
6.בירדן הם לא דורשים לקבל שום דבר (אלא חלקים מישראל )....
לגבי הפסקה האחרונה שלך אני די מסכימה. יש צביעות עצומה בעניין הזה והיחס שמדינת ישראל זוכה לו משאר העולם הוא ללא שום פורפורציה וללא שום השוואה לנדרש ממדינות אחרות.
ובמשך עשרות שנים לא הייתה בעיה לשום מדינה ממדינות ערב לשכן את הפלסטינאים במחנות פליטים לדכא אותם ולהשאיר אותם נחשלים ועניים.
אבל כל זה לא מעניין אותי. אם ישראל לוקחת אחריות על הגדה המערבית עליה לקחת אחריות גם על מי שגר שם .ואין לי ספק שאני ואתה היינו מתקוממים אילו זכינו ליחס שהפלשתינאים מקבלים מאתנו.
אילו גרשנו אותם ב 67 -ניחא. אילו הכלנו(החלנו?)את החוק הישראלי וספחנו את הגדה -ניחא. אבל לא עשינו זאת ואם אנחנו לא בטוחים בעצמנו אז לא ברור לך למה אומות העולם חשות שיש כאן מקום לערעור?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים ההבדל הוא שאת מתייחסת לפרקטיקה ואני למהות לביא
יש לנו נסיון טוב להיות בן אדם תחת שלטון זר.
אך בואי נחדד את הנקודה.
חיינו כאדם תחת שלטון זר במרוקו ובתוניס, בהונגריה ובגרמניה. חיים גם כיום בארה"ב תחת שלטון זר.
טוב או רע? אינני יודע. מאילוצים וסיבות שונות אנשים נשארים לגור תחת שלטון זר ולא עוברים דירה, גם כשממש מתאכזרים אליהם.
מנגד חלקנו חי כאן בארצנו תחת שלטון זר, מהיוונים ועד הבריטים. יש הבדל בין החיים בגולה תחת שלטון זר לבין החיים בארצך תחת שלטון זר.
במשך שנים ארוכות מאוד (כמעט כאורך הגלות, תרתי משמע) לא פעלנו כנגד השלטון הזר, גם בגולה וגם בארץ ישראל. להפך - בירכנו את השליט הנוכחי ואת החוקים שהטיל.
המושג "שטחים כבושים" לא אומר כלום, בגלל שכל שטח הוא שטח כבוש (אלא אם הוא אי נידח שאף אחד לא רוצה).
השאלה המרכזית שאת מעלה היא כיצד להתייחס לזרים שגרים בארצך.
התורה מאוד ברורה בהדרכתה.
בשום מצב לא מדובר על להפקיר שטחים מארצך כדי שהם יוכלו לכבוש אותם.
והשאלה המחודדת היא כיצד להתייחס לזר בארצך שרוצה לחמוס את מה ששלך.
כשלא עולות דרישות לגבי ירדן כלל - זה מציג תמונה ברורה מאוד של מהות הסכסוך.
אין קשר לזכויות האדם של הערבים או למקום עבורם לחיות ולעבד את אדמתם. יש קשר לכך שאנחנו יהודים, ושחזרנו לארצנו למרות כל מאמציהם.
אינני חושב שזה קשור ל"מלחמת דת" או מושג דומה שניתן לראות במקומות אחרים בעולם וללמוד ממנו.
נראה לי שזה קשור למהות של מי אנחנו ומי הם, ושההתקדמות שלנו כנגד כל הסבר הגיוני מציקה להם בנשמה.
אגב, אלו שאלות עקרוניות שאפשר לדון בהם בלי להתייחס כלל למה עשתה מדינת ישראל, או למידת ההחלטיות של עם ישראל.
כמובן שגם הנקודות שהעלת - חוסר ההחלטיות שלנו, חוסר הידיעה העצמית של מה שלי ומה לא, צורת השלטון הנוכחית, והמעשי החלם שאנו עושים חדשות לבקרים - לא משפרים את המצב.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים הייתה לי תגובה א ר ו כ ה ומנומקת היטב ואז האתר יצא לשדרוג! גלית
אין מצב שאני זוכרת כל מה שהיה לי לומר .תצטרך להסתפק בעילגות זקיצור!
יליד מרוקו שחי תחת שלטונו של מוחמד השני לא חי תחת כיבוש ולא תחת שלטון זר
ילידי צרפת שחיו תחת שילטון וישי חיו תחת שלטון זר .כובש.
הבדואים שחיו בסיני בין 1973 ל 1982 חיו תחת שלטון זר.היהודים ילידי הונגריה שגרו בה מסוף מלה"ע ה2 ועד שנות ה 90 חיו תחת כיבוש זר אם בחרו להשאר בהונגריה הם חיים כיום תחת שלטון עצמאי.
אני מבינה שהטענה שלך היא שיהודי לא יכול להיות אזרח של שום מדינה מלבד מדינת ישראל ושלא משנה היכן נולד ומה זיקתו הוא בעצם ישראלי?
אין דבר כזה אי נידח שאף אחד לא רוצה...תמיד יהיה מישהו שישמח לריב עם מישהו אחר על האי הנידח הנ"ל.
בוא לא ניתמם ,למילה "שטחים כבושים" יש משמעות מאד מסויימת בזמננו ובמקומותנו -לא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית- כשאומרים זאת מתכוונים לגדה המערבית.שבה מה לעשות גרים כל מיני אנשים. רובם מהדת המוסלמית והם בחרו לקרוא לעצמם פלשתינאים אם נכיר בזכותם לכך או לא.
אני לא שואלת איך להתייחס לזרים -אני חושבת שהתורה הגדירה את זה בבירור שלא לדבר על החוק הבינלאומי
אבל תושבי הגדה המוסלמים הם לא "זרים שגרים בתוכנו" הם אנשים שאנחנו ספחנו למדינה שלנו מבלי לתת להם אזרחות וזכויות בסיסיות של בני אנוש כמו חופש בחירה בנושא מגורים, עבודה, לימודים, תנועה, כפינו עליהם להשאר בתחום המצומצם והמוגדר ולא סיפקנו שום תשתיות בסיסיות לא חינוך,לא בריאות,לא ביוב,לא כבישים.
בתנ"כ גם לא כתוב "שתי גדות יש לירדן זו שלנו זו גם כן" ולא כתוב שאסור לתת חלקים מארץ ישראל. בתנ"כ דווקא כן כתוב מה גבולות ארץ ישראל אבל אני לא רואה אותך (או כל איש ימין שפוי)דורש שנשלוט על הפרת והחידקל נכון? למה? ריאל פוליטיק?
אי אפשר להתעלם מהעובדה שירושליים המזרחית רמת הגולן והגדה המערבית הם חלק ממדינת ישראל רק ב40 השנה האחרונות לשאר השטח יש ותק של עוד 20 שנה וגם הכרה בינלאומית (שאני יודעת שאתה לא מחשיב כרלבנטית)שלא לדבר על התישבות של 60-70 שנה.
זה ששאר העולם צבוע ויש לו ציפיות ודרישות ממדינת ישראל ברמה שונה לגמרי מכל מדינה אחרת זה לא חדש אבל זה נובע מכך שאנחנו מציגים את עצמנו כאומה אחרת אומה שונה אומה טובה יותר מאחרות.
באופן אישי לא מזיז לי איך הירדנים נוהגים בפלשתינאים "שלהם" זה לא אמור להיות תמרור בשבילי .אני מצפה ממדינת ישראל שלא תדכא מיעוטים ולא תפגע בזכויות אדם בסיסיות של אף אחד אוייב או לא
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים עילגות וקיצור טובים עבורי לביא
גם אני כמוך - מצפה שמדינת ישראל לא תדכא מיעוטים.
תמוה למדי מדוע בחור ערבי בחיפה קיבל אזרחות, ואחיו בשכם לא קיבל.
אם אינני טועה הסיבה לכך היא צורת השלטון.
בצורת השלטון הנוכחי לכל אזרח יש אפשרות בחירה שקובעת איך המדינה תתנהל.
אם יהיה רוב של אזרחים שאינם יהודים, המדינה תפסיק לאלתר להיות מדינה יהודית ויוכלו לקבל החלטה לגרור אותנו החוצה חזרה לגלות.
אם צורת השלטון לא היתה תלויה בכמות התושבים מכל סוג, לא היה "איום דמוגרפי" כלשהוא.
לא היתה סיבה למנוע מהזרים הגרים בקרבנו את הזכויות המגיעות להם.
היו ודאי בעיות אחרות..
אך הבעיה הזו, של היחס לזר, היתה יכולה להפתר, בעוד שכיום אין ממנה מוצא.
שימי לב שזה דיון תאורטי בלבד שכן הדמוקרטיה הפכה ממש לדת במדינתנו ובמקומות אחרים בעולם ואוי לו למי שיצביע ויאמר שהמלך הוא עירום.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים סביר -כי אז אין מצב שאשכנע (: גלית
אני מניחה שההבדל טמון בכך שישראל לא ספחה את שטחי הגדה ולא החילה עליהם את חוקיה .
אמנם אזרחות היא אחת מזכויות הבסיס אבל אין שום סתירה בין זכות זו לאחרות כלומר:זה שלא נתתי תעודה כחולה ליוסוף אבו רחמה שגר בשכם לא אומר שלא מגיע לו תשתית ביוב, חופש תעסוקה ,חופש תנועה,פינוי אשפה וסלילת כבישים.זה אולי בעייתי מבחינת תשלום ביטוח לאומי אבל אין שום סיבה שלא ישלם ביטוח בריאות(ויקבל תמורה)ומס הכנסה.
ברור שהדיון תיאורטי .אפשר לחשוב איזו השפעה יש לנו כאן.סה"כ מביעים דעות אבל איך זה קשור להפיכת הדמוקרטיה לדת כפי שטענת?
אני יודעת ששלטון הלכה הוא האידאלי מבחינתך ואין מצב ששלטון כזה יהיה דמוקרטי אבל אם ננטרל לשניה את האופציה הזו החוצה ,מבין כל האפשרויות הנותרות איזו עדיפה לדעתך על פני הדמוקרטיה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים צורת השלטון לא ממש משנה לביא
זר שגר בקרבנו צריך לקבל יחס מתאים.
בדמוקרטיה זה לא כך בגלל שהרוב קובע - וקובע מה שבא לו פחות או יותר.
בדיקטטורה זה לא כך - כי השליט קובע, וגם כן קובע מה שבא לו.
במשטרים סוציאליסטים זה לא כך בגלל שאין "זר". כולם "שווים". (ראה כשלון התנועה הקיבוצית)
ההלכה ואמות המוסר נחוצות בלי קשר לשיטת המשטר.
אם יש מלך - הוא הולך עם ספר תורה צמוד. ראי מלכות דוד ושלמה.
אם יש כנסת, יושבים בה חכמים ולא שחקני קולנוע רהוטי לשון. ראי אנשי הכנסת הגדולה.
כלומר: כל עוד שמחוקקים חוקים בהתאם לדרך הישר, ולא עפ"י שיקולים אחרים, כל צורת משטר יכולה להתאים.
הבעיה שאני מזהה בדמוקרטיה בישראל היא שהפכו אותה מכלי למהות. ממש קידשו אותה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים אז מה שאתה אומר בעצם :לא אכפת לי מי שולט כל עוד הוא דבק בדין תורה? גלית (ל"ת)
-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים לא מי אלא איך לביא
צורת המשטר איננה הדבר החשוב, היא רק כיסוי.
חשוב שיהיה דין צדק בבית המשפט.
חשוב שיהיה יחס יאה לזרים הגרים בתוכנו.
חשוב שממנהיגנו ועד אחרון הברגים יעבדו על מידותיהם.
חשוב שנעשה משהו עם עצמנו כעת ששבנו לארצנו, שנהיה אור קטן לפחות במקום להיות מעתיקים סידרתיים.
חשוב שנחנך את ילדנו, לפחות לומר תודה. (בבוקר על שהתעוררנו ולא נשארנו לישון, בצהריים על האוכל הטעים שהשביע את רעבוננו)
כל השאר יבוא מכך.
אומות העולם ירצו שנשאר כפי שאנחנו ובמקום שאנחנו בכדי ללמוד מאיתנו.
לעיתונאים לא יהיו פרשות צהובות לדווח עליהם השכם וערב.
תקציב המדינה יוכל להיות מופנה לאפיקים החברתיים.
כשתהיה לך שמחה או להבדיל צרה, יהיה תמיד מי שיבוא לסייע גם בלי שתבקשי.
* שימי לב שלא מספיק שהמדינה תתנהל עפי דין תורה. גם אזרחיה צריכים לחיות לאורה. בעצם זה די הפוך - האזרחים שחיים עפי התורה הם שקובעים שחוקי המדינה ילכו גם הם על פיה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים אוטופיה גלית
נשמע אידילי.אבל מה תעשה אם חיים על פי דין תורה מייצרים עוולות זועקות לשמיים (דוגמא שקראתי עליה לאחרונה ידעת שילדים מאומצים אינם יורשים טבעיים של קרוביהם? כלומר אם סבתא הלכה לעולמה אחרי האם -המאמצת-וללא צוואה הירושה לא תתחלק אוטומטית בין ילדיה שבחיים או יורשיהם .הילד המאומץ לא יקבל כלום.נסיון להשוות את זכויותהם של מאומצים באופן חוקי נבלם ע"י...בוא ננחש...ש"ס.)
ועדיין אני בטוחה שתסכים איתי לא כל אחד ואחד מן התושבים מעוניין לחיות ע"פ דין תורה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים מנסייו,, במקרים כאלו,,כדאי לכתוב על טיוטת טקסט,,ואז להעביר בהעתק הדבק מוטקה (ל"ת)
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים הסבר ממצה בהחלט,,ברם ,ר מוטקה
רבים סבורים ,ואנכי בינהם,,שמוקד הסכסוך ,הוא בכלל מלחמת דת !
עניין האדמות הוא כתוספת,,כמעט ודאי,,לדעת רבים,,שגם אם ניסוג לגבולות 1947
זה לא יגמר שם,,
לפיכך כל ההתעסקות באדמות זאת סתם הצגה כלפי העולם להניח את דעתו ולפייס מתלהמים,
הערבים לא מכירים כלל בזכותנו ההיסטורית,,לא מכירים את כל התנהלותנו בימי
בית ראשון ושני,,וכל אותם קאדים שנוהמים במסגדים,מסיתים ללא הרף דברי שקר,
בלי למצמץ,מתעלמים מכל ההוכחות הארכיאולוגיות שמאמתות את כל מורשתנו על הארץ.
אז מה בכלל עניין הכבושים,,כמו שנזרק פה בבדיחות שכבושים הם המלפפונים,,
תוסיף גם חצילים וכרוב,,,
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים אפשר גםלימונים כבושים וגם זיתים שנקטפו בשטחי "היכבוש" של יהודה ושומרון panyola
אך היות וזכותי וזכות העם הזה על ארצו גוברת בעיני על כל טיעוני התייפיפות של כיבוש.
כיש זכרוני ההסטורי טרם בגד בין ואני רואה לנגד עיני עם שדורי דורות חי בגלויות השונות , נרדף
הוכה, נרצח ואיש לא נתן את הדעת באף באחת מכל הגלויות הללחו על מר גורלו. אחזיק בפיסת הארץ
הקטנה והעלובה שעדיין נותרה לי וכל המילים על כיבוש ועל בלה בלה בלה יחליקו מעלי. כי קיומו
של העם היהודי בארצו ועל אדמתו חשובה לי פי אלף מכל המילים היפות.
הלוואי שכל המדינות בהן חיים מיעוטים כבושים היו נותנות את היחס של המדינה שלנו. בל נשכח
שהם כל הזמן מנסים להשמידנו ולהרע לנו ואנו משיבים. עובדה יהודה ושומרון לכאורה ירדו
מדרך הטרור מה רע אנו עושים להם שם. הרע היחידי השנעשה הן לשונותיהם המצקצקות של היהודים
שעד היום אני לא מבינה מה הם רוצים? לתת את בתיהם? להפקיד שטחינו למסישה? איזה עם מוזר.
אף פעם לא ידע לחיות עם עצמו אף פעם לא ידע לחיות במדינתנו.
אנחנו לא צריכים ליסוג ולו שעל אחד נוסף מאדמתנו שלנו היא הארץ רציתי לכתוב לעולמי עד.אך
איני יכולה לכתוב זאת כי גורמים מבפנים רוצים לחלק אותה לכל דכפין ולשוב כנראה לגלות או
לחיות תחת שלטון זר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 14 שנים ו-9 חודשים בה 47... לא היה לך מה להחזיר... עוד לא היתה מדינה... Disraeli
...בחרתה ראש ממשלה... שבחר לו שר ביטחון
נתתה להם את המושכות... ועכשיו אתה לא סומך עליו ?...
היתה לו בחירה ברמטכל. שהוא חשב שהיא הכי טובה. היתגלה אולי כגנב.
...פיטר אותו מיד... מה בידיוק רציתה שיעשה ?
...למה אתם לא יודעים לשבת על התחת ?... היתה לכם בחירה. מי מימכם שחושב שהוא יותר טוב
שירוץ בפעם הבאה. מי יודע אולי ...מיכאל יהיה ראש הממשלה... מוטקה שר הפנים
...אנקא הגדולה... שרת החוץ.. לראשונה רמטכלית ישראלית ...חמדה...
...שר הדתות לביא ירום הודו... את מי שכחנו ?
כן דושקא ראש המוסד החדשה... פניולה שרת החקלאות... דובה שר בלי תיק...
צריך עוד ?
...גלית שרת החינוך והתרבות... זה תפור עליה מעולה
מה הבעיה מוטקה למי מחכים ?
אתה צריך לספר לנו את התורה כל יום מחדש ?
...יצאתה למלחמה. היפסדתה. זה שלי... מה לא היה ברור עים זה
צריך ללקק למיצרים את התחת ? שיבואו הם ללקק לכם את התחת
...איך שלא יהיה מוטקה הבירה מאוד קרה...
אולי תימצא גם לי איזה מקום בממשלה הבאה ? תחשוב על זה
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים אתה רוצה להיות יו"ר הכנסת? אנקה
זה שמכה בפטיש כשמישהו מתפרע?
זה שמייצג אותנו בכל מיני טקסים
כשבאים אורחים מחו"ל?
תראה, ראש הממשלה אני דווקא לא מציעה לך.
זה תפקיד כפוי טובה אצלנו.
כל מה שתעשה או לא תעשה לא יהיה טוב.
פשוט יאכלו לך את הלב וחבל.
שמוטי או מיכאל ישעוש רוטציה ביניהם:
כמו שמעון פרס ושמיר אז בשנות ה-80
זה תפור עליהם. חוץ מזה שלהם לא יהיו
בעיות של מעילה או שוחד, הם בלתי משוחדים,
עקביים, אמינים, פטריוטיים, נחרצים.
יש עוד משהו ששכחתי?
אה, דישראלי, אתה מייעד לעצמך את התפקיד החשק מכל:
שר הביטחון. אני שמה לב שלשם לא שיבצת אף אחד
מחברי הסימניה.
מתאים לך? אפשר לצאת לדרך?
אגב, תודה על היעוד כשרת חוץ.
אני אוכיח לך ולכל חברי סימניה שמאז גולדה מאיר
לא היתה שרת חוץ יותר מוצלחת ממני:)
סליחה ציפי יקירתי, אבל לדעתי ולדעת דישראלי
מתאים לי התפקיד הזה יותר .
וזה מה שקובע. לא הגובה או הבלורית הבלונדינית.
אותי לא תתפסו הולכת יחפה במטבח מאכילה חתולים
משחקת עם האוכל ומצחקקת בטלפון.
אני לא דוגמגישה.
זה לא אישי.זה ביזניס.
דישראלי, מתי מתחילים? או שאולי צריך לשאול מתי אתה מוכן
להתחיל. אם אתה תהיה שר הבטחון ניפטר אחת ולתמיד מברק.
אתה תיתן לו נוקאאוט סופי.
יש! תיכף הולכת להכין מזוודה.
ושיר מתאים: http://www.youtube.com/watch?v=zKq96SF4YOE
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים איזה שיר מוזר אנקא... Disraeli
...אז כבר יש לך מיתנגדים ?... פיתהום כולם רוצים את התפקיד שלך
אני לא מבין מה יש לכולכם נגד ברק ...היה אחד מהגיבורים הגדולים שלכם...
איך אפשר לישכוח לו את זה ?
לא תמיד כשמצניחים אנשי צבא לג'ובים בכירים זה בדרך כלל מה שמקבלים
...יש גם הרבה הצלחות...
עוד פעם כל המערכת הפוליטית מאוד מוזרה אצלכם... ולא בידיוק ניתנת להבנה...
פה זה הכל על הראש של הנשיא... לא עובד טוב הוא הולך הביתה...
ולא הופך לשר החקלאות... עד שעוד פעם תבוא ההיזדמנות והוא עוד פעם יהיה ראש ממשלה
ומה עים ההגבלה ?
פה מושל לא יכול להיבחר יותר מפעמים למושל המדינה ...ולא חשוב כמה שהוא טוב...
רוצים דם חדש פנים חדשות
הנשיא גם הוא פעמים ולטוב או לרע הביתה
זה אותם החברה אצלכם כל הזמן... רק שמידי פעם הם על כיסא אחר...
מה ? לא רואים שזה לא בסדר ? שזה לא רחוק מהשכנים שלכם מיסביב
לא חשוב
...דפקתי נקנקיה היום עים שלוש בירות...
הצבע חזר לי לעניים... פיטפטתי עים אילי ניזכרנו באמא שלו בקרוליינה
איך שהישביע אותי שהוא יחזור בשלום מוייטנאם
.....גיברת רובינסון אישה אצילה היתה.....
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים שר/ת חוץ זה הג'וב הכי נחשק בממשלה. אנקה
מי לא רוצה להסתובב בעולם עם מזודה קטנה
ללכת למסיבות, קבלות פנים, ופגישות ללגום
קוקטיילים עם מתאבנים ולקשקש בכל מיני
שפות עם כל מיני אנשים חשובים וקולגות מארצות
אחרות? לא פלא שציפי הבלונדינית היפה רוצה
את התפקיד שלי:) נו, אני כבר לקחתי את זה ברצינות
גמורה, שמישהו יוריד לי את הרוח מהמפרשים, בבקשה!!!
דישראלי אני חושבת שאתה קלטת היטב את האנשים שמסתובבים
מסביב לכיסאות והופ כשנגמרת המוסיקה מתיישבים על איזשהו
כיסא. מי שנשאר בלי כסא הולך הביתה. זה נקרא משחק הכסאות
המוסיקליים. שיחקנו אותו כילדים בעיקר בגן.
כאן השרים/מנהיגים/ ח"כים משחקים אותו עם התפקידים שהם מאיישים.
אותם אנשים על כיסאות שונים, רק שאף אחד לא הולך הביתה.
להיפך תמיד נוספים עוד ועוד ועוד פרצופים לממשלה.
שר בלי תיק בלי שיק וכן מזיק.
כן, אנחנו דומים לשכנים שלנו.
!No we cannot להיות אחרים כנראה.
שוב, אנחנו לא בדיוק דמוקרטיה.
אנחנו מין "דמוקרטורה" או איך שתקרא לזה.
אנחנו לא ארה"ב.
אנחנו "דור מזויין".
דישראלי ידידי, טוב שהצבע חזר ללחיים:)
מה משנה איך עשית את זה. מי אני שאגיד לך מה לעשות.
שרק יהיה לך טוב והנפש תהיה שלמה עם עצמה.
ד"ש לאיליי (לא אני לא מנסה להיות אחת מההרמון:)
שלא יפתח ציפיות. אני דוגלת במונוגמיה משני הצדדים
ושיר קטן לזכר אמו של איליי בכבוד:
http://www.youtube.com/watch?v=m_jmDscGi7E
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-9 חודשים משהו גברי הוא משהו חיובי באופן אוטומטי? דובה
כיוש הוא גם ברברי, אלים, גס. תלוי אם אתה הנכבש או הכובש, כמובן.
המילה היא לא מילת גנאי, כמו שזה נראה עצם החשיבה כיבוש בשנים האחרונות הפכה לגזילת אדמה או גניבה של משהו שלא שייך לך, שימוש בכוח.
וכיבוש מלפפון...
מה ההבדל בין שבוי לחטוף? החיזבאללה מתעקשים להביט בגלעד כשבוי, אנחנו רואים בו חטוף.
בדיווחים של גורמי טרור אנחנו שומעים על עצמנו, "הציונים כובשים", הרבה דברים לא נכונים או מופזים, אבל נראה שכבר הכתרנו את עצמנו ככאלו.
והנה, שיר כובש
http://www.youtube.com/watch?v=dekiuwZhRIU
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-