פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 116 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 8 חודשים ניתוח בית שלישי / אלף בית / נעמי שמר כּ.
"בני השש ובני השבע
אלף-בית, אלף-בית,
מציירים בגיר וצבע
אלף-בית, אלף-בית,
ויוצאות במחול מחניים
אלף, אלף-בית,
אותיות עשרים ושתיים
אלף-בית.
(אלף-בית-גימל-דלת-הא-וו-זין-חית)"
------------------------------
הערה כללית:
הניתוח הבא מתאר את התפתחותם של בני השש והשבע כרעיון מטפורי על מסע ההתפתחות האנושית, תוך שימוש במפתח האותיות. הוא אינו מתיימר לתאר שלבים התפתחותיים מדויקים מבחינה מדעית אלא להעניק פרשנות רחבה על תהליך הלמידה והצמיחה.
שורה 1: "בני השש ובני השבע"
בני השש (6 = וּ)
וּ:
מסמלת חיבורים וקשרים בין עולמות, רעיונות ואנשים.
פירוש:
בני השש נמצאים בשלב שבו הם מעצבים קשרים קיימים ובונים על היסודות שהונחו בגיל צעיר יותר.
הם מעמיקים את ההבנה של החיבורים בעולם ומתרגלים את השימוש בידע.
בני השבע (7 = זּ)
זּ:
מסמלת נשק, כוח, כלי ואחריות.
פירוש:
בני השבע מתמקדים ביישום הכלים והיכולות שלהם, וממשיכים להתקדם, ללמוד ולהפנים את משמעות הבחירות שלהם במרחב החברתי והאישי.
שורה 2: "אלף-בית, אלף-בית"
החזרה על "אלף-בית" מחזקת את הרעיון שהאותיות הן יסודות נצחיים של למידה וחיבור, המספקות בסיס יציב למעבר משלב לשלב.
שורה 3: "מציירים בגיר וצבע"
גיר:
חומר פשוט וזמני, שמייצג למידה ראשונית וגמישות מחשבתית.
צבע:
מסמל חיוניות, יצירתיות והוספת יופי לרעיונות.
משמעות בהקשר של 6 (וּ) ו-7 (זּ):
בגיל שש ושבע, הציור בגיר וצבע מסמל את השלב שבו מתחברים הרעיונות (וּ) עם הכלים והכוח לעצב את המציאות (זּ).
הילדים לא רק לומדים, אלא גם ממשיכים לפתח ולשכלל את היכולת "לצייר" את עולמם ולתת ביטוי מכוון ליכולותיהם.
ביטוי יצירתי:
הציור אינו רק שלב התפתחותי של ילדים; הוא מייצג את החשיבות של ביטוי עצמי לאורך כל חיי האדם – כאמצעי לגילוי, הבנה ועיצוב עולמנו הפנימי והחיצוני.
שורה 4: "ויוצאות במחול מחניים"
מחול:
ריקוד המסמל שמחה, תנועה והרמוניה.
מחניים:
משחק שמשלב בין הפרדה לחיבור, בין "אני" ל"אחר".
משמעות בהקשר של 6 (וּ) ו-7 (זּ):
המחול מבטא את התנועה המחוברת של וּ (חיבורים), המשלבת בין הרעיונות.
מחניים מדגיש את ההבנה של זּ (כוח ואחריות):
המשחקיות שבחיים, שבה יש כוחות מנוגדים, ויש לבחור כיצד לפעול.
שורה 5: "אותיות עשרים ושתיים"
22 האותיות:
מייצגות את תבנית הבריאה, המורכבת ממחזוריות של חיבורים (וּ) ושל כוח ועוצמה (זּ).
משמעות:
כל אות נושאת בתוכה את השילוב של יצירה (6) ואת הבחירה כיצד להשתמש בכוחותיה (7).
חיבור כולל לבית השלישי
6 = וּ:
מייצג את עיצוב הקשרים והעמקתם.
7 = זּ:
מסמל את ההכרה בכוח ובאחריות של הבחירות, הכלים והמעשים.
שילוב השניים:
הבית כולו מתאר את המסע הפנימי של הילדים (והאדם) – מעבר משלב של למידה ופתיחות לרעיונות חדשים, אל שלב של הבנה עמוקה יותר ויישום מושכל של הכוחות.
מסר מהבית השלישי:
6 (וּ):
יצירת קשרים – הלמידה של העולם היא הבנה כיצד כל הדברים קשורים זה לזה.
7 (זּ):
שימוש בכוח ובחירה נכונה – הילדים (והאדם) לומדים להכיר בכוחם ולעשות בחירות המובילות להרמוניה ויצירה.
מחול החיים:
האותיות מתעוררות לחיים בריקוד, בחיבורים ובמשחק, כשהן משקפות את המסע האנושי – מחיבור לתודעה וליצירה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה