הסיפור יפה כי הוא אוסף של הנחות משעשעות.
ראשית כל, מדוע צריך ישועה? כל מה שמופיע נעלם, למשל גור חתולים הומלט, יחיה את שנותיו ויעלם, משמע הגוף הינו דבר חולף ואינו מקיים את עצמו, אלא הוא מונשם, אם לא יונשם יחדל הגוף. נמצא כי יש הנחה מוקדמת לדבר שאינו קיים (גוף) שהוא קיים מתוקף עצמו, ואינו כך, כי הגוף אינו מחולל את החיים, כי אם מונפש מהם.
ואם הגוף אינו קיים, כלומר, אין לו קיום משלו, אלא אם כן - מונפש, מדוע לבקש ישועה עבור משהו שלא קיים?
כתב הנביא: ״אני הויה לא שניתי״, כלומר ההויה being אינה חזיון דואלי, אינה מותנת בתהליך של הבשלה בזמן אינה מופיעה ונעלמת, אלא קיימת, זמינה בכל רגע, ספונטנית ואינה דורשת מאמץ או יגיעה.
כאשר תבדוק היכן נמצא היסוד לטעות תמצא במשפט שאמרה חוה ומתאים לכל אדם שיש לו זוג עיניים: ״ותלד את קין, ותאמר, קניתי איש את יהוה״, כלומר יש בידי קנין (גוף) של הויה, של קיום. וזוהי הטעות הנפוצה, כי הגוף אינו קיים מכח עצמו, אלא הוא קנין - קריא טריטוריה של מרחב זמן דחוס שהקיום או התודעה נחים בו לרגע.
ומה אנשים רוצים? בנים - כדי שיהיו אבות, כי אין אבות ללא בנים, והרי לך תפיסת עולם, קודם ונמשך סיבה ומסובב.
כאשר תראה שניים הולכים בשדרה, אדם בוגר ולידו ילד, בלי לחשוב תאמר אלו הם אב ובן, ולא רק אתה כל אדם מכל תרבות בכל שפה, כי זוהי התמונה שרואות העיניים, אור ישר
או - רציונל, ועל כך מדבר פרק א׳ בבראשית,״ויהי אור״.
אבל האמת היא שאין לך אם ואב, ולא שם ולא גוף, ואם כך למה לך ישועה?
בפיוט ״יגדל אלהים חי״ שבנוי על י״ג עיקרים של הרמב״ם, כתוב: ״אֵין לוֹ דְמוּת הַגּוּף וְאֵינוֹ גּוּף״.
ומה אומרים לתינוק בשעה שנולד? יש לך גוף ויש לך שם, יש לך אב ויש לך אם,
הנה הצמצום הראשון ואות קין שילך איתו כל חייו ועוד יבקש עליו ישועה.
כל טוב ג׳קי
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה