פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 259 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 7 חודשים C.פּור ש.כּתב.ת.יּ... כּ.
התחפשתי יפה...
הסתרתי את הקעקוע...
נכנסתי לחנות ספרים באזור חרדי...
התעניינתי באיזה שהוא ספר...
(לא מּ.שנה הּ.שׂם... נשׂיּםּ בּ.צדּ.
עבר. מאחורינו.)
ה"בחור" בחן אותי ושאל, בשביל מי הספר?
עניתי לו: "מנחה... לאלוהי הבעל."
------------------------------
גמרא, מנחות כ"ט ע"ב...
מתואר שם שמשה רבנו עולה למרום ורואה את הקב"ה יושב **וקושר כתרים לאותיות**.
משה שואל את הקב"ה מה מטרת הכתרים, והקב"ה משיב לו שבעתיד יקום אדם בשם *רבי עקיבא בן יוסף*, שידרוש על כל תג ותג הרים של הלכות.
משה מבקש לראות את רבי עקיבא, והקב"ה מושיב אותו בשורה האחרונה בבית מדרשו של רבי עקיבא. משה אינו מבין את השיעור ונחלש דעתו, עד שרואה שתלמידיו שואלים את רבי עקיבא על מקור הדברים, והוא משיב: *"הלכה למשה מסיני"*.
משה נרגע, אך שואל את הקב"ה: "אם יש לך אדם כזה, מדוע אינך נותן את התורה על ידו?" והקב"ה עונה לו: *"שתוק, כך עלה במחשבה לפני"*.
בהמשך, משה מבקש לראות את שכרו של רבי עקיבא, ואז הוא רואה את מיתתו הנוראה, כאשר הרומאים סורקים את בשרו במסרקות של ברזל. משה מזדעזע ושואל:
*"זו תורה וזו שכרה?"*, והקב"ה עונה לו: *"שתוק, כך עלה במחשבה לפני"*.
*בּ* - מייצגת את המעשׂ.הּ, בּפוֹעל > תחילת הבריאה.
הסיפור מציג את עומק התורה, את ההמשכיות שבין משה לרבי עקיבא, ואת השאלה הכאובה על צדק האלוקי.
כך עלה במחשבה לפני.
הכל ידוע מראש:
[בּרא.שיּ"ת טּו יּג]
"וַיֹּאמֶר לְאַבְרָם:
יָדֹעַ תֵּדַע: כִּי גֵר יִהְיֶה *זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם*.
וַעֲבָדוּם, וְעִנּוּ אֹתָם: אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה".
400 שנה. שנה, למד, מה הוא 400.
400 > ת.
*תּ* - מייצגת סּוֹףּ.הּ של המעשה, תכלית. סוף מעשׂ השםּ > סוף מעשׂ הּשׂםּ > סוף מּעשׂ.הּ...
בליל פסוקים שכל אחד הוא שיר עם כותרת משל עצמו.
[שׂמּוֹ.אלּ בּ *טּו לּדּ*]
"וְאִם הָעִיר תָּשׁוּב...
וְאָמַרְתָּ לְ.אַבְ.שָׁלוֹם עַבְדְּ.ךָ; (מבקש שלום)
אֲנִי הַמֶּלֶךְ.
אֶהְיֶה עֶבֶד אָבִיךָ. (אבינו, מלכנו)
*וַאֲנִי, מֵאָז וְעַתָּה*.
*וַאֲנִי*, עַבְדֶּךָ.
וְהֵפַרְתָּה *לִ.יּ*.
אֵת (א עד ת)
עֲצַ.ת *אֲחִי... תֹפֶל*" (עץ תָּפֵל.)
תפל.
בין לידה (אלד) להפלה (תפל).
------------------------------
[שמּוֹת לּא יּח]
"וַיִּתֵּן אֶל מֹשֶׁה כְּכַלֹּתוֹ לְדַבֵּר אִתּוֹ בְּהַר סִינַי שְׁנֵי לֻחֹת הָעֵדֻת לֻחֹת אֶבֶן כְּתֻבִים *בְּאֶצְבַּע אֱלֹהִים*".
[שמּוֹת ח טּו]
"וַיֹּאמְרוּ הַחַרְטֻמִּים אֶל פַּרְעֹה *אֶצְבַּע אֱלֹהִים הִוא* וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה".
[דּנּ.יּ.אלּ הּ הּ]
"בַּהּ שַׁעֲתָה (נפקו) [נְפַקָה] *אֶצְבְּעָן דִּי יַד אֱנָשׁ וְכָתְבָן* לׇקֳבֵל נֶבְרַשְׁתָּא עַל גִּירָא דִּי כְתַל הֵיכְלָא דִּי מַלְכָּא וּמַלְכָּא חָזֵה פַּס יְדָה דִּי כָתְבָה".
יּ... כתב, כותב וימשיך לכתוב.
------------------------------
[יּשע.יּהּוֹ כּטּ יּג]
"וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי:
*יַעַן* כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו, כִּבְּדוּנִי...
וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי...
וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי...
**מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה**".
חז"ל מפרשים את הפסוק:
"וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה"
כמתייחס לאנשים שמקיימים מצוות מתוך הרגל חיצוני, ללא הבנה פנימית וללא כוונה אמיתית לעבודת הּ.
פרשנות חז"ל:
בתלמוד הבבלי, **במסכת ברכות י"ז ע"ב, נאמר**:
"אֵין לָהֶם שְׂכָר עַל מַעֲשֵׂיהֶם...
שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים לְשֵׁם שָׁמַיִם"
כלומר, כאשר אדם מקיים מצוות רק מתוך הרגל או חינוך חברתי, אך ללא יראת שמים פנימית אמיתית, עבודתו אינה רצויה לפני הּ.
במדרש תנחומא (תולדות, ג'), מובא שהפסוק מזהיר מפני אנשים העוסקים בתורה ובמצוות מתוך מסורת בלבד, מבלי להעמיק ולהתחבר באמת אל התוכן הפנימי.
הקשר **לתקופתם** של חז"ל:
חז"ל לעיתים קישרו את הדברים לאנשי דורם, במיוחד לקבוצות כגון הצדוקים או המינים, שפעלו לכאורה בשם הדת אך ללא אמונה פנימית אמיתית.
כמו כן, הם התייחסו ליהדות שמתקיימת באופן מכני וללא חיבור פנימי כמצב מסוכן שעלול להוביל לשחיקה רוחנית ולירידה בערך הדתי האמיתי.
בקיצור: חז"ל מפרשים שהפסוק מתאר מצב שבו אנשים מקיימים את מצוות הּ מתוך שגרה ולימוד טכני בלבד, ולא מתוך אהבה ויראה פנימית כנה.
[נּחמּ.יּהּ ז ע"ב]
"וַיֵּשְׁבוּ הַ *כֹּהֲנִ* ים וְהַ *לְוִיִּ* ם וְהַ *שּׁוֹעֲרִ* ים וְהַ *מְשֹׁרְרִ* ים וּמִן הָעָם וְהַנְּתִינִים וְכָל יִשְׂרָ אֵל,
*בְּעָרֵיהֶם וַיִּגַּע הַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּעָרֵיהֶם*"
נּח.מּ.יהּ ז ע"ב.
בּ.מסכ.ת בּרכ.ו.ת *יּ*"*ז* ע"ב.
מסכ ברכ יזע בּ.
יזע, מעשׂ.ה ברא.שי"ת.
בּמּ.דרש ת.נּחומ.א (ת.לד.ו.ת, ג')
דרש נח ו מּ א (ת לד ו ת ג)
דרש למד
נח איש צדיק היה, יחיד בדורו.
ו מחברת
מּ תהליך אדם על האדמה.
א חסד מלפני...
ת סוף מעשׂ.ה
לד... אלד
ו מחברת
ת סוף מעשׂ.ה
ג תפארת בראשית.
חז"ל היה. הווה יש. תהיה שירה חדשה.
אם התעוררה חדשה, גם היא תופסת. על אותו משקל.
--------------------
*ולא יכנף עוד מוריך*
[יּשע.יּהּוֹ לּדּ יּא] *(אותיות א.ל.ד)*
"וִירֵשׁוּהָ:
קָ.אַת וְקִפּוֹד וְיַנְשׁוֹף וְעֹרֵב יִשְׁכְּנוּ בָהּ.
*וְנָטָה* עָלֶיהָ *קַו* תֹ.הוּ וְאַבְנֵי בֹ.הוּ".
[יּשע.יּהּוֹ לּדּ א] *(אותיות א.ל.ד)*
"קִרְבוּ גוֹיִם לִשְׁמֹעַ...
וּלְאֻמִּים הַקְשִׁיבוּ:
תִּשְׁמַע הָאָרֶץ וּמְלֹאָהּ:
תֵּבֵל וְכָל צֶאֱצָאֶיהָ".
*תּ* - מייצגת סּוֹףּ.הּ של המעשה, תכלית. סוף מעשׂ השםּ > סוף מעשׂ הּשׂםּ > סוף מּעשׂ.הּ.
מקו אל קו...
[תהּי.לּיּ.םּ *צו א*]
"שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ.
שִׁירוּ לַיהוָה...
כָּל-הָאָרֶץ..."
[יּשע.יּהּוֹ *כּח יּ*]
"כִּי צַו לָצָו, צַו לָצָו...
קַו לָקָו, קַו לָקָו...
זְעֵיר שָׁם... זְעֵיר שָׁם..."
[יּשע.יּהּוֹ מּ כּבּ]
"הַיֹּשֵׁב עַל חוּג הָאָרֶץ
וְיֹשְׁבֶיהָ כַּחֲגָבִים...
*הַנּוֹטֶה* כַדֹּק שָׁמַיִם:
*וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת*".
------------------------------
[איּוֹבּ *ח יּדּ*] מה היא הּ.חיּדּהּ...?
"אֲשֶׁ *ר יָק* וֹ ט *כִּסְל* וֹ...
