פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 809 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 8 חודשים לָטַעַת יִחוּר אלפי
וְכָךְ נִרְצָה
שֶׁיְּסֻלָּא שְׁמוֹ בְּפָז
וְאֻגְדּוֹת גַּם גְּדוּדִים
בִּשְׁמוֹ נֶאֱחַז
וְאָחוּז הוּא הָאֶגֶד
מַחְלָקָה וּפְקֻדָּה
גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ
וְלֹא אַגָּדָה
וּגְדוּד יְגוּדֶנּוּ
וְגָד יָגֹד
מִכָּתֵף קַשְׁתָּהּ יָדֵהוּ
גַּם זְרוֹעַ אַף קָדְקֹד
וְגַם יְהַלֵּךְ הוּא
וְעוֹבֵר הוּא חָלוּץ
חֲלוּץ פְּנֵי הַנַּעַל
רִאשׁוֹן הוּא לָרוּץ
לָרוּץ לְשַׁמֵּשׁ
לָטַעַת יִחוּר
הֵן גָּד יְגוּדֶנּוּ
הוֹ גַּד הַבָּחוּר!
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 8 חודשים °חומר למחשבה& כּ.
[דִּבֶּר.יּםּ א הּ יּא]
"וַיֶּחְכַּם מִכָּל הָאָדָם מֵאֵיתָן הָאֶזְרָחִי וְהֵימָן וְכַלְכֹּל וְדַרְדַּע בְּנֵי מָחוֹל *וַיְהִי שְׁמוֹ בְכָל הַגּוֹיִם סָבִיב*".
[דִּבֶּר.יּםּ בּ כּבּ א]
"וַיַּמְלִיכוּ יוֹשְׁבֵי יְרוּ.שָׁלִַם אֶת אֲחַזְ.יָהוּ בְנוֹ הַקָּטֹן, תַּחְתָּיו כִּי *כָל הָרִאשֹׁנִים הָרַג הַגְּדוּד*, הַבָּא בָעַרְבִים לַמַּחֲנֶה; וַיִּמְלֹךְ אֲחַזְ.יָהוּ בֶן יְהוֹ.רָם, מֶלֶ.ךְ יְהוּ.דָה |פּ|".
*פסוק א':*
"וַיֶּחְכַּם מִכָּל הָאָדָם מֵאֵיתָן הָאֶזְרָחִי וְהֵימָן וְכַלְכֹּל וְדַרְדַּע בְּנֵי מָחוֹל *וַיְהִי שְׁמוֹ בְכָל הַגּוֹיִם סָבִיב*."
בפסוק זה נמצאת ההקריאה לחוכמת שלמה שנמדדת ביחס לחכמים האחרים מזמנו, והדגש על פרסום שמו בכל הגויים סביב. כאן ניתן לראות את השפעת ה*דּ* (דעת) וה*הּ* (השתקפות הצלם האלוהי) שמביאות לכך ששמו של שלמ.הּ מפורסם ומשפיע רחוק מעבר לגבולות ממלכתו - הּ.שפע.הּ שנובעת מחכמתו ומּ.דעת.וֹ.
*פסוק ב':*
"וַיַּמְלִיכוּ יוֹשְׁבֵי יְרוּ.שָׁלִַם אֶת אֲחַזְ.יָהוּ בְנוֹ הַקָּטֹן, תַּחְתָּיו כִּי *כָל הָרִאשֹׁנִים הָרַג הַגְּדוּד*, הַבָּא בָעַרְבִים לַמַּחֲנֶה; וַיִּמְלֹךְ אֲחַזְ.יָהוּ בֶן יְהוֹ.רָם, מֶלֶ.ךְ יְהוּ.דָה |פּ|".
בפסוק זה נמצא התייחסות לכינון מלך חדש, אחז.יהו, במקום המלכים שהורגו על ידי גדוד שבא בערבים. האות *פּ* (פולטת ויוצרת) מופיעה כאן כאשר יושבי ירושלים בוחרים למלוך מלך חדש לאחר שהראשונים נהרגו - תהליך של יצירת מציאות חדשה והחלפת השלטון, כשהם מגיבים לאירועים ששינו את מציאותם.
הניתוח מתבסס על כך שכל אות ומילה בתנ"ך מכילה עומק רבדים עמוקים שנשזרים לכדי מסר רחב יותר.
------------------------------
כאשר אנו מתייחסים למונח *יּ.ר.ו.שלּםּ* כאל תיאור של מצב רוחני או מצב פנימי של אדם, ולא כמקום גאוגרפי, ניתן להבין את המילה כתיאור של מסע רוחני שמוביל לשלמות ולחיבור עמוק עם הקודש.
*יּ* - כאות שמייצגת את שם ההוויה, הבורא, *יּ*. בהקשר רוחני ופנימי, זהו השאיפה להתחבר למקור האלוהי, לעקרון היותר עמוק ומהותי בחיי האדם.
*רּ* - מייצגת תחילה שבסוף, תהליך שמגיע לקיצו, וטומנת בחובה גם את המעשה, כמו האות *בּ*, אך לעת סוף. במסע הרוחני, זו התמודדות עם העבר והכנה לשלב חדש של התחדשות והתעוררות.
*וּ* - כאות המחברת. זהו הקשר המתמשך שבין כל רכיבי הנפש והחיים, כאשר האדם מתמקד באיחוד פנימי ושלמות נפשית.
*שלּםּ* - כוללת את המילה "שלום" שמשדרת שלמות והרמוניה. בהקשר הפנימי, זו השאיפה להגיע למצב של רוגע פנימי, איזון ושלווה, תוך כדי חיבור עמוק ואותנטי לעצמיות הפנימית.
הפירוש הרוחני של *יּ.ר.ו.שלּםּ* מבטא את המסע הנפשי והפנימי של האדם אל תוך עצמו, במטרה להגיע למצב של תיקון עצמי והתחברות עמוקה למקורותיו הרוחניים, ולסופו של תהליך זה להרגיש "בבית" אמיתי עם עצמו, במצב של שלמות ושלווה פנימית.
------------------------------
https://youtu.be/2dgOhxgFios?si=5_NOvlm2Pmscy_uy
:) &
% שבת שלום %
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-