פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 260 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני חודשיים אנשי אמונה ג'קי
בנוסח התפילה היהודי בחלק הווידוי אומרים "אנשי אמונה אבדו"
אנשי אמונה אמנם אבדו אבל אנשי דת יש כמו חול (ובמקרים מסויימים- כמו זבל)
זה לא אותו דבר, בכלל בכלל..
איש האמונה זה האדם שנותן תוקף למציאות שהיא בכוח (ההיפך מבפועל), נותן תוקף למצב שהוא עדיין בפוטנציה- שאין לו כוח משלו, אישה שמחזיקה תינוק ברחמה היא "איש אמונה" גדול מאוד, היא מאמינה בלב שלם שהוא יגדל ויתפתח ויגיע להיות יצור בעל כוח חיים בפני עצמו. איש האמונה זה האדם שמוכן להעז, לנסות, להיות "נחשון" כשכולם ספקנים, למשל להאמין במשאית זה דבר חסר משמעות כיום, משאית זה דבר חזק ומוכר וכולם יודעים שזה עובד..- להאמין במשאית כשעוד כולם רכבו על סוסים זו אמונה, אפשר לומר שזה שהמציא את הגלגל היה אדם נועז וחכם הרבה יותר מזה שהמציא את האייפון שכבר חי בתקופה מודרנית שכישרון ההמצאה זה ערך מקובל בפני עצמו..
להאמין בילד שיתפתח, שיצליח, להאמין בעצמך, ליזום, ואפילו לתת מחמאה ולשדר אהבה כשאתה לא בטוח שתתוגמל על זה זו אמונה. להתייחס לתופעות באופן מיוחד משלך למרות שאף אחד לא חושב כך, זו אמונה..
גם דת יכולה להיות אמונה, דת היא דבר שלא הוכח מדעית ולכן המאמין בדת יכול להיות גם איש אמונה נפלא מעצם אמונתו הדתית, אבל אם הוא דתי רק כי כולם, או כי ככה אמרו לו- הוא סתם איש דת, הוא לא איש אמונה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני חודשיים שיר עץ חיים - האר״י אלפי
מאת ר' יצחק לוריא (האר"י)
דַּע,
כִּי טֶרֶם שֶׁנֶּאֶצְלוּ הַנֶּאֱצָלִים
וְנִבְרְאוּ הַנִּבְרָאִים –
הָיָה אוֹר עֶלְיוֹן פָּשׁוּט
מְמַלֵּא אֶת כָּל הַמְּצִיאוּת.
וְלֹא הָיָה שׁוּם מָקוֹם פָּנוּי
בִּבְחִינַת אֲוִיר רֵיקָנִי וְחָלָל –
אֶלָּא הַכֹּל הָיָה
מָלֵא אוֹר הָאֵין־סוֹף הַפָּשׁוּט הַהוּא.
וְלֹא הָיְתָה לוֹ
לֹא בְּחִינַת רֹאשׁ
וְלֹא בְּחִינַת סוֹף –
אֶלָּא הַכֹּל הָיָה אוֹר אֶחָד פָּשׁוּט,
שָׁוֶה בְּהַשְׁוָאָה אַחַת.
וְהוּא הַנִּקְרָא:
אוֹר אֵין־סוֹף
וּכְשֶׁעָלָה בִּרְצוֹנוֹ הַפָּשׁוּט
לִבְרוֹא אֶת הָעוֹלָמוֹת
וּלְהַאֲצִיל אֶת הַנֶּאֱצָלִים –
לְהוֹצִיא לָאוֹר שְׁלֵמוּת פְּעוּלוֹתָיו,
שְׁמוֹתָיו וְכִנּוּיָיו –
שֶׁהָיְתָה זֹאת סִבַּת בְּרִיאַת הָעוֹלָמוֹת.
הִנֵּה אָז
צִמְצֵם אֶת עַצְמוֹ אֵין־סוֹף
בַּנְּקוּדָה הָאֶמְצָעִית,
אֲשֶׁר בּוֹ בָּאֶמְצָע מַמָּשׁ,
וְצִמְצֵם אֶת הָאוֹר הַהוּא
וְהִתְרַחֵק
אֶל סְבִיבוֹת צַדֵּי הַנְּקוּדָה הָאֶמְצָעִית.
וְאָז נִשְׁאַר מָקוֹם פָּנוּי –
אֲוִיר וְחָלָל רֵיקָנִי
מֵהַנְּקוּדָה הָאֶמְצָעִית מַמָּשׁ.
וְהִנֵּה הַצִּמְצוּם הַזֶּה
הָיָה בְּהַשְׁוָאָה אַחַת
בְּסְבִיבוֹת הַנְּקוּדָה הָרֵיקָנִית הַהִיא –
בְּאֹפֶן שֶׁמְּקוֹם הַחָלָל הַהוּא
הָיָה עָגוֹל
מִכָּל סְבִיבוֹתָיו
בְּהַשְׁוָאָה גְּמוּרָה.
וְהִנֵּה אַחַר הַצִּמְצוּם,
אֲשֶׁר אָז נִשְׁאַר מְקוֹם הַחָלָל
וְהָאֲוִיר פָּנוּי וְרֵיקָנִי
בְּאֶמְצַע אוֹר הָאֵין־סוֹף מַמָּשׁ –
הִנֵּה כְּבָר הָיָה מָקוֹם
שֶׁיוּכְלוּ שָׁם לִהְיוֹת
הַנֶּאֱצָלִים,
וְהַנִּבְרָאִים,
וְהַיְּצוּרִים,
וְהַנַּעֲשִׂים.
וְאָז
הִמְשִׁיךְ מֵאוֹר אֵין־סוֹף
קַו אֶחָד שֶׁלּוֹ
מִלְּמַעְלָה לְמַטָּה,
הַמִּשְׁתַּלְשֵׁל
וְיוֹרֵד
תּוֹךְ הַחָלָל הַהוּא.
וּדֶרֶךְ הַקַּו הַהוּא –
הִאֱצִיל,
וּבָרָא,
וְיָצַר,
וְעָשָׂה
כָּל הָעוֹלָמוֹת כֻּלָּם.
קוֹדֶם אַרְבַּעָה הָעוֹלָמוֹת הָאֵלֶּה –
הָיָה אֵין־סוֹף אֶחָד
וּשְׁמוֹ אֶחָד
בְּאֶחָדוּת נִפְלָאָה וְנֶעֱלָמָה –
שֶׁאֵין כֹּחַ
אֲפִלּוּ בַּמַּלְאָכִים הַקְּרוֹבִים אֵלָיו –
וְאֵין לָהֶם הַשָּׂגָה בָּאֵין־סוֹף.
כִּי אֵין שֵׂכֶל נִבְרָא
שֶׁיָּכוֹל לְהַשִּׂיגוֹ,
שֶׁהֲרֵי
אֵין לוֹ מָקוֹם,
וְלֹא גְבוּל,
וְלֹא שֵׁם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני חודשיים דת ואמונה יוסי נינוה
לדעתי, דת ואמונה הם שני דברים שונים.
אמונה באלים היתה קיימת מאז קיומו של האדם.
היהדות הביאה לעולם מוצר חדש - "דת".
המילה "דת" היא מלה פרסית, אשר מופיעה לראשונה במגילת אסתר. אומר המן למלך: "...ואת דתי המלך אינם עושים". כלומר" מצוות, פקודות, חוקים שאתה מלך ציווית אינם מקיימים.
כלומר: המלה "דת" משמעותה - צווים, הוראות, ואילו הם המצוות הכתובות בתורה (תורה מלשון להורות - הוראות).
לכל עמי העולם הקדום היתה אמונה, אבל אין להם מצוות אלוהיות, כנ"ל באמונות של היום, אצל היפנים והסינים וכן אצל השבטים בדרום אמריקה. רק באמונות המונותאיסטיות (יהדות, נצרות ובאיסלאם) יש מצוות אלוהיות.
מקווה שהבהרתי את ההבדל בין שני המושגים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני חודשיים תודה יוסי ג'קי
סקירה יפה מאוד
אני התכוונתי להסביר את המשמעות הפסיכולוגית ולא המשמעות הסמנטית או ההיסטורית אבל תודה רבה רבה
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני חודשיים על המלך נמרוד, אברהם, ואמונה בהוויה - לג׳קי אלפי
ברומנסה שנכתבה בסוף ימי הביניים, על המלך נמרוד מופיעות המילים הבאות בלאדינו:
Kuando el Rey Nimrod al kampo salía
mirava en el syelo i en la estreyería
vido una luz santa en la Djudería
ke avía de naser Avraham Avinu.
ובתרגום לעברית
כאשר המלך נמרוד יצא אל השדה
הוא הביט אל השמים ואל הכוכבים
וראה אור קדוש במקום ההוויה,
שעתיד להוולד ממנו אברהם אבינו
* בתרגומים הרגילים מופיע הביטוי en la Djudería
שפירושו הרובע היהודי, אך זה מושג מאוד מאוחר המתוארך לימי הביינים באירופה
אברהם לא יכול היה להוולד ברובע היהודי, כי יהודה נינו, וממלכת יהודה הנקראת על שמו אינם קיימים עדיין.
אלא שההוויה המחייה ומקיימת את המציאות נרמזת בשם יהודה י-ה-ו-(ד)-ה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני חודשיים האמונה היא הווית האמת, ועל האמת סובבים החיים אלפי
ואילו דת היא חוק נכפה, מכשיר שליטה ולכן איננה יכולה להיות הוויה.
וראה בעניין הנידון את בקשת יעקב מיוסף: ״אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ שִׂים נָא יָדְךָ תַּחַת יְרֵכִי וְעָשִׂיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם״. (בראשית מ״ז כ״ט)
ממי מבקשים חסד ואמת? מאדם מאמין, ואמונה היא שקופה לא ניתן לראות אותה, לכן היא הווית האמת.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-