וּ *בֵית עַכָּבִ* ישׁ מִ *בְטַח* וֹ".
[איּוֹבּ *ח יּדּ*]
"אֲשֶׁר יָקוֹט כִּסְלוֹ...
וּבֵית עַכָּבִישׁ מִבְטַחוֹ".
------------------------------
https://youtu.be/DGpnjc_6hys?si=3hk5c6P_0e6qtsmV
נביאים...?
מטורללים. הוזים, חולמים...
מתבטאים כמו קופים דלוקים, חסרי נחת...
מונעים באמצעות נבואות זעם וכל מני... (הנעה.. בגדול)
שאמורות לגרום להם להתנפץ לכל עבר...
כמו מקוננת פטתטית שמכה על פניה...
כמו ים סוער שמכה בסלעים...
כזה...
[יּחזקּ.אלּ א דּ]
"וָאֵרֶא וְהִנֵּה רוּחַ סְעָרָה בָּאָה מִן הַצָּפוֹן עָנָן גָּדוֹל וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת וְנֹגַהּ לוֹ סָבִיב וּמִתּוֹכָהּ כְּעֵין הַחַשְׁמַל מִתּוֹךְ הָאֵשׁ".
[יּחזקּ.אלּ א כּז]
"וָאֵרֶא כְּעֵין חַשְׁמַל כְּמַרְאֵה אֵשׁ בֵּית לָהּ סָבִיב מִמַּרְאֵה מׇתְנָיו וּלְמָעְלָה וּמִמַּרְאֵה מׇתְנָיו וּלְמַטָּה רָאִיתִי כְּמַרְאֵה אֵשׁ וְנֹגַהּ לוֹ סָבִיב".
[יּחזקּ.אלּ ח בּ]
"וָאֶרְאֶה וְהִנֵּה דְמוּת כְּמַרְאֵה אֵשׁ מִמַּרְאֵה מׇתְנָיו וּלְמַטָּה אֵשׁ וּמִמׇּתְנָיו וּלְמַעְלָה כְּמַרְאֵה זֹהַר כְּעֵין הַחַשְׁמַלָה".
קוקו לגמרי...
מה היה יפה בירמיהו...?
הוא היה מחובר למציאות ולמד לקרוא אותה.
https://www.lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=7672
ארוך... לא חייבים לקרוא לעומק כדי להבין את הרעיון...
בקיצור... זאת המציאות בכמה מילים:
הּ.מּ.יּיּנּ.וֹ.ת...
ציפורים פולשות ואגרסיביות.
הּ.תוֹכ.יּ.םּ
ציפור חכמה, אך ח.קּ.יי.נּ.ית ופולשת.
הּ.יּוֹנּ.יּ.םּ...
מלא מהן.. שמנות, מטומטמות... וכל יתר התכונות...
(תקועות עמוק בבטן הלוויתן)
הּ.דּרוֹר.יּ.םּ...
נדיר.יּ.םּ.. הולכים ומתמעטים.
הּ.דוּכ.יּ.פּת...
כמעט ולא רואים אותה.
הּ.נּח.נּ.יּ.אלּ.יּ...
בא עם החורף. כשקר ולא מגניב.
בקושי יש לנו גשם..
והארץ.. מלאה חמס.
למה יש לחכות...?
אי.איּיּ...
https://youtu.be/piPNeh4b13M?si=pXqnYK3InRfa7yYx
וגם את זה בטח נהרוס בדרך...
אם זה לא יהרוס אותנו קודם.
אז אולי אנחנו גם סוג של כזה...
קטונתי.
הגעתי לּ. כּנּע. ןּ...
אני פשוט כאן:
https://youtu.be/Ius6izsgdpI?si=5uR8Te_eAXI_2wVH
------------------------------
בּ.
הכל ידוע ונחתם מברא.שיּ"ת.
רבי עקיבא... יצא בשלום מן הּפּרדּ.סּ.
ואהבת לרעך.
אולי כדאי פשוט לנסות את זה...
נּטּו... את זהּ:
[יּשע.יּהּוֹ מּ כּבּ]
"הַיֹּשֵׁב עַל חוּג הָאָרֶץ וְיֹשְׁבֶיהָ כַּחֲגָבִים *הַנּוֹטֶה* כַדֹּק שָׁמַיִם וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת".
------------------------------
על אהּלּ הּ.לּויּ.ת.ןּ...
סוכ.ת עור .ו של לו .ו. יתן...
(סוכת עורו של לוויתן)
כּ.מּעטּ שכח.ת.י:
[בּרא.שיּ"ת ג כּא]
"וַיַּעַשׂ *יְהוָה אֱלֹהִים* לְאָדָם וּלְאִשְׁתּוֹ *כׇּתְנוֹת עוֹר*.
וַיַּלְבִּשֵׁם".
------------------------------
https://youtu.be/0bHnkcZfNx8?si=4Z5ftGWVPrUphbSP
------------------------------
נּו... נּ.שׂים בצד...
אחרי הכל...
זה רק הּ.ע"ב של.יּ...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה