פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 583 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 11 חודשים מּ.שׂיּח (נּ.ערכּ.הּ) כּ.
בּיּןּ שׂ ל שּׁ:
[יּשׁע.יּ.הּ.וּ נּגּ ז]
"*נִגַּשׂ* וְהוּא נַעֲנֶה וְלֹא יִפְתַּח פִּיו...".
[יּ.רמּ.יּ.הּ.וּ לּ כּא]
"וְהָיָה אַדִּירוֹ מִמֶּנּוּ וּמֹשְׁלוֹ מִקִּרְבּוֹ יֵצֵא וְהִקְרַבְתִּיו *וְנִגַּשׁ אֵלָי* כִּי מִי הוּא זֶה עָרַב אֶת לִבּוֹ לָגֶשֶׁת אֵלַי? נְאֻם הּ".
הפסוק בירמיה אומר שהמשיח ניגש וכך גם בישעיהו?
ישעיהו נ"ג עוות. כדי שלא יובן.
הניקוד לא נכון?
התנך הוא דברי הּ חיים.
יש לפרש מן המקור, לפי שנמסר במדויק.
אין עיוותים בתנך.
כשמצביעים על אדם יחידי, יש בהלה. בגלל זה הפרק מוקצה.
[תּ.הּ.יּ.לּ.יּ.םּ סּח הּ]
"שִׁירוּ לֵאלֹהִים זַמְּרוּ שְׁמוֹ *סֹלּוּ* לָרֹכֵב בָּעֲרָבוֹת בְּיָהּ שְׁמוֹ וְעִלְזוּ לְפָנָיו".
[תּ.הּ.יּ.לּ.יּ.םּ פּדּ וּ]
"*אַשְׁרֵי* אָדָם *עוֹז לוֹ בָךְ* מְסִלּוֹת, בִּלְבָבָם".
[תּ.הּ.יּ.לּ.יּ.םּ פּוּ בּ]
"*שָׁמְרָה נַפְשִׁי* כִּי חָסִיד *אָנִי* הוֹשַׁע *עַבְדְּךָ* אַתָּה אֱלֹהַי *הַבּוֹטֵחַ אֵלֶיךָ*".
[יּשׁע.יּ.הּ.וּ סּבּ יּ]
"עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם *סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה* סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס עַל הָעַמִּים".
------------------------------
עם ישראל הם המון אדם.
ישראל הוא רוחני יותר ואינו מוצא מפלט באדם, אלא עיקרוֹ ב הּ.
ניקוד התנ"ך התפתח בהדרגה לאורך כמה מאות שנים, והנוסח המנוקד המקובל היום נקבע בעיקר על ידי בעלי המסורה, קבוצה של חכמים יהודים שפעלו בתקופה שבין המאה ה-6 ועד המאה ה-10 לספירה.
התנאים (חכמי המשנה שפעלו בין המאה ה-1 והמאה ה-3 לספירה) לא היו כבולים לניקוד התנ"ך כפי שאנו מכירים אותו כיום, משום שהניקוד כפי שאנו מכירים אותו היום פותח רק מאות שנים מאוחר יותר על ידי בעלי המסורה. התנאים והאמוראים (חכמי הגמרא) לא השתמשו בניקוד כשקראו את התנ"ך או כשפירשו אותו.
א.דּםּ לא יכול לקבוע.
עשו לא מכוח זרוֹעם.
מכוח הזרוּע עשוּ.
שהרי אין כוח הזרוֹע.
[דִּבֶּר.יּ.םּ ח יּז]
"וְאָמַרְתָּ *בִּלְבָבֶךָ* *כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה* לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה".
[מּשּׁלּ.יּ יּטּ כּא]
"רַבּוֹת *מַחֲשָׁבוֹת בְּלֶב* אִישׁ *וַעֲצַת יְהוָה, הִיא תָקוּם*".
אין כוחי ועוצם ידי. פשוט אין.
------------------------------
"אֵין הַנַּחְתֹּם מֵעִיד עַל עִסָּתוֹ"
במדרש בראשית רבה: ”עֲלוּבָה הִיא הָעִסָּה שֶׁנַּחְתּוֹמָהּ *מֵעִיד עָלֶיהָ שֶׁהִיא רָעָה*.“ (בראשית רבה, פרשה לד, סימן י).
נּ.יּקּדּ.וּ בּנּ.יּ א.דּםּ.
מכוח הזרוּע.
------------------------------
במדבר רבה כג ה
"דּוֹר דּוֹר וְדוֹרְשָׁיו דּוֹר דּוֹר וַחֲכָמָיו"
[שּׁ.מּוּתּ גּ יּדּ]
"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל מֹשֶׁה *אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה* וַיֹּאמֶר כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל *אֶהְיֶה שְׁלָחַנִי* אֲלֵיכֶם".
[שּׁ.מּוּתּ לּבּ יּטּ]
"וַיְהִי כַּאֲשֶׁר קָרַב אֶל הַמַּחֲנֶה וַיַּרְא אֶת הָעֵגֶל וּמְחֹלֹת; וַיִּחַר אַף מֹשֶׁה, *וַיַּשְׁלֵךְ* מִיָּדָו *אֶת* הַלֻּחֹת, *וַיְשַׁבֵּר אֹתָם*, תַּחַת הָהָר".
כל א.דּםּ באשר הוא.
כל דבר על פני הּ.אדמ.הּ.
------------------------------
[ישעיהו נג ז]
"*נִגַּשׂ* וְהוּא *נַעֲנֶה* וְלֹא יִפְתַּח פִּיו...".
*שיגושׂ עצמוֹ בעבור כל ישראל.*
*ולא יפתח פיו.*
[יּ.חזקּ.א.לּ יּדּ דּ]
"לָכֵן דַּבֵּר אוֹתָם וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, אִישׁ אִישׁ מִבֵּית יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר *יַעֲלֶה אֶת גִּלּוּלָיו אֶל לִבּוֹ וּמִכְשׁוֹל עֲוֹנוֹ יָשִׂים נֹכַח פָּנָיו*, וּבָא אֶל הַנָּבִיא: אֲנִי יְהוָה *נַעֲנֵיתִי* לוֹ *בה (בָא) בְּרֹב גִּלּוּלָיו*".
*וגם אם היה חוטא וחוזר ומבקש ממקום אמיתי, נענה בחיוב.*
והוא צדיק בסדום.
איּןּ רשעים.
שהרי רשע הוא רש ע.
ע ללא גרש.
שלא ראו פנימה לתוך עצמם ולא ראו את הפנים של זולתם ועל כן *זכאים שיבקשו עליהם חנינה*.
מי יבקש?
זה *שמתייסר ייסורים כנים והוא שניגש ונענה*
מה קודם?
נוגשׂ בעצמו.
כשנענה, מבקש תשובה גם בעבור הרש ע.
על ידי כך שנענה, מבקש, לוקח על עצמו את רשי ה ע ובכך עושה זיכוי הרבים:
[תּ.הּ.יּ.לּ.יּ.םּ קּיּבּ בּ]
"גִּבּוֹר *בָּאָרֶץ* יִהְיֶה *זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים* יְבֹרָךְ".
*מעלת מזכה הרבים*
"אין חפץ ה' כי אם במי שמזכה את הבריות" (חסד לאברהם),"אין זכות כמזכה הרבים" (הרוקח),"...זוֹכֶה לִרְאוֹת בָּנִים לְבָנָיו, וְזוֹכֶה בָּעוֹלָם הַזֶּה וְזוֹכֶה לָעוֹלָם הַבָּא, כָּל בַּעֲלֵי הַדִּינִים לֹא יְכוֹלִים לָדוּן אוֹתוֹ בָּעוֹלָם הַזֶּה וּבָעוֹלָם הַבָּא, נִכְנָס בִּשְׁנֵים עָשָׂר שְׁעָרִים, וְאֵין מִי שֶׁיִּמְחֶה בְיָדוֹ, וְעַל זֶה כָּתוּב *(תהלים קיב) גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ*, הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד" (הזוהר הקדוש תרומה קכח). ובמיוחד כאשר האדם טורח על כבוד ה' בהיכלו ומקדשו, הלא הם בתי הכנסיות ובתי המדרשות (מגילה כט) יזכה שיתקיים בו הכתוב "כי מכבדי אכבד" (שמואל א ב).
[יּשׁע.יּ.הּ.וּ נּגּ ז]
"נִגַּשׂ וְהוּא נַעֲנֶה *וְלֹא יִפְתַּח פִּיו*...".
*ולא יפתח פיו*:
אפשר *שבשתיקה בכלל*.
ללא הטפה או תלונה וכיוצ"ב.
------------------------------
[עָמוּס דּ יּא]
"הָפַכְתִּי בָכֶם כְּמַהְפֵּכַת אֱלֹהִים אֶת סְדֹם וְאֶת עֲמֹרָה *וַתִּהְיוּ כְּאוּד מֻצָּל מִשְּׂרֵפָה* וְלֹא שַׁבְתֶּם עָדַי נְאֻם יְהוָה".
[זכּר.יּ גּ בּ]
"וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-הַשָּׂטָן, יִגְעַר יְהוָה בְּךָ הַשָּׂטָן, וְיִגְעַר יְהוָה בְּךָ, *הַבֹּחֵר בִּירוּשָׁלִָם; הֲלוֹא זֶה אוּד, מֻצָּל מֵאֵשׁ*".
-----------------------------
*חובות הלבבות, שער חמישי, שער ייחוד המעשה, וּ*
"וְהִשְׁתַּדֵּל בְּכֹחֲךָ לְזַכֵּךְ מַעֲשֶׂיךָ"
*שער חמישי - שער ייחוד המעשה, הּ*
"וְרָאִיתִי לְבָאֵר לְךָ מִן הָעִנְיָן הַזֶּה דִּמְיוֹנִים *יוֹרוּ* עַל מָה *שֶׁלֹּא זָכַרְתִּי מֵהֶם*.."
------------------------------
מדרש שמות רבה (וילנא) פרשה א, סימן י"ג:
אמר עמרם: לשווא אנו עמלין, גזר פרעה הרשע "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" (שמות א', כ"ב). עמד וגרש את אשתו. עמדו כולם וגרשו את נשותיהם. אמרה לו בתו (מרים): אבא, קשה גזירתך יותר משל פרעה. שפרעה לא גזר אלא על הזכרים ואתה גזרת על הזכרים ועל הנקבות. פרעה לא גזר אלא בעולם הזה ואתה בעולם הזה ולעולם הבא. *עמד והחזיר* את אשתו, *עמדו כולם והחזירו* את נשותיהם.
*לּ'* עםּ גֶּרֶשׁ, לא לָמֶד.
*לּ* ללּא גֶּרֶשׁ, לָמֶד.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 11 חודשים יש שיבוש נפוץ בין עברי ליהודי אלפי
יהודי, הוא כינוי לאדם משבט יהודה, אחד משניים עשר שבטים.
עברית היא לשון עבר, ולכן הספרות הנכתבת בלשון עבר היא עברית.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 11 חודשים מבבל העברית לבבל היהודית (נערכה) חייבת להוסיף :) כּ.
[בּ.ראשּׁ.יּ.תּ יּא ז]
"הָבָה נֵרְדָה *וְנָבְלָה שָׁם שְׂפָתָם* אֲשֶׁר *לֹא יִשְׁמְעוּ* אִישׁ שְׂפַת רֵעֵהוּ".
[בּ.ראשּׁ.יּ.תּ יּא יּטּ]
”עַל כֵּן קָרָא שְׁמָהּ *בָּבֶל* כִּי *שָׁם בָּלַל* הּ שְׂפַת כָּל הָאָרֶץ”.
[שּׁ.מּוּתּ כּ וּ]
"*לֹא תִשָּׂא* אֶת שֵׁם הּ אֱלֹהֶיךָ *לַשָּׁוְא*: כִּי לֹא יְנַקֶּה הּ אֵת *אֲשֶׁר יִשָּׂא אֶת שְׁמוֹ לַשָּׁוְא*”.
[שּׁ.מּוּתּ לבּ לבּ]
"וְעַתָּה *אִם תִּשָּׂא חַטָּאתָם* וְאִם *אַיִן מְחֵנִי* נָא *מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ*".
[וּ.יּ.קּרא יּטּ יּבּ]
"*וְלֹא תִשָּׁבְעוּ* בִשְׁמִי לַשָּׁקֶר *וְחִלַּלְתָּ אֶת שֵׁם אֱלֹהֶיךָ* אֲנִי הּ".
אין *לדבר* או *לפעול* בשם הּ.
[בּ.מּ.דִּבֶּר לּ גּ]
"אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַה' אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה *לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ* כְּכָל *הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה*".
מּ.הּ דִּבֶּר?
[דִּבֶּר.יּ.םּ כּח נּח]
"אִם לֹא תִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת *כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת, הַכְּתֻבִים בַּסֵּפֶר* הַזֶּה לְיִרְאָה אֶת הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד וְהַנּוֹרָא *הַזֶּה* אֵת *הּ אֱלֹהֶיךָ*".
[דִּבֶּר.יּ.םּ כּח נּטּ]
"וְהִפְלָא הּ אֶת *מַכֹּתְךָ* וְאֵת *מַכּוֹת* זַרְעֶךָ *מַכּוֹת* גְּדֹלֹת וְנֶאֱמָנוֹת וָחֳלָיִם *רָעִים וְנֶאֱמָנִים*".
------------------------------
[יּשׁע.יּ.הּ.וּ כּח יּא]
"כִּי *בְּלַעֲגֵי שָׂפָה וּבְלָשׁוֹן אַחֶרֶת* יְדַבֵּר אֶל הָעָם הַזֶּה".
------------------------------
מ.חיל.ה שאני לא מובנת בעיני אחרים...
התרגלתי כבר :)
♡
------------------------------
https://youtu.be/OvmPjypvrec?si=eMdi2rZfduEy1cGf
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 11 חודשים איפה בדיוק הסיפור כאן? Manu (ל"ת)
-
לפני 11 חודשים שאלה טובה. כּ.
-
-