החוק בישראל, ולמען ההגינות ראוי לציין שגם בהרבה מדינות אחרות, לא נוקט עמדה ברורה לטובת הלקוח בנושאים של תביעות דיבה בעקבות פרסומים במרשתת. אני באופן אישי למדתי לקח בדרך הקשה כשנקלעתי לסכסוך עם מוסכניק שלדעתי עשה עבודה גרועה והתלוננתי עליו בפורום אינטרנטי והוא תבע אותי בתביעת דיבה שכתוצאה ממנה נאלצתי לשלם לעורך דין סכום בן חמש ספרות כדי שהבורר יגיד לי ולמוסכניק "ילדים תפסיקו לריב" וישלח אותנו לדרכנו כששנינו חבולים, מצולקים, בלתי מרוצים ועניים כל אחד בכמות נאה של שטרות.
אני לא מכיר את ההנעלה בפורום הזה אבל נראה לי שזו בדיוק הסיבה שהם מתרחקים כמו מאש מהרעיון שתהיה כאן פינה מסודרת לתלונות שעלולות להביא לתביעות דיבה.
אגב, יש פתרונות טכנולוגיים נהדרים לנושא הזה. למשל דירוג המוכרים באיביי שהוא אנונימי והקונים מתייחסים אליו ברצינות רבה כשהם מחליטים ממי אפשר לקנות חלקי חילוף לאבני לגו. אבל צרכן בתרבות האמריקאית היא כמעט מילה קדושה ואצלנו מרבית האנשים יאייתו אותה בחית. ובכלל, אם אכתוב את דעתי על המועצה הישראלית לצרכנות אז עורך הדין שלי שוב יחכך את כפותיו בהנאה אז מוטב שאעצור כאן.
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה