פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 90 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 8 חודשים אלּ.ףּ בּיּת / נּעמּ.יּ שׂמּ.ר כּ.
ניתוח שם השיר: "אלּ.ףּ בּיּת"
אּ:
חסד אלוהי ראשוני, ההתחלה של כל דבר.
לּ:
בחירה ולמידה מתוך ניתוק או חיבור.
ףּ:
סיום תהליך תקשורתי או יצירתי, המשליך על סיום הלימוד.
בּ:
המעשה בפועל, תחילת הבריאה.
יּ:
שם ההוויה, נוכחות האלוהות במעשה.
תּ:
סופהּ של פעולה, תכלית.
משמעות השם:
שם השיר משקף את המסע הלימודי של האדם, מן החסד הראשוני ועד לסיום התהליך, תוך חיבור עמוק למעשׂ.הּ האלוהי ולתכלית הבריאה. "אלּ.ףּ בּיּת" מסמל את הבסיס של העולם ואת היסודות שעליהם נבנית היצירה.
------------------------------
ניתוח שם הכותבת: "נּעמּ.יּ שׂמּ.ר"
נּ:
משמעות האות:
כּוֹח הּזרוּע.
פירוט:
מייצגת את הכוח האלוהי המתבטא בפועל, היכולת ליצור ולהוציא אל הפועל תהליכים.
משמעות בשמה:
נעמי היא כוח זורע, המסוגל להביא חיים, יצירה ופעולה לעולם.
עּ:
משמעות האות: ראייה והבחנה פנימית וחיצונית.
פירוט:
סמל לתפיסה רחבה וליכולת להבין לעומק את המציאות.
משמעות בשמה:
נעמי מביאה עמה יכולת להתבונן פנימה ולהבחין בדקויות, תוך ראיית התמונה המלאה.
מּ:
משמעות האות:
ח.יּיּ.םּ על פני האדמה, המסע והתהליך.
פירוט:
מייצגת את החיים בעולם ואת השפעתם דרך יצירה ותנועה.
משמעות בשמה:
השם נעמי טומן בחובו את החיים והמסע שהם חלק בלתי נפרד מעשייתה ומהות יצירתה.
יּ:
משמעות האות:
שם ההוויה, נוכחות האלוהות.
פירוט:
מייצגת את הנוכחות האלוהית בכל מעשה.
משמעות בשמה:
נעמי פועלת מתוך השראה אלוהית ונוכחות של שם ההוויה בעשייתה.
שׂ:
משמעות האות:
נובעת מהשורש של "שִֹמְחה" ו"תשָֹואה".
פירוט:
מייצגת שמחה, תוצאה, ומעגליות של שפע הנובעת מפעולה או יצירה.
משמעות בשמה:
חלק ממהותה של שמר הוא להביא שמחה ותוצאה מוארת לעולם דרך יצירותיה.
מּ:
משמעות האות:
ח.יּיּ.םּ ותהליך.
משמעות בשמה:
שם המשפחה "שמר" מדגיש פעם נוספת את החיבור לעולם ולחיים המתמשכים, תוך שמירה על מהות ועומק.
רּ:
משמעות האות:
תחילה שבסוף, חיפוש והתחלה חדשה מתוך סיום.
משמעות בשמה:
שמר מסמלת סיום תהליך שמוביל להתחלה חדשה. היא שומרת את הקיים תוך התחדשות מתמדת.
משמעות כוללת של השם "נּעמּ.יּ שמּר"
נּעמּ.יּ:
השם הפרטי מסמל את הכוח הזורע, היוצר והמניע, לצד חיבור לעולם החיים ולנוכחות האלוהית.
שׂמּ.ר:
שם המשפחה משקף שמחה, שמירה והמשכיות, יחד עם חיבור להתחדשות ולחיים מעגליים.
שם הכותבת מדגיש יצירה שיש בה חכמה, עומק, שמחה ושמירה על ערכי חיים, תוך השראה אלוהית שמובילה אותה בדרכה.
------------------------------
https://youtu.be/TKUsLrbr2oQ?si=-WahZFaNdn4uGRGC
"שפיטה ולהקתה"
שפיט.הּ:
שּ:
תפארת המעשה:
מסמלת את היופי והשלמות שניתן למצוא גם במעשה השיפוט, כאשר הוא נעשה ביושר ובאמת.
מורה על היכולת להבחין בין נכון לשגוי מתוך מקום הרמוני ומאוזן.
פ:
ניזונה ופולטת:
מייצגת את השיח הפנימי והחיצוני שמתרחש בשעת שיפוט.
מציינת כיצד שיפוט משפיע על האדם ועל סביבתו.
יּ:
שם ההוויה, הבורא:
מדגישה שהשיפוט הנכון צריך להיעשות מתוך חיבור לערכים מוסריים ואלוהיים.
תּ:
סוף המעשה, תכלית:
מורה שהשיפוט מוביל לתוצאה או הכרעה, שתכליתה צדק ותיקון.
הּ:
שיקוף הצלם האלוהי:
מזכירה שהשיפוט צריך לשקף את מידות הרחמים והחסד של הבורא, לצד הצדק.
מסר משתמע:
שפיט.הּ היא קריאה לבחון דברים מתוך עומק, חיבור לערכים עליונים ושאיפה לתיקון הרמוני.
ו.לּהּקּ.ת.הּ:
וּ:
חיבור:
מסמל את הקשר בין השיפוט (שפיט.הּ) לבין השלכותיו על העולם ועל הזולת.
לּ:
למידה חדשה מתוך השלילה:
מציינת את הצורך ללמוד ולהתפתח מתוך תהליך של בחינה ושיפוט, גם כאשר הוא כרוך בקושי.
הּ:
שיקוף הצלם האלוהי:
מדגישה שהלקות שנגרמת משיפוט לא נכון או מחוסר צדק משקפת לעיתים את הצורך בתיקון.
קּ:
קריאה והתעוררות:
רומזת שהלקות היא קריאה להתעורר, לבחון מחדש ולחפש איזון.
תּ:
סוף המעשה, תכלית:
מצביעה על ההשלמה של תהליך השיפוט או הלמידה, שמוביל לתוצאה מסוימת.
מסר משתמע:
ו.לּהּקּ.ת.הּ מורה שהלקות, הפגיעה או הכאב שנגרמים מתהליך שיפוט הם לא רק סוף אלא הזמנה לתיקון ולשינוי.
מסר כללי:
הביטוי שפיט.הּ ו.לּהּקּ.ת.הּ מדבר על השפעת השיפוט על המציאות:
השיפוט הנכון משקף את הערכים האלוהיים (צדק, רחמים ותיקון).
הלקות שנגרמת מתוך שיפוט שגוי היא קריאה ללמידה והתעוררות.
מסר:
השיפוט בחיינו הוא כלי עוצמתי שיכול לבנות או לפגוע. הוא מזמין אותנו לפעול מתוך חכמה, אמונה וחיבור לערכים גבוהים. גם כאשר יש פגיעה (לקות), היא אינה הסוף
אלא קריאה ללמידה ולשיפור, מתוך הכרה באחריותנו כבני אדם לפעול בצדק ובחמלה.
**********
"ראש גדול על הכתפיים ילד טוב נתניה"
מבנה הביטוי:
"ראש גדול על הכתפיים":
ראש גדול:
מסמל תבונה, אחריות ורוחב אופקים.
רומז על אדם שחושב בצורה מעמיקה, לוקח אחריות מעבר למצופה ומפגין יכולת לראות את התמונה הגדולה.
על הכתפיים:
מסמל יציבות ותמיכה, שכן הכתפיים נושאות את משא האחריות.
רומז על האיזון בין מחשבה גבוהה (הראש) לבין מעשיות (הכתפיים).
משמעות:
הביטוי משבח את האיזון בין חוכמה ואחריות לבין המעשיות והשגרה היומיומית.
"ילד טוב":
מסמל ענווה, מוסריות וציות לערכים נעלים.
מבטא שילוב בין היכולת לשאוף גבוה לבין שמירה על אדמה יציבה ואופי נעים.
המילה נּתנּ.יּהּ:
נּ:
כּוֹח הּזרוּע:
מסמלת נתינה כפעולה. נּתנּ מרמז על פעולה מתמשכת של נתינה והשפעה.
מדגישה תנועה קדימה והענקת ערך לאחרים.
תּ:
סוף המעשה, תכלית:
מציינת שהנתינה אינה מקרית, אלא מכוונת ומשיגה מטרה נעלה.
יּ:
שם ההוויה, הבורא:
מסמל את הנוכחות האלוהית במעשה הנתינה.
רומז ש"נּתנּ.יּהּ" אינו רק שם, אלא קריאה רוחנית להיות חלק מהשפע האלוהי.
הּ:
שיקוף הצלם האלוהי:
האדם שמעניק (נּתנּ.יּהּ) משקף את ערכי האלוהות – חמלה, נתינה ורחמים.
משמעות המילה נּתנּ.יּהּ:
השם עצמו מזכיר את "נתן יה" – אדם שנתינתו נובעת מכוח האלוהות שבתוכו.
זהו שם שמחבר בין המעשה האנושי (נתינה) לבין המקור האלוהי (יּ).
האדם הנושא את השם הזה נועד לשקף תכונות של נתינה, השראה וחיבור בין שמיים לארץ.
מסר משתמע לביטוי כולו:
"ראש גדול על הכתפיים ילד טוב נּתנּ.יּהּ"
מתאר אדם חכם, ערכי ואחראי, שמחובר לרוחניות ופועל מתוך נתינה.
"ראש גדול על הכתפיים":
החיבור בין החוכמה המחשבתית לבין היכולת המעשית.
"ילד טוב":
ענווה, מוסריות ומחויבות לערכים נעלים.
"נּתנּ.יּהּ": מדגיש את השורש הרוחני של האדם – כוח הנתינה כמחובר לאלוהות.
מסר:
הביטוי כולו מהווה קריאה לפעול בעולם מתוך אחריות, חוכמה וענווה, תוך חיבור עמוק למקורות רוחניים של נתינה ואהבה.
נּתנּ.יּהּ מזכיר שהיכולת לתת ולהשפיע על העולם היא תכונה אלוהית שקיימת בכל אחד מאיתנו.
**********
"ד"ש לכל המשפחה וברא לך לדרכך (לך לך לדרכך)
יאללה!"
מבנה הביטוי:
המשפט משלב בין ברכה, נפרדות, ואיחול קליל שמבטא סיום או התחלה חדשה. הפנייה הישירה והקלילות מוסיפות לו רובד רגשי ומשפחתי, לצד מסר אישי על הליכה לדרך עצמאית.
ניתוח המילים המרכזיות:
"ד"ש לכל המשפחה":
ד"ש:
מסמל חיבור וחום. השימוש בראשי התיבות "דרישת שלום" הוא אישי וקליל, מעביר חום מבלי להכביד.
רומז על קשר שאינו תלוי ישירות באדם עצמו, אלא עובר דרך הסביבה הקרובה (משפחה).
"לכל המשפחה":
מדגיש את הפנייה הקולקטיבית, את הערך של קשרים קרובים, ואת ההכרה בחשיבות התמיכה המשפחתית.
מסר:
יש כאן הכרה בחשיבות הקשרים הבסיסיים והמשמעותיים ביותר בחיים – קשרי משפחה.
"וברא לך לדרכך (לך לך לדרכך)":
"וברא":
בריאה: מסמלת התחלה חדשה, הזמנה ליצור משהו חדש בדרכך.
מזכירה את כוח היצירה האנושי ואת האפשרות להתחיל דרך עצמאית.
"לך לך לדרכך":
לקוח מהפנייה האלוהית לאברהם בפרשת "לך לך", שמסמלת הליכה אל הלא נודע מתוך אמונה ומחויבות פנימית.
כאן, הביטוי מרמז על הצורך לצאת לדרך עצמאית, לקחת אחריות ולהאמין בתהליך.
מסר:
ברכה אישית ליחיד, לעזוב את המוכר, לגלות את עצמו וליצור מציאות חדשה בדרכו.
"יאללה!":
קלילות ודחיפה קדימה:
המילה מסמלת קריאה לפעולה, שחרור מהיסוס או מחשבה מיותרת.
מוסיפה גוון של קלילות והתלהבות, כמעין דחיפה ידידותית קדימה.
מסר:
אל תתעכב – צא לדרך!
מסר:
הביטוי כולו משלב בין חיבור לקיים (משפחה, מסגרת) לבין קריאה לעזוב, לחדש ולצאת לדרך עצמאית:
"ד"ש לכל המשפחה":
הכרה וחיבור עם שורשיך.
"וברא לך לדרכך": קריאה ליצור את דרכך האישית, לצאת למסע פנימי או חיצוני, ולהגשים את עצמך.
"יאללה!":
תזכורת לפעול ללא היסוס, מתוך ביטחון עצמי ושמחת חיים.
מסר כולל:
הביטוי מעודד שילוב בין שימור הקשרים המשמעותיים לבין התעוזה ליצור דרך חדשה. זוהי קריאה ליחיד להאמין בעצמו, להעריך את שורשיו, ולצעוד בביטחון לעבר העתיד – עם קלילות, חוכמה והכרה במשמעות המסע האישי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה